یک خانم در حال تزریق ژل به ناحیه حاشیه لب هایش توسط پزشک می باشد . زمینه تصویر سفید ، دستکش پزشک مشکی و تصویر بیمار بصورت بسته می باشد

کاربردهای تزریق ژل در جوانسازی و درمان

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.17
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

در این مقاله کاربرد های تزریق ژل در جوانسازی پوست صورت ، لب ، گونه ، چانه، بینی ، زیرچشم ، خط خنده و کاربردهای درمانی ژل برای زانو، مفاصل، غضروف ها و دیسک کمر و سایر مشکلات پزشکی بررسی می...

یکی از روش های ساده و محبوب برای جوانسازی پوست و اجزای صورت، تزریق ژل است. از این روش برای درمان نیز استفاده می شود. در نوشته پیش رو به طور جامع به روش تزریق ژل و کاربردهای آن در جوانسازی پوست صورت ، لب ، گونه ، چانه ، زیر چشم ، بینی و خط خنده می پردازیم. همچنین کاربرد های درمانی ژل برای زانو ، مفاصل ، غضروف ها ، دیسک کمر و سایر مشکلات پزشکی را بررسی می نماییم. در ادامه به عوارض ، نتایج و مراقبت های قبل و بعد از تزریق خواهیم پرداخت.

تزریق ژل چگونه به جوانسازی کمک می کند

تزریق ژل می تواند نواحی مختلفی از پوست را که بافت چربی از دست داده اند ترمیم نماید. وقتی چین و چروک ها در خط خنده و اخم و ..، عمیق تر شده و خطوط صورت نمایان تر می شوند، لب ها شروع به نازک شدن می کنند و صورت فرد جوانی و شادی خود را از دست می دهد.

ژل های پرکننده هیالورونیک اسید به عمق این چین و چروک ها تزریق می شوند تا حجم از دست رفته را جایگزین کرده و ظاهر جوانتری به صورت ببخشند. همین ژل در کاربرد های درمانی بیشتر نقش پر کنندگی و روانسازی مفاصل را ایفا می کند.

تصویری از صورت یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق ژل می باشد . زمینه تصویر سفید و دستکش دکتر سفید رنگ . همچنین تصویر بسته از صورت است و سرنگ کاملا در تصویر مشهود می باشد

تزریق ژل برای زیباسازی صورت

روند تزریق ژل

در ابتدا سابقه بیماری داوطلب توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد و سپس یک برنامه درمانی مدون برای داوطلب در نظر گرفته می شود. در این برنامه روند و مراحل ترزیق ژل به منظور بهبود ظاهر صورت و یا درمان در محل های مورد نظر مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است که ژل ها و پرکننده های پوستی، حاوی مواد بی حس کننده موضعی هستند که درد  تزریق ژل در گونه و لب را برای بیمار کمتر می کند.

ژل ها و پر کننده های پوستی بواسطه سرنگ های ریزی به بیمار تزریق شده و پس از آن، یک بسته یخ روی محل تزریق قرار داده می شود. این درمان در حدود یک ساعت زمان می برد. البته زمان مورد نیاز بستگی به اندازه ناحیه مورد نظر دارد.

تعدادی سرنگ ژل تریقی در حال بسته بندی توسط مردی که در کارخانه تولید ژل کار می کند

انواع ژل تزریقی

ژل تزریقی چیست

ژل های تزریقی پرکننده یا حجم‌دهنده‌ پوستی پس از تزریق در زیر پوست باعث جبران حجم از دست رفته بافت پوست می شوند. همچنین بهبود شکل انحنای سطحی و متقارن سازی اجزای صورت از دیگر اهداف تزریق ژل می باشد. از ژل‌ها برای کاهش چین و چروک و حجم‌دهی به گونه ، لب و پر کردن حفره‌ها و قسمت‌های کم‌حجم پوست‌ استفاده می‌شود. عموما ژل ها از لحاظ ساختار به دو دسته تقسیم می شوند؛ ژل های هیالورونیک و ژل های هیدرودرمی.

تصویری از یک قطره از هیالورونیک اسید با زمینه آبی و سبز فسفری

ژل هیالورونیک اسید

ژل هیالورونیک اسید

ژل‌های تزریقی موادی هستند که دارای مقدار زیادی هیالورونیک اسید می باشند. هیالورونیک اسید یکی از مواد طبیعی موجود در پوست انسان است که کمترین میزان ناسازگاری را با بافت‌های بدن دارد. از تزریق هیالورونیک اسید برای درمان در نقاط دیگر بدن از جمله مفاصل زانو ، مچ دستها ، پا ها و .. نیز استفاده می شود.

ژل هیدرودرمی

این نوع ژل آب‌ رسان سریع پوست است که برای رفع خشکی و چروک پوست بکار می رود. پس ‌از استفاده از ژل هیدرودرم، پوست به مقدار بسیار زیادی مرطوب شده و بافت آن جوان می‌گردد. برخی افراد نیز به دلیل تغییرات فصلی یا مشکلات پوستی دچار خشکی پوست می‌شوند. در این موارد می‌توان با هیدراته کردن، پوست را از خشکی رها ساخته و باعث ترمیم بسیاری از سلولهای آن شد.

تصویر نیمرخ یک خانم در حال تزریق ژل همچنین تصاویر تعدادی سرنگ و ویال تزریق ژل در تصویر با زمینه سفید نمایان است

کاربرد های تزریق ژل

انواع کاربرد های تزریق ژل

تزریق ژل کاربرد های جوانسازی بسیاری دارد که تعدادی از آنها مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته و بسیاری از آنها هنوز تاییدیه خود را دریافت نکرده اند با این حال در بسیاری از کشور ها برای جوانسازی از این روش استفاده می شود.

علاوه بر کاربرد های جوانسازی ، تزریق ژل می تواند به عنوان روش درمانی بی خطری در بسیاری از نقاط بدن مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از این درمان ها نیز تائیده سازمان غذا و داروی آمریکا را ندارند ولی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به برخی از مهمترین کاربرد های ژل تزریقی می پردازیم.

تصویری از لبهای یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق ژل می باشد . زمینه تصویر سفید و دستکش دکتر آبی فیروزه ای . همچنین تصویر بسته از صورت است و سرنگ کاملا در تصویر مشهود می باشد

تزریق ژل به حاشیه لب

تزریق ژل در ناحیه لب

لب‌ها نقش مهمی در زیبایی دارند. حجم لب با گذشت زمان و افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و باعث کاهش جذابیت افراد می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. در این روش با حفظ تقارن و اصول زیبایی، مقداری ژل به حاشیه لب تزریق می‌شود و حجم لب بیشتر می‌شود. برای تزریق در این ناحیه اغلب از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود.

اگر تمایل دارید بهترین مدل های تزریق ژل لب را بشناسید و در مورد حجم دهی و فرم دهی لب اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ” انواع مدل های محبوب برای تزریق ژل لب ” را مطالعه نمایید.

تصویر خانمی خوابیده روی تخت در حال تزریق ژل برای چروک های صورت است ، لباس پزشک و زمینه تصویر سفید می باشد

تزریق هیالورونیک اسید برای چروک های صورت

تزریق ژل برای رفع چروک های روی صورت

با افزایش سن تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند و چین و چروک‌هایی روی پوست نمایان می‌شود. البته نه فقط پیری، بلکه عواملی مانند سیگار کشیدن ، قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و عوامل ژنتیکی نیز تاثیر گذارند. تزریق ژل ضدچروک روش موثری برای کلاژن سازی و جوان‌ تر نشان دادن صورت است. این روش برای چروک های عمیق نیز استفاده می شود. به کمک این روش غیرتهاجمی حجم از دست رفته پوست بازمی‌گردد و صورت بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

تصویری از خط اخم یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق ژل می باشد . زمینه تصویر سفید و دستکش دکتر آبی فیروزه ای . همچنین تصویر بسته از صورت است و سرنگ کاملا در تصویر مشهود می باشد

تزریق ژل به ناحیه خط اخم

تزریق ژل خط اخم

خط اخم با گذشت زمان در بسیاری از ما ایجاد می‌شود و معمولا بیشتر افراد آن را آزار دهنده می دانند. همه دوست دارند این خطوط را به نحوی صاف کنند و چهره جوان‌ تری داشته باشند. امروزه برای از بین بردن خطوط اخم میان دو ابرو (گالابلا) از تزریق ژل استفاده می‌شود. این روش کم عوارض و بسیار ساده است و اکثر  مراجعه کنندگان به دلیل هزینه معقول آن را می‌پسندند.

از بین بردن جای جوش

جای جوش معمولا حالت فرورفتگی در پوست ایجاد می‌کند. حتما افرادی را دیده‌اید که صورت آن‌ها اصطلاحاً مانند سطح ماه پر از جای جوش و فرورفتگی است. تزریق ژل یکی از راه ‌های جدید و موثر برای از بین بردن جای جوش است.

تصویری از صورت یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق ژل می باشد . زمینه تصویر سفید و دستکش دکتر سفید رنگ این تزریق مربوط به خط خنده می باشد . همچنین تصویر بسته از صورت است و سرنگ کاملا در تصویر مشهود می باشد

تزریق ژل برای محو کردن خط خنده

بهبود خط خنده

خندیدن چهره را زیباتر و جذاب ‌تر می‌کند اما در برخی افراد باعث ایجاد خط خنده هم می‌شود. خطوطی که در اطراف لب ظاهر می‌شوند و چهره را کمی پیرتر از واقعیت نشان می‌دهند خط خنده هستند. افرادی که لاغرتر هستند یا سن بیشتری دارند خطوط عمیق‌تری خواهند داشت. با تزریق ژل می‌توان این خطوط را تا حدود زیادی محو کرد.

لازم بذکر است که ژل پرفکتا و ژل الانسه از مهمترین برندهای تولید کننده ژل و فیلر برای اصلاح و رفع خط خنده می باشند.

تصویر دختر خانمی در حال تزریق ژل به ناحیه ابرو. زمینه تصویر سفید بوده و شکل سرنگ کاملا آشکار می باشد. همچنین صورت پزشک معالج هم در تصویر نمایان است، دستکش های پزشک سبز فسفری می باشد

تزریق ژل در ناحیه ابرو

تقویت بافت ابرو

یکی از مواردی که با بالا رفتن سن ایجاد می‌شود، افتادگی ابرو است. به کمک تزریق ژل می‌توان ابروها را کمی بالاتر برد. در واقع به کمک تزریق ژل می‌توان بافت‌های زیرین پوست در قسمت زیر ابرو را تقویت کرد و مانع افتادگی ابرو شد. اگر در زیر ابرو و در قسمت میانی پلک نیز تزریق انجام شود هم باعث لیفت ابرو می‌شود و هم افتادگی پلک کمتر خواهد شد.

تصویر یک خانم خوابیده به پشت بر روی تخت مطب در حال تزریق ژل در ناحیه پیشانی خود توسط پزشک است . دستکش دکتر مشکی و زمینه تصویر سفید می باشد . همچنین سرنگ کاملا در تصویر نمایان است

بهبود چین و چروک های پیشانی

تزریق هیالورونیک اسید پیشانی

وقتی ابروهایمان را بالا می‌بریم چین و چروک‌هایی در پوست پیشانی ظاهر می‌شود. به همین خاطر است که می‌گویند تا حد امکان حالت چهره را با ابرو بیان نکنیم و آن را زیاد بالا پایین نکنیم. علاوه بر این، برخی افراد برای بهتر دیدن، ابروهای خود را بالا می‌برند و چشم‌هایشان را بیشتر باز می‌کنند. با گذشت زمان این خطوط ماندگار می‌شوند و چهره فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. تزریق ژل برای صاف کردن این خطوط بسیار مفید است و می تواند به از بین رفتن خطوط روی پیشانی کمک کند.

تصویری از خطوط زیر و دور چشم یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق ژل می باشد . زمینه تصویر سفید و دستکش دکتر آبی فیروزه ای . همچنین تصویر بسته از صورت است و سرنگ کاملا در تصویر مشهود می باشد

تزریق ژل به ناحیه زیر و دور چشم

تزریق ژل هیالورونیک اسید زیر چشم

چین و چروک‌های زیر چشم افراد، با افزایش سن، کاهش آب و رطوبت پوست یا کشیدن سیگار و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید ایجاد می‌شوند. تزریق ژل، حجم از دست بافت پوست را به صورت بازمی‌گرداند و تولید کلاژن را نیز افزایش می‌دهد و به از بین رفتن چین و چروک های این ناحیه کمک می کند.

برگرداندن حجم از دست رفته گونه

تزریق ژل گونه روش موثری برای برگرداندن حجم گونه است. برخی افراد می‌خواهند گونه‌های برجسته‌تری داشته باشند و برخی دیگر نیز به دلایلی مانند لاغری، بیماری یا … حجم گونه خود را از دست داده‌اند یا از ابتدا گونه‌های برجسته‌ای نداشته‌اند. در هر صورت تزریق هیالورونیک اسید گونه برای هر دو گروه مناسب است و نتایج خوبی دارد. این روش عوارض جانبی خاص و خطرناکی ندارد و می‌توانید بدون نگرانی سراغش بروید.

تصویر دختر خانمی در حال تزریق ژل به ناحیه چانه . زمینه تصویر سفید بوده و شکل سرنگ کاملا آشکار می باشد

تزریق ژل در ناحیه چانه

بهبود زیبایی چانه

برای بهبود زیبایی چانه و تناسب آن با سایر اجزای صورت می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. تزریق ژل یکی از این روش‌هاست که به دلیل سرعت و هزینه معقول مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیز نیست و کل روند انجام روش در حدود یک ربع زمان می‌برد.

تزریق ژل هیالورنیک اسید برای تنظیم زاویه فک

امروزه زاویه‌دار کردن فک روش پر طرفداری است و افراد زیادی را می‌بینیم که این کار را انجام داده‌اند. در حقیقت زاویه‌دار کردن فک هم کاربرد زیبایی و هم کاربرد درمانی دارد. ناهنجاری‌هایی مثل کمبود حجم استخوان فک، گرد بودن، کوتاه بودن یا عقب بودن فک را می‌توان به خوبی با هیالورونیک اسید درمان کرد. در واقع با این روش حجم  مورد نیاز به فک افزوده می‌شود.

تصویر یک خانم نشسته در حال تزریق ژل در ناحیه بینی برای پرکنندگی جای خالی روی بینی یا همان قوز بینی توسط پزشک است . دستکش پزشک آبی رنگ و زمینه تصویر سفید می باشد . همچنین سرنگ کا ملا در تصویر نمایان است. همچنین تصویر یک عدد ژل تزریق برای ناحیه صورت مشاهده می شود

تزریق ژل برای بینی

بهبود قوز بینی با ژل هیالورونیک اسید

برای زیبایی بینی روش‌هایی به جز جراحی نیز وجود دارد، مثلا تزریق ژل. البته به خاطر بسپارید که این روش در تمام موارد موثر نیست. در افرادی که بینی دارای فرورفتگی‌هاییست که باعث ایجاد قوز شده‌اند می‌توان مشکل را بدون جراحی و به کمک ژل برطرف کرد.

گاهی نیز فرورفتگی بین بینی و پیشانی زیاد است و قوز کاذبی در بینی ایجاد می‌شود. البته این روش موقتی است و باید پس از شش ماه تجدید شود.

تصویری از بافت یک انسان که توسط پزشک بخیه زده می شود . بکگراند تصویر کدر و سدزن و نخ نمایان است

تزریق ژل برای بهبود زخم بخیه

جوانسازی پشت دست با ژل

به مرور زمان در اثر پیری یا لاغری چین و چروک‌هایی روی پوست پشت دست ایجاد می‌شوند. برای از بین بردن این چروک ‌ها می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد.

بهبود زخم بخیه بوسیله ژل

همه ما ممکن است در طول زندگی با بیماری یا تصادفی مواجه شویم و اثری از بخیه‌های ترمیمی روی بدنمان باقی بماند. همه افراد دوست دارند جای بخیه کاملا از بین بروند. برای این کار می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. این ژل در واقع هیالورونیک اسید است و از آنجا که این ماده در بدن به طور طبیعی ساخته می‌شود احتمال واکنش آلرژیک بسیار کم است.

تصویری از یک مفصل زانو که با از دست دادن مایع مفصلی در محل انفصال التهاب زیادی پیدا کرده که با استفاده از یک سرنگ در حال دریافت ژل می باشد ، زمینه تصویر کاملا مشکی می شباشد و سرنگ در تصویر معین است

تزریق ژل برای درمان التهاب مفاصل زانو

ترمیم زانو و مفاصل آن با ژل

بدن ما به طور طبیعی ژل غلیظی به نام مایع مفصلی تولید می کند که مفاصل ما را چرب نگه می دارد. در بیماران مبتلا به آرتروز ، با از بین رفتن غضروف های زانوی شما ، این ماده آبکی می شود و دیگر در محافظت از مفاصل و جذب شوک موثر نیست. پزشکان می توانند این ماده را با تزریق ژل به زانوی آرتروز بازگردانند. این روش درمانی باعث افزایش سطح اسید هیالورونیک در زانوها به مفاصل می شود.

پس از ترمیم این مایعات ، بیماران می توانند کاهش خراشیدن و التهاب و همچنین عملکرد ترمیم شده در زانوها و بیشتر از همه تسکین درد را حس کنند. روش تزریق چند دقیقه طول می کشد و معمولاً شامل هیچگونه آماده سازی قبلی نیست.

تصویر تزریق ژل به ناحیه کمر برای کاهش درد کمر . دستکش دکتر بنفش می باشد و زمینه تصویر کمر بیمار است

تزیق ژل به ناحیه کمر

درمان دیسک کمر با تزریق ژل

دیسک کمر امروزه بسیاری از افراد را آزار می‌دهد. یکی از روش‌های حل این مشکل، تزریق ژل یا همان دیسکوژل است. روش درمان به این صورت است که پس از ضدعفونی کردن محل تزریق از مقداری لیدوکایین برای بی‌حسی استفاده می کند.

دیسکوژل پس از تزریق به قسمت‌های آسیب دیده دیسک نفوذ کرده و التهاب و درد را کاهش می‌دهد. افرادی که دیسک کمر دارند و پزشک به آن‌ها جراحی را توصیه کرده است حتما نگران هزینه‌های عمل، بیمارستان، دارو و … هستند. در این متد دیگر این هزینه‌ها وجود ندارند و از نظر اقتصادی بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

تصویر پای انیمیشنی در حال تزریق ژل برای جلوگیری از التهاب و درد.

تزریق ژل در ناحیه مچ پا

تزریق ژل به غضروف و مچ پا

مچ پای برخی افراد لاغر و استخوانی است و ممکن است این مسئله خوشایند افراد نباشد. برای رفع این مشکل می‌توان از تزریق ژل به مچ پا استفاده کرد. در واقع از این روش هم برای مقاصد زیبایی و هم مقاصد درمانی استفاده می‌شود. معمولا افرادی که سالم هستند و می‌خواهند پاهایشان ظاهری ورزیده‌تر داشته باشد از این روش استفاده می‌کنند. این روش برای درمان آرتروز هم بسیار کاربردی است.

تزریق ژل پشت پلک

هنگامی که حجم ناحیه پشت پلک به دلایل مختلف مانند افزایش سن یا عوامل ژنتیکی کاهش پیدا کند تورفتگی ایجاد می‌شود. تزریق زل به این ناحیه می توند به ترمیم این تو رفتگی کمک بسیاری کند.

پزشک در حال رسم خطوط عوارض جانبی روی صورت یک خانم که قرار است از روش تزریق ژل برای زیبایی استفاده کند . پزشک دستکش در دست ندارد

عوارض جانبی تزریق ژل

عوارض ژل تزریقی به بدن

همانند بسیاری از روشهای درمانی و زیبای سازی، این روش هم عوارض جانبی مربوط به خود را دارد. عوارض جانبی متداول شامل موارد زیر هستند.

  • احساس داغی، درد، در ناحیه مورد تزریق
  • قرمزی، سفت ‌شدگی یا ورم در ناحیه مورد نظر
  • حالت تهوع
  • درد در ناحیه معده
  • مشکل در راه رفتن
  • تورم در دست یا پا
  • درد پشت، درد مفصل، درد ماهیچه
  • بی‌حسی یا احساس ضعف و خستگی
  • سردرد، سرگیچه
  • گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد

در صورت پدیدار شدن علائمی همچون کهیر ، دشواری در تنفس ، احساس سنگینی در قفسه سینه  فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

تصویر یک عد سرنگ حاوی ژل با زمینه سفید که توسط یک علامت ممنوع قرمز رنگ ممنوع شده است

ممنوعیت تزریق ژل

تزریق ژل در زمان بارداری

به طور کلی انجام این روش جوانسازی قبل از بارداری خطری ندارد. این تزریق هیچ عوارضی برای مادر و جنین ندارد. مواد مورد استفاده در ژل وارد جریان خون نمی‌شوند و فقط به زیر پوست تزریق می گردند و در نتیجه جنین تماسی با این مواد ندارد. تاکنون هیچ موردی گزارش نشده که ارتباطی میان ژل جوانسازی و به خطر افتادن سلامت مادر و جنین در دوران بارداری را ثابت کند. اما از آنجا که تحقیقات در این حوزه کم هستند و نیاز به بررسی‌های بیشتری حس می‌شود، بهتر است اگر باردار هستید از این روش استفاده نکنید.

آیا تزریق ژل در دوران شیردهی ضرر دارد

تزریق ژل در دوران شیردهی توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده است و مطالعات بیشتری بدین منظور نیاز است. به همین خاطر توصیه می‌شود مادران شیرده تا پایان دوران شیردهی از این روش استفاده نکنند.

تصویر دختر خانمی در حال تزریق ژل که حس درد را در مخاطب تداعی می کند . زمینه تصویر سفید بوده و شکل سرنگ کاملا آشکار می باشد

درد در ناحیه تزریق

تزریق ژل چقدر درد دارد

با توجه به این که خود ژل حاوی مقداری بی حس کننده است، تزریق این ماده همراه با درد زیادی نیست اما ممکن است برای عده ای  با درد همراه باشد. به همین خاطر معمولا از مواد بی‌حس‌کننده مانند لیدوکایین برای کاهش اثر درد استفاده می‌شود.

تصویر یک دختر خانم با صورتی شاد سرنگ به دست قصد تزریق ژل دارد . زمینه تصویر سبز فسفری می باشد

مزایای ژل تزریقی

مزایا و فواید ژل تزریقی

تزیق ژل به نسبت خیلی از رو شهای جوانسازی و درمان مشابه خود مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  • با توجه به موجود بودن ماده تزریقی در بدن ، این روش حساسیت زا نمی باشد.
  • هزینه انجام این روش نسبت به سایر روش های زیبایی کمتر است.
  • پس از انجام روش نیازی به استراحت در منزل نیست.
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه بوده و می توانید فورا به روال عادی زندگی برگردید.
  •  نتیجه بسیار طبیعی است.
  • ماندگاری نسبتاً بالای این روش
  • شروع نمایان شدن نتیجه ی این عمل پس از انجام روش به سرعت رخ می دهد.
  • عدم نیاز به بخیه و یا پانسمان در محلی که تزریق انجام شده است.
تصویر خانمی با سربند سفید و لبیاس سفید خوابیده به پشت منتظر تطزیق ژل توسط دکتر می باشد . زمینه تصویر تار و روشن می باشد

مراقبت های قبل از تزریق

مراقبت های قبل از تزریق ژل به بدن

برای این که بازده این روش بالا باشد و همچنین عوارض جانبی آن را کاهش بدهیم، بهتر از قبل از تزریق به نکات زیر توجه کنیم.

  • قبل از انجام این روش در مورد آن تحقیق کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • حداقل یک هفته تا ده روز قبل از تزریق از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی خود داری شود.
  • در مورد هر گونه داروی مصرفی که در حال استفاده از آن هستید با پزشک خود مشورت کنید .
  • تا حداقل 24 ساعت قبل از انجام این روش ، از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  • در روز انجام روش از مصرف هرگونه لوازم آرایشی مالیدنی به محل مورد نظر خود داری شود.
  • تا دو هفته قبل از تزریق از درمان های مربوط به دندانها از جمله جرم گیری و عصب کشی بپرهیزید.
  • حتی الامکان وعده غذایی قبل از انجام این روش ، سبک باشد.
  • در روز تزریق، لباسهای راحت و گشاد بر تن داشته باشید.
تصویر دستکش های صورتی پزشک و همچنینن در حال گرفتن سرنک تزریق . پس زمینه تصویر کاملا کرد می باشد

مراقبت های پس از تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت های پس از تزریق ژل لب می تواند از بسیاری از عوارض احتمالی و قابل پیشبی جلوگیری کند. در ادامه به دستورالعمل های بعد از تزریق ژل خواهیم پرداخت.

  • از خارش ، ماساژ و لمس محل تزریق خود داردی کنید.
  • حداقل تا یک هفته پس از تزیق از اصلاح . آرایش صورت و محل تزریق بپرهیزید.
  • گرم و سرد شدن محل تزریق بصورت ناگهانی بهتر است رخ ندهد در نتیجه به دمای شهر ها و نقاطی که پس از انجام کار سفر می کنید باید توجه داشته باشید.
  • ورزش و فعالیت های سنگین تا ده روز پس از انچام روش ممنوع می باشد.
  • خوابیدن روی محل تزریق و ایجاد فشار در ناحیه ممنوع است.
  • تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی پس از انجام کار می تواند در روند اثر گذاری بسیار موثر باشد.
تصویر یک خانم در حال تزریق ژل و یک ساعت که میزان ماندگاری را در ذهن فرد تداعی می کند

ماندگاری تزریق زل

تزریق ژل چقدر ماندگاری دارد

یکی از ویژگی هایی که برای انتخاب روش های جوانسازی و درمان های خاص مورد بحث قرار می گیرد و افراد به آن بسیار توجه دارند ماندگاری آن روش است . عوامل زیادی مانند نوع ژل تزریقی و ناحیه هدف، ویژگی‌های بدن هر فرد مانند متابولیسم و همچنین شدت چین و چروکی ، همگی در ماندگاری این روش موثر هستند.

این روش با مواد مختلفی انجام می‌شود که البته پرکاربردترین آن‌ها هیالورونیک اسید است اما کلسیم هیدروکسیل اپاتیت، پلی لاکتیک اسید و پلی متیل متاکریلات هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیالورونیک اسید بین 6 ماه تا یک سال ماندگاری دارد و نیازی به ترمیم نخواهد بود.

تصویر دختر خانمی در حال تزریق ژل به ناحیه صورت . زمینه تصویر سفید بوده و شکل سرنگ کاملا آشکار می باشد. همچنین صورت پزشک معالج هم در تصویر نمایان است، دستکش های پزشک صورتی مایل به بنفش می باشد

هزینه های انجام روش

قیمت تزریق ژل به بدن

هزینه ژل و فیلر به موارد گوناگونی مانند نوع و برند محصول، میزان تزریق و دستمزد پزشک بستگی دارد. در ادامه به مهمترین مواردی که می تواند در قیمت و هزینه ژل موثر باشد اشاره خواهیم کرد .

قیمت ژل و فیلر

برند و کشور سازنده ژل مورد استفاده در قیمت کل هزینه تزریق ژل اثر گذار خواهد بود. هرچند قیمت فیلر و ژل در هزینه نهایی انجام عمل تزریق و جوانسازی تاثیرگذار است اما خرید ژل از بهترین و معتبر ترین مارک ها برای تزریق و خرید فیلر برای پرکردن حفره ها می تواند عمل جوانسازی را برای بیمار تسهیل و مطمعن کند.

تاثیر میزان ماده مورد نیاز در هزینه

با توجه به محل و ناحیه هدف، پزشک تصمیم می گیرد که چه میزان از ژل برای شما مورد نیاز است. به طور مثال یک سی سی هیالورونیک اسیدبرای تزریق به لب ها کافی است ولی برای گونه ها به میزان بیشتری نیاز است.

دستمزد پزشک

هزینه تزریق در شهر های مختلف می تواند متفاوت باشد ،تجربه نیز روی دستمزد تاثیر دارد.

به عنوان یک نتیجه گیری نهایی استفاده از ژل جزو روشهای محبوب درمانی و جوانسازی غیر پیچیده ، مقرون به صرفه و پر طرفدار است. ژل هیالورونیک اسید برای درمان برخی بیماری ها مانند تولید مایع مفصلی زانو ، ترمیم بافت زانو و مچ پا و.. مناسب است.

هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی ژل های تزریقی و کاربرد های درمانی و جوانسازی آن همچنین عوارض و نتایج و مراقبت های قبل و بعد عمل موفق بوده باشد.

منبع:  arthritis-health , webmd , hss

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01چه افرادی برای تزریق ژل محدودیت دارند و نمی توانند از آن استفاده کنند ؟

افرادی که دچار عفونت های عمیق و طولانی مدت در منطقه تزریق ، افراد مستعد و یا دارای گوشت اضافه و اسکار و در آخر زنان باردار یا شیرده نمی توانند تزریق ژل و فیلر انجام دهند.

02آیا می توان ژل و بوتاکس را به طور مخلوط و میکس به کار برد ؟

بله ، تاثیر ژل به همرا بوتاکس بسیار بالا هم هست و از آن می توان برای رفع خطوط و فرورفتگی های عمیق استفاده کرد. تاثیر هر دو فراورده بصورت جمعی بیشتر است نسبت به زمانی که به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند، زمانی که بوتاکس با ژل و فیلر میکس شود ، نتایج شگفت انگیزی بر جای باقی خواهد ماند.

03آیا تزریق ژل با درد همراه است؟

خیر ،  اما در برخی موارد ممکن است شخص حساس باشد و تلقین هم به سراغ او بیاید ، درنتیجه کمی درد هم همراه خواهد شد. باید به این نکته توجه شود که تزریق ژل با بی حسی موضعی انجام می شود ، در نتیجه شخص دردی را احساس نمی کند.

04آیا ماندگاری تزریق ژل در نواحی مختلف صورت ، یکسان است ؟

خیر ، تزریق ژل به منظور جوانسازی نواحی مختلف صورت اثرگذاری و زمان اثرگذاری برابر و یکسانی ندارد. بطور مثال ماندگاری تزریق ژل لب بیشتر از ماندگاری رفع چین و چروک پیشانی با استفاده از تزریق ژل می باشد.

05آیا ژل های هیالورنیک اسید دار برای بدن ما مضر است  و می توان ژل های هیالورنیک اسیدی را پس از تزریق تخلیه کرد ؟ 

خیر ، وجود هیالورنیک اسید در ژل های تزریقی به منتظر جوانسازی هیچ گونه ناسازگاری زیستی با بدن ما ندارد. همچنین با استفاده از محلولی به نام هیالورونیداز می توان آنرا تخلیه کرد.

06بهترین مارک های ژل و فیلر چه برند هایی می باشند؟

بهترین مارک های ژل و بهترین فیلر های تزریقی در لیست محصولات ژل و فیلر سایت نوآوران سلامت مورد بررسی کامل قرار گرفته اند.

07تا چند ساعت پس از تزریق ژل صورت ، برای استفاده از لوازم آرایشی محدودیت وجود دارد؟

حتی الاامکان تا دو روز پس از تزریق ژل به نقاط مختلف صورت نباید از لوازم آرایشی مالیدنی استفاده نمود.

08آیا استفاده از ژل در زمان بارداری برای جنین مضر است؟

ژل تزریقی به هیچ عنوان وارد خون نشده و روی جنین تاثیر ندارد. اما محض احتیاط بهتر است که در دوران بارداری از ژل استفاده نکنید.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • هانیه 1987 1400.02.19

    سلام
    آیا تزریق ژل درد داره ؟ و اینکه هزینه تزریق ژل چقدر؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.19

      سللام خدمت شما دوست عزیز
      با توجه به مواد بی حس کننده ای که عمدتاً در محصولات ژل و فیلر موجود می باشد؛ می توان گفت احتمال احساس درد در حین تزریق ژل تقریبا برابر با صفر است. در مورد هزینه باید بگم که هزینه خرید فیلر و دستمزد پزشک و هزینه انجام تزریق ژل وابسته به زمان و تورم است. از سوی دیگر کیفیت ژل و کلینیک و پزشک انتخابی هم در میزان هزینه نقش بسزایی دارد.

      پاسخ دهید
  • ساحل 1400.04.08

    سلام
    ببخشید می خواستم بدونم تزریق ژل چگونه سبب رفع قوز بینی میشه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.10

      سلام و عرض ادب
      تزریق ژل به ناحیه چالی قوز بینی که رینوپلاستی هم نام دارد با پرکردن کاسه زیر گالابلا در انتها بینی باعث می شود قوز بینی و امتداد بینی یک دست شده و این نقص دیگر به چشم نیاید.

      پاسخ دهید
  • هدیه 1400.04.29

    سلام
    واسه خرید ژل و پرکننده های پوستی چکار کنم؟ لطف می کنید راهنماییم کنید

    پاسخ دهید
  • شیرین 1400.07.19

    سلام و عرض ادب
    سلام من قصد دارم تعدادی از محصولات ژل پرفکتا و ژل نورامیس رو تهیه کنم. شما همه محصولات این دو برند رو دارین تو فروشگاهتون؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.07.19

      سلام و درود به شما
      بله محصولات مختلف ژل پرفکتا فرانسه و ژل نورامیس کره جنوبی در بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت با مناسب ترین قیمت موجود می باشد.

      پاسخ دهید
  • صبا 1400.09.29

    سلام
    ژل رووفیل اصل در بازار موجوده یا خیر؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.09.29

      سلام به شما
      بله
      برای دسترسی و خرید ژل رووفیل اصل به بخش فروشگاه سایت نوآوران مراجعه بفرمائید.

      پاسخ دهید
  • توسکا 1402.12.20

    سلام ژل آلاینا اصل رو از کجا می تونم تهیه کنم؟ ممنون می شم راهنماییم کنین

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1402.12.20

      با درود. برای تهیه انواع ژل و فیلر از جمله ژل آلاینا به بخش فروشگاه نوآوران سلامت مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020