اثرات روش هايفو بهتر است يا آر اف فرکشنال

جوانسازی با هایفو بهتر است یا آر اف فرکشنال

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.02.13
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال ، هر دو از فناوری های زیبایی و درمانی محبوب در زمینه رفع شلی و افتادگی پوست هستند. اما تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند که در این مقاله به طور کامل به بررسی آن ها می...

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، پوست کم کم شادابی، طراوت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. امروزه افراد زیادی به دنبال روش های موثر و کم خطر برای جوانسازی پوست و بدن خود هستند. اما متاسفانه بخاطر وجود روش های متعدد زیبایی، نمی توانند بهترین گزینه مناسب برای پوست خود را انتخاب کنند. در این مقاله، دو روش جوانسازی بسیار محبوب هایفوتراپی و آر اف فرکشنال را مورد مقایسه قرار داده و به بررسی کامل تفاوت های هایفو و آر اف از جمله موارد کاربرد ، عوارض و هزینه انجام پرداخته ایم. امیدواریم با خواندن این مقاله، بهترین روش را برای انجام عمل زیبایی انتخاب نمایید.

خانمي روي تخت دراز کشيده و در حال انجام آر اف فر کشنال بر روي پوست خود مي باشد.

رادیو فرکانس درمانی بر روی صورت

جوانسازی با آر اف فرکشنال

رادیو فرکانس درمانی یا آر اف (RF) یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از گرمای غیر مستقیم امواج الکترومغناطیسی برای درمان بافت هدف، بدون آسیب به لایه خارجی پوست (اپیدرم) استفاده می کند. این روند باعث ترشح پروتئین هایی در بدن می شود که تولید الیاف کلاژن جدید را تحریک می کنند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست ، دما در طول جلسه کنترل می شود. آر اف درمانی ، جریان خون را افزایش می دهد، بافت های فیبری را گرم و تولید کلاژن را تحریک می کند؛ در نتیجه پوست صورت و بدن سفت و بلند می شود. پس از چند جلسه رادیوفرکانس درمانی ، بیماران می توانند شاهد بهبود در ظاهر خود باشند. لازم به ذکر است هر جلسه کمتر از یک ساعت طول می کشد و نیازی به دوره ریکاوری ندارد. آر اف فرکشنال به چند روش انجام می شود که عبارتند از:

  • آر اف با اشعه
  • آر اف واژینال
  • آر اف سه بعدی
  • آر اف سوزنی

اگر تمایل دارید در مورد روش های مختلف انجام آر اف و انواع تجهیزاتی که برای کاربردهای متنوع این روش استفاده می شود اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ”  آر اف فرکشنال چیست و سایر دستگاه ها و روشهای آن ” را مطالعه نمایید.

خانمي در حال انجام هايفوتراپي بر روي پوست خود مي باشد.

انجام آر اف فرکشنال بر روی صورت

کاربرد آر اف فرکشنال در جوانسازی و درمان

رادیو فرکانس درمانی علاوه بر جوانسازی پوست و اندام های بدن، کاربرد های درمانی نیز دارد و افراد با توجه به نیاز خود می توانند از روش های مختلف آن استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع کاربرد های این روش جوانسازی می پردازیم.

  • جوانسازی پوست
  • درمان زگیل تناسلی
  • ترمیم ابرو
  • درمان آرتروز زانو
  • لاغری و کاهش چربی بدن
  • درمان غبغب
  • خال برداری
  • رفع افتادگی پلک
  • درمان تیروئید
  • کاهش کمر درد

برای انجام آر اف در خانه می توان از دستگاه آر اف خانگی استفاده نمود. کیفیت و قیمت دستگاه آر اف خانگی که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است.

خانم جواني روي تخت دراز کشيده است و پزشک در حال جوانسازي پوست صورت او با استفاده از روش هايفوتراپي مي باشد.

انجام هایفوتراپی بر روی پوست صورت

جوانسازی با هایفو

در هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالا استفاده می شود که این انرژی به عمق پوست تابیده شده و باعث انعقاد حرارتی بسیار دقیقی در لایه SMAS (عضله) می شود. هایفوتراپی با دستگاه هایفو خانگی انجام می شود. رسوب اندک انرژی سونوگرافی، دقیقاً در مدت زمان کوتاهی مکان خاصی را گرم می کند. پوست شما با تحریک بافت عمیق خود برای تولید فیبرهای کلاژن فشرده، به این انرژی پاسخ می دهد. این به نوبه خود، منجر به سفت شدن تدریجی و بهبود کشش و استحکام پوست می شود. با سفت، صاف و براق شدن پوست ، چین و چروک ها و خطوط کمتر دیده شده و بافت بهبود می یابد. پروسه سفت شدن اولیه پوست بلافاصله پس از درمان شروع شده و با گذشت زمان به تدریج ادامه می یابد. لازم به ذکر است که کیفیت و قیمت دستگاه هایفو خانگی  که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است. موارد کاربرد هایفو درمانی عبارتند از:

  • کاهش چربی نواحی شکم، ران، لگن و بازو ها
  • جلوگیری از جوش زدن
  • بلند شدن و سفت شدن پوست
  • لیفت گونه
  • بهبود کیفیت بافت پوست
  • سفت م محکم کردن پوست گردن
  • کاهش و رفع جای جوش و اسکار
  • رفع افتادگی پلک و کشیدن ابرو
  • بهبود و صاف کردن چین و چروک های صورت
  • صاف و سفت کردن پوست سینه

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش جوانسازی هایفوتراپی، مقاله ” هایفو چیست و کاربرد های آن در جوانسازی و درمان ” را مطالعه نمایید.

جدول مقايسه روش هايفو درماني با راديوفرکانس درماني

جدول مقایسه ویژگی های هایفو و آر اف

مقایسه هایفو با آر اف فرکشنال

آر اف و هایفو از فناوری های درمانی محبوب در زمینه افتادگی و پیری پوست هستند. اما این دو روش جوانسازی تفوات های عمده ای با یکدیگر دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  • اولین و بارزترین تفاوت میان این دو روش زیبایی این است که آن ها از فناوری های مختلفی برای گرم کردن بافت های عمیق پوست استفاده می کنند. هایفو انرژی سونوگرافی متمرکز دقیق تر و شدید تری را به پوست وارد می کند، در حالی که آر اف مبتنی بر انرژی رادیو فرکانسی حرارتی کلی کار می کند.
  • تفاوت دوم این دو روش ، این است که هر تکنولوژی بر روی لایه های مختلف پوست و به صورت همپوشانی اثر می گذارد. امواج هایفو از لایه پوست عبور کرده و به نواحی عمیق بافت وارد می شوند. همچنین می توانند به لایه SMAS (عضله) نیز برسند. از طرف دیگر ، امواج آر اف به اندازه اولتراسوند عمیق نبوده و روی لایه های سطحی پوست تمرکز دارد و برای نواحی عمیق بافت پوست مناسب نمی باشد.
  • مورد سوم، تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی است. معمولا هایفوتراپی به یک جلسه درمانی نیاز داشته، در حالیکه آر اف فرکشنال در چندین جلسه انجام می شود. دفعات دقیق هر یک از این روش های درمانی به نوع دستگاه مورد استفاده و شرایط پوستی شما از جمله خاصیت ارتجاعی فعلی یا عوامل ارثی و ژنتیکی بستگی دارد.
  • استفاده از انرژی اولتراسوند در اقدامات زیبایی یک اقدام نسبتاً جدید است. بنابراین از نظر جوانسازی و زیبایی صورت ، روش رادیوفرکانس درمانی ( آر اف ) سابقه طولانی تری نسبت به هایفو دارد.
نحوه اثرگذاري هايفو و آر اف فرکشنال بر روي پوست

نحوه اثر گذاری امواج هایفو و ار اف بر روی پوست

 هایفو یا آر اف فرکشنال ، کدام روش را انتخاب کنیم

با افزایش سن، صورت ما دچار ترکیبی از افتادگی، چین و چروک و فرو رفتن می شود. اگرچه روند پیر شدن هر فرد، مخصوص به خودش است و باید همیشه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. اما می توان به کمک نکات زیر مناسب ترین روش جوانسازی برای پوست خود را انتخاب کنید.

  • اگر مشکل اصلی شما افتادگی پوست است و هدف نهایی شما بلند کردن و کشیدن آن است است، بهتر است از روش هایفو تراپی استفاده کنید. امواج اولتراسوند هایفو به عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و نتایج برجسته تری ایجاد می کند. بنابراین، استفاده از هایفو بهترین گزینه برای سفت شدن پوست شل اطراف جولک ها، بهبود ظاهر چانه و بلند کردن ابروها می باشد.
  • آر اف نسبت به هایفو ، یک روش کم فشار تر است و عمق نفوذ کمتری دارد. برای همین، آر اف فرکشنال برای کاهش حجم یا درمان نواحی ظریف مانند پلک های پایین و بالا چشم مناسب می باشد. بنابراین، اگر شلی پوستی ندارید اما حجم صورت خود را از دست داده اید، می توانید رادیو فرکانس درمانی را انتخاب کنید. این روش باعث سفت شدن پوست و همچنین ایجاد اثر بیشتر به ویژه در ناحیه اطراف دهان می شود.
تفاوت هايفو و آر اف در ميزان نفوذ امواج مغناطيسي

تفاوت هایفو با ار اف در میزان نفوذپذیری بر پوست

  • هم هایفو و هم آر اف تولید کلاژن را تقویت کرده و بازسازی بافت های پوست را تسریع می کنند. بنابراین، هر دو در درمان چین و چروک و خطوط ریز پوست موثر هستند. در نتیجه بهترین روش برای درمان علائم تحلیل رفتن پوست به میزان پیری پوست و ناحیه ای که می خواهید درمان کنید، بستگی خواهد داشت. به همین دلیل، برای تصمیم گیری در مورد انتخاب هایفوتراپی یا آر اف فرکشنال، همیشه باید با یک متخصص که می تواند آناتومی صورت و شلی پوست شما را به طور حرفه ای ارزیابی کند، مشورت کنید. لازم به ذکر است که فقط پس از معاینه فیزیکی، می توان در خصوص انتخاب بهترین روش مناسب شرایط شما تصمیم گرفت.

به عنوان یک نتیجه گیری، هدف اصلی در اکثر درمان های جوانسازی ، کلاژنسازی به منظور افزایش خاصیت کشسانی و استحکام پوست است. از آنجا که تولید کلاژن پس از 25 سالگی به طرز چشم گیری کاهش می یابد، این روش های درمانی برای معکوس کردن روند پیری مفید هستند. اگر علائم پیری در ظاهر خود مشاهده می کنید، ممکن است عمل سفت و کشیدن پوست برای شما مناسب باشد. بسته به مناطقی که می خواهید زیباسازی را انجام دهید، (صورت ، گردن ، دکلته یا بدن) و اینکه دقیقاً چه هدفی از جوانسازی دارید (کاهش ظاهر خطوط ظریف ، چانه دوتایی یا جولک ها)، درمان ها متفاوت خواهند بود.

هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در انتخاب بهترین روش جوانسازی میان هایفوتراپی و آر اف فرکشنال باشد.

منبع:  lookdiary , theahomebeauty , bodycontourstudio

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01هایفو بیشتر درد دارد یا آر اف فرکشنال؟

هر دو روش اگر توسط پزشک مجرب و با تجربه انجام نشوند، احتمال بروز خطرات جانبی بالا می رود.

02دوره نقاهت آر اف بیشتر است یا هایفوتراپی؟

بستگی به نوع عمل و تعداد جلسات درمانی که انجام می دهید دارد. برای مثال دوره نقاهت هایفو تراپی صورت که ناحیه حساس از بدن به حساب می آید، بیشتر از آر اف شکم می باشد.

03هزینه هایفو با آر اف چقدر تفاوت دارد؟

هزینه هایفوتراپی و آر اف درمانی به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله:

  • تعداد حلسات درمانی یا زیبایی
  • تجربه پزشک و میزان مهارت او
  • محلی که کلینیک یا بیمارستان در آن جا قرار دارد
  • منطقه از بدن یا صورت که قصد جوانسازی آن را دارید.
04عمق نفوذ دو موج التراسوند و رادیویی نسبت به هم در چه وضعیتی هستند؟

عمق نفوذ هایفو با تمرکز بالا به مراتب از عمق نفوذ امواج رادیویی بیشتر می باشد.

05برند های مناسب برای خرید هایفو و دستگاه آر اف چه مارک هایی هستند؟

بهترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه هایفو و دستگاه آر اف در سایت نوآوران سلامت در قسمت فروشگاه مورد بررسی واقع شده اند.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • سولماز 1400.04.05

    ببخشید آر اف فرکشنال بیشتر تاثیر داره در جوانسازی پوست یا هایفو؟

    پاسخ دهید
  • رضا بدیعی طرقبه 1400.04.29

    سلام
    فرق اساسی جوانسازی با هایفو و جوانسازی با آر اف فرکشنال در چیست ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.29

      سلام و درود خدمت شما همراه گرامی
      مهمترین تفاوت بین دو روش هایفو و آر اف فرکشنال متد مورد استفاده برای جوانسازی و احیای پوست در آنها می باشد. در هایفو از امواج مکانیکی اولتراسونیک و در آر اف از امواج رادیویی استفاده می شود.

      پاسخ دهید
  • parisasepehri 1400.08.09

    سلام
    درود
    بهترین دستگاه آر اف فرکشنال و قیمت دستگاه هایفو رو می خواستم

    پاسخ دهید
  • احسان 1400.11.12

    سلام
    وقتتون بخیر
    نظرتون راجع به دستگاه فیشیال هات بابل چیه؟

    پاسخ دهید
  • narges 1400.11.30

    سلام
    بسیار سایت خوبی دارید
    یه نکته
    نظرتون راجع به درما اف چیه ، چه درما اف هایی رو پیشنهاد می کنین؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.11.30

      سلام
      استفاده از دستگاه درما اف یا همان اتوی صورت از بهترین روش ها و شیوه ها برای پاکسازی ، لایه برداری و هیدراتاسیون پوست صورت می باشد.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020