خانمي در تصوير روي تخت خوابيده و پزشک با استفاده از روش ار اف در حال جوانسازي پوست صورت او مي باشد. خانم حوله اي سفيد به تن کرده و پزشک لباس و دستکشي صورتي پوشيده است.

آر اف چیست و کاربرد های آن در جوانسازی و درمان

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.19
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

آر اف یا رادیو فرکانس درمانی یک روش جوانسازی بدون جراحی برای سفت و محکم کردن پوست است. در این مقاله به معرفی روش آر اف و کاربرد ها ، عوارض ، فواید و مراقبت های قبل و بعد ار عمل ار اف می...

با افزایش سن، سلول های پوست بدن کلاژن کمتری تولید کرده و باعث افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می شوند. جالب است بدانید شل شدن و افتادگی پوست تقریبا در سن 35 تا 40 سالگی اتفاق می افتد؛ زمانی که کیفیت و تعداد کلاژن پوست شروع به کم شدن می کند. آر اف یا رادیو فرکانس درمانی یک روش جوانسازی غیر تهاجمی برای سفت و محکم کردن پوست و رفع مشکلات زیباییش می باشد. در این مقاله به طور کامل به معرفی روش آر اف پرداخته و کاربرد های آن را در درمان و جوانسازی پوست بررسی می نماییم. در ادامه به عوارض ، فواید و مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل می پردازیم.

آر اف چیست

آر اف مخفف رادیو فرکانس درمانی یک نوع موج الکترومغناطیسی است که  از ان برای گرم کردن لایه عمقی پوست ( درم ) استفاده می کنند. این گرمای تولید شده، تولید کلاژن را بیشتر کرده و در نتیجه جوانی را برای پوست به ارمغان می آورد. دلیل استفاده از امواج الکترومغناطیسی در عمل های زیبایی این است که این امواج حدود 1 میلیارد بار انرژی کمتری نسبت به اشعه X آزاد می کنند. از روش آر اف در سال 2001 برای رفع افتادگی پوست و علائم پیری استفاده می کردند.

در تصوير خانمي روي تخت دراز کشيده و پزشک در حال ترميم بافت صورت خانم به روش آر اق مي باشد.

زیباسازی با انواع روش های آر اف

روش های انجام RF

بر اساس نوع محل درمان و مشکل بیمار ، روش های متفاوتی برای انجام آر اف وجود دارد که در ادامه انواع این روش ها را عنوان کرده ایم:

  • آر اف با اشعه
  • آر اف واژینال
  • آر اف سه بعدی
  • آر اف سوزنی
خانمي روي تخت دراز کشيده است و پزشک درحال جوانسازي پوست او با دستگاه آر اف مي باشد.

استفاده از دستگاه آر اف برای جوانسازی صورت

دستگاه های مورد استفاده در رادیو فرکانس درمانی

در جوانسازی از انواع دستگاه آر اف خانگی برای درمان و زیبایی پوست و اندام بدن استفاده می کنند که هر کدام بسته به نوع عمل، کاربرد ها و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. از جمله این دستگاه ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • دستگاه آر اف فرکشنال
  • دستگاه آر اف کویتیشن
  • آر اف اسکارلت
  • آر اف خانگی
  • ار اف ترماژ
  • آر اف تری پولار
  • دستگاه آر اف مثلثی
  • ار اف سرجیکال
  • آر اف اینتراسل
  • ار اف میداس

مانند عمل هایفو که می تواند توسط دستگاه هایفو خانگی در خانه انجام شود. برای انجام آر اف در خانه نیز می توان از دستگاه آر اف خانگی استفاده نمود. کیفیت و قیمت دستگاه آر اف خانگی  که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است.

اگر تمایل دارید در مورد روش های مختلف انجام آر اف و انواع تجهیزاتی که برای کاربردهای متنوع این روش استفاده می شود اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ”  آر اف فرکشنال چیست و سایر دستگاه ها و روشهای آن ” را مطالعه نمایید.

يک خانم با چشمان بسته روي تخت دراز کشيده است. پزشک در حال زيباسازي پوست بدن او با استفاده از روش راديوفرکانس درماني مي باشد.خانم لباس سفيد به تن دارد

کاربرد های مختلف رادیو فرکانس درمانی برای بدن

انواع کاربرد های آر اف

رادیو فرکانس درمانی علاوه بر زیباسازی پوست و اندام بدن ، استفاده درمانی نیز دارد و افراد با توجه به نیاز خود می توانند از روش های مختلف آن استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع کاربرد های این روش جوانسازی می پردازیم.

يک خانم روي تخت دراز کشيده است و پزشک در حال ترميم و زيباسازي پوست او با استفاده از امواج راديو فرکانسي مي باشد.

جوانسازی پوست با روش ار اف

جوانسازی پوست با روش آر اف

ار اف پوست یک تکنیک کاملا غیرتهاجمی و ایمن برای جوانسازی و ترمیم بافت پوست و همچنین بهبود خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری آن است. انرژی تولید شده توسط امواج رادیو فرکانس به لایه‌های پوست نفوذ کرده و پوست بافت مورد نظر را به شکل انتخابی گرم می کند. گرمای تولید شده توسط امواج RF منجر به انقباض فوری فیبرهای کلاژن می‌شوند. همزمان با تولید کلاژن، پوست سفت ‌تر می شود و ظاهری یکنواخت ‌تر پیدا می کند. معمولا انجام شش تا هشت جلسه زیبایی توصیه می‌شود.

از ار اف برای سفت کردن پوست شل و افتاده‌ی صورت ( مانند پیشانی، چشم، گونه، دهان، خط فک و غبغب )، گردن ، شکم ، بازو ، پا و هر قسمت دیگری از بدن استفاده می کنند. این روش برای طیف وسیعی از افراد مناسب است؛ اما بیشتر بزرگسالان از آن استفاده می کنند.

یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست تزریق مزوژل می‌باشد؛ این روش یکی از سریع ترین روش‌های جوانسازی پوست می‌باشد که در چند سال اخیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. برای بررسی قیمت مزوژل جالپرو بر روی لینک کلیک نمایید.

خانمي در حال زيباسازي پوس صورت خود با استفاده از روش راديوفرکانس درماني مي باشد.

زیباسازی صورت با رادیوفرکانس درمانی

زیباسازی صورت بوسیله آر اف

جوانسازی صورت با ار اف یک روش جدید درمانی است که در آن از امواج رادیو فرکانسی برای جوانسازی صورت استفاده می شود. در این روش از گرمای تولید شده توسط موج ار اف ، برای تولید کلاژن و انقباض عضلات صورت کمک می گیرند. در نتیجه کلاژن سازی، پوست صورت شادابی و جوانی خود را بدست می آورد.

از انرژی تولید شده توسط امواج رادیو فرکانس برای رفع بسیاری از مشکلات صورت از جمله رفع جای جوش و لک های پوستی ، کانتورینگ صورت ، بهبود چین و چروک های ریز و … استفاده می کنند.

خانمي در تصوير روي تخت دراز کشيده است. پزشکدر حال ترميم ابرو خانم با استفاده از دستگاه راديو فرکانس مي باشد.

ترمیم ابرو با استفاده از امواج فرکانس رادیویی

ترمیم ابرو به روش رادیو فرکانس درمانی

با گذشت زمان و ظهور علائم پیری ، ابرو انسان دچار بیماری ها و آسیب های متعددی مانند کاهش تولید کلاژن و ریزش ابرو می گردد. با استفاده از روش های پیشرفته جوانسازی می توان بیشتر این موارد را رفع کرد. آر اف ابرو یکی از این روش های درمانی و زیبایی می باشد که با تولید امواج رادیو فرکانس به ترشح کلاژن کمک کرده و در نتیجه باعث رشد فولیکول های ابرو و رفع ریزش آن می شود.

استفاده از روش ار اف براي کاهش وزن و لاغري بدن

لاغر کردن بدن با استفاده از انواج فرکانس رادیویی

استفاده از رادیو فرکانس برای لاغری

استفاده از امواج رادیو فرکانس برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است و توسط پزشکان و متخصصان به شدت توصیه می شود. فقدان کلاژن و خاصیت کشسانی پوست باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل شل شدن و افتادگی پوست، تجمع چربی اضافه یا سلولیت در قسمت‌هایی مانند شکم، باسن یا ران می‌شود.

این مسئله به خصوص برای خانم ‌ها بسیار مهم است؛ زیرا بدن زنان چربی را در این نواحی ذخیره می‌کند. روش آر اف به پزشکان این امکان را می ‌دهد تا بدون تغییر رنگ پوست ، آن را کشیده و بیمار را لاغر کنند. تمام این موارد آر اف را به یک روش ایمن موثر تبدیل کرده و سبب افزایش محبوبیت آن می شوند.

پزشک با استفاده از دستگاه ار اف در حال برداشتن خال روي پوست مي باشد.

برداشتن خال روی پوست با استفاده از رادیوفرکانس درمانی

خال برداری با استفاده از امواج ار اف

آر اف یک تکنیک ساده، ایمن و موثر برای برداشتن خال و نشانه‌ های روی پوست با استفاده از امواج رادیویی است. خال‌ برداری با آر اف تحت بی‌ حسی موضعی صورت می گیرد تا بیمار درد زیادی حس نکند. در این روش از دستگاهی به نام الکترود جراحی رادیویی برای برداشتن خال از روی سطح پوست استفاده می‌شود.

بلافاصله پس از آر اف، محل خال متورم به نظر می‌ رسد و زخم را باید برای حداقل 24 ساعت با باند پوشاند. پوست ضخیم جای خال معمولا پس از دو تا سه هفته جدا می‌ شود و پوست به مرور به رنگ طبیعی خود باز می‌گردد.  این روش زیاد طول نمی کشد و به ریکاوری نیازی ندارد.

چشم يک خانم در تصوير قابل مشاهده مي باشد.

ترمیم افتادگی پلک به روش آر اف

رفع افتادگی پلک با آر اف

آر اف پلک روشی مناسب برای افرادی است که از شل شدن و افتادگی پوست پلک رنج می ‌برند. درمان غیرتهاجمی آر اف از طریق نفوذ به لایه میانی پوست به صورت نقطه‌ای و با انرژی زیاد باعث تحریک تولید کلاژن در ناحیه اطراف پلک می‌شود. از این روش برای سفت کردن پوست پلک بالایی و هم پایینی استفاده می شود. ار اف پلک روشی غیر تهاجمی و بدون درد است و به زمان ریکاوری نیازی ندارد. لازم به ذکر است که این عمل حدودا پانزده دقیقه طول می ‌کشد.

غبغب يک خانم در تصوير قابل مشاهده است. خانم پوست صورت نسبتا صافي دارد.

استفاده از رادیو فرکانس درمانی برای حل مشکل غبغب

درمان غبغب با استفاده از امواج رادیو فرکانس

استفاده از امواج رادیو فرکانسی ، روشی رایج و سریع برای رفع غبغب و کاهش چربی های اضافه در پوست زیر گردن می باشد. لام به ذکر است که از این روش فقط برای کاهش چربی زیر گردن استفاده نمی شود؛ بلکه آر اف تولید کلاژن در پوست را افزایش داده، سلولیت را کاهش می دهد و در نتیجه پوست را محکم و کشیده می کند.

فرکانس رادیویی از طریق الکترود ها یک جریان الکتریکی ایمن در منطقه تحت درمان ایجاد می کند. امواج ار اف ، ناحیه مورد نظر را را گرم کرده و به عمق پوست نفوذ می کنند. مغز ما امواج فرکانس رادیویی را به عنوان منبع انرژی تفسیر کرده و پوست مانند یک مقاومت واکنش می دهد. گرم شدن سلول ها باعث سفت و صاف شدن پوست و کاهش سلولیت می شود.

پزشک در حال درمان آرتروز زانو بوسيله راديوفرکانس درماني مي باشد. او یک دستکش آبی به دست دارد.

درمان آرتروز زانو به کمک امواج فرکانس رادیویی

درمان ارتروز زانو به روش آر اف

آرتروز زانو درد شایعی است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با اینکه تعویض مفصل زانو یک روش قطعی برای درمان آرتروز است، اما بسیاری از بیماران نمی‌توانند تعویض مفصل را انجام دهند. امروزه روش جدیدی برای درمان درد آرتروز زانو مطرح شده است. نوروتومی آر اف اعصاب زانو می‌تواند درد ناشی از آرتروز زانو را کاهش دهد. این روش برای بیمارانی که کاندید مناسبی برای جراحی نیستند و یا کسانی که بعد از جراحی همچنان درد دارند مناسب است.

در این روش بیماران با استفاده از همان الگوی درمانی مورد استفاده در درمان مفاصل کمر و گردن ، یعنی استفاده از نوروتومی فرکانس رادیویی مورد درمان قرار می گیرند. روند نوروتومی آر اف در یک مرکز پزشکی به صورت سرپایی و تحت بی‌ حسی موضعی (برخی بیماران مصرف اندکی آرام ‌بخش را ترجیح می‌دهند) انجام می‌ شود. پس از درمان اندکی ناراحتی احساس خواهد شد که ممکن است تا چند هفته طول بکشد. هنگامی که احساس درد دوباره بر می گردد، می توان این پروسه را مجددا و با همان میزان اثربخشی تکرار کرد. هیچ محدودیتی در شمار تعداد دفعات تکرار این روند وجود ندارد. این روش می ‌تواند راه ‌حلی بلند مدت برای بیمارانی که نمی‌توانند عمل تعویض مفصل را انجام دهند، باشد.

روي انگشت دست يک نفر ، زگيل وجود دارد.

درمان زگیل تناسلی به روش آر اف

رادیوفرکانس درمانی برای درمان زگیل تناسلی

استفاده از ار اف برای درمان زگیل تناسلی یک روش درمانی متداول است که شامل تخریب و انهدام بافت با اشکال مختلف امواج رادیو فرکانسی و جریان الکترویکی متناوب می باشد. در این روش با گرم کردن موضعی ناحیه مورد نظر بوسیله ژنراتور های تولید کننده گرمای رادیو فرکانسی و برش زدن با چاقو های الکترو جراحی ، زگیل تناسلی را درمان می کنند. احتمال موفقیت این روش درمانی با توجه به تعداد جلسات و نوع زگیل حدود 33 تا 80 درصد است.

خانمي مبتلا به بيماري تيروئيد مي باشد. و دارد به دست به تيروئيد خود اشاره مي کند.

درمان تیروئید با رادیو فرکانس درمانی

درمان تیروئید به روش رادیو فرکانسی

آر اف تیروئید یا ریشه کنی تیروئید با فرکانس رادیویی یک درمان پوستی است که باعث فیبروز و مردگی بافت مورد نظر و در نتیجه انقباض گره تیروئید می‌ شود. با استفاده از تصویربرداری سونوگرافی، پزشکان می توانند امواج رادیو فرکانسی را دقیقاً در محل مورد نظر منعکس کنند تا گره های تیروئید گرم و کوچک شوند. این روش به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.

آزمایشات بالینی در ایتالیا و کره نشان داده ‌اند که 50 الی 80 درصد موارد اتقباض تیروئید پس از استفاده از RF ماندگار بوده است. گره های تیروئید ، حتی در صورت خوش خیم بودن (غیر سرطانی)، می توانند بزرگ شوند و باعث مشکلات بلع یا تنفس ، سرفه مداوم یا عارضه های پوستی شوند.

خانمي به پشت روي تخت دراز کشيده است. پزشک در حال انجام آر اف بر روي کمر خانم مي باشد.

درمان درد های کمر بوسیله امواج فرکانس رادیویی

کاهش درد کمر بوسیله امواج آر اف

نوروتومی ار اف نوعی روش تزریقی است که برای درمان درد مفاصل استفاده می‌شود. شماری از مشکلات ستون فقرات مانند آرتروز و تنگی کانال نخاعی یا ضربه وارده به کمر در اثر تصادف می‌توانند باعث ایجاد درد در مفاصل شوند.

این روش به این صورت است که بیمار روی شکم دراز کشیده و بافت پوست مورد نظر با تزریق بی‌حسی موضعی سر می‌شوند. سپس پزشک از روش فلوروسکوپی برای هدایت یک سوزن مخصوص آر اف به کنار رشته‌های عصبی استفاده می‌کند.

معمولا مقدار کمی جریان الکتریکی با دقت از طریق سوزن عبور داده می‌شود. در نتیجه یک ضایعه حرارتی روی عصب ایجاد شده که توانایی عصب برای انتقال سیگنال‌های درد به مغز را مختل می کند. این کار درد را کمی آرام کرده و باعث کشش عضله پشتی کمر می شود.

تصوير عوارض ار اف را نشان مي دهد

عوارض جوانسازی به روش آر اف

عوارض آر اف

جوانسازی بوسیله آر اف معمولا در صورتی که توسط یک جراح خبره و مجرب انجام شود روشی ایمن است. اما اگر این روش به درستی انجام نشود یا از دستگاه های سالم و مناسب استفاده نشود، ممکن است عارضه هایی از جمله سوختگی را به همراه داشته باشد. متداول ترین عوارض جانبی جوانسازی به روش آر اف شامل موارد زیر هستند:

  • التهاب موقت، عفونت های سطحی، قرمزی بی حس یا مور مور شدن
  • ایجاد سوزش، گزگز ظولانی مدت و یا هایپرستزی (حساسیت بیش از حد و غیرطبیعی) در محل درمان
  • صدمه به رگهای خونی و اعصاب اطراف پوست هنگام قرار دادن سوزن
  • آسیب حرارتی به ساختارهای مجاور عصب بافت مورد درمان
  • واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی که برای بی حس شدن پوست استفاده می شود.

گرچه این علائم ممکن است طی چند روز یا هفته اول ادامه داشته باشد اما با استراحت، استفاده متداوم از کیسه یخ و داروهای موضعی یا خوراکی می توان این علائم را کنترل کرد. بدیهی است که خرید دستگاه آر اف خانگی مناسب، با کیفیت عملکرد بالا، در کاهش ریسک و عوارض جوانسازی و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است.

همچنین  خرید دستگاه آر اف سالنی نیز با توجه به مشترک بودن بیشتر دستگاه های آر اف برای سالن و خانه با دستگاه ار اف خانگی برابر می باشد.

خانمي در تصوير وجود دارد که روي تصوير ضربدري قرار دارد. خانم نصف صورتش پير و نصف ديگر جوان است.

موارد منع جوانسازی با روش رادیو فرکانسی

چه کسانی نباید ار این روش جوانسازی استفاده کنند

توصیه می شود افرادی که دارای علائم و بیماری های زیر هستند، از روش آر اف استفاده نکنند:

  • افرادی که پوست تیره دارند.
  • افرادی که زیر 18 سال سن دارند.
  • خانم های باردار
  • افرادی که اختلالات قلبی مانند ضربان قلب یا تپش قلب دارند.
  • کسانیکه در پا ، دست یا محل مورد درمان آتل یا شیء فلزی قرار داده اند.
  • افرادی که از دارو ها، ویتامین ها یا مکمل های غذای که موجب خشکی پوست می شود استفاده می کنند.
  • افرادی که در حال حاضر سرطان یا سابقه سرطان ، به ویژه سرطان پوست یا خال های بدخیم دارند.
  • افرادی که سابقه داشتن اسکار کلوئید ، ترمیم غیر طبیعی زخم یا دچار شکنندگی پوست هستند.
  • کسانی که هر نوع بیماری پوستی فعال در ناحیه مورد درمان مانند زخم ، پسوریازیس ، اگزما یا بثورات پوستی دارند.
خانمي در تصوير وجود دارد که پوستي صاف و روشن دارد و در حال لبخند زدن مي باشد.

نتایج و فواید استفاده از روش آر اف

فواید و نتایج جوانسازی با آر اف

هر کدام از روش های جوانسازی با رادیوفرکانس فواید درمانی و زیبایی مخصوص به خود را دارد و نتایج ان بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه به معرفی  بررسی مزیت های این روش زیباسازی می پردازیم. به طور کلی انجام آر اف فواید زیر را برای بدن به همراه دارد:

  • تحریک طولانی مدت فیبروبلاست برای ایجاد کلاژن و الاستین
  • تقویت بافت پوست در لایه های عمیق آن
  • افزایش متابولیسم سلولی
  • درمان سلولیت بافت های بدن
  • نوسازی سلول های پوستی در لایه اپیدرم (خارجی) پوست
  • ترمیم پوست شل و افتاده بواسطه افزایش سن یا کاهش وزن
  • کمک به بهبود انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی پوست
خانمي در تصوير وجود دارد که پوستي صاف و روشن دارد و در حال لبخند زدن مي باشد.

نتایج جوانسازی با اسکارلت آر اف

مزایای استفاده از روش اسکارلت عبارتند از:

  • درمان زخم های آکنه و آکنه فعال
  • بازسازی کلاژن ازدست‌رفته
  • بهبود آکنه روزانه
  • کشیدن، صاف و محکم کردن پوست
  • کوچک کردن منافذ روی پوست
  • کم کردن ظاهر رگ ‌ها
  • درمان اسکار و پوست آسیب‌دیده بوسیله تابش نور خورشید
  • صاف کردن چین و چروک
  • یکنواخت کردن رنگ پوست با کاهش رنگ‌ دانه ‌های آن
يک خانم روي تخت دراز کشيده است و پزشک در حال زيباسازي پوست صورت او مي باشد.

فواید استفاده از روش آر اف سوزنی

از فواید استفاده از آر اف سوزنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی بافت‌ های آسیب ‌دیده زیرین پوست
  • درمان آفتاب سوختگی و لک‌های روی صورت
  • سفت شدن و لیفت صورت
  • درمان اسکارهای عمیق و اسکارهای آتروفیک
  • درمان زخم های جراحی
  • درمان آثار کشیدگی پوست
  • درمان کک و مک، لک و لکه‌های تیره
  • درمان قرمزی آکنه و لکه‌های سیاه
  • تغذیه کردن پوست و درخشان کردن آن
  • افزایش تولید کلاژن و در عین حال سفت کردن پوست
  • زمان ریکاوری اندک پس از درمان
  • زمان کوتاه درمان، در حدود سی دقیقه برای هر جلسه
  • کاهش موثر جوش و لک‌ها و علامت‌های روی صورت مانند خطوط اطراف چشم، لب و گونه
  • موثر برای هر رنگ پوستی
  • درمان موثر آکنه اسکار و آثار کشیدگی پوست
  • قابلیت کنترل انرژی بر اساس مشکل پوستی هر فرد
خانمي در حال ماليدن کرم به پوست صورت خود مي باشد. خانم حوله بر تن کرده است.

اقدامات قبل و بعد از انجام رادیو فرکانس درمانی

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از انجام رادیو فرکانس درمانی

توصیه می کنیم برای آن که عملی موفق و بدون عارضه ای داشته باشید، نکات زیر را قبل از انجام عمل رعایت کنید:

  • قبل از عمل 2-3 روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید تا پوست خشک یا قرمز نشود.
  • قبل از انجام عمل آرایش نکنید.
  • قبل از عمل به مقدار 1 لیتر آب بنوشید و هیدراته باشید.
  • غذای سبک بخورید و از مصرف وعده غذایی سنگین که دارای کربوهیدرات یا چربی هستند خودداری کنید.
  • از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید.
  • 10 روز قبل از درمان ، کرم و روغن های بهداشتی به پوست بدن خود نزنید.
يک خانم در تصوير قرار دارد که چشم هاي خود را بسته است. خانم پوست شفاف و صافي دارد.

مراقبت های بعد از جوانسازی بوسیله آر اف

همچنین بعد از انجام عمل نیز باید اقداماتی را انجام دهید از جمله:

  • از ژل تسکین دهنده بدون لوسیون برای کاهش گرما در محل مورد درمان استفاده کنید.
  • هنگامی که قرمزی و تورم کاهش پیدا کرد، پوست را به طور مرتب با محصولات مرطوب کننده آبرسانی کنید.
  • 24 ساعت پس از درمان می‌توانید دوش بگیرید و 5 روز بعد می‌توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید.
  • چندین بار در روز روی محل درمان وازلین بزنید و آن را به مدت یک هفته مرطوب نگه ‌دارید.
  • می‌توانید دو بار در روز و تا زمان احیای کامل پوست از روغن دارای ویتامین یا کرم سیکالفات استفاده کنید.
  • محل درمان باید حداقل برای هشت هفته از تابش مستقیم نور خورشید حفظ شود و مرتبا از کرم ضد آفتاب استفاده نمود.
  • اگر متوجه قرمزی، التهاب، درد یا حساسیت شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

به عنوان یک نتیجه گیری روش آر اف را می توان یک روش ایمن و بسیار موثر برای زیباسازی و درمان انواع مشکلات پوستی و اندام بدن دانست. آر اف کاربردهای گوناگونی در ترمیم پوست صورت و ابرو ، دور چشم ، لاغری و … دارد. تاثیر گذاری این v,a درمانی برای افراد مختلف متفاوت است؛ به همین خاطر حتما سابقه پزشکی خود را با پزشک در میان بگذارید. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در استفاده از این روش جوانسازی باشد.

منبع: healthline , wearebodybeautiful

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01 آر اف فرکشنال چگونه کار می کند؟

در جوانسازی به روش آر اف ، به جای استفاده از لیزر، از امواج رادیو فرکانس استفاده می کنند و با تولید گرما سبب تحریک رشد کلاژن می شوند. روش آر اف درمانی از اشعه کم انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست استفاده می کند. این گرما برای کمک به بهبود علائم چین و چروک و افتادگی پوست ، تولید کلاژن و مجکم تر و جوان تر کردن پوست مفید است.

02آیا آر اف برای جوانسازی روشی ایمن است؟

تحقیقات نشان داده است که روش آر اف فرکشنال معمولاً بی خطر است و عوارض نه چندان جدی مانند قرمزی، تورم، تاول و کبودی می تواند بر روی پوست داشته باشد. این اثرات دائمی نبوده و بعد از چند روز از بین می روند.

03جوانسازی به روش آر اف چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج زیباسازی به روش رادیوفرکانس درمانی، معمولا حدود 4 الی 5 سال بر روی پوست ماندگاری دارد. ماندگاری این نتایج بستگی به رژیم غذایی، سبک زندگی و نحوه پیر شدن پوست شما دارد. لازم به ذکر است که عمل آر اف درمانی می تواند در هر زمان تکرار شود.

04چه مدت طول می کشد تا بعد از انجام روش آر اف ، فرد مراجعه کننده بهبود پیدا کند؟

روش جوانسازی رادیو فرکانسی صد در ضد غیرتهاجمی است. این به معنای عدم استفاده از پوست سر، سوزن، مواد بیهوشی یا آرام بخش برای انجام عمل می باشد. بعد از انجام آر اف نیز، فرد می توانند بلافاصله فعالیت های روز مره خود را از سر بگیرد.

05معمولا به چند جلسه آر اف درمانی نیاز است؟

تعداد جلسات درمانی انجام  رادیو فرکانس درمانی بسته به منطقه مورد نظر و تعداد مناطق تحت درمان متفاوت است. اما معمولا روش آر اف حداکثر در شش جلسه انجام می شود.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • زهرا محمدی 1400.02.13

    با سلام و خسته نباشید. ببخشید یه سوال داشتم. آیا از روش آر اف فرکشنال می تونیم برای درمان بیماری های وراثتی مثل ریزش مو هم استفاده کرد؟ خیلی ممنون میشم که پاسخ بدهید.

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.13

      با سلام و عرض ادب خدمت کاربر گرامی. ممنون از توجه شما. در جواب سوال شما باید بگویم که بله روش ار اف فرکشنال برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول های مو مفید است. توصیه می کنیم که قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید.

      پاسخ دهید
  • رعنا محبی 1400.04.02

    سلام. خسته نباشید. روش جوانسازی آر اف فرکشنال رو می تونیم تو خونه هم انجام بدیم؟ دستگاه خاصی داره؟ قیمت دستگاه آر اف هم لطفا بگین.

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.02

      با سلام و وقت بخیر خدمت کاربر گرامی. بله می تونین انجام بدین. معمولا برای جوانسازی پوست در خانه به روش رادیو فرکانسی تراپی ، از دستگاه آر اف خانگی استفاده می کنند. شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید دستگاه آر اف خانگی ، با قیمت و مشخصات انواع دستگاه آر اف خانگی آشنا بشید.

      پاسخ دهید
  • yasinro 1400.07.25

    خسته نباشید
    انواع آر اف برای صورت و کجا می تونم پیدا کنم؟

    پاسخ دهید
  • سحر 1400.11.07

    سلام روزتون بخیر . دستگاه آر اف شامل چه مدل هایی میشه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.11.07

      سلام و درود
      برای دستیابی به مدل های مختلف دستگاه آر اف به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمائید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020