یک خانم که صورتی صاف و یکدست دارد. با چشم هایی رنگی به دوربین خیره شده است. موهایی مشکی دارد.

بهترین و موثرترین روش های جوانسازی

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.11
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

امروزه به کمک روش های پیشرفته و متنوع جوانسازی می توان شادابی و طراوت پوست ، مو و اجزای صورت از جمله لب ، ابرو ، چشم ، گونه، چانه وسایر اندام بدن را احیا نمود. این مقاله به بررسی بهترین و موثرترین...

پوست و اجزای بدن با گذشت زمان تغییرات زیادی را تجربه می کنند. عوامل مربوط به سن و سبک زندگی می توانند بر روی پوست و اندام شما تأثیرات مخربی بگذارند. روش های جراحی و غیر جراحی مختلفی مانند مزوتراپی ، میکرونیدلینگ، تزریق بوتاکس و ژل و فیلر، لیفت با نخ ، میکرودرم ، پی آر پی و … وجود دارد که برای رفع انواع مشکلات ناشی از افزایش سن و پیری استفاده می شود که در این مقاله به طور کامل با انواع متد های جوانسازی آشنا خواهیم شد. در ادامه به بررسی اثرات و نتایج هر کدام از آنها می پردازیم.

پوست خانم صاف و روشن است. خانم دارد لبخند می زند. لباس خانم خاکستزی روشن می باشد.

جوانسازی پوست صورت

جوانسازی چیست

جوان سازی فرایندی است که روند پیری پوست و اجزای بدن را به تأخیر انداخته و به احیای آنها کمک می نماید. برخی از روش های زیباسازی بدن منجر به ترمیم سلول های بافت پوست و جوانتر شدن این سلول ها می شوند. بعضی دیگر از روشهای جوانسازی نیز به ترمیم و زیبا سازی مو، شکم، دور چشم، لب، واژن و سایر اندام های بدن می پردازند.

خانمی که چشم هایش را بسته و خوابیده است. صورت خانم را دارند پس از انجام روش های جوانسازی با پد بهداشتی تمیز می کنند. دکتر دستکش های صورتی دارد. خانم در حال جوانسازی پوست می باشد.

بررسی روش های جوانسازی

جوانسازی یک روش درمانی و زیباسازی است که هدف آن بازگرداندن جوانی به بدن انسان و ایجاد پوستی صاف و بدون چین و چروک می باشد. آفتاب سوختگی، اختلالات پوستی، پیری و بیماری های ارثی همگی می توانند سبب ایجاد عارضه های پوستی شوند. این عارضه ها شامل چین و چروک و زخم های آکنه، کک و مک، تغییرات رنگدانه ای پوست، لکه های ناشی از نور خورشید، کاهش رنگ پوست و نمایان شدن رگ های خونی در زیر پوست می باشند.

ریزش و کم پشتی مو ، چاقی شکم  ، افتادگی سینه ، غبغب ، انحراف بینی نیز از جمله اختلالاتی هستند که می توان با انواع روش های جوانسازی آنها را برطرف نمود.

یک خانم چشم هایش را بسته و خوابیده است. خانم دارد به صورت نمادین صورت خود را بوسیله انواع روش های جوانسازی زیبا می کند. پوستی صاف و بدون چروک دارد.

معرفی انواع روش های جوانسازی

انواع روش های جوانسازی

زنان و مردان اغلب سعی دارند با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی همچون کرم ها ، سرم ها و داروهای موضعی جوانی خود را بازیابند و با علائم پیری مقابله کنند. با این حال، محصولات مراقبت از پوست دارای محدودیت هایی هستند و نمی توانند بر روی تمام آسیب های پوستی از جمله کاهش ترشح کلاژن، اثرات آفتاب سوختگی و جای آکنه و زخم اثر بگذارند. خوشبختانه گزینه های غیرتهاجمی و متنوعی برای جوانسازی بدون خطر و انجام عمل های جراحی زمان بر وجود دارد. بسیاری از این روش ها ایمن و موثر بوده و به صورت سرپایی انجام می شوند.

 همانطور که در بالا گفته شد روش‌های متعدد و گوناگونی برای جوانسازی پوست وجود دارد. در ادامه رایج ترین و موثرترین آن‌ها را معرفی کرده ایم.

خانمی در حال تزریق بوتاکس به بخش های مخنلف صورت به صورت نمادین دو پزشک در حال جوانسازی و کار روی ابروی وی و بخش گونه صورت او هستند

جوانسازی با استفاده از بوتاکس

تزریق بوتاکس برای زیبایی

یکی از روش های پرکاربرد در جوانسازی، تزریق بوتاکس است که به طرق گوناگونی انجام می شود. بوتاکس نوعی داروی تولید شده از سم می باشد که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تهیه می شود و می تواند نوعی مسمومیت جدی به نام بوتولیسم ایجاد کند. به گفتع برخی دانشمندان، یک گرم از این سم می‌تواند موجب مرگ یک میلیون انسان شود!

البته به گفته دانشکده پوست و بیماری‌های پوستی امریکا، بوتاکس روشی ایمن و بی خطر است و اگر به هدف درمانی استفاده شود عوارض جانبی کمی خواهد داشت.

یک خانم دارد به ناحیه پیشانی اش تزریق بوتاکس انجام می دهد. خانم صورتی صاف و یکدست دارد و چشمان خود را بسته است

تزریق بوتاکس به پیشانی

تزریق بوتاکس در وهله اول برای کاهش چین و چروک صورت و پس از آن برای درمان بیماری هایی از جمله اسپاسم گردن، تعریق زیاد (هایپرهیدروز)، مثانه بیش فعال و تنبلی چشم نیز استفاده می شود. همچنین به منظور جلوگیری از میگرن مزمن نیز از بوتاکس کمک می گیرند.

اساس عملکرد بوتاکس بیشتر بر پایه جلوگیری از تحریک ماهیچه و انقباض آن است. بوتاکس به ماهیجه تزریق شده و از رد و بدل پالسهای عصبی بین ماهیچه و عصب جلوگیری می کند. در نتیجه، ماهیچه ای که عامل ایجاد ناهمواری بوده از کار می افتد و بدین ترتیب پوست صاف و سفت تر به نظر می رسد.

در مقاله ” بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند ” به طور جامع ماده بوتاکس و کاربردهای آن برای موارد درمانی و جوانسازی بررسی شده است.

خانمی خوابیده است و در حال انجام جوانسازی به روش مزوتراپی می باشد. چشمان خود را بسته است و یک هدبند سفید به سر دارد.

روش مزوتراپی

روش مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های درمانی پرکاربرد برای جوانسازی پوست محسوب می شود و انواع مختلفی دارد. به طور کلی هر دارویی که به پوست، چربی یا بافت های لایه میانی پوست تزریق شود و به رفع مشکلات پوستی، درمان ریزش مو و لاغری و موارد مشابه کمک کند، مزودرمانی نامیده می­ شود. مزو از تزریق ویتامین، آنزیم، هورمون و عصاره‌ های گیاهی برای تقویت و ترمیم نواحی آسیب دیده کمک می ­گیرد و مواد مغذی را به بافت هدف می رساند. این مواد مغذی سبب تولید کلاژن و الاستین می شود. با استفاده از این تکنیک مواد مفیدی که برای پوست لازم است و از طریق کرم و پماد به بافت مورد نظر نمی رسد، مستقیماً در نقاط مورد نیاز تزریق می گردد. از داروی های مورد استفاده در مزوتراپی می توان به کوکتل مو اشاره کرد.

يک خانم روي تخت دراز کشيده است. چشمانش باز است. پزشک درحال جوانسازي صورت او با استفاده از مزوتراپي مي باشد. خانم هدبند سفيد بر سر دارد. لباس پزشک مشکي است. پزشک دستکش مشکي به دست دارد.

استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی

در روش مزوتراپی از یک دستگاه دارای سوزن مخصوص (نیدل مزوتراپی) جهت تزریق کوکتل های مزو از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و … به پوست صورت، بدن یا سر استفاده می شود.

در طی هر جلسه مزوتراپی، پزشک ممکن است از داروی بی‌حسی استفاده کند. نوع موادی که برای مزوتراپی استفاده می کنید، به هدف شما از جوانسازی بستگی دارد. کوکتل های گوناگون و متعددی در مزودرمانی وجود دارد که بنا بر نوع درمان برای نواحی آسیب دیده و نیاز بیمار، پزشک بهترین نوع را برای درمان انتخاب می کند.

برای آشنایی بیشتر با این روش جوانسازی پر کاربرد پیشنهاد می کنیم مقاله ” کاربردهای مزوتراپی چیست و عوارض آن ” را مطالعه نمایید.

موهای خانم قهوه ای روشن است. درحال جوانسازای و کشیدن گونه های خود بوسیله لیفت با نخ است. پوستی صاف و روشن دارد. در حالت نیم رخ قرار دارد

روش لیفت با نخ

لیفت با نخ

لیفت پوست با نخ یا همان لیفت بخیه، یک عمل زیبایی است که هدف آن کشیدن و اصلاح شکل پوست شماست. در این روش به جای برطرف کردن چین و چروک­های پوست بیمار با استفاده از جراحی های سنگین از متد های کم خطر استفاده می شود.

در عمل لیفت با نخ برای کشیدن پوست فرد از نخ بخیه ی مخصوص استفاده می شود.  این نخ ها از طریق برش های بسیار ریزی وارد پوست شده و پستی بلندی های صورت را به سطوح صاف و هموار تبدیل می کنند.

آقايي در عکس وجود دارد که در حال کشيدن صورت خود با استفاده از لفت نخ مي باشد.لباس او سفيد است. پزشک دستکش به دست دارد.

جوانسازی بوسیله لیفت با نخ

کلاژن سازی یک فرآیند مهم برای مقابله با پیری پوست بشمار می رود. جوانسازی بوسیله لیفت با نخ، علاوه بر اینکه باعث طراوت و شادابی پوست شما می شود، با پیری نیز مبارزه می کند و مکانیزم آن به گونه ایست که نتایج آن دقیقا بعد از عمل قابل مشاهده است.

پزشک با استفاده از نخ بخیه نازک و قابل جذب در زیر پوست می‌تواند پوست اطراف پیشانی، گردن و سایر قسمت‌های صورت را کشیده و محکم کند.

اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید می توانید با خواندن مقاله ” لیفت با نخ چیست و هزینه و عوارض آن ” با کاربردها و نتایج کشیدن پوست با نخ لیفت آشنا شوید.

موهای خانم به رنگ کرم است. خانم در حال انجام جوانسازی به کمک میکرونیدلینگ می باشد. صورتی صاف و روشن دارد

زیباسازی به روش میکرونیدلینگ

جوانسازی با میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ در سال 1995 توسط دانشمندان کشف شد و در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی میان مردم رسیده است. برای کسانی که به دنبال بهبود جای زخم، ارتقای سطح کلاژن پوست و یا بهبود رشد مو هستند، استفاده از نیدل های ریز می‌تواند یک روش کم ریسک و کم تهاجمی باشد. هدف از انجام این روش، جوانسازی و زیبایی پوست بدون انجام جراحی های سنگین و استفاده از عمل های دردناک و گران قیمت است.

خانمي روي تخت دراز کشيده است و درحال انجام ميکرونيدلينگ مي باشد. او دارد لبخند مي زند. پزشک با استفاده از دستکش دارد ميکرونيدلينگ انجام مي دهد. پوست خانم صاف است.

جوانسازی گونه با استفاده از میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ از تعداد زیادی سوزن ظریف و کوتاه برای تزریق کوکتل تقویت کننده به پوست استفاده می شود. برای انجام این کار یک دستگاه شبیه خودکار که در انتهای آن سوزن های استریل شده قرار دارد به درون پوست رفته و در لایه اپیدرمیس پوست سوراخ های ریز ایجاد می کند. از آن جایی که این زخم ها آگاهانه ایجاد می شوند، باعث فریب سلول های بدن شده و سبب ارسال فیبروبلاست به محل زخم می شوند و درنتیجه کلاژن بیشتری ایجاد می شود.

اگر می خواهید از روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست خود بهره ببرید می توانید با خواندن مقاله ” میکرونیدلینگ چیست و کاربردهای آن برای جوانسازی پوست ” با کاربردها و مراقبت های قبل و بعد از درمان همچنین عوارض استفاده از نیدل های ریز آشنا شوید.

خانمی با لب های صورتی روی تخت دراز کشیده است و درحال انجام میکرودرم می باشد. ابروهای خانم قهواه ای تیره است است. چشم های خانم باز است. پزشک دستکش به دست دارد

روش میکرودرم

میکرودرم روشی کم خطر

میکرودرم یک روش کم خطر و کم‌تهاجمی است که به طور کلی به منظور جوانسازی و احیای بافت و تغییر رنگ کلی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند آسیب‌دیدگی پوست در اثر نور خورشید، چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های ناشی از افزایش سن، جای زخم و دیگر عارضه های مربوط به پوست را درمان کند.

روش میکرودرم به منظور برداشتن لایه بیرونی و ضخیم پوست از یک اپلیکاتور مخصوص با سطحی ساینده استفاده می نماید. در تکنیکی متفاوت بوسیله مکش، خلا ایجاد شده و ذرات ریز آلومینیوم‌اکسید یا سدیم بی‌کربنات به پوست تزریق می شوند. میکرودرم  یک روش ایمن و مطمئن برای ترمیم اکثر ضایعات پوستی به شمار می رود.

يک خانم جوان روي تخت دراز کشيده است و درحال لبخند زدن می باشد. موهاي بلندي دارد و تي شرت سفيدي به تن کرده است. موهاي او قهوه اي تيره مي باشد

جوانسازی به روش میکرودرمی

انجام میکرودرم به کلینیک ها و بیمارستان ­های خیلی پیشرفته نیاز نداشته و در مطب پزشک و توسط یک متخصص مراقبت از پوست نیز انجام می شود. در این روش به بی­ حسی و بیهوشی نیازی نیست. طی فرآیند درمان، بیمار روی صندلی راحتی می‌نشیند و متخصص از یک دستگاه دستی برای اسپری کردن ذرات مربوط به لایه بیرونی پوست او  استفاده می‌کند.

در مقاله ” میکرودرم چیست و کاربرد های آن برای ترمیم و جوانسازی پوست ” به طور جامع روش میکرودرم ابریژن و کاربردهای آن برای موارد درمانی و جوانسازی بررسی شده است.

یک خانم روی تخت دراز کشیده است. چشمان خود را بسته است. در حال انجام جوانسازی به صورت مزونیدلینگ می باشد. موهای قهوه ای دارد. صورت خانم صاف و بدون چروک است.

روش مزونیدلینگ

روش مزونیدلینگ

مزونیدلینگ، درمانی مشابه میکرونیدلینگ است اما در حین و بعد از درمان از کوکتل های بخصوصی استفاده می شود. در این روش جوانسازی سوزن ها لایه مزودرم پوست را هدف قرار می دهند.  نتیجه انجام این روش زیباسازی تحریک تولید کلاژن برای دستیابی به پوستی نرم و جوان است. کلاژن برای درمان خطوط ریز، رنگدانه ها، جوش های آکنه و علائم کششی مفید است. مزونیدلینگ باعث ترمیم سلول ها و تغییر ساختار پوست و همچنین باعث آبرسانی، کشش و استحکام پوست می شود.

خانمي با چشم هاي رنگي بر روي تخت دراز کشيده است. خانم صورتي صاف و روشن دارد. پزشک با دستکش هايي مشکي درحال انجام مزونيدلينگ بر روي صورت خانم مي باشد.خانم هدبند سفيد به سر دارد.

مزونیدلینگ صورت

از فواید استفاده از مزونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین وچروک های پوست
  • برطرف کردن جای جوش و زخم های قدیمی
  • کمک به تولید کلاژن
  • رفع ترک های ناشی از بارداری و لاغری های سریع
  • افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  • افزایش جریان خون در بافت آسیب دیده
  • جلوگیری از ریزش مو

مزونیدلینگ یک روش جوانسازی است که در آن همراه با انجام میکرونیدلینگ ، کوکتل های مزوتراپی نیز به پوست تزریق شده بدین ترتیب باعث تاثیر گذاری بیشتر درمان می شود. مقاله ” مزونیدلینگ چیست و تاثیر آن در جوانسازی پوست ” به معرفی و بررسی تفاوت نتایج آن با روش میکرونیدلینگ می پردازد.

یک خانم جشمان خود را بسته است و روی تخت دراز کشیده است. درحال انجام هایفوتراپی می باشد. درحال لبخند زدن است. کلاهی سبز رنگ به سر دارد

جوانسازی با هایفوتراپی

هایفو تراپی برای لیفت صورت

هایفوترمی یا هایفوتراپی بهترین روش برای لیفت صورت و جوان سازی است که در سال 2009 توسط سازمان غذا و دارو تأییدیه درمان گرفته است. در این روش پوست بوسیله امواج و فرکانس های بالا بازسازی و ترمیم می شود. هایفوترمی یک روش فوق العاده است که می تواند به سفت شدن پوست کمک کند و پوستی شاداب و جوان را به شما هدیه دهد. همچنین این روش عوارض جانبی و ریسک عمل بسیار پایینی دارد.

هایفوتراپی منجر به تشکیل کلاژن سازی در نواحی صورت، گردن، چشم ها، بازوها و خط فک می شود و امواج اولتراسوند بوسیله دستگاه هایفو به لایه های عمیق پوست می رسند و در آن نقطه تمرکز کرده و پوست را بدون هیچ گونه زخم و التهابی جوان می کنند.

يک خانم روي تخت خوابيده است. چشمان خود را بسته و در حال انجام جوانسازی به روش هايفوتراپي مي باشد. پزشک روپوش سفيد به تن دارد. پزشک درحال انجام هايفوتراپي بر روي دست خانم خوابيده است. پزشک دستکش به دست دارد.

هایفوتراپی برای جوانسازی پوست دست

هایفوتراپی کاربردهای متنوعی دارد. بالا بردن ابرو، درمان افتادگی پلک، رفع چین و چروک دور چشم، تاریکی و تیرگی دور چشم از کاربرد های این روش جوانسازی است. با هایفوترمی می توان فرم گونه ها، چانه، خط خنده و خط اخم را اصلاح نمود. به طور کلی، هر کسی در هر گروه سنی می تواند از این روش استفاده نماید. مانند بسیاری از درمان های جوان سازی پوست، هایفوتراپی محدودیت خاصی برای سن ندارد. اما افراد بالای 30 سال (سنی که پوست شروع به افتادگی می کند) می توانند از این روش بهره مند شوند. افرادی که می خواهند لاغر شوند اما نگران شل شدن پوست هستند نیز می توانند از روش هایفو استفاده کنند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش جوانسازی هایفوتراپی، مقاله ” هایفو چیست و کاربرد های آن در جوانسازی و درمان ” را مطالعه نمایید.

یک خانم در حالت نشسته دارد پی ار پی مو انجام می دهد. خانم موهای قهوه ای تیره دارد و به جلو نگاه می کند. پزشک دستکش آبی به دست کرده است و دارد ماده پی ار پی را به موهای خانمی که نشسته است تزریق می کند.

درمان ریزش مو با پی آر پی

پی آر پی پوست و مو

پی ار پی مخفف کلمه پلاسمای غنی از پلاکت می باشد. این روش علاوه بر اینکه کاربرد جوانسازی دارد در درمان برخی از بیماری ها نیز استفاده می شود. پلاکت ها که به آنها ترومبوسیت نیز گفته می شود، سلولهای خونی هستند که باعث لخته شدن خون و سایر عملکردهای لازم برای بهبود رشد می شوند. فعال سازی پلاکت ها در روند بهبود طبیعی بدن نقش اساسی دارد.

درمان غنی از پلاکت (PRP) از تزریق غلظت پلاکت های خود بیمار برای تسریع بهبود تاندون ها ، رباط ها ، عضلات و مفاصل آسیب دیده استفاده می شود. تزریق پی آر پی بوسیله گرفتن خون خود فرد در داخل کیت پی آر پی و عبور آن از سانتریفیوژ پی ار پی جهت تمرکز پلاکت ها صورت می گیرد. سپس این پلاکت های فعال شده مستقیماً به بافت بدن آسیب دیده یا بیمار تزریق می شوند. این روش باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد شده و سلولهای ترمیم کننده بدن را تحریک و افزایش می دهد.

دکتر درحال تزريق پي ار پي به منظور درمان آرتروز زانو مي باشد. پزشک دستکش سفيد به دست دارد. صورت پزشک معلوم نيست.

درمان آرتروز با استفاده از پی ار پی

پی ار پی همچنین برای بهبود عملکرد و کاهش درد در افرادی که التهاب تاندونیت یا بیماری تاندینوز مزمن مانند آرنج تنیس یا آرنج گلف باز دارند استفاده می شود.

برخی از فواید و نتایج پی ار پی:

  • باعث جوان‌سازی کلی (کامل) می‌شود.
  • نوعی ماده آرایشی قابل تزریق طبیعی است
  • نواحی حساس و غیر قابل دسترسی را درمان می‌کند
  • روشی ایمن و بی خطر است
  • نتایج و ماندگاری طولانی مدت به همراه دارد

با خواندن مقاله ” پی ار پی چیست ، کاربردهای آنرا بهتر بشناسیم ” با کاربردهای جوانسازی و درمانی پی ار پی و مراقبت های قبل و بعد از درمان همچنین عوارض استفاده از پلاسمای غنی شده از پلاکت آشنا می شوید.

یک خانم با چشمانی بسته روی تخت خوابیده است و پزشک درحال تزریق ژل بوسیله سرنگ به لب های خانم می باشد.

تزریق ژل به لب

تزریق ژل و فیلر

ژل و فیلر ها برای پر کردن بافت‌های نرم بدن استفاده می شوند که در عمق‌های مختلف به پوست تزریق می‌شود. با این کار چین و چروک پوست برطرف شده و حجم صورت افزایش پیدا می کند. تاثیر اکثر فیلرها و ژل‌ها موقتی می‌باشد زیرا در نهایت این مواد توسط بدن جذب می گردد.

برای آشنایی بیشتر با روشهای تزریق ژل برای درمان و زیبایی صورت و اندام بدن پیشنهاد می کنیم مقاله ” کاربردهای درمانی و جوانسازی تزریق ژل چیست  ” را مطالعه نمایید.

 ناگفته نماند که یکی از بهترین راه های تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن، استفاده از هیر فیلر یا همان فیلر مو می باشد. لازم بذکر است که فیلر مو می تواند اثر بسیار مثبتی بر تقویت سلول های پوستی سر داشته باشد.

خانمي در تصوير وجود دارد. پوست خانم صاف و روشن است. يک دست که دستکش به دست دارد در تصوير وجود دارد. دست درحال تزريق ژل به گونه خانم مي باشد. موهاي خانم قهوا اي تيره مي باشد. خانم چشم هاي رنگي دارد.

تزریق ژل به گونه

امروزه اکثر فیلرهای پوستی از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند که یکی از مواد طبیعی موجود در پوست و غضروف انسان است و بیشترین سازگاری را با بافت‌های بدن دارد. ماندگاری این روش بسته به سلامت پوست، مهارت پزشک و نوع فیلر مورد استفاده متفاوت است و معمولا حدود شش ماه یا بیشتر ماندگاری دارد. صرف نظر از نوع مواد مورد استفاده (اعم از مصنوعی یا طبیعی)، مدت زمان تزریق ژل، بستگی زیادی به میزان فعالیت در محل تزریق دارد. لازم به ذکر است که ورزش و فعالیت‌های سنگین مانند کار عملی می‌تواند جریان خون را تحریک کرده و طول عمر مواد ژل را کاهش دهد.

اگر تمایل دارید بهترین مدل های تزریق ژل لب را بشناسید و در مورد حجم دهی و فرم دهی لب اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ” انواع مدل های محبوب برای تزریق ژل لب  ” را مطالعه نمایید.

موهای خانم بلند است. دارد موهای خود را شانه می کند. خانم شانه به دست دارد. تی شرت خانم سفید است. پشت خانم رو به ما است.

جوانسازی بوسیله کاشت مو

کاشت مو

یکی از اثرات افزایش سن، ریزش مو و مشکلات مربوط به آن است که امروزه زندگی خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار داده است. تکنیک هایی که طی سال های گذشته کشف شده اند، به بیماران این امکان را می دهند تا با استفاده از پیوندهای کوچک واحدهای فولیکولی مو ، سلامت و شادابی موی خود را بدست آورند.

کاشت مو یک روش جراحی است که فولیکول های مو را از یک قسمت از بدن، به نام “محل فرستنده”، به قسمت طاس بدن که به عنوان “محل گیرنده” شناخته می شود، منتقل می کند. این روش در درجه اول برای درمان الگوی طاسی در مردان استفاده می شود. در این روش کم تهاجمی، پیوندهای حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند (مانند پشت سر) به پوست سر طاس پیوند زده می شوند.

خانمي با موهاي نسکافه اي در حال نگا کردن به دوربين مي باشد. پي زمينه عکس کرم مي باشد. خانم درحال لبخند زدن است . چشماني رنگي دارد. پوست خانم صاف و شفاف است.

استفاده از روش کاشت مو

همچنین از روش جوانسازی کاشت مو می توان برای ترمیم مژه ها، ابروها ، موهای ریش ، موهای قفسه سینه و پر کردن جای زخم های ناشی از تصادفات یا جراحی مانند لیفت صورت و کاشت موهای قبلی نیز استفاده کرد. کاشت مو با پیوند پوست از این جهت متفاوت است که پیوندها تقریباً همه اپیدرم اطراف فولیکول مو را دارند و بسیاری از پیوندهای ریز به جای یک نوار پوست پیوند می شوند.

یک خانمی روس تخت دراز کشیده است و دارد لبخند می زند. پزشک دارد از روش پلاسما جت برای جوانسازی صورت او استفاده می کند.در دست پزشک یک قلم پلاسما قرار دارد

جوانسازی با پلاسما جت

روش مدرن پلاسما جت برای جوانسازی

پلاسما جت یکی از پیشرفته ترین فناوری ها در حوزه زیبایی و جوان سازی به شمار می رود که از آن به منظور سفت شدن و کشیدن پوست به صورت غیر جراحی استفاده می شود. از این روش برای لیفت پلک بدون جراحی، کیسه های چشم، سفت شدن پوست در ناحیه گردن و اطراف دهان، جوان سازی دست و همچنین خال و از بین بردن زگیل استفاده می شود.

خانمي با يک هدبند سفيد روي تخت دراز کشيده است. پزشک دستکش صورتي دارد و در حال جوانسازی پوست صورت خانم می باشد.

جوانسازی صورت با استفاده از پلاسما جت

بر خلاف بسیاری از دستگاه های پلاسمای موجود در بازار، قلم پلاسما جت از جریان مستقیم (DC) به جای جریان متناوب (AC) استفاده می کند. این روش به شما این امکان را می دهد که پوست و نقطه مورد نظر را “اسکن” کنید. می توان از این روش در مناطق بزرگتر بدون ایجاد آسیب زیاد استفاده کرد و همچنین زمان خرابی کمتر از سایر دستگاه های پلاسما باشد.

حذف بافت اضافی و گرمای تولید شده به طور موثری پوست را سفت کرده و تولید کلاژن را تقویت می کند. همانطور ک از نام این روش زیبایی-درمانی پیداست، در جت پلاسما از دستگاه پلاسما جت  استفاده می شود. در این روش از یک گاز یونیزه شده، به منظور بخار کردن (تصعید) پوست اضافی بدن استفاده می شود و بدینوسیله پوسته ریزی ایجاد شده که بعد از یک هفته یا بیشتر از بین می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش جوانسازی پلاسما جت ، مقاله ” پلاسما جت چیست و کاربرد های آن در جوانسازی و درمان ” را مطالعه نمایید.

یک خانم با چشم های باز روی تخت دراز کشیده است و در حال جوانسازی پوست خود با استفاده از روش ار اف است. تاپ خانم سفید است. پزشک دستکش سفید در دست دارد.

جوانسازی به روش آر اف

زیبایی با آر اف

آر اف یا رادیو فرکانس درمانی روشی غیرجراحی برای سفت کردن و کشیدن پوست است. امواج رادیویی فرکانسی نوعی تابش انرژی به صورت امواج الکترومغناطیس به شمار می روند. لازم به ذکر است که نوع تابش مورد استفاده در روش آر اف پوست، حدود 1 میلیارد برابر انرژی کمتری نسبت به اشعه X آزاد می کند. این روش شامل استفاده از انرژی امواج رادیویی برای گرم کردن لایه عمقی پوست شما است که این گرما تولید شده سبب تحریک و تولید کلاژن پوست می شود. همانطور که می دانید کلاژن رایج ترین مهم ترین پروتئین برای جوانسازی و استحکام پوست بدن به شمار می رود.

خانمي بر روي تخت خوابيده است. پزشک با استفاده ازآر اف درماني درحال جوانسازي پوست کمر خانم مي باشد پزشک دستکش صورتي دارد.

ترمیم پوست کمر با استفاده از روش آر اف

مزیت اصلی این روش درمانی، سفت کردن و همچنین از بین بردن چین و چروک پوست است. اما برخی فواید دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • مبارزه با آسیب های خورشید
  • کانتورینگ بدن
  • کانتورینگ صورت
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط ظریف صورت
  • لاغری صورت

ار اف روش کم خطری است اما ممکن است عوارضی خفیف داشه باشد. از جمله شایع ترین عوارض جانبی آر اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم موقتی
  • سرخی
  • مور مور شدن پوست

در مقاله ” آر اف چیست و کاربرد های آن در جوانسازی و درمان ” به طور جامع روش آر اف و کاربردهای آن برای موارد درمانی و جوانسازی بررسی شده است.

چشم های خانم درحال جوانسازی است. زیر چشم خانم پودرهایی وجود دارد.

جوانسازی به روش CO2 فرکشنال

CO2 فرکشنال روش غیر تهاجمی

CO2 فرکشنال یکی از جدیدترین روش‌های درمانی غیرجراحی برای جوانسازی پوست است. لیزر CO2 نسبت به سایر لیزرها طولانی‌ترین طول موج را دارد و می‌توان با انجام تغییراتی در دستگاه از آن برای پوست‌های تیره‌تر نیز استفاده کرد.

لیزر کربن دی اکسید فرکشنال برای درمان خطوط و چین و چروک عمیق، تغییرات شدید بافت پوست در اثر تابش خورشید، لک، زخم های آکنه و زخم های ناشی از جراحی یا سانحه عملکرد بسیار خوبی دارد. از این روش می‌توان برای ترمیم پوست نازک پلک و اطراف دهان نیز استفاده کرد. همچنین روش مناسبی برای درمان آسیب های وارده بر پوست در اثر تابش خورشید و شرایط پیش‌سرطانی می باشد.

خانمي روي تخت دراز کشيده است. عينک مخصوصي به چشم زده و درحال کربن دي اکسيد درماني مي باشد. پزشک با استفاده ازدستگاه مخصوص کربن دي اکسيد درماني درحال جوانسازی و ترميم پوست صوزرت خانم مي باشد.

استفاده از CO2 فرکشنال به منظور زیباسازی صورت

از کربن دی اکسید فرکشنال برای درمان موارد بسیاری استفاده می شود از جمله:

  • بهبود چین و چروک و شل شدن پوست، پیشگیری از فرآیند پیری پوست
  • علامت‌های کشیدگی پوست (پس از بارداری یا پس از کاهش یا افزایش سریع وزن)
  • رفع جای لک (لکه‌های ناشی از نور خورشید، کک و مک و کاهش ملاسما)
  • زخم های پس از جراحی و سانحه، برداشتن خال و زگیل
  • جوانسازی واژن و درمان بی‌اختیاری ادرار
  • رفع زخم های آکنه و دایره‌های سیاه دور چشم

در مقاله ” CO2 فرکشنال چیست و کاربرد های آن ” به طور جامع روش لیزر CO2 فرکشنال و کاربردهای آن برای موارد جوانسازی بررسی شده است.

خانم در استخر است. خانم یک عینک دارد. درحال ریلکسینگ می باشد.

هیدرودرمی

هیدرودرمی پوست

هیدرودرمی یک روش جدید جوانسازی پوست نام دارد و باعث لایه برداری پوست می شود. توجه کنید که هیدرودرمی با میکرودرمی تفاوت دارد، زیرا در هیدرودرمی بر خلاف میکرودرمی از محلول نمک و اکسیژن به جای میکروکریستال استفاده می شود. هیدرودرمی به بهبود بافت پوست، کاهش چین و چروک، افزایش آبرسانی، افزایش جریان خون و به حداقل رساندن منافذ پوست کمک می کند.

دختر بچه اي در استخر درحال شنا مي باشد. دختر بچه درحال خنديدن است. او درون يک تيوب شنا قرار دارد.موهاي خود را بار کش مو بسته است.

جوانسازی بدن با استفاده از هیدرودرمی

با استفاده از دستگاه هیدرودرمی یک جت مافوق صوت، قطرات آب را پمپاژ می کند تا لایه بالایی پوست را از بین ببرد. نتایج هیدرودرمی مشابه درمان میکرودرمی است، با این تفاوت که در هیدرودرمی گردش خون و آبرسانی به پوست بهبود می یابد. این روش همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد، که اثر ضد پیری بر روی پوست دارد.

این روش نه تنها پوست شما را لایه برداری می کند بلکه با تزریق فرمول های مرطوب کننده به داخل پوست در حالی که پوست لایه برداری می شود، آن را آبرسانی می کند. مواد آبرسان با سهولت در پوست فرو رفته و منجر به ایجاد پوستی زیبا، جوان و براق می شوند.

در مقاله ” هیدرودرم چیست و کاربرد آن در شادابی و طراوت پوست ” به طور جامع روش هیدرودرم ابریژن و کاربردهای آن برای موارد درمانی و جوانسازی بررسی شده است. لازم بذکر است که درما اف از بهترین دستگاه های برای پاکسازی و آبرسانی پوست نیز می باشد.

یک خانم روی تخت دراز کشیده است و چشمان خود را بسته است. خانم در حال جوانسازی پوست خود با استفاده از لیزر می باشد. یک حوله بر تن بیمار می باشد. پزشک دارد با استفاده از لیزر پوست بیمار را جوان می کند.

جوانسازی با استفاده از لیزر

لیزر درمانی

جوان سازی پوست با لیزر روشی رایج و محبوب برای ایجاد سطحی صاف و هموار بر روی پوست است. لیزر پوست برای درمان و بهبود ظاهر پوست­ های آسیب دیده توسط آفتاب، کاهش خطوط ظریف در اطراف چشم، دهان و گونه ها، جای زخم ناشی از آکنه، آبله مرغان یا جراحی های ناموفق پوستی و درمان نقص جزئی صورت استفاده می شود. همچنین از لیزر برای اصلاح رنگ پوست استفاده می شود.

پزشک درحال زيباسازي پوست پا با استفاده از ليزر درماني مي باشد. پزشک روپوش سفيد با لباس آبي پوشيده است. يک دستکاه لزر درماني در عکس موجود است.

رفع موهای زائد پا با استفاده از لیزر

جوانسازی پوست با لیزر، بوسیله دو نوع لیزر قابل انجام است؛ لیزر ابلیش که برای از بین بردن لایه های نازک پوست مناسب است و لیزر غیر چربی که تحریک رشد کلاژن و سفت شدن پوست زیرین آن می شود. قابل ذکر است که نمی توان از لیزر برای درمان شلی و افتادگی شدید پوست استفاده کرد.

در عمل لیزر پرتوی شدید انرژی نور (لیزر) به سمت پوست هدایت شده و باعث از بین رفتن لایه خارجی پوست (اپیدرم) می شود. لیزر پوست زیرین (درم) را گرم کرده و سبب کوچک شدن فیبرهای کلاژن می شود و درنتیجه موجب جوان سازی پوست شما خواهد شد.

در مقاله ” لیزر موهای زاید بدن ” به طور جامع به رفع موهای زاید بدن با لیزر پرداخته شده است.

خانمی با چشمانی باز روی تخت دراز کشیده است و درحال جوانسازی پوست با استفاده از روش کربوکسی تراپی می باشد.پزشک دستکش آبی در دست دارد و ایستاده است. دستگاه کربوکسی تراپی در دست پزشک قرار دارد.

ترمیم پوست به روش کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

در سرتاسر جهان، کربوکسی تراپی (دی اکسید کربن درمانی) را به عنوان اصلی ترین روش برای جوان سازی، ترمیم و اصلاح مجدد پوست می شناسند. کربوکسی تراپی یک روش ایمن و کم تهاجمی است که از آن برای درمان خطوط ریز و چین و چروک، سیاهی تیرگی زیر چشم، شلی پوست (به دلیل افزایش سن یا بعد از بارداری)، داشتن چربی مقاوم و علائم کشش پوست، زخم و ریزش مو استفاده می شود.

این روش شامل تزریق مقادیر کمی دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست به منظور تجزیه رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن است. برای کاهش چربی، گاز گرم شده با حجم زیاد به عمق چربی وارد می شود و سپس سلول چربی را تجزیه می کند و به تشکیل عروق جدید و جوان سازی پوست کمک می کند.

خانم روي تخت دراز کشيده است. دکتر درحال زيباسازي صورت وي با استفاده از کربوکسي تراپي مي باشد.خانم يک هد بند سفيد بهسر دارد. پزشک دستکش بهدست کرده است. لباس پزشک مشکي مي باشد.

کربن دی اکسید درمانی

کربوکسی تراپی، کربن­دی­اکسید را دقیقاً به زیر سطح پوست تزریق می کند و بدن این حرکت را به عنوان کمبود اکسیژن شناخته و با تأمین اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تحت درمان گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه ترمیم سلول صورت می گیرد. این افزایش غلظت اکسیژن همچنین باعث بهبود احتباس آب یا ورم در منطقه تحت درمان می شود.

از فواید و نتایج کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناحیه کانتور چشم را روشن و محکم می کند.
  • چین و چروک لب به دلیل تحریک کلاژن بهبود می یابد
  • مشکل افرادی که اصطلاحا دوچانه هستند را بوسیله حل و تجزیه کردن چربی اطراف چانه، درمان می کند.
خانم دارد لبخند می زند و به سر خود حوله پیچانده است. روی صورت خانم ماسک وجود دارد و پوست خانم صاف و درخشان است. خانم از ماسک برای جوانسازی صورت خود استفاده کرده است.

جوانسازی با استفاده از ماسک های زیبایی

ماسک زیبایی

ماسک های زیبایی رطوبت و ماده تشکیل دهنده پوست را به دام می اندازند و لایه ای ایجاد می کند و بسته به مواد استفاده شده در ماسک به آبرسانی، مرطوب سازی و لایه برداری پوست کمک می کند. بنابراین، ماسک های صورت باعث نفوذ مواد ماسک به پوست شده و جوانسازی و شادابی پوست را رقم می زنند. فواید و نتایج ماسک های زیبایی به جنس و نوع مواد استفاده شده در این ماسک ها بستگی دارد. مشکلات و اختلالات پوستی که ماسک ها می توانند درمان کنند عبارتند از:

  • درمان جای جوش و زخم

باستفاده از اسید سالیسیلیک و اسیدهای آلفا هیدروکسی

  • ترمیم خطوط و چروک های ظریف

استفاده از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و رسوراترول، اسید فرولیک یا رتینوئیدها مانند رتینول ها و آلدئیدهای یکپارچه و مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک

  • درمان قرمزی پوست (روزاسه)

استفاده از نیاسین آمید

  • درمان لکه های تیره و رنگدانه ها

استفاده از اسید کوجیک، رتینوئیدها و ویتامین C

خانمی به پشت خوابیده است و درحال درمان بوسیله طب سنتی می باشد. پزشک با استفاده از تجهیزات مخصوص طب سنتی در حال درمان بیمار می باشد.

جوانسازی با استفاده از طب سنتی

جوانسازی با طب سنتی

طب سنتی هزاران سال است که در دنیا و بخصوص در ایران وجود دارد و افراد زیادی از آن برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی خود استفاده می کنند. امروزه از طب سنتی برای جوان سازی پوست نیز استفاده می شود که نسبت به دیگر روش ها مزیت ها و فوایدی دارد از جمله:

  • طب سنتی برای تمامی افراد و مزاج ها، روش های درمانی منحصر به فردی دارد.
  • نسبت به بقیه روش ها عوارض نسبتا کمتری را شامل می شود.
  • کم هزینه است
  • به راحتی در دسترس است و به نسخه پزشک نیازی ندارد.
  • باعث تثبیت ترشح هورمون ها و متابولیسم بدن می شود.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.
خانمي در تصوير وجود دارد. موهاي مشکي دارد. خوابيده است. تعدادي سوزن داخل کمر او قرار دارد. حوله اي سفيد به تن کرده است.

طب سوزنی یکی از روش های سنتی زیباسازی

تشخیص و درمان بیماری به روش طب سنتی به روش های گوناگونی انجام می شود که در ادامه به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم:

  • مزاج شناسی
  • استفاده از نبض
  • استفاده از بول و براز
  • استفاده از روش عنبیه شناسی
  • استفاده از حجامت
  • ماساژ درمانی
خانمی در عکس وجود دارد که مقداری چین و چروک در صورت خود دارد.چشم های خانم رنگی می باشد

رفع چین و چروک به روش سابسیژن

رفع چین و چروک با سابسیژن

سابسیژن یکی از موثرترین روش ها برای ترمیم چین و چروک پوست و جوش های آکنه است. این روش کم تهاجمی و ایمن اغلب بوسیله بی حسی موضعی و سوزن زیر پوستی انجام می شود. سابسیژن بوسیله برش زخم به جوانسازی پوست کمک می کند. برش زخم منجر به آزاد شدن آن و صاف شدن پوست می شود. ماندگاری این روش تا حد زیادی دائمی است به شرطی برای جلوگیری از چسبندگی مجدد، از ترکیب مواد پرکننده استفاده شود. سابسیژناسیون هنگامی انجام می شود که پوست به بافت های زیرپوستی عمیق تری متصل شود و سبب ایجاد زخم های آتروفیک وصل شده (از آکنه ، آبله مرغان و غیره) شود.

پزشک در حال ترميم پوست صورت خانم با استفاده از روش سابسيژن مي باشد. خانتم روي تخت دراز کشيده است. پزشک دستکش صورتي به دست دارد.

ترمیم بافت صورت با استفاده از روش سابسیژن

سابسیژن عوارض جانبی شدیدی ندارد و فقط ممکن است عوارضی نظیر هماتوم ناشی از خونریزی، حساسیت به محل های تحت درمان، ماندن جای زخم هایپرتروفیک داشته باشد. این عوارض توسط دارو ها و مراقبت هایی که پزشک بعد از عمل به شما می دهد قابل رفع هستند.

در مقاله ” سابسیژن چیست کاربرد آن در درمان اسکار جای جوش ” به طور جامع روش جوانسازی با سابسیژن و کاربردهای آن بررسی شده است.

شکم یک خانم درحال لاغری با استفاده از کویتیشن می باشد. پاهای خانم با استفاده از حوله پوشانده شده است.

لاغری با استفاده از کویتیشن

لاغری با کویتیشن

کویتیشن یک روش درمانی غیر تهاجمی برای لاغری (کاهش چربی) است که با استفاده از فناوری سونوگرافی سلول های چربی را در قسمتهای موردنظر در بدن کاهش می دهد. این گزینه برای کسی که نمی خواهد تحت گزینه های شدید جراحی مانند لیپوساکشن قرار گیرد، مناسب است، زیرا در کویتیشن از هیچ سوزن یا چاقوی جراحی استفاده نمی شود.

برخی مزیت های استفاده از کویتیشن برای لاغری عبارتند از:

  • دوران نقاهت بعد از درمان بسیار کم می باشد
  • معمولا حین درمان، فرد دردی احساس نمی کند.
  • انجام عمل اغلب کمتر از یک ساعت طول می کشد.
  • با هر جلسه در ناحیه تحت درمان، کاهش 3-4 سانتی متری را در اطراف ناحیه مورد درمان مشاهده می کنید.
یک خانم بدون لباس درون محفظه کرایوتراپی قرار دارد. خانم در حال جوانسازی بوسیله کرایوتراپی می باشد. دمای محفظه کرایوتراپی بسیار پایین می باشد.جنس محفظه از فلز است.

جوانسازی به روش کرایوتراپی

کرایوتراپی یا سرما درمانی

کرایوتراپی یا سرمادرمانی استفاده از سرمای شدید به منظور یخ زدگی و از بین بردن بافت های غیر طبیعی است. پزشکان از آن برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی (از جمله زگیل و برچسب های پوستی) و برخی سرطان ها از جمله سرطان پروستات، دهانه رحم و کبد و همچنین جوانسازی پوست استفاده می کنند.

سرمادرمانی یک روش درمانی کم تهاجم است که بافت آسیب دیده بیمار را از بین می برد. کرایوتراپی معمولاً بدون جراحی انجام می شود. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما می تواند از چند ماده مختلف برای ایجاد سرمای شدید در کرایوتراپی استفاده کند که این مواد می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • نیتروژن مایع
  • اکسید نیتروژن مایع
  • گاز آرگون
خانمي روي تخت دراز کشيده است. چشمان خانم باز الست. خانم در حال زيباسازي پوست صورت خود به روش کراي.تراپي مي باشد. خانم هد بند سفيد به سر دارد. پزشک دستکش هاي بتفش به دست کرده است.

زیباسازی صورت با استفاده از روش سرمادرمانی

 انجام سرمادرمانی معمولا برای موارد زیر توصیه می شود:

  • جوانسازی پوست
  • سرطان استخوان، سرطان دهانه رحم، سرطان کبد یا سرطان پروستات.
  • بیماری های پوستی پیش سرطانی و سرطان های مرحله اولیه پوست، از جمله سرطان سلول سنگفرشی و کارسینوم سلول پایه.
  • رتینوبلاستوما (سرطان شبکیه در کودکان).
  • بیماری های پوستی مانند زگیل، زخم پوستی یا لکه های تیره.

لازم به ذکر است روش های مختلفی برای سرما زدگی و انجماد بافت وجود دارد. نحوه اعمال نوع سرماخوردگی به محل قرارگیری بافت شما بستگی دارد.

خانم به صورت خود کرم طبیعی زده است. خانم دارد لبخند می زند. به سر خود یک حوله پیچیده است. یک تکه پرتقال در دست دارد.

جوانسازی صورت با استفاده از کرم و مواد طبیعی

استفاده از مواد طبیعی و کرم ها برای جوانسازی

محصولات جوان سازی پوست که به صورت موضعی استفاده می شوند و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند، کمک شایانی به افراد برای از بین بردن آسیب های وارده به پوست مانند عوامل ژنتیک، پیری، قرار گرفتن در معرض آفتاب و آکنه های هورمونی کرده اند. پیشرفته ترین محصولات ضد پیری، از کرم گرفته تا سرم، حاوی مواد تشکیل دهنده با کیفیت و با عملکرد بالا هستند. برخی از مواد تشکیل دهنده محصولات ضد سرطان و کرم ضد پیری شامل نیاسینامید و آنتی اکسیدان اند که در احیای طبیعی رطوبت پوست، روشن شدن رنگ پوست و به طور کلی تجدید احساس سفتی پوست کاربرد فراوان دارند.

خانمي درحال لبخند زدن مي باشد. خاتم دارد به پوست صورت خود کرم ميمالد. يک حلقه به دسا خانم است. خانم حوله سفيد به سر و يک حوله سفيد به تن دارد

استفاده از کرم طبیعی به منظور زیباسازی صورت

معمولا در تهیه محصولات و کرم های جوانسازی پوست از مواد طبیعی و گیاهی استفاده می شود از جمله: بتاکاروتن، عصاره چای سبز، شیرین بیان، جو دوسر، سویا، ویتامین سی، گیاه بید، فندق و ….

در ادامه 10 ماده موثر و پر استفاده ضد پیری را نام برده ایم:

  • کلاژن
  • اسید گلیکولیک
  • اسید لاکتیک
  • اسید هیالورونیک
  • روغن جوجوبا
  • نیاسین آمید
  • رتینول
  • ویتامین سی
پوست صورت خانم صاف و درخشان است. خانم دارد لبخند می زند.صورت خود را به دستش تکیه داده است.

انواع کاربردهای جوانسازی

انواع کاربرد های جوانسازی

امروزه مقوله جوانسازی در زندگی ما کاربردهای متنوعی پیدا کرده است و افراد زیادی به دلایل گوناکون این عمل های زیبایی و درمانی را انحام می دهند. در ادامه این مطلب به معرفی انواع کاربردهای جوانسازی می پردازیم.

جوانسازی پوست

پوست مهمترین جرء بدن به شمار می رود و بدلیل کاربردها و فواید بسیاری از جمله محافظت از بدن، تنظیم درجه حرارت بدن، افزایش ایمنی، ایجاد امکان حرکت کردن و رشد، دفع مواد زائد و … دارد، می بایست در حفظ سلامتی و نگهداری آن کوشا باشیم. جوان سازی پوست به تمام روش هایی گفته می شود که کیفیت کلی پوست را بهبود بخشد.

خانمي در تصوير وجود دارد. چشم هاي خانم بسته است. خانم در تصوير موهاي نسکافه اي خود را بسته است. خخانم پوست صاف و روشني دارد.پس زمينه تصوير سفيد است.

زیباسازی پوست

عوامل متعددی مانند افزایش سن و سبک نادرست زندگی افراد و حادثه های ناگوار می توانند بر روی پوست و ظاهر ما تأثیر بگذارند و آن را دچار انواع عارضه های پوستی از قبیل آفتاب سوختگی، خطوط ریز و چین و چروک، جوش های آکنه بکنند.

حساس ترین نقاط پوست که معمولا همیشه در معرض آسیب و ابتلا به بیماری های پوستی می باشند، نواحی صورت و دست هستند و بیشترین عمل های زیبایی و جوانسازی بر روی این اندام ها صورت می گیرد. در ادامه به بررسی هر یک از این دو ناحیه می پردازیم:

پوست صورت خانم صاف و ضفاف است. چشم های خانم بسته است. خانم دارد با انگشتانش پوست صورت خود را نوازش می کند.

جوانسازی پوست صورت

ترمیم پوست صورت

از آنجا که پوست صورت همیشه در معرض هوای گرم و سرد و نور آفتاب و انواع بیماری پوستی قرار دارد و همچنین یکی از مهم ترین ارگان های بدن محسوب می شود، حفظ سلامت و نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است. داشتن صورتی صاف و یکدست به افراد حس اعتماد به نفس می دهد و به برقراری ارتباط موثر بسیار کمک میکند.

محصولا و روش های مختلفی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد که همیشه انتخاب بهترین نوع آن دغدغه بسیاری از افراد می باشد. برای انتخاب بهترین روش نیاز است که نوع پوست خود را بشناسید.

داخل عکس یک دست فرد بالغ و یک دست نوزاد وجود دارد. این دو فرد دستان همدیگر را گرفته اند. پوست دست نوزاد صاف و روشن می باشد. اما پوست دست فرد بالغ کمی تیره تر است.

ترمیم پوست دست

ترمیم پوست دست

عوامل متعددی ظاهر و سلامت پوست دست را تهدید می کنند، از جمله ایجاد لکه های پوستی، خشن و زبر شدن پوست دست، از دست دادن سفتی و شادابی پوست و شل شدن آن، نازک شدن و مشاهده رگ های زیر پوست، ایجاد چین و چروک و خیلی از آسیب های دیگر که می تواند پوست شما را از حالت جوانی و شادابی خارج کند. برای جلوگیری از بروز اینگونه مسائل، مراقبت ها و روش های بسیاری وجود دارد.

دو خانم کنار یکدیگر ایستاده اند. هر دو چشما هایی رنگی دارند و کلاه بافتنی به سر کرده اند.

جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم

یکی از حساس ترین نواحی پوست صورت، دور چشم می باشد که همیشه در معرض آسیب های مختلف قرار دارد. پوست دور چشم نازک تر از سایر قسمت های صورت است و غدد چربی زیادی برای مرطوب نگه داشتن خود ندارد. عواملی نظیر خواب کم در شبانه روز، قرار گرفتن در معرض آفتاب، افزایش سن و عوامل ارثی و همچنین نازک شدن پوست، سبب ایجاد چین و چروک و سیاهی حلقه مانندی در اطراف چشم می شود. تمام این عارضه ها به این معنی است که پوست دور چشم اولین مکانی است که علائم پیری را نشان می دهد. از این رو حفاظت از این قسمت، امری بسیار حیاتی است.

جوانسازی واژن

امروزه روش های درمانی مختلفی در حوزه زنان و زایمان برای زنان در دسترس است که راحتی، اطمینان و درد کمتری را نسبت به شیوه های سنتی برای خانم ها به همراه دارد. یکی از  درمان های خاص که کاربرد زیادی هم دارد، جوانسازی واژن نام دارد.

جوان سازی واژن به انواع روشهای جراحی و غیر جراحی برای سفت کردن، ترمیم یا بهبود عملکرد جنسی و رفع مشکلاتی از قبیل: گشاد شدن واژن، بی اختیاری ادرار، خشک شدن و… گفته می شود. این جراحی ها شامل واژینوپلاستی، لابیاپلاستی و موارد دیگر هستند .

خانم داخل عکس مو زیبایی دارد. رنگ موخانم عسلی می باشد. لباس خانم مشکی است. پی زمینه عکس خاکستری می باشد.

جوانسازی مو

جوانسازی مو

ریزش و کم پشتی موها زندگی بسیاری از زنان و مردان را تحت تأثیر قرار داده است. تا همین اواخر، درمان ها و روش های محدودی برای کمک به ترمیم و رشد مجدد مو در بازار وجود داشت. اما امروزه روش های بسیار متنوعی برای درمان مشکلات مربوط به مو از قبیل ریزش مو، کم پشتی، شوره سر، خشکی مو و … بوجود آمده است که توانسته است کمک بسیاری به جامعه پزشکی بکند. از جمله این روش ها می تون موارد زیر را نام برد:

  • کاشت مو
  • پی ار پی
  • جوانسازی مو با لیزر
  • و …
یک خانم داخل عکس قرار دارد. لباس خانم آبی است و شکم لاغر و خوش فرمی دارد. پس زمینه عکس خاکستری تیره است.

جوانسازی شکم

ترمیم پوست و لاغری شکم

همانطور که می دانید، با افزایش سن، میزان ترشح کلاژن در پوست کمتر شده و آثار پیری در فرد نمایان می­شود. افتادگی شکم نیز از این قاعده مستثنی نیست و معمولا بوسیله عوامل زیر ایجاد می شود:

  • افزایش چربی بیش از حد دراطراف شکم
  • افزایش بیش از حد وزن، به خصوص بعد از بارداری و برای زنانی که چند بار زیمان کرده اند،
  • آسیب خورشید،
  • پیری پوست،
  • توده ها و برجستگی های نامتقارن
  • علائم کشش و شل شدن پوست ایجاد می­شود.
يک شکم زيبا و صاف در تصوير موجود است. تاپ و شورت صورتي در عکس وجود دارد. يک متر نيز در عکس است.

زیباسازی شکم

روش های مخصوصی برای رفع این قبیل مشکلات وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • لیفت شکم با نخ
  • پی ار پی شکم
  • مزوتراپی شکم
  • میکرونیدلینگ
  • کویتیشن
  • و ….
یک خانم در تصویر وجود دارد. خانم در حال خندیدن است. لب های جوان و سفتی دارد. پوست روشن و صافی دارد. خانم لب های خود را به کمک روش های جوانسازی ، فرم داده است.

اصلاح فرم لب

اصلاح فرم لب

در حالی که برخی از افراد با لبهای نازک یا نامتقارن متولد می شوند، بسیاری از افراد به دلیل روند پیری این عوارض را تجربه می کنند. با گذشت زمان هر چه پیرتر می شویم، بدن ما کلاژن کمتری تولید می کند. کلاژن و سایر فیبرها پوست را در جای خود نگه داشته و آن را فعال و پر نگه می دارند. این موارد به طور طبیعی با افزایش سن کاهش یافته و باعث از دست رفتن حجم و افتادگی پوست می شوند. علاوه بر این دلایل زیادی وجود دارد که فرد به دنبال جوان سازی لب های خود می رود. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • لب همیشه در معرض آسیب های جدی قرار دارد و یک ناحیه فرسایشی محسوب می شود،
  • داشتن لبهای نازک یا صاف
  • وجود خطوط و چین و چروک های ظریف روی دهان یا اطراف آن
  • لب های پر باعث جذابیت بیشتر زنان و البته مردان می شود
  • عدم تقارن (لب های نامتناسب با فرم دهان و صورت)
يک لب زيبا و صاف در عکس وجود دارد. اين لب براي يک خانم مي باشد. لب به رنگ صورتي مي باشد

زیباسازی لب

به همین دلیل در حال حاضر بازار استفاده از روش های زیبایی و مواد پر کننده لب بسیار داغ شده است. جوان سازی لب بسته به شکل لب ها و نتایج دلخواه شما از چند طریق قابل انجام است. بسته به نوع درمان شما عمل جوانسازی لب می تواند بصورت جراحی و یا غیر جراحی انجام شود. در ادامه بعضی از رایج ترین روش های جوانسازی لب نام برده شده است:

  • تزریق ژل و فیلر
  • بوتاکس لب
  • لیفت لب با نخ
  • و ..
ابروهای خانم در تصویر مشکی است. پوست صورت خانم صاف و بدون چین و چروک می باشد. این خانم با دست هایش درحال کشیدن ابرو خود می باشد

ترمیم و اصلاح ابرو

ترمیم ابرو

داشتن ابروهایی خوش فرم و مرتب نقش زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت افراد دارند و به همین دلیل است که امروزه آرایشگران توجه ویژه ای به روش های آرایش ابرو دارند. ابروهای پر و خوش حالت یکی از ملاک های مهم در زیبایی صورت محسوب می شود.

ابرو ها به تدریج و با افزایش سن سفید می شوند اما با این وجود روند سفید شدن ابروها کند تر از روند سفید شدن موهای سر است. تغییر در متابولیسم ترشح هورمون ها با افزایش سن ارتباط نزدیک دارد. ممکن است کاهش سطح برخی هورمون ها مانند استروژن در بدن، موجب نازک شدن و یا ریزش موهای ابرو شود. استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی نیز یکی از عوامل تخریب ابروها به‌حساب می‌آیند. مانند تمام موهای دیگر بدن، موی ابرو نیز عمر مشخصی دارد. اگر به هر دلیلی در یک مقطع کوتاه اندکی از ابروهای خود را از دست دادید، از پر کردن جای آن با انواع مداد ها خودداری کنید. به مو فرصت استراحت و رشد مجدد دهید. معمولاً برای پر کردن جای خالی ابرو، از سایه ابرو استفاده می‌کنند.

صورت يک خانم در تصوير وجود دارد. خانم اپروها و چشم هاي زيبايي دارد. پوست صورت خانم صاف و روشن است.

زیباسازی ابرو

روش های بسیاری برای کمک به ترمیم و رشد ابرو وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

  • لیفت ابرو با نخ
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل و فیلر
  • استفاده از پی ار پی
  • میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
  • مزوتراپی و …..

همچنین  با استفاده از چند روش خانگی می توانید به رشد ابروهایتان کمک کنید. برخی این روش ها عبارتند از:

  • داشتن رژیم غذایی متعادل
  • مصرف اهن و بیوتین
  • از کندن، اپیلاسیون و نخ کشیدن بی مورد ابرو خودداری کنید
  • روغن کرچک مصرف کنید
  • از سرم های ابرو استفاده کنید
  • بیماتوپروست (Latisse)
یک خانم داخل نصویر می باشد که پوستی صاف داشته و دستکش بنفش اطراف صورت او وجود دارد. خانم به کمک روش های جوانسازی پوست خود را زیبا کرده است.

فواید و نتایج انواع روش های زیباسازی

فواید و نتایج جوانسازی

همانطور که گفته شد جوانسازی انواع مختلفی دارد و هر کدام از این روش ها می توانند فواید و نتایج مخصوص به خود را داشته باشند. اما به طور کلی جوانسازی می تواند فواید زیر را برای افراد به همراه داشته باشد:

  • چین و چروک های بدن را صاف می کند و خطوط ریز موجود در پوست صورت و دیگر نواحی را را کاهش می دهد.
  • موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.
  • رنگ پوست را تغییر داده و آن را صاف و یکدست می کند.
  • پوست های شل و افتاده را را سفت می کند.
  • زخم های آکنه را بهبود می بخشد.
خانمی در تصویر وجود دارد. او از عوارض جوانسازی رنج می برد. پس زمینه عکس خاکستری تیره می باشد. او دست های خود را در میان موهای خود برده است. او خم کرده است.

عوارض جانبی جوانسازی

عوارض جوانسازی

عوارض عمل های جوانسازی بسته به نوع، کاربرد، روش و ناحیه موردنظر درمان می تواند متفاوت باشد. با وجود اینکه درمان هایی که به صورت حرارتی انجام می شوند هیچ عارضه جانبی جدی ندارد، افرادی که از درمان های شیمیایی و لیزر استفاده می کنند، احتمالاً به برخی بیماری های پوستی دچار می شوند.

چه کسانی نباید از جوانسازی استفاده کنند

عوارض و آسیب هایی که ممکن است در زمان درمان فرد دچار آن شود، بسته به نوع عمل و محل درمان ممکن است متفاوت باشد. ولی به طور معمول افرادی که در پایین نام برده شده اند، بهتر است قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنند:

  • افرادی که دارای عفونت، تورم، زخم و آسیب های جدی در ناحیه درمان می باشند.
  • کسانی که به داروهای خاصی آلرژی دارند.
  • افرادی که دارای مشکلات عضلانی یا بیماری های مزمن عضلات هستند، مانند میاستنی گراویس ، سندروم ایتون لمبرت.
  • زنانی که باردار هستند.
یک خانم در تصویر وجود دارد که میئه آووکادو در دست خود دارد و درحال لبخند زدن می باشد. حوله و هد بندی سفید بر تن دارد. خانم به صورت خود کرم زیباسازی مالیده است. خانم در حال انجام مراقبت های بعد از جوانسازی می باشد.

مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی

متاسفانه برخی از افراد توجهی به اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از انجام روش های جوانسازی ندارند. این افراد گمان می کنند جوانسازی یک عمل ساده است و نیازی به مراقبت های قبل یا بعد از درمان ندارد. همین سهل انگاری باعث شده تا این افراد بعد از درمان رضایت کافی را از نتیجه آن نداشته باشند. بدیهی است که هر روش جوانسازی ، مراقبت های مخصوص به خودش را دارد و باید تمام این دستورالعمل ها توسط پزشک به بیمار گفته شود.

يک خانم در عکس وجود دارد. دو قطعه خيار در مقابل چشم هاي خانم وجود دارد. موهاي خانم نسکافه اي مي باشد. خانم پوست روشن و صافی دارد. او لب های خود را جمع کرده است.

نکاتی که قبل و بعد از زیباسازی باید رعایت شود

با رعایت برخی نکات ساده قبل و بعد از درمان ، می توان از پیش آمدن بسیاری از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد. در ادامه به معرفی برخی از این نکات می پردازیم:

  • سعی کنید در طی 4 ساعت اولیه پس از درمان از دراز کشیدن خودداری کنید تا سم به جای پراکنده شدن، در عضله تحت درمان باقی بماند.
  • از ورزش شدید، سونا و مصرف محصولات حاوی الکل در منطقه تحت درمان به مدت 48 ساعت خودداری کنید.
  • از مالیدن یا لمس نواحی تزریق شده خودداری کنید. این کار برای اطمینان از اثربخشی درمان در محل تزریق می باشد.
  • مراقبت های طبیعی را جایگزین استفاده از مواد بهداشتی شیمیایی کنید.
  • قبل و بعد از درمان، مصرف الکل و دخانیات را کاهش دهید.
  • زمان خوابتان را کنترل کنید.
  • آب زیاد بنوشید.
  • مصرف قند و غذاهای فرآوری شده را کم کنید.
  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان زیاد مصرف کنید.
  • غذاهای سرشار از پری بیوتیک بخورید.
  • مصرف نمک را کاهش دهید.
در تصویر تعدادی سکه و اسکناس وجود دارد.

هزینه انواع روش های جوانسازی

هزینه انجام درمان جوانسازی

معمولا عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و فرد باید هزینه های آن را بصورت آزاد پرداخت کند. هزینه جوانسازی به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • انتخاب نوع روش برای انجام جوانسازی
  • تجربه پزشک و میزان مهارت او
  • محلی که کلینیک یا بیمارستان در آن جا قرار دارد
  • و…

که شما عزیزان می توانید قبل از انجام عمل، شرایط و هزینه ها را بررسی کرده و سپس روش درمانی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

به عنوان یک نتیجه گیری همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، روش های مختلف و متعددی برای جوانسازی پوست و مو و اجزای صورت و بدن وجود دارد. هر کدام از این روش ها کاربرد ها و نتایج خاص خود را داشته و در جوانسازی بخش های مختلف بدن موثر هستند. در انتخاب روش مناسب برای زیباسازی خود به محدودیت های استفاده از هر روش توجه نموده و با پزشک متخصص مشورت نمایید. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در انتخاب بهترین و موثرترین روش برای ترمیم و جوانسازی پوست و اندام شما باشد.

منبع: plasticsurgery , healthline

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01به طور کلی چند روش برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

متداول ترین روش های جوانسازی پوست عبارتند از:

  • مزوتراپی
  • تزریق بوتاکس
  • لیفت با نخ
  • میکرونیدلینگ
  • پی آر پی پوست و مو
  • آر اف فرکشنال
  • لیزر درمانی
  • تزریق ژل و فیلر
  • میکرودرم
  • هایفوتراپی
  • مزوبوتاکس
  • مزونیدلینگ
  • پلاسماجت
  • هیدرودرم ابریژن
  • کربوکسی تراپی
  • سابسیژن
  • استفاده از ماسک زیبایی
  • طب سنتی
  • کویتیشن برای لاغری
  • سرمادرمانی یا کرایوتراپی
  • استفاده از کرم های زیبایی
02معمولا مزوتراپی صورت چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج جوانسازی صورت به روش مزوتراپی ، به طور کلی بین 3 الی 5 ماه ماندگاری دارد. برای حفظ نتایج، به درمان های اضافی نیاز است. همچنین، پروتکل های درمانی بسته به اندیکاسیون و کوکتل های مورد استفاده متفاوت هستند.

03معمولا هزینه جوانسازی پوست به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی در هزینه جوانسازی تاثیر گذار هستند. مهم ترین عامل، نوع روشی است که برای زیباسازی پوست و مو خود انتخاب کرده اید. برخی عوامل تاثیرگذار دیگر عبارتند از:

  • میزان مهارت پزشک و تجربه او
  • منطقه ای که کلینیک یا بیمارستان در آن جا قرار دارد.
  • مقدار مواد مصرفی در عمل زیباسازی
  • نوع مشکل پوستی یا ناحیه ای از بدن که قصد جوانسازی آن را دارید.
  • و …
04آیا روش های جوانسازی پوست به بدن آسیب می رسانند؟

با اطمینان نمی توان گفت که روش های جوانسازی برای بدن بی خطر هستند. اما اگر عمل های زیبایی توسط پزشک مجرب و با تجربه و همچنین با استفاده از دستگاه های جوانسازی استاندارد و مواد مصرفی اصل صورت گیرند، عوارض بعد از عمل به حداقل می رسد. توصیه می کنیم حتما نکات ایمنی و بهداشتی را برای عمل جوانسازی رعایت کنید.

05آیا بوتاکس لب عوارض جدی برای پوست دارد؟

معمولا اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک باتجربه و مجرب انجام شود، نسبتا بی خطر است و عوارض حادی برای بدن ندارد. اما عوارض جانبی که ممکن است پیش بیایند عبارتند از: درد، تورم یا کبودی در محل تزریق، سردرد یا علائم شبیه آنفولانزا.

06آیا انجام لیفت پوست با نخ ، روشی مناسب برای از بین بردن چین و چروک صورت است؟

جوانسازی پوست به روش لیفت با نخ ، باید توسط پزشک برای بیمار تجویز شود. زیرا ممکن است هر فردی برای انجام عمل لیفت با نخ مناسب نباشد. در نتیجه برای آکاهی از این مورد، حتما نزد پزشک زیبایی متخصص خود بروید.

07کدام روش زیبایی ، برای لاغری و جوانسازی شکم مناسب است؟

جواب به این سوال نیز به شرایط فیزیکی و هدف فرد از لاغری بستگی دارد. اما متداول ترین روش های لاغری شکم عبارتند از:

  • آر اف کویتیشن
  • لیفت شکم با نخ
  • آر اف فرکشنال
  • پی آر پی شکم
  • میکرودرم ابریژن
08آیا استفاده از کوکتل مزوتراپی برای جوانسازی عوارض جدی دارد؟

استفاده از کوکتل مزوتراپی به عنوان یکی از ایمن ترین و کم خطر ترین روش های جوانسازی شناخته می شود. عوارض این روش بسیار خفیف و در حد سوزش، خارش، سرخی ناحیه تحت درمان و مواردی از این قبیل می باشد. این عوارض موقت هستند و بعد از مدت کوتاهی کاملا رفع می شوند.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • سحر رضوانی 1400.02.25

    سلام خسته نباشید، یه سوال داشتم. کدوم روش جوانسازی کمترین عوارض جانبی رو برای بدن داره؟ ممنون میشم پاسخ بدین. 🙏🏻

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.25

      با سلام و خسته نباشید خدمت کاربر گرامی. در پاسخ به سوال شما باید عرض کنم که نمی توان به طور قاطع به این سوال جواب داد. تمام روش های جوانسازی ، عوارض خاص خود را دارند که با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و انتخاب پزشک ماهر در این زمینه، می توان آسیب های احتمالی را به حداقل رساند.

      پاسخ دهید
  • حمیده رازی 1400.04.17

    سلام. به صرفه ترین روش جوانسازی چی هست؟؟؟؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.17

      سلام و وقت بخیر خدمت شما کاربر گرامی. به طور دقیق نمی توان گفت کدام روش جوانسازی به صرفه است. چون هر روشی موارد درمان مخصوص به خودش را دارد. شما باید ابتدا هدف از جوانسازی را تایین کنید و سپس با مشورت با پزشک خود، بهترین روش را با توجه به نوع درمان و هزینه ای که می خواهید برای آن بپردازید، انتخاب کنید.

      پاسخ دهید
  • nazaninkasravi 1400.07.21

    سلام
    قیمت کوکتل فیوژن صورت و قیمت کوکتل مو مزولایک رو اعلام می فرمایید لطفا

    پاسخ دهید
  • mahdokht 1400.10.26

    سلام خسته نباشید
    وقتتون بخیر
    می خواستم بدونم ژل پروفایلو دارید شما و اگه پاسختون منفیه از کجا میشه تهیه اش کرد؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.10.26

      سلام و درود به شما کاربر گرامی
      بله موجود می باشد. برای خرید ژل پروفایلو به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمائید.

      پاسخ دهید
  • banafsheh 1400.11.30

    سلام
    مزوژل جالپرو و ژل الانسه رواز کجا می تونم تهیه کنم راهنمایی کنید

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.11.30

      سلام
      برای خرید مزوژل جالپرو و ژل الانسه می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت برایحتی این محصولات را تهیه نمائید.

      پاسخ دهید
  • محمد 1401.03.17

    سلام لطفا در مورد نحوه خرید ملزومات پی آرپی راهنمایی کنید

    پاسخ دهید
  • سجاد سبحانی 1402.12.05

    سلام بهترین مارک های کوکتل مزوتراپی مو کدوم ها هستند و از کجا میتونم تهیه کنم؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1402.12.07

      با عرض سلام. برای خرید انواع کوکتل مو برند های معتبر مانند کوکتل مو پارایزو یا کوکتل مو فیوژن روی لینک کلیک کرده و وارد بخش فروشگاه نوآوران سلامت شوید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020