خانمي با صورتي زيبا و صاف درحال نگاه کردن به دوربين مي باشد.خانم چشم هاي رنگي دارد. ابروهاي کشيده و زيبا دارد.

کاربردهای مزوتراپی چیست و عوارض آن

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.12
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

مزوتراپی یکی از روش های جوانسازی است که با بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده به زیبایی و درمان مشکلات پوستی بدن کمک می کند. در این مقاله به تمام پرسش های شما از قبیل روش انجام ، کاربردها ، عوارض و...

یکی از روش های محبوب جوانسازی پوست و مو و بدن مزوتراپی با انواع کوکتل مزوتراپی است. این روش امن و رایج با بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده به زیبا سازی بدن کمک می کند. در این مقاله به تمام پرسش های شما از قبیل روش انجام ، کاربردها ، عوارض و فواید ، مراقبت های قبل و بعد از درمان و … پاسخ می دهیم.

از گذشته تاکنون داشتن پوستی صاف و جوان ، لاغری و تناسب اندام دغدغه بسیاری از افراد بوده است. با گذشت زمان و افزایش سن، انسان در معرض انواع حساسیت ها و بیماری های پوستی از قبیل زخم ، آفتاب سوختگی ، ماکول یا لکه پوستی ، تاول ، ندول ، چرک دانه یا پوسچول و … قرار می گیرد. همه این عوامل روی شادابی و طراوت پوست ، مو و بدن تاثیر می گذارند. امروزه با پیشرفت علم پزشکی راهکار های جدیدی ارائه شده است که می توان با استفاده از آن ها زیبایی و شادابی را به پوست و اندام خود بازگردانید.

خانمي در تصوير مي باشد و در حال لبخند زدن است. خانم دندان هايي سفيد دارد و در حال انجام مزوتراپي براي جوانسازي دور چشم خود مي باشد. پزشک دستکش سفيد به دست کرده است و دارد چشم خانم را بوسيله مزوتراپی جوان مي کند.

معرفی مزوتراپی

مزوتراپی چیست

مزوتراپی یک روش درمانی برای جوانسازی و زیبایی پوست و مو و بدن است. به طور کلی هر دارویی که به پوست، چربی یا بافت های مزودرم بدن (لایه میانی پوست) تزریق شود و به رفع مشکلات پوستی ، ریزش مو ، لاغری و موارد مشابه کمک کند، مزودرمانی محسوب می شود. مزو از تزریق ویتامین، آنزیم، هورمون و عصاره‌ های گیاهی برای تقویت و ترمیم نواحی آسیب دیده پوست و مو استفاده می ­کند و مواد مغذی را به بافت مورد نظر می رساند. مزودرمانی به این صورت باعث تولید کلاژن و الاستین شده و متابولیسم پوست را تحریک می کند، در نتیجه سبب جوانسازی می شود. با استفاده از این تکنیک مواد مفیدی که برای پوست لازم اند و از طریق کرم و پماد به بافت مورد نظر نمی رسد، مستقیماً در نقاطی که به درمان نیاز دارد تزریق می شوند.

میشل پیستور، پزشکی فرانسوی، این روش را در سال 1952 ابداع کرد. مزوتراپی در اصل برای تسکین درد استفاده می‌شد؛ اما در طی سال های اخیر، با پیشرفت علم و فناوری از این روش برای جوانسازی نواحی مختلف بدن نیز کمک می گیرند.

خانمي روي تخت دراز کشيده است و هد بند سفيدي به سر کرده است. پزشک در حال جوانسازي پوست صورت خانم به روش مزوتراپي مي باشد. موهاي خانم قهوا اي سوخته بوده و چشمان او باز است. خانمي که روي تخت دراز کشيده است دارد به سورن مزوتراپی نگاه مي کند.

مزوتراپی و روش انجام آن

مزودرمانی چگونه انجام می شود

در مزوتراپی از یک دستگاه دارای نیدل مزوتراپی جهت تزریق کوکتل های مزو مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و … به پوست صورت، بدن یا سر استفاده می شود.

در طی هر جلسه مزوتراپی، ممکن است از داروی بی‌حسی استفاده شود؛ به این صورت که با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص مجموعه ‌ای از تزریقات به بافت انجام می­ شود. این سوزن به یک وسیله تفنگ مانند پزشکی متصل است و تزریفات را در یک ردیف انجام می دهد. تزریقات ممکن است عمق متفاوتی (1 تا 4 میلی متر) داشته باشند و این بستگی به نوع درمان شما دارد. پزشک ممکن است سوزن را با زاویه وارد پوست کند یا در حین تزریق ، خیلی سریع مچ دست را چرخانده و زاویه را تغییر دهد. هر تزریق فقط یک قطره کوچک از محلول را وارد لایه میانی پوست شما می‌ کند. برای دریافت نتیجه مطلوب، نیاز به چند جلسه مزوتراپی می باشد.

خانمي با چشم هاي باز روي تخت دراز کشيده است. پزشک درحال تزريق سوزن مخصوص مزوتراپی به پوست صورت خانم مي باشد. پزشک دستکش هاي صورتي به دست دارد. خانم هد بندي سفيد به سر کرده و چشماني رنگي دارد.

زیباسازی چشم به روش مزوتراپی

برای آن که مزوتراپی بهترین نتیجه را داشته باشد، یک دوره 4 تا 6 جلسه‌ای به فاصله 2 تا 4 هفته پیشنهاد می شود. ممکن است پس از درمان کمی اثر خارش و جای تزریق سوزن‌ها باقی بماند، که نگرانی خاصی ندارد و این موارد حداکثر پس از 24 الی 48 ساعت از بین خواهند رفت.

مواد مورد استفاده در تزریق مزوتراپی ، با توجه به هدف شما از انجام مزوتراپی ، متغیر می باشد. کوکتل های متنوعی در مزودرمانی وجود دارد که بنا بر نوع درمان، هدف بیمار از جوانسازی با تجویز پزشک، از کوکتل های مخصوص برای تزریق به نواحی آسیب دیده استفاده می گردد.

در عکس تعدادي کوکال مخصوص انواه کاربردهاي مزوتراپی موجود است. کوکتل ها به صورت قوطي پلاستيکي مي باشند. رنگ روي اينقوطي ها قهوه اي است.

کوکتل های مخصوص مزوتراپی

معرفی و بررسی انواع کوکتل های مخصوص مزوتراپی

کوکتل های مزو با توجه به نوع درمان بیمار متفاوت است. اکثر کوکتل ها دارای مقداری هیالورونیک اسید، ویتامین و آمینو اسید هستند و سبب آب رسانی به سلول­ های پوست می شوند. کوکتل های مزوتراپی به طور معمول حاوی پنجاه ترکیب برای تغذیه، ترمیم و جوانسازی پوست بوده که توسط سوزن های ریز (نیدل) یا سرنگ های مخصوص تزریق می شوند.

انواع کوکتل مزوتراپی برای درمان و زیباسازی موارد مختلفی از جمله کنترل درد ، درمان آسیب های ورزشی ، لیفتینگ پوست ، درمان بیماری روماتیسم ، از بین بردن چاقی موضعی ، رفع چروک های ظریف پوست و لک های مقاوم، تقویت و رفع ریزش مو و ابرو و … بکار می روند. به عنوان نمونه می توان کوکتل های زیر را نام برد:

  • کوکتل ضد پیری آنتی اِیجینگ (Anti-aging Cocktail)
  • کوکتل لاغری و چربی سوز (Lipolytic cocktail)
  • کوکتل ضد ریزش مو (Hair cocktail)
  • کوکتل چشم (Eye cocktail)
  • کوکتل ویتامین ث (Vitamin C cocktail)
  • کوکتل ضدلک گلوتاتیون (Glutathione)
  • و …

در نظر داشته باشید که خرید کوکتل مزوتراپی ،در نتیجه عمل تزریق مزو و کاهش عوارض آن بسیار موثر و تعیین کننده است.

در تصوير يک خانم با چشماني بسته دراز کشيده است. پزشک در حال اصلاح ابرو خانم مي باشد. پزشم دستکش هاي آب در دست دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای انجام مزوتراپی

تجهیزات و دستگاه های لازم برای جوانسازی با مزو

برای انجام مزودرمانی ، به تجهیزات و دستگاه های مخصوصی از جمله مزوگان و سرنگ نیاز است.

دستگاه مزوگان مانند یک تفنگ است و سرعت بالایی در تزریق مواد بر سطح مورد نظر دارد و این امر باعث می شود که فرد حین درمان دردی را حس نکند.

نیدل های مخصوصی برای تزریق مواد مزو وجود دارد که در داخل گان قرار گرفته و مواد مزو را به سطح مورد نظر تزریق می­ کند. همچنین بخاطر دقت عمل بالا، سوزن های مزوتراپی بسیار نازک و ظریف ساخته شده اند.

در تصوير خانمي خوشحال و سرحال وجود دارد که در حال خنديدن مي باشد. اين خانم صورت صاف و شفافي دارد و موهاي لختي دارد.

معرفی کاربردهای متنوع مزوتراپی

انواع کاربردهای مزو در جوانسازی

مزوتراپی یک روش نوین برای جوانسازی به شمار می رود و کاربردهای زیادی دارد. از آن جایی که امروزه تمایل افراد به جوان ماندن روز به روز بیشتر می شود بنابراین از مزودرمانی می توان برای تقویت موی سر، ترمیم پوست، لاغری و … موارد دیگر که در ادامه به آن اشاره شده است استفاده کرد.

  • مزودرمانی موی سر
  • ترمیم پوست صورت با مزو
  • مزو ابرو
  • مزودرمانی دور چشم
  • مزودرمانی غبغب
  • تزریق مزو بر بینی
  • لاغری با تزریق کوکتل مزو

در ادامه به معرفی هر یک از موارد بالا می پردازیم.

پزشک در حال ترمیم موی سر یک خانم به روش مزوتراپی می باشد. صورت خانم و پزشک در تصویر قابل مشاهده نیست. پزشک دستکش سفید به دست کرده است

ترمیم موی سر با استفاده از روش مزوتراپی

مزودرمانی موی سر

مزوتراپی مو یک شیوه زیبایی-درمانی غیرتهاجمی است که از آن برای بازیابی حجم مو و ترمبم و تقویت موهای نازک استفاده می‌شود. این روش شامل تزریقات کمی از عناصر دارویی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و سایر مواد به داخل لایه اپیدرم پوست است. این کار لایه مزودرم را تحریک کرده و رشد مو را تسریع می‌کند. برای کسانی که کاشت مو انجام داده اند باعث رفع خشکی ، شوره و چربی مو می شود. بیشتر مشکلات ریزش مو ناشی به علت اختلال یا عدم تعادل ترشح هورمون در اطراف فولیکول‌های مو می باشند، مانند ناهماهنگی در ترشح هورمون جنسی مردانه یا همان دی هیدروتستوسترون (DHT) که باعث فقدان مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو شده و درنتیجه منجر به ریزش مو می گردد.

کوکتل مورد استفاده در انجام مزوتراپی موی سر ، شامل ترکیبی از آمینواسیدها، ویتامین‌ها، آنزیم‌های مشترک و مواد شیمیایی خاصی است که میزان هر یک از آن‌ها برحسب نیاز بیمار مشخص شده و به پوست سر بیمار تزریق می شود. مزوتراپی به مرور زمان به بازیابی تعادل هورمونی فولیکول های موی سر کمک کرده و سبب رویش موهای جدید و سالم می‌شود. این روش درمانی را هم مردان و هم زنان می توانند انجام دهند.

برای آشنایی با کاربرد مزوتراپی در تقویت و جلوگیری از ریزش مو می توانید مقاله ” مزوتراپی مو و ابرو برای تقویت و درمان ریزش ” را مطالعه نمایید.

صورت خانمي در تصوير است وجود دارد و يک پزشک که فقط دست هايش در تصوير معلوم مي باشد، در حال جوانسازي پوست صورت خانم با استفاده از روش مزوتراپی مي باشد.

اصلاح پوست صورت با استفاده از روش مزوتراپی

ترمیم پوست صورت با مزو

از تزریق موادِ مزو به پوست صورت ، برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می شود. تزریق ویتامین ها و مواد مغذی به لایه میانی پوست باعث جوانسازی و تقویت آن می گردد. مواردی که در زیر نام برده شده است، به کمک مزودرمانی صورت برطرف می شود:

  • کمک به رفع کدر شدن پوست و از دست رفتن درخشش و جوانی آن
  • بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست بی‌حال و کسل
  • کمک به بازیابی حجم و خاصیت کشش پوست صورت
  • رفع چین و چروک و خطوط سطحی صورت
  • ترمیم خطوط لبخند و اخم

در صورتیکه تمایل دارید از مزوتراپی برای ترمیم پوست صورت استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ” مزوتراپی صورت چگونه به جوانسازی کمک می کند ” را مطالعه نمایید. در برخی از روش انواع مزوتراپی صورت از  انواع مزوژل استفاده می شود. برای آشنایی با روش تزریق مزوژل می توانید مقاله “کاربرد های تزریق مزوژل چیست” را مطالعه نمایید.

از مزو های با کیفیتی که برای جوانسازی پوست صورت بسیار پر استفاده می باشد، کوکتل مزوتراپی فیوژن است. این محصول یکی از بهترین محصولات برای شادابی پوست صورت می باشد.

خانمي روي تخت دراز کشيده و با چشم هايي باز در حال نگاه کردن به دوربين مي باشد. پزشک که در تصوير فقط دست هاي او نمايان است، درحال ترميم و زيباسازي ابرو خانم با استفاده از روش مزوتراپي مي باشد.

ترمیم و جوانسازی ابرو با مزوتراپی

مزو ابرو

مزوتراپی ابرو یکی از بهترین تکنیک ها برای تقویت رشد و ضخیم شدن ابرو به شمار می رود. امروزه ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد و افراد به داشتن ابروهایی سالم و پرپشت علاقه مند هستند. با اینکه کاشت و تاتوی ابرو دو تکنیک محبوب برای رفع و ترمیم ضعیفی و کم ‌پشت بودن ابرو محسوب می شوند، اما هر دو تکنیک معایبی نیز دارند که مزوتراپی ابرو این معایب را رفع کرده است.

زیباسازی ابرو بوسیله مزودرمانی روشی ایمن، بدون درد و بدون اثرات جانبی مانند عفونت‌های ثانویه است و تقریبا به 8 الی 10 جلسه مزودرمانی به فاصله دو هفته نیاز دارد تا ابروها بتوانند زیبایی و پرپشتی خود را بدست آورند.

خانم ميانسالی که فقط بخشي از صورت او در عکس معلوم می باشد، درحال لبخند زدن می باشد و يک سرنگ براي انجام مزوتراپی در حال تزريق به اطراف چشم وی است.

جوانسازی دور چشم به روش مزوتراپی

مزودرمانی دور چشم

عوامل ژنتیکی، گردش خون ضعیف، رژیم غذایی ناسالم، کمبود خواب، واکنش آلرژیک و استعمال دخانیات جزو مواردی هستند که پوست دور چشم را تحت تاثیر قرار می دهند. مزوتراپی دور چشم می‌تواند به طور قابل‌توجهی رنگ هاله های زیر چشم را بهبود و حجم پف زیر چشم را کاهش دهد. این روش، ظاهر چشم را بهبود داده و افتادگی پلک، خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم را محو می‌کند و سیاهی زیر چشم را کاهش می‌دهد.

در تصوير سه تا صورت از يک خانم را مشاهده مي کنيم که به ترتيب مراحل درمان غبغب با مزوتراپي را نشان داده است. موهاي خانم عسلس تيره مي باشد.

رفع و زیباسازی غبغب با مزوتراپی

رفع غبغب با مزوتراپی

یکی از روش های کم تهاجمی و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، مزوتراپی می باشد. این روش با تزریق موادی که لیپولیز ترشح می کنند، باعث از بین رفتن بافت چربی می شود. فاکتورهای بسیاری از جمله کهولت سن، کم کاری تیروِئید، ضعف غدد فوق کلیوی، کمبود پروتئین در برنامه غذایی، و … موجب ضعیف شدن عضله پلاتیسما می گردد که از زیر فک تا انتهای گردن را تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه سبب ایجاد غبغب می گردد.

تصوير خانم به صورت نيم رخ هست. پزشک که فقط دست هاي او در نصوير معلوم است،در خال اصلاح فرم بيني خانم مي باشد. دستکش پزشک سبز مي باشد.

اصلاح فرم بینی بوسیله مزوتراپی

تزریق مزو روی بینی

کسانی که شرایط جراحی بینی را ندارند، می توانند با دستور پزشک از روش مزوتراپی برای اصلاح بینی خود استفاده کنند. از مزوتراپی بینی در موارد مختلفی از جمله، رفع قوز و قوس بینی، فرورفتگی، غیر قرینگی، رفع انحراف نوک بینی، بالا بردن نوک بینی، و… استفاده می­ شود.

همچنین برای اشخاصی که بینی خود را جراحی کرده اند و از ظاهر آن راضی نیستند و حس می کنند بینی شان خوب درمان نشده است؛ با انجام مزوتراپی می توانند ظاهر بینی خود را اصلاح کرده و آن را بلندتر کنند.

نکته مثبت استفاده از این روش جوانسازی اینجاست که دوره نقاهت مزوتراپی بینی حداکثر ۵ روز بوده و پس از آن فرد به راحتی می تواند به روال عادی زندگی خود برگردد.

در تصوير شکم خانمي را مشاهده مي کنيم که لاغر شده است و شلوارک خانم براي او گشاد شده است. خانم با استفاده از مزوتراپی خود را لاغر کرده است.

کاهش چربی دور شکم به روش مزوتراپی

لاغری با تزریق کوکتل مزو

مزوتراپی روشی دائمی برای آب کردن چربی و کاهش وزن بدن است. لاغری به روش مزوتراپی یک روش درمانی جایگزین است که ابتدا در فرانسه به عنوان روشی کمکی برای کاهش وزن استفاده می‌ شد. این روش در اصل برای درمان بیماری‌های عفونی و جراحات ورزشی به کار می رفت؛ اما امروزه از این شیوه برای تزریق مقادیری از داروها به داخل لایه چربی زیر پوست به منظور کاهش وزن نیز استفاده می ­شود.

اکثر بیماران پس از 4 جلسه استفاده از مزودرمانی برای لاغری اثرات کاهش چربی را احساس خواهند کرد. ماندگاری و روند بهبودی این روش بستگی به میزان چربی بدن بیمار دارد. بدیهی است که هر چقدر چربی بدن بیمار بیشتر باشد، زمان طولانی تری برای بهبود و لاغری نواحی مورد درمان لازم است.

مزونیدلینگ یک روش جوانسازی است که در آن همراه با انجام میکرونیدلینگ ، کوکتل های مزوتراپی نیز به پوست تزریق شده بدین ترتیب باعث تاثیر گذاری بیشتر درمان می شود. مقاله ” مزونیدلینگ چیست و تاثیر آن در جوانسازی پوست ” به معرفی و بررسی تفاوت نتایج آن با روش میکرونیدلینگ می پردازد.

از مزو های با کیفیتی که به منظور لاغری و چربی زدایی، بسیار پر مصرف می باشد، کوکتل لاغری فیوژن است. قیمت کوکتل لاغری فیوژن  نیز با توجه به کارایی زیادی که دارد بسیار معقول و مقرون به صرفه است.

در تصوير خانمي را مشاهده مي کنيم که از صورت خود راضي نيست و دچار عوارض مزوتراپي شده است. روس صورت خانم لکه ها و جوش هاي ناخوشايندي وجود دارد. يک حوله سفيد بر روي سر خانم قرار دارد.

خطرات و عوارض مزوتراپی

عوارض جوانسازی با مزوتراپی

بروز عوارض و آسیب های بعد از زیباسازی به روش مزوتراپی در افراد مختلف متفاوت است. از آنجا که برای هر روش مزودرمانی از دارویی خاص استفاده می شود، به طبع عوارض متفاوتی نیز ایجاد می شود. برای مثال، بیمارانی که از کوکتل های مزو حاوی ماده ایزوپروترونول استفاده می­ کنند، عوارضی نظیر اضطراب، لرز، گرفتگی عضلات و تپش قلب را تجربه خواهند کرد.

گاهی اوقات افراد به جای مراجعه به کلینیک های مجهز و پزشکان متخصص به افراد بی تجربه و یا آرایشگاه های عمومی برای جوانسازی مراجعه می کنند که این اقدام باعث ایجاد عوارض و عفونت های متعددی در محل درمان می شود. با این حال، به طور کلی خطرات این روش در مقایسه با سایر روش های مشابه، بسیار کمتر است. تاکنون شواهدی که نشان دهد مزوتراپی عوارض شدیدی در بلند مدت دارد، گزارش نشده است.

کیفیت و مارک مزوی مورد استفاده هم بسیار در عوارض جانبی احتمالی موثر است. به عنوان مثال کوکتل جوانساز فیوژن با کیفیت بالایی که دارد تقریبا عوارض ناشی از مزو را به صفر رسانده است.

خانمي در تصوير وجود دارد کهاز عوارض مزوتراپی رنج مي برد و ناراحت است. پس زمينه عکس سفيد است. خانم پوستي شفاف دارد.

عوارض جانبی مزودرمانی

در صورتی که قصد انجام مزوتراپی دارید، بهترین راه، مشورت با پزشک متخصص است تا از کوکتل ها و تجهیزات مناسب با پوست بدن خودنان استفاده کند و همچنین پیشنهاد می شود قبل از عمل اطلاعتی درباره اثرات جانبی عمل نیز بدست آورید.

معمولا هر روشی که برای جوانسازی و بهبود و ترمیم پوست و مو و بدن انجام می شود جدا از فوایدی که دارد، ممکن است برای برخی افراد عارضه هایی را ایجاد نماید. برخی از این موارد عبارتند از: حالت تهوع ، ایجاد درد ، حساسیت ، خارش ، قرمزی ، کبودی ، خراش ، عفونت ، التهاب و لکه های تیره در محل تزریق.

در مزوبوتاکس از ترکیب محلول های مزوتراپی و بوتاکس به پوست استفاده می شود. برای آشنایی با مزوبوتاکس و نتایج آن در مقایسه با تزریق بوتاکس پیشنهاد می کنیم مقاله ” مزوبوتاکس چیست و چه کاربرد هایی دارد ” را مطالعه نمایید.

تصوير دراد به موارد منع استفاده از مزوتراپي اشاره مي کند.

افرادی که نمی توانند مزوتراپی انجام دهند

چه کسانی نباید از مزودرمانی استفاده کنند

فردی که مزوتراپی انجام می‌دهد، حتما باید پزشک با تجربه بوده و دوره های تخصصی مربوطه را گذرانده باشد. مزوتراپی برای تمامی اشخاص قابل استفاده نیست و منع مصرف دارد. داروهایی که در مزوتراپی مصرف می‌شود باید استاندارد باشد و وزارت بهداشت آن را تایید کند. افرادی که دارای مشکلات ذیل هستند نباید مزودرمانی انجام دهند:

  • اشخاصی که مشکلات قلبی ، کلیوی ، کبدی یا دیابت دارند.
  • زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقادی مصرف می‌ کنند.
  • کسانی که شیمی درمانی و پرتونگاری انجام می دهند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری های اچ آی وی، هپاتیت سی، بیماری کبد و سرطان هستند.
  • اشخاصی که سابقه سکته مغزی و CVA دارند.
  • افراد دارای ضایعات پوستی حاد.
  • اشخاصی که دچار بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس هستند.
  • افرادی که به داروهای مورد استفاده در مزوتراپی آلرژی دارند.
  • کسانی که سابقه ایجاد لخته در عروق و وریدها مانند DVT را دارند.
  • اشخاص دارای پسوریازیس.
خانمي در تصوير وجود دارد که در حال لبخند زدن مي باشد. موهاي صاف و بلندي دارد. چشمان او رنگي است.پوست صورت روشن و صافي دارد.

مزیت های استفاده از روش مزوتراپی

فواید و نتایج جوانسازی بوسیله مزو

مزوتراپی نسبت به سایر روش های زیباسازی و درمانی فواید و مزیت­ های زیادی دارد. به طور کلی از مزیت های آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • دوران نقاهت کوتاه تر
  • هزینه و خطرات کمتر نسبت به جراحی
  • عوارض کمتر نسبت به سایر روش های جوانسازی
  • از بین بردن چربی‌های موضعی در قسمت‌هایی مانند معده، ران، باسن، کفل، پا، بازو و صورت و غبغب
  • از بین بردن چین و چروک و تقویت ابرو و پوست صورت
  • کشیدن و محکم کردن پوست شل و افتاده
  • بهبود پف و سیاهی های دور چشم
  • رفع چروک دست ها و دیگر نقاط بدن
  • مزو وایت و روشن کننده قسمت های تیره بدن
  • نداشتن مشکلات مربوط به تغییر رنگدانه پوست
  • فرم دهی و زیبایی بینی بدون درد و عمل های جراحی
خانمي با حالت خوشحال د حال انجام اقدامات بعد از عمل مزوتراپي مي باشد.

اقداماتی که قبل و بعد از مزوتراپی باید انجام بدهیم

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از زیباسازی به روش مزوتراپی

اگر  قصد دارید که مزوتراپی انجام دهید، بایستی قبل و بعد از تزریق کوکتل های مزو اقدامات و مراقبت های لازم را رعایت کنید. بهتر است پیش از عمل درباره آمادگی های قبل از انجام مزوتراپی با پزشک صحبت کنید. در صورتی که حساسیت دارویی یا سابقه بیماری خاصی دارید پزشک خود را در جریان بگذارید و برای اطمینان از عدم حساسیت به داروی مورد استفاده، تست پوستی انجام دهید. بعد از مزوتراپی نیز باید مراقبت هایی انجام دهید که در ادامه بررسی خواهیم نمود.

در تصوير خانمي را مشاهده مي کنيد که در حال رعايت نکات قبل از انجام مزوتراپي مي باشد. خانم حوله اي سفيد به سر کرده است و دارد به پوست صورت خود کر ممي زند.

انجام مراقبت های مخصوص مزوتراپی

آمادگی های لازم برای انجام مزودرمانی

بهتر است قبل از جوانسازی با مزو اقداماتی را انجام دهید تا حین درمان آسوده خاطر باشید.  مواردی که باید رعایت کنید عبارتند از :

  • استفاده از برخی داروها مانند آسپرین و ایبوپروفن، چهار الی پنج روز قبل از مزوتراپی ممنوعیت دارد.
  • به خاطر داشته باشید که استفاده از مسکن ها قبل از انجام این متد درمانی، احتمال خون ریزی و کبودی در حین مزوتراپی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.
  • اگر جزء افرادی هستید که به ترک های ناشی از زایمان مبتلائید و به ترمیم پوست شکم نیاز دارید، لازم است قبل از مزوتراپی، عمل میکرودرم انجام دهید و سپس به مزوتراپی انجام دهید تا از بروز عوارض و آسیب های احتمالی جلوگیری گنید.
  • بهترین زمان انجام مزوتراپی قبل و بعد از دوران قاعدگی است. بهتر است در دوره قاعدگی مزوتراپی انجام ندهید، تا خون مردگی در پوست ایجاد نشود.
خانمي روش چمن نشسته است و در حال انجام ورزش هاي مخصوص مزوتراپي مي باشد.

اقداماتی که بعد از مزوتراپی باید انجام داد

مراقبت های بعد از مزوتراپی

لازم است بعد از جوانسازی با مزوتراپی مراقبت هایی نیز انجام دهید تا هرچه سریع تر به نتیجه دلخواه برسید. توصیه می شود بعد از انجام مزودرمانی موارد زیر را رعایت کنید:

  • مزوتراپی در برخی افراد ممکن است با کبودی و تورم همراه باشد، که نیاز به یک روز استراحت دارند.
  • تا ۲۴ ساعت از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • در صورت بروز درد و سوزش از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • هنگام انجام مزوتراپی صورت به هیچ وجه الکترولیز نکنید و حتما از محصولات ضد آفتاب قوی استفاده نمایید.
  • تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  • پس از مزوتراپی، حداقل 8 ساعت از رفتن به حمام خودداری کنید و تا 48 ساعت بعد از مداوا، از حمام گرم استفاده نکنید.
  • در صورت مشاهده قرمزی، زخم و التهاب یا بروز هرگونه واکنش آلرژیک و حساسیت در محل تزریق ، با پزشک خود تماس بگیرید.
تصوير مربوط به هزينه هاي مربوط به مزوتراپی می باشد و در آن يک عدد کوکتل مزوتراپی و چند تا اسکناس و سکه وجود دارد.

هزینه هایی که برای مزوتراپی باید بپردازید

هزینه انجام جوانسازی با مزوتراپی

از آن جا که مزوتراپی کاربردهای متفاوتی دارد،  نمی توان برای آن هزینه ثابتی در نظر گرفت و چون عمل زیبایی محسوب می شود بیمه آن را پوشش نمی‌دهد و به صورت آزاد محاسبه می گردد. اطلاع داشتن از قیمت مزوگان مناسب برای اطمینان از کیفیت انجام کار اهمیت دارد. لازم بذکر است برای شناسایی بهترین کوکتل مزوتراپی صورت  و کوکتل مو بهتر است به ویژگی ها و موارد استفاده آن ها توجه داشته باشیم.

هزینه مزوتراپی به موارد زیر بستگی دارد:

  • ناحیه ی مورد درمان

 همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، می‌توان از مزوتراپی برای طیف وسیعی از  مشکلات پوستی استفاده کرد و این مورد موجب تفاوت هزینه ها خواهد شد. به طور مثال هزینه مزوتراپی مو با پوست با هزینه مزوتراپی غبغب کاملا متفاوت است.

  • کوکتل های ترکیب شده

در این روش از ترکیبات مختلفی برای تزریق استفاده می شود و تشخیص این مورد بر عهده‌ی پزشک متخصص می‌باشد. بطور کلّی، چنانچه کوکتل های استفاده شده برای تزریق بیشتر باشد هزینه افزایش پیدا می کند.

  • قیمت کوکتل های مزوتراپی

در برآورد نهایی هزینه  درمان با مزوتراپی قیمت کوکتل مزوتراپی و  قیمت مزوژل نیز بسیار تاثیر گذار است. قیمت هیر فیلر نسبت به کوکتل های مزوتراپی مو مانند کوکتل مو رویتاکر با توجه به حجم یک سی سی بالاتر است. همچنین قیمت مزوژل پروفایلو و قیمت مزوژل جالپرو از سایر کوکتل های لیفت و جوانساز بیشتر است.

  • تعداد تزریق‌ها و جلسات درمان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه ی مزوتراپی، تعداد تزریق ها می باشد. هر چقدر هنگام عمل تزریق های بیشتری انجام شود، هزینه درمان نیز بیشتر می شود. لازم به ذکر است مزوتراپی تکنیکی است که باید در چندین جلسه و با فاصله‌های زمانی مشخّص تکرار شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

به عنوان یک نتیجه گیری می توان گفت مزوتراپی یک درمان ایمن و موثر برای بیماری های پوستی و رفع چربی های اضافی بدن است. این روش جوانسازی کاربردهای متنوعی در ترمیم پوست صورت ، دور چشم ، لاغری ، رفع ریزش مو ، اصلاح فرم بینی و .. دارد. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در استفاده از این روش جوانسازی و درمانی باشد.

منبع: laserandskin , healthline

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01نتایج مزوتراپی چه مدت ماندگاری دارد؟

بسته به شرایط بیمار، میزان ماندگاری نتایج مزوتراپی می تواند متفاوت باشد. با یک دوره درمانی مزوتراپی، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که نتایج پس از پایان عمل جوانسازی، 12 تا 18 ماه طول بکشد.

02آیا مزوتراپی درد دارد؟

معمولا جوانسازی به روش مزوتراپی درد قابل توجهی ندارد و پزشک تقریباً 30 دقیقه قبل از شروع عمل مزوتراپی ، از بی حسی موضعی استفاده می کنیم تا از بروز درد و ناراحتی احتمالی هنگام عمل جلوگیری کند.

03تفاوت بین مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟

مزوتراپی ترکیبی از یک کوکتل سفارشی از ویتامین های قدرتمند است که با استفاده از دستگاه مزو با یک سوزن به لایه های زیرین پوست تزریق می شود؛ در حالی که میکرونیدلینگ به آرامی چندین سوزن میکروسکوپی را روی صورت حرکت می دهد تا باعث روی پوست سوراخ های ریزی ایجاد کند. اما هر دو روش به تولید کلاژن و الاستین پوست کمک می کنند.

04آیا می توانم بعد از انجام مزوتراپی ، به سر کار برگردم؟

روش جوانسازی مزوتراپی به هیچ زمان بهبودی نیازی ندارد  و می توانید بعد از انجام عمل، بلافاصله به فعالیت های عادی خود برگردید.

05مواد تشکیل دهنده محلول مزوتراپی چیست؟

کوکتل های مزوتراپی از ویتامین ها، مواد معدنی ، آنزیم ها، عصاره های گیاهی، داروهای بیهوشی، داروها و اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. مواد تشکیل دهنده بسته به نیاز بیمار و اثر مورد نظر متفاوت است در حالی که در صورت وجود مواردی مانند تداخلات دارویی و آلرژی، سطح ایمنی بیشتری را ایجاد می کند.

06دوران نقاهت و مراقبت های بعد از عمل در مزوتراپی چه مدت است؟

دوران نقاهت مزوتراپی با توجه به نوع عمل و ناحیه تحت درمان، متفاوت است. به طور کلی مزوتراپی در مقایسه با روش های مشابه، زمان بهبودی بسیار کوتاهی دارد و بهبودی کامل نهایتا تا دو روز حاص می شود.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • مهناز علی محمدی 1400.02.15

    سلام. ممنون از مقاله خوبتون. ببخشید یه سوال داشتم. برای کاهش چربی شکم، از چه کوکتل مزوتراپی باید استفاده کنیم؟ قیمتشو ممکنه بفرمایید؟ ممنون میشم.

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.15

      با سلام خدمت کاربر گرامی. کوکتل های مزوتراپی با برند های مختلفی تولید می شوند و هر کدام کوکتل مخصوص لاغری را دارند. برای آشنایی بیشتر با کوکتل های لاغری مزوتراپی و قیمتشون، پیشنهاد می کنیم به صفحه قیمت کوکتل لاغری که لینک آن را در زیر برایتان ارسال کردم، مراجعه فرمایید. با تشکر

      پاسخ دهید
  • بتول نوروزی 1400.04.06

    سلام. قیمت کوکتل مزوتراپی چنده؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.06

      سلام و وقت بخیر خدمت شما کاربر گرامی. برای انجام عمل مزوتراپی با توجه ناحیه مورد نظر، از کوکتل های مزوتراپی متنوعی استفاده می کنند. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با انواع برند های کوکتل مزوتراپی و کاربردشون و همچنین اطلاع از قیمت آن ها به صفحه خرید کوکتل مزوتراپی مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
  • reza sarfaraz 1400.07.14

    سلام
    روز بخیر
    کوکتل مزولایک مو مال چه کشوریه ؟
    و اینکه قیمت کوکتل مزولایک و می تونیم بدونم ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.07.14

      سلام و درود به شما
      کوکتل های برند مزولایک متعلق به کشور اسپانیا می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت کوکتل مو مزولایک می توانید به بخش فروشگاه سایت نوآوران مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دهید
  • MSDEJ 1400.09.17

    سلام و وقت بخیر
    یه سوال داشتم
    بهترین کوکتل مزوتراپی مو چه برندیه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.09.17

      سلام و درود به شما
      برند های مختلفی در زمینه محصولات کوکتل مزوتراپی مو فعالیت دارند که می توان به کوکتل فیوژن و کوکتل رویتاکر به عنوان برترین برند های تولید کننده کوکتل مزوتراپی مو اشاره داشت.

      پاسخ دهید
  • پارسا 1402.11.24

    سلام قیمت کوکتل مزوتراپی اصل و اورجینال حدودا چقدر است؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1402.11.24

      با سلام و عرض ادب، برای خرید کوکتل یا اطلاع از قیمت کوکتل مزوتراپی با کلیک روی لینک به بخش فروشگاه وبسایت نوآوران سلامت مراجعه فرمایید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020