تصویر یک خانم خوابیده بر روی تخت مطب یک پزشک در حال انجام میکرودرم صورت برای شادابی پوست خود است شیلنگ وکیوم سفید و زمینه تصویر هم سفید است . موهای خانم حنایی می باشد

کاربردهای میکرودرم برای ترمیم و جوانسازی پوست

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.01.03
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

میکرودرم برای رفع مشکلات پوست انجام می شود. در نوشته پیش رو میکرودرمی ابریژن پوست صورت معرفی و کاربردهای آن در رفع پوست مردگی ، جوش ، آکنه، لک ، تیرگی پوست و پف زیر چشم و.. بررسی می...

 یکی از مهمترین چالشها در جوانسازی و جلوگیری از پیری ، رفع مشکلات پوستی است. تا به امروز روش های متعددی برای رفع مشکلات پوست و نواحی مختلف صورت ارائه شده است. یکی از غیر تهاجمی ترین و مقرون به صرفه ترین این روشها میکرودرم می باشد. در نوشته پیشرو به معرفی کاربرد های میکرودرم در رفع مشکلات رایج پوست از جمله رفع پوست مردگی ، جوش و زخم ، کک و مک ، سیاهی و پف زیر چشم و .. می پردازیم و پس از آن به عوارض ، مراقبتها و هزینه این روش خواهیم پرداخت.

میکرودرم تراپی چیست

میکرودرم تراپی روشی برای افزایش قوام کلی پوست و روشن ‌تر شدن آن می باشد و از آن در رفع چروک‌های سطحی و کم عمق پوست استفاده می شود. این روش یک رویه جوانسازی است که در آن از یک وسیله مکانیکی برای لایه‌ برداری ملایم و آرام سطح بیرونی پوست و برداشتن سلول‌های مرده از اپیدرم استفاده می‌شود.

میکرودرم معمولا دو بخش دارد. یک ماده لایه‌بردار مانند کریستال یا ذرات الماس و یک مکنده ماشینی برای اینکه پوست را در حین لایه‌برداری به آرامی لیفت کند.

تصویر یک خانم خوابیده بر روی تخت در حال نجام میکرودرم ابریژن برا یزیبایی و شادابی پوست خود

شاداب سازی سطح پوست با میکرودرم

معرفی میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش جوانسازی غیرتهاجمی و بی خطر است. در این روش، پزشک متخصص، ذرات ریز کریستال را به کمک تجهیزات مخصوص، بر روی سطح پوست بصورت افشانه ، اسپری یا سایش می کند تا لایه برداری در سطح فوقانی پوست صورت پذیرد.

هدف از این روش جوانسازی پوست است. این روش معمولا دردناک نیست و برای صورت حدود سی تا چهل دقیقه و برای گردن تا حدود 20 دقیقه طول بکشد. افراد می‌توانند با توجه به نوع پوست و دلیل انجام میکرودرم، جلسات درمانی را به صورت هفتگی، هر دو هفته یکبار یا ماهانه انجام دهند.

تصویر یک خانم در حال انجام میکرودرم و لایه برداری پوست صورت . لباس پزشک سبز و دستکششصورتی روشن می باشد

لایه برداری مهمترین مرحله میکرو درم

لایه برداری پوست با میکرودم چگونه انجام می شود

 برای لایه‌برداری سطح بیرونی پوست و برداشتن سلول‌های مرده از اپیدرم پوست، از یک وسیله مکانیکی استفاده می‌شود. عملیات لایه برداری بوسیله حرکت پروب و خشاب روی پوست انجام می گیرد. این خشابها کاملاً تخصصی طراحی شده انـد هرکدام از این خشابها با توجه به رنگ برا ی یک نوع پوست در نظر گرفته شده است.

به محفظه ای که خشاب ها به آن متصل است پروپ می گویند که محل نگهداری ضایعات پوستی می باشد و هر پروپ برای ۴۰ بـار قابل استفاده است.

پس از از ایجاد این شرایط با آهسته حرکت دادن دستگاه روی پوست، عمل لایه برداری چند میکرونی از سطح پوست شروع می شود. می شود. برای افزایش لایه برداری، این حرکت را می توان چند بار روی همان موضع  تکرار کرد. اطمینان از صحت ارتباطات شیلنگ ها و پروب به دستگاه اطمینان و بودن نوک دستگاه بر سطح پوست بسیار مهم است.

تجهیزات و اجزای وکیوم برای انجام میکرو درم

اجزای وکیوم و لایه بردار میکرو درم

دستگاه و لوازم جانبی آن برای انجام میکرودرم

استفاده از روش میکرودرم به روشهای گوناگونی انجام می شود که البته در اصول فرق زیادی با هم ندارند. هسته اصلی این تجهیزات، دستگاه میکرودرم خانگی است که شامل خشاب، محفظه سری ها و پروب است که با یک شیلنگ مخصوص به کمپرسور مکنده با فشار منفی متصل شده است. در این روش از ویال یا ماده خاصی استفاده نمی شود اما می تواند قبل از انجام این روش از کرم های مخصوص استفاده کرد که بسته به نظر پزشک می باشد.

عموما برای لایه برداری از دو گونه سری استفاده می شود. سری نوک الماس و سری میکرودرم ابریژن کریستال ؛ نوع اول برای لایه برداری ملایم از سلولهای مرده در پوست طراحی شده که بلافاصله، آنها را مکش می کند. در نوع دوم با استفاده از یک افشانه ساطع کننده کریستال، به آرامی روی بلورهای ریز اسپری می شود تا لایه های خارجی پوست از بین بروند. همچنین سلول های مرده پوست همانند هندپیس نوک الماس ، بلافاصله ساکشن می شوند.

دستگاه هیدرودرمی ابریژن با دستگاه میکرودرم ابریژن تفاوت دارد؛ زیرا روش هیدرودرمی از محلول نمک و اکسیژن را به جای میکرو کریستال ها استفاده می کند.

انواع مختلف دستگاه های میکرودرم شامل موارد زیر هستند:

  • میکرودرم ترانس دار
  • میکرودرم بخار دار
  • میکرودرم سوزنی
  • میکرودرم فیشیال
  • میکرودرم پودری
  • میکرودرم خانگی

در مقاله ” هیدرودرم چیست و کاربرد آن در شادابی و طراوت پوست ” به طور جامع روش هیدرودرم ابریژن و کاربردهای آن برای موارد درمانی و جوانسازی بررسی شده است.

تصویر یک خانم در حال انجام میکرودرم با لباس سفید توسط دکتر با دستکش مشکی

کاربرد های میکرودرم برای نواحی مختلف بدن

انواع کاربردهای روش میکرودرم در جوانسازی

میکرودرم کاربرد های زیادی در بهداشت و سلامت پوست در نقاط مختلف بدن دارد. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای آن می پردازیم.

ترمیم پوست صورت با میکرودرم

مهمترین کاربرد استفاده از روش میکرودرم، استفاده از آن در ناحیه صورت می باشد میکرودرم صورت یکی از روش‌های ضد پیری است که پوست را احیا و جوان می‌کند. برخی افراد آن را معجزه می‌دانند و نتیجه را ستایش می‌کنند. برای این کار ابتدا پاکسازی سطح پوست صورت انجام می گیرد و سپس مرحله لایه برداری پوست  مرحله لایه‌برداری در نواحی صورت انجام می گیرد.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که این روش می‌تواند ظاهر خطوط ریز و اسکار را کاهش دهید، بافت صورت را بهبود دهد و آسیب‌دیدگی پوست در اثر نور خورشید و همچنین یکنواخت نبودن رنگ پوست را درمان کند.

میکرودرم صورت برای هر نوع پوستی مناسب است. البته این روش برای افرادی که به آکنه شدید، روزاسه، زخم باز، اگزما و درماتیت و سایر مشکلات پوستی  مبتلا هستند توصیه نمی‌شود .

تصویر پوست حساس یک حانم با زمینه سفید که می تواند با استفاده از میکرو درم درمان شود

میکرودرم مناسب برای پوست های حساس

 ترمیم و جوانسازی پوست حساس

اگر پوست حساسی داشته باشید احتمالا حدس می‌زنید که استفاده از درمانی که پوست را کمی تحریک کند می‌تواند برایتان ریسک بزرگی باشد. البته حتی با این وجود هم میکرودرم یک تکنیک مفید برای مراقبت از پوست است.

تمام مواردی مانند چین و چروک، خطوط ریز، اسکار آکنه، اسکار مداوم و زیاد بودن رنگدانه پوست که با میکرودرم درمان می‌شوند ممکن است برای پوست حساس نیز پیش بیایند.

این سوال مطرح می‌شود که آیا میکرودرم برای پوست حساس روش مطمئنی است؟ نه همیشه، اما هنوز هم راهی هست که افرادی با پوست حساس هم بتوانند از مزایای این روش بهره‌مند شوند و آن را به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنند.

اگر متخصص انجام میکرودرم مجرب باشد و از مواد مناسب استفاده کند مشکلی نخواهید داشت. برای این افراد شدت لایه‌برداری بر اساس حساسیت پوست فرد تنظیم می‌شود، به طوری که پوست تحریک نشود.

تصویری از یک خانم خوابیده بر روی تخت در حال انجام روش میکرودرم ابرو . زمینه تصویر سفید بوده و دستکش های دکتر شفاف می باشد

میکرودرم ابرو

میکرودرم ابرو

میکرودرم ابرو روشی است که لایه های سطحی پوست زیر ابرو به وسیله دستگاه میکرودرم تراش داده می شود  و جریان خون را در آن افزایش می دهد. با این کار مواد مغذی لازم برای رشد فولیکول های ابرو که توسط جریان خون تغذیه می شوند افزایش می یابد. بنابراین رشد ابرو  افزایش یافته و پر پشت می گردد.

تصویر قبل و بعد استفاده از میکرودرم برای رفع آکنه و جوش

رفع آکنه و جوش با میکرودرم

میکرودرم برای جای جوش

میکرودرم برای هر نوع پوست با هر رنگی مناسب است. این روش تغییرات جزیی ایجاد می‌کند و باعث اسکار یا تغییر رنگ پوست نمی‌شود. میکرودرم برای مشکلات جدی‌تر و عمیق‌تر مانند چین و چروک و اسکارهای عمیق مناسب نیست اما ظاهر اسکارهایی که عمیق نیستند را کاهش می‌دهد.

تصویر قبل و بعد انجام میکرودرم برای برای درمان لک و کک و مک توسط یک خانم . پس زمینه سفید می باشد

رفع لک و کک و مک با میکرودرم

رفع لک و کک و مک با لایه برداری

اثر میکرودرم در لک‌هایی که پیش از آن با درمان ‌های ضدلک بهبود نیافته‌اند، مشهودتر است. این رو کم تهاجمی  کم‌تهاجمی با بازسازی بافت اپیدرم پوست و کمک به سلول های فیبروپلاست در ساخت کلاژن باعث می شود لک ها و کک و مک های صورت در لایه جدید محو شوند و اثری از آنها دیده نشود.

ترمیم لایه های بینی

 از میکرودرم ابریژن می توان در بینی برای جای زخم های آکنه استفاده کرد. این عمل کمک می کند تا جای زخم کمتر دیده شود و فرو رفتگی های به جا مانده از زخم برجسته شود. برای افزایش کیفیت اثر گذاری این روش بهتر است بعد استفاده از میکرودرم از ضد آفتاب استفاده شود.

کف پای یک فرد با زمینه کدر دارای مشکلات پوست مردگی که با میکرودرم ابریژن درمان می شود

لایه برداری پوستی کف پا

ترمیم پوست  کف پا

میکرودرم در رفع پوست مرده های موجود در کف پا بسیار موثر است و به دلیلی افزایش جریان خون و تولید کلاژن باعث می‌شود ظاهر پا جوان‌تر به نظر برسد. با برداشته شدن پوست مرده می‌توانید بهتر از پوست پای خود مراقبت کنید. همچنین پس از استفاده از این روش، کرم‌ها بهتر جذب می‌شوند و می‌توانید با سنگ پا به سرعت پاهایتان را لایه‌برداری کنید که زیباتر و نرم‌تر به نظر برسند.

ترمیم پوست زانو

میکرودرم می تواند به پرز های روی زانوی پا کمک کند و باعث نرمی و صافی پوست مردگی های روی کاسه زانو شود. همچنین در از بین بردن پوست مردگی های موجود در لایه فوقانی پوست کاسه سر زانو و حاشیه آن می تواند موثر باشد. استفاده از این روش برای زانو بیشتر جنبه زیبایی دارد تا درمانی.

تصویر قبل و بعد استفاده از میکرودرم برای رفع خطوط و چین و چیروک عای زیر چشم

رفع خطوط سطحی زیر چشم با لایه برداری پوستی

ترمیم زیر چشم

میکرودرم می‌تواند روشی عالی و تقریبا بدون درد برای داشتن پوستی سالم و درخشان باشد می‌توان از آن برایبرای درمان چین و چروک زیر و اطراف چشم و برای بهبود ظاهر پف زیر چشم  زیر چشم استفاده کرد. این روش، تاثیرات بسیار خوبی روی خطوط ناشی از کشیدگی پوست دارد.

این کار با دقت بسیار زیادی انجام شود زیرا پوست این قسمت نازک و حساس است و روشی که برای بقیه نواحی خوب عمل می‌کند ممکن است برای زیر چشم نتیجه خوبی ندهد. اگر این روش به درستی انجام نشود می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و تحریک شدن پوست، التهاب، کبودی و اسکار شود. به عبارت دیگر ممکن است پوست زیر چشم از قبل بدتر شود.

اصلاح پوست گردن

میکرودرم را می‌توان با اطمینان روی گردن و همچنین صورت، دست، قفسه سینه، زانو و آرنج اجرا کرد. درمان‌های جدی‌تر و شدیدتر مانند لایه‌بردارهای شیمیایی و لیزر که روی صورت عملکرد خوبی دارند ممکن است برای سایر قسمت‌های بدن مانند گردن و قفسه سینه ایمن و موثر نباشند. این روش نسبت به لیزر و لایه‌بردارهای شیمیایی هزینه کمتری نیز دارد.

تصویر قبل و بعد انجام میکرودرم برای لب توسط یک خانم . پس زمینه کدر می باشد

میکرودرم برای شادابی لب

لایه برداری پوست لب و حاشیه آن

از لایه برداری پوستی می توان برای از بین بردن چین و چروک و زخمهای بوجود آمده روی لب استفاده کرد. با توجه به حساسیت بیش از حد پوست لب استفاده از این روش برای از بین بردن چروک های روی لب بسیار حساس و چالش بر انگیز می باشد. در حاشیه لب می توان از این روش با اطمینان بیشتری استفاده شود.

 لایه برداری پوست برای لاغری

پس از انجام میکرودرم، پوست فورا نرم‌تر ، یکنواخت‌تر، سالم‌تر و جوان‌تر می‌شود. اگر درمان ادامه پیدا کند، چربی پوست کاهش می‌یابد، منافذ منقبض می‌شوند و قسمت‌های ضخیم پوست نازک‌تر شده و شما احساس لاغری می‌کنید. چین و چروک نیز یکنواخت‌تر می‌شوند.

میکرودرم قوزک پا

انجام میکرودرم در قوزک پا و حاشیه آن می تون به از بین رفتن سختی پوست و رفع پرزی پوست روی قوزک پا کمک کند. استفاده از میکرو درم در این نواحی کم استفاده می باشد. همچنین پوست مردگی ناشی از زخم تصادف یا شکستگی هم می توان با استفاده از میکرو درم برطرف شود.

تصویر پوست حساس یک حانم با زمینه سفید که می تواند با استفاده از میکرو درم درمان شود . این تصاویر می تواند گویای عوارض و پس از درمان باشد

عوارض انجام لایه برداری ابریژن

عوارض میکرودرم تراپی

عوارض جانبی میکرودرم شامل قرمزی، التهاب و حساسیت خفیف هستند. این موارد معمولا چند ساعت پس از درمان از بین می‌روند.  کمی کبودی نیز ممکن است رخ دهد. این کبودی عمدتا به خاطر مکش انجام شده در طی درمان است. پس از انجام این روش ممکن است کمی التهاب یا علائمی مانند آفتاب‌سوختگی تا چند روز وجود داشته باشند. برای کاهش علائم پیری ممکن است بین 5 تا 16 جلسه لازم باشد.

خرید دستگاه میکرودرم مناسب، با کیفیت عملکرد بالا، در کاهش ریسک و عوارض جوانسازی و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است.

میکرودرم در بارداری

با اینکه میکرودرم پوست شما را به صورت فیزیکی لایه‌برداری می‌کند نه شیمیایی، هنوز هم برای دوران بارداری روش مطمئنی نیست. در این دوران حساسیت پوست افزایش می‌یابد و پوست به راحتی ممکن است تحریک شود و جوش و زخم یا موارد غیرمنتظره رخ دهد. به همین خاطر بهتر است از این روش در این دوران استفاده نشود.

تصویری از یک خانم خوابیده بر روی تخت در حال انجام روش میکرودرم . زمینه تصویر سفید بوده و دستکش های دکتر آبی می باشد

میکرو درم و فواید آن

فواید و نتایج میکرودرم

میکرودرم تراپی ، روشی بسیار استفاده ،  محبوب ، موثر ، بسیار ایمن برای رفع و درمان مشکلات زیر است.

  • چین و چروک
  • خطوط ناشی از کشیدگی پوست
  • غیریکنواختی رنگ پوست
  • ملاسما و اسکار
  • زیاد بودن رنگدانه پوست

همچنین کم تهاجمی بودن ، عدم نیاز به آمادگی های سخت قبل از انجام روش و مقرون به صرفه بودن از فواید مهم این روش پوست می باشد.

تصویر یک خانم با یک دستگاه میکرو درم در دست به دوربین نگاه می کند . زمینه تصویر سفید می باشد و دستگاه میکرودرم ابریژن در تصویر مشخص می باشد.

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرو درم

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از میکرو درم

 میکرودرم یک روش غیرجراحی و کم‌تهاجمی است و نیاز به آمادگی خاصی ندارد. قبل از انجام این روش بهتر است درباره مشکلات پوستی و انتظارات خود با پزشک مشورت کنید.

سابقه درمانی و همچنین هرگونه آلرژی و بیماری یا داروی خاص بسیار مهم است. حدود یک هفته قبل از انجام لایه برداری ابریژن در معرض نور خورشید نباید  قرار گرفت.

قبل از شروع میکرودرم بهتر است از کرم‌های برنزه کننده و وکس استفاده نکنید و آرایش خود را پاک کنید تا پوستتان کاملا تمیز باشد. همچنین پیس از انجام این روش از استعمال داروهای التهاب زای شدید خود داری شود.

تصویر یک خانم در حال انجام میکرودرم و لایه برداری پوست صورت . لباس پزشک سفید و دستکشش صورتی روشن می باشد

هزینه های انجام روش

هزینه انجام جوانسازی با میکرودرم

با توجه به این که میکرودرم تقریباً در دسته عملیات های زیبایی قرار می گیرد درنتیجه مشمول بیمه خدمات درمانی نمی باشد. هزینه انجام میکرودرم  تا حد زیادی بسته به  میزان نیاز به پاکسازی پوست شخص ، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک معالج  دارد.

 قیمت این روش ها در هر شهر متفاوت خواهد بود. در کل ،هزینه لایه برداری ابریژن( پاکسازی پوست) نسبت به سایر روش های زیبایی و جوان سازی پوست به ویژه روش های جراحی مانند لیفت صورت به مراتب ارزان تر و پائین تر است.

همانند روش هیدرودرم ابریژن برای انجام میکرودرم درمانی در خانه می توان از دستگاه میکرودرم خانگی استفاده نمود. کیفیت و قیمت دستگاه هیدرودرمی خانگی و قیمت دستگاه میکرودرم خانگی  که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است.
به عنوان نتیجه گیری نهایی، میکرو درم پوست صورت بسیار پر کاربرد ، غیر تهاجمی و مقرون به صرفه است. این روش می تواند بسیاری از مشکلات بزرگ در پوست صورت افراد را به سادگی بر طرف کند .
هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی میکرو درمی ، کاربردهای متنوع آن در رفع مشکلات پوستی از جمله رفع پوست مردگی ، تیرگی ، آکنه ، زخم جوش  ، کک و مک ، لک و تیرگی پوست ، صورت و همچنین عوارض و نتایج و مراقبت های قبل و بعد آن موفق بوده باشد.

منبع:  healthline , elle

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01میکرودرم ابریژن چه فرقی با پیلینگ دارد ؟

از لحاظ هدف و کاربرد فرقی بین پیلینگ و میکرودرم ابریژن نیست. تنها فرق موجود بین این دو روش این است که مکانیزم لایه برداری پوست با استفاده از پیلینگ ، شیمیایی می باشد در صورتی که لایه برداری میکرودرم کاملا مکانیکی و فیزیکی است.

02 بعد از میکرودرم ابریژن مراقبت خاصی لازم است؟

پس از انجام میکرودرم ، مراقبت های خیلی خاص و سفت و سختی نیاز نیست. کافیست پس از انجام میکرودرم ، ناحیه لایه برداری شده را لمس نکنید و فشار ندهید. بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

03سن مناسب برای میکرودرم ابریژن چه رنجی می باشد؟

 

میکرودرم ابریژن خیلی وابسته به سن و سال نیست. عموماً، افراد بین 12 تا 65 سال است  می توانند این روش جوانسازی را بدون ریسک انجام دهند.

04آیا می توان از میکرودرم برای از بین بردن زگیل استفاده کرد؟

میکرودرم نمی تواند برای اصلاح زگیل و آکنه های بسیار حجیم مورد استفاده بگیرد. برای دفع و اصلاح زگیل ، بهتر است از سایر روشها و دستگاه های جوانسازی استفاده بشود.

05انجام میکرودرم پوست با درد همراه است ؟

میکرودرم از روشهای غیر تهاجمی، مدرن می باشد که عوارض آن برای بدن ، تقریبا برابر با صفر می باشد. همچنین انجام این روش به هیچ وجه با درد همراه نخواهد بود

06بهترین برندهای دستگاه های میکرودرم در بازار چه مارک هایی می باشند؟ از کجا باید آنها را تهیه کرد؟

بهترین مارک های دستگاه های میکرودرم خانگی و کلینکی در قسمت فروشگاه سایت نوآوران سلامت در دسترس می باشد.

07استفاده از میکرودرم ابریژن در دوران بارداری مجاز می باشد؟

با اینکه میکرودرم ابریژن عملی موضعی و روی پوستی می باشد بازهم در دوران بارداری جایز نیست انجام شود. زیرا در دوران بارداری حساسیت پوست بسیار بالا می رود.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • سعید 1400.02.21

    سلام ، ببخشید فاصله جلسات انجام عمل میکرودرم هر چند روز یکبار؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.21

      با سلام و عرض ادب خدمت شما
      با توجه به تشخیص پزشک و درمان ، 1 تا 4 هفته و تعداد جلسات 4 تا 6 جلسه خواهد بود .

      پاسخ دهید
  • لی لی 1400.04.15

    سلام می خواستم بدونم میکرونیدلینگ ابریژن چجوری باعث از بین رفتن پوست مردگی میشه . اگه میشه توضیح بدید. مرسی

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.15

      سلام و عرض احترام
      میکرودرم ابریژن با تراشیدن و یا لایه برداری لایه بالایی پوست به نام اپیدرم ، باعث می شود سلولهای فیبروپلاست سطح پوست تحریک شده و کلاژن و الاستین به طور چشمگیری در سطح بالایی پوست افزایش داشته باشد. همزمان با تراش بر روی لایه فوقانی پوست ، دستگاه میکرودرم اضافه ها و پوست مردگی ها را به درون محفظه می مکد.

      پاسخ دهید
  • noushin 1400.05.05

    سلام مرسی بابات این مطلب مفید
    من قبل از اینکه صورتمو میکرودرم ابریژن کنم احساس می کردم خیلی درد داشته باشه ، اما بعدش تغییر نظر دادم ، اصلاً درد نداشت
    راستی واسه تهیه دستگاهاه های میکروردم خانگی چکار باید کنیم ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.05

      سلام و درود بر شما
      از همراهی شما سپاسگذاریم
      برای تهیه و خرید بهترین دستگاه های میکرودرم خانگی می توانید به فروشگاه تجهیزات پزشکی زیبایی سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمایید.
      موفق باشید.

      پاسخ دهید
  • niusha 1400.07.27

    سلام
    دستگاه میکرودرم خانگی دارین ؟ قیمتشون چنده؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.07.27

      سلام و درود
      بله موجود است
      برای دسترسی به قیمت میکرودرم خانگی در انواع مختلف به بخش فروشگاه مراجعه نمائید.

      پاسخ دهید
  • یاشار 1400.09.28

    سلام به شما
    یه سوال دارم
    شما دستگاه میکرودرم هم می فروشید؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.09.28

      سلام و درود
      بله
      برای خرید دستگاه میکرودرم در انواع برند ها و مارک های مختلف به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجه نمائید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020