تفاوت روش ميکرودرم و هيدرودرمي

تفاوت میکرودرم با هیدرودرم چیست

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.02.25
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

میکرودرم و هیدرودرم دو روش جوانسازی هستند که امروزه برای زیبایی و شادابی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. این دو روش نیازی به جراحی یا زمان بهبودی طولانی ندارند، اما تفاوت زیادی در نشاط و ظاهر...

پوست ما جلوه ویژه ای از سلامتی ما را نشان می دهد. به خاطر همین بیشتر مردم دوست دارند که پوست آن ها بهترین شکل و حالت ممکن را داشته باشد. آب و هوای خشک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر، همگی در پیری و بی حالتی پوست نقش دارند.

بنابراین ما باید توجه بیشتری به سلامت پوست خود داشته باشیم. میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن دو روشی هستند که امروزه برای جوانسازی و شادابی پوست زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این دو روش نیازی به جراحی یا زمان بهبودی ندارند، اما تفاوت زیادی در نشاط و ظاهر پوست ایجاد می کنند. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های اساسی و مهم میکرودرم با هیدرودرم را بررسی کرده و بگوییم که کدام یک از آن ها مناسب پوست شما می باشد.

صورت خانم جواني در حال جوانسازي به روش ميکرودرم مي باشد

میکرودرم تراپی صورت

میکرودرم ابریژن چیست و چه کاربرد هایی دارد

از میکرودرم ابریژن (Micro-derm Abrasions) سال هاست که برای تحریک گردش سلول و بازیابی بافت پوست استفاده می شود. در این روش به طور کلی از کریستال یا نوک الماس که کمی شبیه به کاغذ سنباده برای خرد کردن سطح پوست و از بین بردن تجمع سلول ها استفاده کرده و پوست را درخشان، تازه و جوان شده نشان می دهد. هسته اصلی این تجهیزات، دستگاه میکرودرم ابریژن است که شامل خشاب، محفظه سری ها و پروب است که با یک شیلنگ مخصوص به کمپرسور مکنده با فشار منفی متصل شده است.

در این روش، از یک عصای دستی استفاده می کنیم که میکرو کریستال های صورت را اسپری و پوست را لایه برداری می کند. کریستال های ساینده از سلول های پوستی کدر و سطح آن بی بهره اند و پوست تازه و جوانی را در زیر آن نشان می دهند. این روش حداقل تهاجمی است. جدا از برخی علائم مانند قرمزی و حساسیت به نور خورشید، میکرودرم عملا هیچ عارضه جانبی برای پوست ندارد. برای آشنایی کامل و کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش جوانسازی میکرودرم ابریژن پیشنهاد می کنیم که مقاله ” میکرودرم چیست و کاربرد های آن برای ترمیم و جوانسازی پوست ” را مطالعه فرمایید.

اثرگذاري دستگاه ميکرودرم بر روي پوست. تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

نحوه عملکرد دستگاه میکرودرم

میکرودرم برای انواع پوست ، حتی پوست های حساس و نواحی مختلف بدن، خصوصا گرفتگی پوست و رفع خطوط و چین و چروک های سطحی مناسب می باشد. کاربرد های میکرودرم ابریژن عبارتند از:

  • ترمیم پوست صورت
  • ترمیم و جوانسازی پوست حساس
  • میکرودرم ابرو
  • میکرودرم برای جای جوش
  • رفع لک و کک و مک
  • ترمیم لایه های بینی
  • ترمیم پوست کف پا
  • اصلاح پوست زانو
  • بهبود پوست گردن
  • لایه برداری پوست لب و حاشیه آن
  • لایه برداری پوست برای لاغری
  • میکرودرم قوزک پا
خانم روي تخت در حال جوانسازي صورت خود با روش هادرودرمي است. پزشک دستکش سفيد به دست دارد.

هیدرودرمی پوست صورت

هیدرودرم ابریژن چیست و کاربرد های آن در جوانسازی

هیدرودرم ابریژن (Hydro-derm Abrasion) ، روشی چند مرحله ای است که توسط دستگاه هیدرودرمی که شامل مجموعه ای از پروب های هیدرولیکی برای انجام عملکرد های مختلف است، به جوانسازی پوست کمک کرده و لایه برداری پوست می شود. در هیدرودرم ابریژن، با استفاده از یک دستگاه مافوق صوت، قطرات آب را روی پوست پخش می کنند. این کار لایه بالایی پوست را از بین می برد. این عمل غیر تهاجمی از فناوری هیدرولیکی برای لایه برداری، صیقل دادن، سم زدایی، آبرسانی و پر کردن پوست استفاده می کند. این روش همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد، که اثر ضد پیری بر روی پوست دارد. هیدرودرم ابریژن از قدرت آب و اکسیژن برای لایه برداری پوست استفاده می کند. همچنین می توان سرم های خاصی را به آب اضافه کرد تا به داخل پوست نفوذ کند و باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین شود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش جوانسازی ، به مقاله ” هیدرودرم چیست و کاربرد آن در شادابی و طراوت پوست ”  که به طور جامع روش هیدرودرم ابریژن و کاربردهای آن را توضیح داده است، مراجعه فرمایید.

اثرگذاري دستگاه هيدرودرم بر روي پوست

نحوه اثرگذاری روش هیدرودرم بر پوست

هیدرودرم مانند میکرودرم ابریژن ، می تواند به از بین بردن جوش های سرسیاه ، کاهش اسکار و بهبود گردش خون و جریان لنفاوی کمک کند. این روش ملایم است، منافذ پوست را تمیز می کند و باعث جوان سازی می شود. موارد کاربرد هیدرودرم ابریژن در جوانسازی و درمان پوست بسیار زیاد است؛ که ما در ادامه به معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم.

  • انعطاف پذیری و استحکام
  • ترمیم بافت پوست خشن
  • بهبود قسمت های های خشک و پوسته پوسته شده
  • رفع لکه ها و نقاط قهوه ای
  • اصلاح جوش های سرسیاه ، تاول و آکنه
  • درمان پوست چرب و متراکم
  • رفع منافذ بزرگ شده
  • کاهش بیش از حد رنگدانه های ناشی از آسیب خورشید، ملاسما یا ترساندن آکنه
  • بهبود بافت پوست
  • کاهش اندازه منافذ
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک
  • آبرسانی پوست
جدول مقايسه ويژگي هاي ميکرودرم با هيدرودرم. تفاوت میکرودرم با هیدردرم

مقایسه تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

تفاوت های اساسی میکرودرم با هیدرودرم

پاسخ به این سوال، به نگرانی های پوستی هر فرد بستگی دارد. معمولا برای افراد با پوست حساس، روش هیدرودرم ابریژن مناسب تر است. همچنین، برخی از بیماری های پوستی مانند آکنه و جای جوش ممکن با استفاده از میکرودرم ابریژن درمان نشوند. در این صورت، پزشکان هیدرودرم را ترجیح می دهند. با این حال، میکرودرم ابریژن هنوز هم یک روش درمانی بی خطر و بدون درد برای افرادی است که تمایل به داشتن پوستی صاف و شاداب دارند. به عنوان مثال، اگر از پوست خشک دارید، هیدرودرمی می تواند برای شما مناسب یاشد و پوست شما را ملایم و سالم کند. از طرف دیگر، افرادی که پوستی چرب و مستعد آکنه دارند، می بایست روش میکرودرم ابریژن را برای لایه برداری و تمیز کردن پوست خود انتخاب کنند؛ زیرا این روش موثر تر می باشد. در ادامه به بررسی کامل تفاوت های اساسی این دو روش جوانسازی می پردازیم.

هيدرودرم ابريژن پوست صورت خانم جوان با هدبند سفيد

جوانسازی پوست با روش هیدرودرم

روش انجام هیدرودرمی و میکرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن ، یک روش درمانی چند مرحله ای است که از آن برای نشاط بخشی به پوست استفاده می شود. این روش جوانسازی برای درمان مشکلات پوستی مانند بزرگ یا مسدود شدن منافذ پوست، خطوط ریز، چین و چروک، لکه های تیره، خشکی پوست، آکنه خفیف و سلول های مرده پوست کار می کند. این روش ایمن، ملایم و برای تسکین، رطوبت و احیای پوست مفید است. هیدرودرم ابریژن  شامل پاکسازی و لایه برداری پوست است. در این روش، پزشک با استفاده از یک دستگاه عصا مانند، ناخالصی های ناخواسته و جوش های سرسیاه را از روی پوست می مکد و استخراج می کند. سپس، با استفاده از یک سرم عمیق، آنتی اکسیدان ها برای آبرسانی و نرم شدن بافت به پوست تزریق می شود. این ترکیب بدون درد، تولید کلاژن را تحریک می کند و در نتیجه به پوست طراوت و شادابی می بخشد.

همچنین دستگاه هیدروفیشیال با دستگاه میکرودرم خانگی تفاوت دارد؛ زیرا روش هیدرودرمی از محلول نمک و اکسیژن را به جای میکرو کریستال ها استفاده می کند.

خانم جوان در حال انجام ميکرودرم صورت مي باشد. تفاوت ميکرودم با هيدرودرم زياد است

زیباسازی پوست صورت با میکرودرم

میکرودرم ابریژن روش دیگری است که برای جوان سازی پوست استفاده می شود. این روش علائمی مانند آکنه خفیف، خطوط ریز، پوست چرب و منافذ بزرگ پوست را هدف قرار می دهد. در میکرودرم تراپی ، اپیدرم یا لایه بالایی پوست بوسیله دستگاه میکرودرم لایه برداری می شود؛ همزمان با این فرایند چربی ها و ذرات زیر پوست، بوسیله دستگاه میکرودرم مانند جارو برقی به بیرون پوست کشیده می شوند.

گزینه های مختلفی برای این نوع لایه برداری دستی وجود دارد. میکرودرم ابریژن کریستال از زاعمال نیرو یا اصطکاک برای از بین بردن لایه اپیدرم استفاده می کند، در حالی که میکرودرم ابریژن الماسی بیشتر است روی لایه سطحی پوست تاثیر می گذارد. مهم نیست که کدام گزینه را امتحان کنید، متخصصی که درمان را انجام می دهد فشار، مکش و جریان را متناسب با پوست شما تنظیم می کند.

خانم جواني در ناحيه صورت احساس درد مي کند لباس قرمز پوشيده موهاي فر فري دارد. تفاوت میکرودرم با هیدرودرم در عوارض جانبی

عوارض جانبی هیدرودرم ابریژن و میکرودرم تراپی

هر دو روش در خانه هم قابل انجام است. کیفیت و قیمت دستگاه هیدرودرمی خانگی و قیمت دستگاه میکرودرم خانگی  که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است.

همچین دستگاه هیدروفیشیال 6 کاره نیو فیس از بهترین دستگاه های جوانسازی ، پاکسازی و زیبایی پوست صورت است.

از طرفی دستگاه هیدرفیشیال آیس بلو با موارد استفاده بسیار فراوان علاوه بر کاربری های فیشیال مجهز به اسکنر پوستی نیز می باشد.

لازم بذکر از است از دیگر مدل های بسیار مرغوب فیشیال، دستگاه هیدرفیشیال 7 کاره بوده که مجهز به ماسک ال ای دی نیز می باشد.

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم در عوارض جانبی

بسیاری از افراد به دلیل عوارض کمتر و سبک تر هیدرودرمی ، این روش را انتخاب می کنند. البته ممکن است در برخی موارد قرمزی جزئی یا احساس گرفتگی در پوست حس شود، اما این علائم معمولاً بیش از یک ساعت طول نمی کشد و بعد آن می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید. اما میکرودرم ابریژن ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به هیدرودرم داشته باشد.

اگر پوست حساسی دارید، میکرودرم ابریژن ممکن است قرمزی بیشتری روی آن ایجاد کند (شبیه آفتاب سوختگی) که بسته به عمق درمان شما چند ساعت یا بیشتر طول می کشد. همچنین احتمال واکنش های دیگری مانند کبودی جزئی در اطراف چشم، خشکی پوست و حساسیت به آفتاب وجود دارد.

در حالی که هدف هر دو روش لایه برداری پوست می باشد، اما هیدرودرمی فضای بیشتری برای بهبود پوست فرد ایجاد می کند. آبرسانی پوست در حین انجام هیدرودرم ابریژن، نفوذ عمیق تری نسبت به میکرودرم دارد.

لازم به ذکر است که خرید دستگاه هیدروفیشیال  و خرید دستگاه میکرودرم خانگی مناسب و با کیفیت عملکرد بالا، در کاهش ریسک و عوارض جوانسازی و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است.

خانم جواني حوله سفيد به سر کرده است. او در حال لبخند زدن مي باشد. تفاوت میکرودرم با هیدرودرم در مراقبت های قبل و بعد

اقدامات قبل و بعد از انجام هیدرودرم و میکرودرم

مراقبت های قبل و بعد از انجام میکرودرم تراپی و هیدرودرم ابریژن

با توجه به اینکه میکرودرم یک روش درمانی به نسبت شدیدتر از هیدرودرمی است، استفاده از کرم های ضد آفتاب و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید هنگام بهبودی پوست ضروری است. در حالیکه هیدرودمی برای افرادی که از نظر پوستی زیاد نگران نیستند، توصیه می شود. این روش درمانی را می توان برای هر نوع پوستی استفاده کرد.

در هیدرودرم ابریژن از ترکیب سرم و تقویت کننده برای آبرسانی هنگام لایه برداری از پوست استفاده می شود؛ که سبب می شود تا عوارض حادی نداشته و مراقبت های خاصی نیاز نداشته باشد. توصیه می کنیم هنگام عمل، با پزشک خود درباره دستورالعمل های قبل و بعد از انجام این دو  روش زیبایی صحبت کنید.

انگشت خانم جواني بر روي لب او قرار دارد. تفاوت میکرودرم با هیدرودرم در مزایا و فواید

فواید مشترک میکرودرم و هیدرودرمی

تفاوت میکرودرم با هیدرودرم در مزایا و فواید

مزایای هیدرودرم تراپی عبارتند از:

  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز
  • آبرسانی بیشتر پوست
  • بهبود جریان خون منجر به تولید کلاژن می شود
  • کاهش و بهبود اسکار آکنه
  • بهبود رنگدانه های ناهموار
  • احتقان پوست، جوش سرسیاه و غیره

درحالیکه فواید میکرودرم درمانی شامل موارد زیر می شود:

  • پوست آسیب دیده از آفتاب
  • جای زخم های آکنه را کاهش دهید
  • لکه های تیره را کاهش دهید
  • بهبود سطح ناهموار پوست
  • رنگدانه سازی پوست
خانم جواني که آب به صورت او برخورد مي کند تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

آبرسانی پوست با روش هیدرودرمی

به عنوان یک نتیجه گیری، از هر دو روش میکرودرم و هیدرودرمی برای جوانسازی و شادابی پوست بدن استفاده می کنند. هیدرودرم ابریژن به دلیل استفاده از قطرات آب برای جوانسازی ، کمی راحت تر و بدون درد تر است. اما چون از روش میکرودرم برای پوست های چرب و کمی ضخیم تر استفاده می کنند، ممکن است کمی درد بیشتری نسبت به هیدرودرم داشته باشد.

همچنین، بسته به مناطقی که می خواهید زیباسازی را انجام دهید مانند (صورت ، گردن ، دکلته یا بدن) و اینکه دقیقاً چه هدفی از جوانسازی دارید (کاهش ظاهر خطوط ظریف ، چانه دوتایی یا جولک ها)، این دو روش زیبایی متفاوت هستند. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در بررسی تفاوت میکرودرم با هیدرودرم باشد و شما عزیزان بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

منبع:  hydrafacial , trilogymedicalcenter , cfvanderloos

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01هیدرودرمی انجام بدم یا میکرودرم ابریژن؟

پاسخ این سوال، به نگرانی های خاص پوستی هر فرد بستگی دارد. افرادی که پوست حساس دارند ممکن است برای روش نرمتر هیدرودرم ابریژن مناسب تر باشند. همچنین، برخی از بیماری های پوستی مانند آکنه و لکه دار شدن می توانند توسط میکرودرم ابریژن بدتر شوند؛ در این صورت هیدرودرم ابریشن گزینه مناسب تری است. با این حال، میکرودرم ابریژن هنوز هم یک روش درمانی بی خطر و بدون درد برای افرادی است که تمایل به داشتن پوستی صاف و شاداب دارند.

02اثرات هیدرودرم ابریژن ماندگار تره یا میکرودرمی؟

به طور کلی نتایج جوانسازی بوسیله میکرودرمی ماندگار تر از روش هیدرودرم ابریژن می باشد. آن هم به ای دلیل است که از روش میکرودرم برای چین و چروک های عمیق و سخت استفاده می کنند. اما هیدرودرمی برای موارد سطحی مناسب است.

03آیا هر دو روش را می توان در خانه انجام داد؟

بله. هم میکرودرم و هم هیدرودرم دستگاه مخصوص استفاده در خانه را دارند.

04میکرودرمی و هیدردرم پوست تهاجمی هستند؟

خیر  ، نه میکرودرم و نه هیدرودرم برای بدن تهدید و ریسک بحساب نمی آیند.

05بهترین دستگاه های هیدرودرم چه مارک هایی هستند؟ و چگونه آن ها را تهیه کنیم؟

برای خرید بهترین دستگاه های هیدرودرمی به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • کتایون 1400.04.10

    سلام. قیمت دستگاه میکرودرم بالاتره یا هیدرودرمی؟

    پاسخ دهید
  • هانیه 1400.05.06

    سلام
    آیا از هیدرودرم و میکرودرمی پوست برای رفع اسکار و جای زخم استفاده می شود و بازده خوبی دارند ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.06

      سلام و درود بر شما
      از میکرودرم و هیدرودرم در سطح گسترده ای به ترتیب برای رفع اسکار و جای زخم استفاده می شود. بازده این دو روش بسیار بالا می باشد.

      پاسخ دهید
  • nasimsezegari 1400.08.06

    سلام
    خسته نباشین
    قیمت انواع مختلف دستگاه میکرودرم خانگی رو میشه لیست کنید؟

    پاسخ دهید
  • amirreza 1400.11.03

    سلام عرض شد
    در رابطه با تهیه دستگاه میکرودرم و همچنین دستگاه فیشیال هات بابل که میکرودرم هم داره می خواستم باهاتون مشورت کنم

    پاسخ دهید
  • ساناز 1400.11.24

    سلام روزتون بخیر
    دستگاه هیدروفیشیال نیوفیس قیمتش چقدره ؟

    پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020