خانمي موهاي زير بغل خود را ليزر کرده است ودر حال لبخند زدن مي باشد.

لیزر موهای زائد بدن

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.03.04
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

لیزر موهای زائد یک روش محبوب پزشکی است که با استفاده از پرتو نور متمرکز یا همان لیزر ، موهای ناخواسته صورت و بدن را از بین می برد. در این مقاله به تمام پرسش های شما از جمله روش انجام آن، عوارض و...

موهای زائد و ناخواسته صورت و بدن می توانند بر تعاملات اجتماعی، نحوه لباس پوشیدن، احساسات و کار هایی که در طول روز انجام می دهیم تأثیر بگذارند. همه ما در طول زندگیمان، حداقل یکبار سعی کرده ایم که به روش های مختلف موهای زائد بدن خود را از بین ببریم. اگر نمی خواهید برای اصلاح مو های زائد و ناخوشایند بدن خود از شیو، پودر های موبر و اپیلاسیون استفاده کنید، لیزر موهای زائد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

لیزر موهای زائد به سرعت به یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین روش های زیبایی در سراسر جهان تبدیل شده است. به لطف درمان های پیشرفته مبتنی بر نور، بیماران دیگر مجبور نیستند با روش های خسته کننده و آزار دهنده مانند اصلاح، اپیلاسیون و موچین که نیاز به مداومت دارند، دست و پنجه نرم کنند. در ادامه این مقاله به تمام ابهامات و پرسش های شما در مورد این روش زیبایی از جمله اینکه چگونه انجام می شود، کاربرد ها و عوارض آن چیست، هزینه انجام آن چقدر است و همچنین روش از بین بردن موهای زائد در خانه با لیزر خانگی پاسخ خواهیم داد.

در مقاله ” CO2 فرکشنال چیست و کاربرد های آن ” به طور جامع روش لیزر CO2 فرکشنال و کاربردهای آن برای موارد جوانسازی بررسی شده است.

خانمي روي تخت دراز کشيده و چشمان خود را بسته است. پزشک در حال رفع موهاي ناخواسته چانه او با استفاده از روش ليزر موهاي زائد مي باشد.

رفع موهای زائد چانه بوسیله لیزر

لیزر موهای زائد چیست

لیزر موهای زائد یک روش محبوب پزشکی است که با استفاده از پرتو نور متمرکز (لیزر) موهای زائد صورت ، خط بیکینی، پشت بدن ، بازوها، پاها (ران و ساق)، سینه و زیر بغل را از بین می برد. در این روش نور به شدت متمرکز شده، به فولیکول های مو تابانده می‌شود. رنگدانه های موجود در فولیکول ها نور را جذب کرده و این امر سبب از بین رفتن مو می‌ شود. اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثری رشد مو را برای مدت طولانی به تأخیر می اندازد، اما معمولاً منجر به از بین بردن دائمی مو نمی شود. برای از بین بردن موهای اولیه به چندین روش لیزر درمانی نیاز است و همچنین ممکن است به درمان های نگهدارنده نیز نیاز باشد. از بین بردن موهای زائد با لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما نمی توان آن را برای تمام انواع پوست استفاده کرد.

اشعه ليزر در حال اصابت به موهاي پوست مي باشد.

زدودن موهای بدن با لیزر

عوامل مختلفی از جمله رنگ و نوع پوست در نتیجه لیزر مو های زائد تاثیر گذار است. نکته اساسی این است که رنگدانه های مو ، باید نور را جذب کنند و نه رنگدانه های پوست. لیزر باید ضمن جلوگیری از آسیب رساندن به پوست ، فقط فولیکول مو را هدف قرار دهد. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست (مو های تیره و پوست روشن) بهترین نتیجه را برای شما به دنبال دارد. در مواردی که اختلاف رنگ کمی بین پوست و مو موجود است، خطر آسیب به پوست بیشتر می‌شود. اما پیشرفت در زمینه تکنولوژی لیزر ، باعث شده است تا افراد تیره پوست نیز بتوانند از این روش استفاده کنند. لیزر مو های ناخواسته بدن برای رنگ مو هایی که نور را به خوبی جذب نمی کنند نیز موثر است، برای مثال مو های خاکستری، قرمز، بور و سفید. با این حال، لیزر درمانی برای موهای روشن در حال توسعه است.

خانمي در حال ليزر کردن موهاي زائد زير بغل خود مي باشد. او عينک مخصوصي به چشم خود رده است.

رفع موهای زائد زیر بغل با لیزر

رفع موهای زاید با لیزر چگونه انجام می‌ شود

با اینکه روش های مبتنی برنور که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌ شوند متنوع اند، اما اساس کار تمامی این روش ها یکسان هستند. در طول جلسه درمان، اشعه های نور بر موهای زائد تابانده می شوند. نور از طریق پوست نفوذ کرده و ملانین موجود در پیازهای مو را هدف قرار می دهد.هنگام لیزر موهای زائد نوری تابیده می‌شود که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل شده، که این عمل به کیسه های لوله ای شکل موجود در پوست (فولیکول های مو) اسیب می‌رساند. فولیکول ها باعث تولید مو می شوند. این آسیب رشد موهای آینده را مهار می‌کند و به تأخیر می اندازد. اینکه چند مو را می‌شود همزمان پوشش داد، به اندازه هند پیس مورد استفاده بستگی دارد.

چگونگي رفع موهاي زائد با استفاده از ليزر

چگونگی زدودن موهای زائد با لیزر

برای هدف قرار دادن فولیکول های در حال رشد چندین جلسه لازم است. بیشتر بیماران برای دیدن نتایج دائمی و طولانی مدت حداقل به 4 تا 6 جلسه درمانی نیاز دارند. ممکن است به چند جلسه مراقبتی نیز نیاز پیدا کنید. بیماران باید نتایج را پس از اولین درمان مشاهده کنند. مو های آن ها ریز و ضعیف تر شده و پوست صاف می شود. با پیشرفت درمان و گذراندن جلسات درمانی متعدد، نتایج آشکار تر و ملموس تر از قبل می‌ شوند و این روند تا زمان از بین رفتن کامل فولیکول ها ادامه دارد.

انواع مختلف دستگاه های ليزر موهای زائد

انواع مختلف دستگاه های لیزر موهای زائد

انواع دستگاه های لیزر برای رفع موی زاید

 

وقتی صحبت از دستگاه لیزر موهای زائد می شود، گزینه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. پنج نوع متداول سیستم لیزر موهای ناخواسته شامل لیزر دیود (Diode)، لیزر روبی (Ruby)، لیزر آی پی ال (IPL)، لیزر الکساندرایت (​​Alexandrite) و لیزر Nd:YAG هستند. هر سیستم لیزر با دیگری متفاوت است. بعضی از لیزرها برای انواع خاصی از موها مناسب تر هستند. بعضی از لیزرها برای افرادی که رنگ پوست آنها تیره است، ایمن ترند. برخی از سیستم های لیزر نیز نسبت به سایر لیزرها در قسمت های خاص بدن عملکرد بهتری دارند.

طوا موج هاي مختلف انواع دستگاه هاي ليزر موهاي زائد

طول موج های متفاوت دستگاه های مبتنی بر نور

امروزه، از طیف گسترده ای از فناوری های مبتنی بر نور (لیزر) برای حذف مو استفاده می شود. لیزر موهای زائد و حذف مو با فناوری IPL (نور پالسی شدید) دو روش محبوب در میان روش های متنوع از بین برنده موهای ناخواسته هستند. لیزرها یک طول موج منفرد و متمرکز از نور را تولید می کنند تا به طور خویژه ملانین را مورد هدف قرار دهند. فناوری دیود به طور معمول از طول موج حدود 800 نانومتر تا 810 نانومتر استفاده می کند. نور پالسی شدید (IPL) به جای یک طول موج خاص برای هدف قرار دادن ملانین در مو ، طیف گسترده ای از نور (حدود 550 نانومتر تا 1200 نانومتر) را تولید می کند. هر دو روش درمانی، موها را به طور موثر هدف قرار می دهند و نتایج مطلوب را ایجاد می کنند. در ادامه شما با لیزرهای مختلف حذف مو و پنج نوع لیزر برتر برای کاهش دائمی مو آشنا می شوید و از مزایا و معایب هر سیستم اگاه می‌شوید، تا بتوانید بهترین گزینه حذف مو های زائد را برای خود انتخاب کنید.

رفع موهاي ناخواسته بدن با استفاده از دستگاه ليزر IPL

رفع موهای زائد پا با دستگاه لیزر IPL

روش آی پی ال

آی پی ال (IPL) مخفف فناوری Intense Pulsed Light و به معنی نور شدید پالسی است. دستگاه های خانگی IPL برای حذف موهای زائد، پالس های بسیار ملایمی از نور را به ریشه مو اعمال می کنند. این کار باعث می شود که مو به مرحله استراحت رفته، موهایی که دارید بریزد و به تدریج مو های کمتری در َآن قسمت از بدن رشد کنند. به طور دقیق نمی توان گفت که روش ای پی ال از لیزر استفاده می کند، بلکه از پالس های شدید نور استفاده می‌شود که در ظاهر هیچ فرقی با لیزر ندارند. ملانین انرژی جذب شده را به صورت پالس های گرمایشی منتشر کرده و این امر منجر به آغاز فرایند فتوترمولیز می‌ شود. دقیقا همانند فرایندی که در پروسه لیزر کردن انجام می شود. مزیت این روش نسبت به لیزر کردن، قابلیت تنطیم طول موج، سطح انرژی و مدت زمان پالس است.

رفلزدودن موهاي زائد پا با استفاده از دستگاه ليزر روبي

رفع موهای زائد پا با دستگاه لیزر روبی

لیزر روبی

لیزر روبی (Ruby) اولین سیستمی است که برای کاهش دائمی مو ایجاد شده است. این سیستم از طول موج کوتاه 694 نانومتر استفاده می کند و ملانین را هدف قرار می دهد. این کار باعث ایده آل و مناسب بودن لیزر روبی (یاقوتی) برای از بین بردن موهای سبک و نازک می شود. از طرفی، سیستم لیزر روبی برای افراد با رنگ پوست تیره توصیه نمی شود. این سیستم برای کاهش درد و ناراحتی، مکث طولانی بین پالس های لیزر می کند. اگرچه این کار سبب می شود که فرد درد کمتری احساس کنید، اما تکرار کندتر به این معنی است که لیزر روبی به زمان بیشتری نسبت به سایر سیستم های لیزری نیاز دارد. در نتیجه، روش روبی برای قسمت های کوچکتر بدن مناسب است.

رفع موهاي زائد بدن با استفاده از دستگاه ليزر الکساندرايت

دستگاه لیزر موهای زائد بدن الکساندرايت

دستگاه الکساندرایت

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) محبوب ترین، سریع ترین و راحت ترین روش های لیزر موهای زائد است. به عنوان مثال، لیزر الكساندرایت می تواند قسمت وسیعی، مانند پشت بدن یا همان کمر را در كمتر از 30 دقیقه مو زدایی کند. منع انرژی الکساندرایت، بلور بلور الكساندریت. این لیزر طول موج خاصی (755 نانومتر) از نور را در طیف مادون قرمز تولید می کند که آن را برای هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول مو (به خصوص برای افرادی با رنگ پوست روشن تا سبزه) مناسب کرده است. لیزرهای الکساندرایت در حالت Q-switched نیز موجود هستند. سوئیچینگ Q به تکنیک تولید لیزر برای تولید پرتوی با شدت بالا در پالس های بسیار کوتاه اشاره دارد. تنها نکته منفی این لیزر های سریع، احساس کمی درد هنگام عمل می باشد.

خانمي عينک مشکي به چشم زده و روي تخت دراز کشيده است. پزشک در حال زدودن موهاي زائد زير بغل خانم به وسيله دستگاه ليزر ديود مي باشد.

رفع موهای زیر بغل با لیزر دیود

لیزر دیود

حذف موهای ناخواسته با لیزر دیود (Diode) روش نسبتا جدید در میان روش های مشابه محسوب می شود. نکته قوت این سیستم لیزری،  انتقال انرژی زیاد به پوست است. انرژی به طور انتخابی توسط ملانین اطراف فولیکول مو جذب می شود، در حالی که بر بافت اطراف آن تأثیر نمی گذارد. منبع انرژی آن ها متشکل از نیمه رسانا هایی است که به آنها دیودها گفته می شود و برای ایجاد پرتوی لیزر با طول موج 800 تا 810 نانومتر در کنار هم قرار گرفته اند. این طول موج نسبت به طول موج بقیه دستگاه ها طولانی تر است و برای نفوذ به عمق پیاز مو مناسب تر می باشد. لیزر های دیود معمولاً برای پوست های تیره و از بین بردن مو های ضخیم یا پرپشت ایمن هستند. این امر باعث می شود که سیستم لیزر موبر دیود در میان مردانی که به دنبال از بین بردن موهای زائد مثل موهای سینه هستند، محبوب باشد.

مقايسه طول موج ليزر هاي ديود و الکساندرايت و Nd:YAG

مقایسه لیزر دیود و الکساندرایت و Nd:YAG

لیزر Nd:YAG

سیستم های لیزر گارنت آلومینیوم ایتریوم دوپید شده با نئودیمیم یا به اختصار Nd:YAG ، کریستالی است که به عنوان محیط لیزر برای لیزرهای حالت جامد استفاده می شود و به عنوان آخرین پیشرفت در فناوری لیزر مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم علاوه بر لیزرهای موزدایی موثر تر، کاربرد های بی شماری از جمله از بین بردن خال کوبی (تتو)، بازسازی سطح پوست برای درمان آسیب های آفتاب سوختگی، درمان اونیکومایکوزیس (بیماری ناخن) و بهبود چین و چروک پوست ارائه می دهد.

سیستم های Nd:YAG با طول موج 1064 نانومر کار می کنند و بجای ملانین موجود در مو و پوست را هدف قرار می دهند. به هرحال، اثر گذاری بر روی ملانین باعث کاهش مو های تیره در افراد با پوست روشن می شود؛ ولی در طول موج 1064 نانومتر، کربن (یک ترکیب شیمیایی رنگی که نور را جذب می کند) گزینه‌ی بهتری نسبت به ملانین است. قبل از درمان، پوست را به لوسیون کربن آغشته می‌ کنند. سپس موهای زائد بدن کربن را جذب می کند. بدلیل مکانیسم خاص لیزر Nd:YAG ،این روش برای انواع پوست حتی پوست های برنزه نیز ایمن و موثر است.

قسمت هاي مختلف قابل استفاده از موهاي زائد بدن

کاربرد های لیزر موهای زائد در بدن

کاربرد های لیزر موهای زائد

وقتی تکنولوژی لیزر مو های زائد در ابتدا معرفی شد، این روش برای بیمارانی با پوست روشن و موهای تیره در نظر گرفته می‌ شد. ناحیه های درمانی معمول شامل پاها، زیر بغل، لب فوقانی، باسن، بازو ها، زیر بازو ها، ساق پا، چانه و خط بیکینی است. در کل تقریباً در هر ناحیه، به جز پلک یا اطراف آن می توان موهای زائد را از بین برد. بیشتر خانم ها برای از بین بردن موهای زیر بغل ، خط بیکینی و پاهای خود عمل لیزر را انجام می‌دهند، در حالی که مردان بیشتر به درمان موهای پشت و گردن علاقه دارند. معمولا افرادی که شرایط و ویژگی های زیر را دارند، می توانند مو های ناخواسته خود را لیزر کنند:

  • افرادی که دوست دارند موهای صورت یا بدن خود را از بین ببرند یا رشد آن ها را متوقف کنند.
  •  کسانی که روش هایی مانند اصلاح، اپیلاسیون و استفاده از کرم ها و پودر های موبر را دوست ندارد.
  • افرادی که به هر دلیلی موهای سفید دارند و می خواهند اصلاحش کنند.
  • کسانیکه از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستند، می توانند این روش را انجام دهند.
  • افرادی که انتظارات واقع بینانه از این عمل دارند.
صورت يک آقا جوش و زخم دارد

عوارض جانبی لیزر موهای صورت

خطرات و عوارض احتمالی رفع مو های زائد

خطرات و عوارض جانبی با توجه به نوع پوست ، رنگ مو ، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل از درمان و پس از درمان متفاوت است. علائم و عوارض احتمالی این روش زیبایی معمولاً طی چند ساعت از بین می روند. شایع ترین عوارض لیزر موهای ناخواسته بدن عبارتند از:

  • سوزش پوست
  • احساس ناراحتی
  • قرمزی و تورم موقت
  • تغییرات رنگدانه ای (معمولاً لکه های روشن روی پوست تیره)
  • تاول و التهاب

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته یا زخم در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر شامل سفیدی موهای زائد یا رشد بیش از حد مو در مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر می‌ باشد. به دلیل احتمال آسیب دیدگی شدید چشم، استفاده از لیزر برای پلک ها، ابروها یا مناطق اطراف آن توصیه نمی شود. برای به حداقل رساندن عوارض جانبی این عمل، توصیه می شود که پیش متخصص پوست و مو با مهارت کافی بروید.

خانمي در حال ليزر موهاي پاهاي خود مي باشد.

فواید و مزایای لیزر موهای ناخواسته

مزایای لیزر مو

لیزر برای از بین بردن موهای زائد از صورت، ساق پا، باسن، ران، چانه، پشت، بازو، زیر بازو، خط بیکینی، زیر بغل و سایر مناطق موثر است. از مزایای لیزر مو های زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت و درستی. لیزرها می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف، آسیب نبینند.
  • سرعت بالا. هر تابش لیزر ، کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند هم زمان بسیاری از موها را حذف کند.
  • لیزر می تواند ناحیه ای تقریباً به اندازه یک ربع در هر ثانیه را درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالا در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد.
  • قابل پیش بینی بودن نتایج. اکثر بیماران به طور متوسط پس از سه تا هفت جلسه دچار ریزش موی دائمی می شوند.
خانمي که حوله صورتي به تن کرده است در حال ليزر موهاي زائد پاي خود بوسيله دستگاه ليزر خانگي مي باشد.

لیزر خانگی موهای زائد

لیزر موی زاید در خانه

دستگاه های خانگی لیزر که می توانند در خانه برای از بین بردن مو استفاده شوند نیز موجود هستند. این دستگاه ها ممکن است باعث کاهش متوسط مو شوند. اما هیچ مطالعه بزرگی در مورد مقایسه موثر بودن این دستگاه ها با لیزر موهای زائد که در مطب پزشک انجام می شود وجود ندارد. علاوه بر این ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده این دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی را لوازم آرایشی و بهداشتی می داند، نه پزشکی. به این معنی که آن ها دقیقاً مانند سایر دستگاه های پزشکی نیستند. در حال حاضر، مطالعات طولانی مدتی در مورد ایمن و موثر بودن دستگاه های لیزر خانگی انجام نشده است. اگر می خواهید از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی استفاده کنید، دستورالعمل های همراه دستگاه را دنبال کنید تا به شما کمک کند خطر آسیب دیدگی، به ویژه آسیب دیدگی چشم را کاهش دهید.

دستگاه ليزر در حال رفع موهاي زائد پاهاي يک خانم مي باشد

لیزر موهای زائد ساق پا

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد

برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی از بین بردن موهای ناخواسته بدن با استفاده از لیزر و همچنین گرفتن بهترین نتایج از آن، می بایست به نکاتی که در ادامه تحت عنوان مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر درمانی آورده شده است، دقت کرده و حتما دستورالعمل های گفته شده را رعایت کنید.

مراقبت های قبل از رفع مو های زائد با لیزر

اگر به لیزر موهای زائد علاقه دارید، بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که متخصص پوست یا جراحی زیبایی باشد و تجربه لیزر موهای زائد بر روی انواع پوست را داشته باشد. اگر یک دستیار پزشک یا یک پرستار مجاز این کار را انجام می دهد، مطمئن شوید که یک پزشک متخصص در طول دوره های درمانی بر وی نظارت دارد و در محل حاظر است. قبل از لیزر موهای زائد، برای تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یانه، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما احتمالاً موارد زیر را انجام می دهد:

  • بررسی سابقه پزشکی شما، از جمله استفاده از دارو ، سابقه اختلالات پوستی یا زخم ، و روش های قبلی حذف مو.
  • درباره خطرات ، مزایا و انتظارات ، از جمله آنچه لیزر مو های زائد می‌تواند و یا نمی‌تواند برای شما انجام دهد توضیح می‌ دهد.
  • گرفتن عکس به منظور ارزیابی قبل و بعد و بررسی طولانی مدت.
  • گفت و گو در مورد برنامه درمانی و هزینه های مربوطه. هزینه لیزر موهای زائد معمولا یک هزینه‌ی غیر ضروری تلقی می‌ شود.
آقايي روي تخت خوابيده است و پزشک در حال زدودن موهاي صورت او با ليزر مي باشد.

لیزر موهای زائد صورت

پزشک همچنین دستورالعمل های خاصی را برای آماده سازی لیزر مو های زائد ارائه می دهد. این دستورالعمل هاشامل موارد زیر می باشد:

  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید. توصیه های پزشک خود را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خورشید قبل و بعد از درمان را رعایت کنید.
  • روشن کردن پوست. از هرگونه کرم ضد آفتاب پوست که باعث تیره شدن پوست شما می شود خودداری کنید. اگر اخیراً پوست شما برنزه شده است، ممکن است پزشک کرم سفید کننده پوست را نیز برای شما تجویز کند.
  • انجام سایر روش های حذف مو مانند استفاده از کرم های موبر، اپیلاسیون و الکترولیز، می تواند فولیکول مو را مختل کند و  توصیه می شود حداقل چهار هفته قبل از درمان از انجام آن ها خودداری کنید.
  • پرهیز از داروهای رقیق کننده خون. از پزشک خود در مورد اینکه از چه دارو هایی نباید مصرف کنید، سوال کنید.
  • اصلاح ناحیه مورد نظر. اصلاح روز قبل از لیزر درمانی توصیه می شود. این کار موهای سطح پوست را از بین می برد، زیرا ممکن است این مو ها منجر به آسیب سطح پوست شوند، اما ساقه مو را در زیر سطح دست نخورده باقی می گذارد.
بدن يک خانم که شورت و اپ سفيد پوشيده است و دراز کشيده است

اقدامات بعد از لیزر موهای بدن

اقدامات مهم بعد از انجام لیزر

برای آن که پس از عمل دچار عوارض جدی لیزر نشوید، می بایست که نکاتی را رعایت کنید. در ادامه این دستورالعمل ها را برای شما آورده ایم.

  • در چند ساعت اول پس از لیزر ، ممکن است دچار قرمزی و ورم پوست شوید. برای کاهش هرگونه ناراحتی، روی ناحیه تحت درمان یخ قرار دهید. اگر بلافاصله پس از لیزر موهای زائد واکنش پوستی داشته باشید، ممکن است پزشک از کرم استروئیدی در ناحیه آسیب دیده استفاده کند.
  • پس از لیزر موهای زائد و بین درمان های برنامه ریزی شده، از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید و به مدت شش هفته طبق دستور پزشک پوست خود را برنزه نکنید.
  • برای کاهش التهاب، می توانید  روزانه از کرم ضد آفتاب SPF30 استفاده کنید.
خانم خنداني موهاي زير بغل خود را ليزر کرده است.

از بین بردن موهای ناخواسته زیر بغل

هزینه انجام رفع موهای زائد با لیزر

هزینه لیزر مو های ناخواسته بدن به به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • اندازه ناحیه تحت درمان و زمان مورد نیاز برای انجام لیزر درمانی.
  • تعداد درمان های مورد نیاز.
  • اینکه ایا یک پزشک متخصص یا شخص دیگری در حال انجام این عمل است.
  • محل جغرافیایی کلینیک یا مرکز زیبایی که قرار است عمل را آنجا انجام دهید.

خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کیفیت بالا ، برای مطب های پوست و مو گزینه ای بسیار ضروری محسوب می شود . برای کسب اطلاع در مورد  انواع دستگاه لیزر مو می توانید به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمائید.

به عنوان یک نتیجه گیری، می توان لیزر موهای زائد را یک روش بی دردسر و کم خطر برای از بین بردن مو های ناخواسته بدن دانست. این روش زیبایی بوسیله دستگاه های گوناگونی انجام می شود. تیم تحریریه نوآوران سلامت به کسانی که قصد زیباسازی و رفع موهای زائد صورت و بدن خود را دارند، توصیه می کند که حتما نزد پزشک مجرب با مهارت کافی بروند. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در استفاده از این روش جوانسازی برای دانستن بهترین روش  لیزر موهای زائد بدن باشد.

منبع:  mayoclinic , healthline , laserandskin

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بدن چیست؟

برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی ، همه بیماران باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند. پس از لیزر موهای زائد ، شما باید:

  • از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست تحت درمان خودداری کنید.
  • از تخت برنزه کننده ، چراغ آفتاب یا هر وسیله برنزه کننده داخلی استفاده نکنید.
  • دستورالعمل های مراقبت های بعد از متخصص پوست خود را دنبال کنید.

بعد از درمان مقداری قرمزی و تورم خواهید دید. این اغلب مانند آفتاب سوختگی خفیف به نظر می رسد. استفاده از کمپرس خنک می تواند باعث کاهش ناراحتی شما شود.

02عوارض احتمالی لیزر موهای زائد برای بدن چیست؟

شایعترین عوارض جانبی جزئی و 1 تا 3 روز است. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • درد و ناراحتی
  • تورم
  • سرخی
  • تاول زدن
  • تبخال تبخال (تبخال)
  • عفونت ها
  • جای زخم
  • روشن یا تیره شدن پوست

با گذشت زمان ، رنگ پوست تمایل به بازگشت به حالت طبیعی دارد. برخی از تغییرات در رنگ پوست ، دائمی هستند. به همین دلیل مراجعه به یک پزشک پزشکی که در لیزر درمانی مهارت دارد و دانش عمیقی از پوست دارد بسیار مهم است.همچنین مهم است که از دستورالعمل های متخصص پوست خود پیروی کنید. پیروی از هر دو دستورالعمل قبل از درمان و دستورالعمل های بعد از درمان ، خطر ابتلا به عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

03آیا بعد از لیزر موهای زائد بدن ، به استراحت و گرفتن مرخصی نیاز است؟

خیر ، لیزر موهای زائد به طور کلی به دوره ریکاوری نیاز ندارد. بلافاصله پس از انجام لیزر ، پوست شما قرمز و متورم خواهد شد. با وجود این، بیشتر افراد به فعالیت های روزمره خود باز می گردند.

04سریع ترین روش لیزر موهای زائد بدن چیست ؟

استفاده از دستگاه آلکساندرایت سریع ترین روش لیزر موهای زاتد بدن می باشد.

05بهرین نتیجه لیزر موهای زائد بدن در چه حالتی رخ می دهد ؟

بهترین نتیجه و بازده لیزر موهای زائد بدن زمانی اتفاق می افتد که رنگ پوست و موی زائد در تضاد باشند و اختلاف رنگی زیادی با هم داشته باشند.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • پریناز 1400.04.19

    مزایای لیزر الکساندرایت نسبت به بقیه لیزر ها چیه؟؟؟؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.19

      سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی. از مزیت دستگاه لیزر الکساندرایت نسبت به سایر دستگاه های لیزر می توان به نرخ نفوذ بسیار خوب به پوست، موثر برای پوست های سفید، دوره بهبودی کوتاه مدت، عوارض جانبی کم و پوشش نواحی وسیع پوست اشاره کرد.

      پاسخ دهید
  • tina 1400.05.10

    سلام لیزر موهای زائد بدن باعث ایجاد التهاب میشه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.10

      سلام و درود
      خیر
      لیزر موهای زائد بدن در حالات بسیار نادر باعث بوجود آمدن تاول و التهاب در محل لیزر شده می شود.

      پاسخ دهید
  • drtarajavandel 1400.08.15

    درود به شما
    دستگاه لیزر موهای زائد در چه مدل ها و برند هایی موجود است ؟

    پاسخ دهید
  • نسیم 1400.12.02

    سلام ؛ کاش قیمت دستگاه لیزر مو رو هم می گفتید در انواع و اقسام مختلف البته

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.12.02

      سلام و درود به شما
      دوست عزیز برای مشاهده قیمت دستگاه لیزر مو در انواع مختلف می تونید به بخش فروشگاه سایت مراجعه بفرمائید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020