تصویر صورت یک دختر خانم که با استفاده از تزریق پی ار پی اصلاح شده است. لوله های نگه دارنده و سرنگ پی ار پی با زمینه سفید در تصویر مشهود می باشد

پی آر پی صورت چگونه انجام می شود

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.02.18
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

پی آر پی صورت ، کاربرد های مختلفی در رفع سیاهی زیر چشم ،برجسته سازی گونه ، رفع چین و چروک و ترکیب با فیلر های پوستی ، با اهداف پرکنندگی دارد. در این مقاله به بررسی عوارض روش پلاسمای غنی از پلاکت...

به مرور زمان و افزایش سن، نواحی مختلف صورت فرد دچاری پیری می شود. پلاسمای غنی از پلاکت روشی درمانی است که پزشکان برای رفع بسیاری از مشکلات زیبایی و درمانی صورت پیشنهاد می کنند. امروزه پی ار پی صورت با توجه به راحت بودن و صرف زمان کمتر برای بهبودی ، به یکی از محبوب ترین روش های جوانسازی صورت تبدیل شده و استفاده از این روش درمانی در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم به تمام پرسش های شما درباره پی آر پی صورت، از جمله تعریف پی آر پی صورت، انواع، روش و کاربرد و … پاسخ دهیم.

در این ویدیو نحوه انجام پی ار پی صورت به سادگی هرچه تمام تر نمایش داده شده است. پی ار پی صورت یک پروسه ضدپیری است که در آن از خون خود فرد برای تقویت سلول‌ های پوست استفاده می‌شود.

با خواندن مقاله ” پی آر پی چیست ، کاربردهای آنرا بهتر بشناسیم ” با کاربردهای جوانسازی و درمانی پی ار پی و مراقبت های قبل و بعد از درمان همچنین عوارض استفاده از پلاسمای غنی شده از پلاکت آشنا می شوید.

تصویر صورت یک دختر خانم که با استفاده از تزریق پی ار پی اصلاح شده است. لوله های نگه دارنده و سرنگ پی ار پی با زمینه سفید در تصویر مشهود می باشد

پی آر پی برای اجزای مختلف صورت

پی آر پی صورت چیست

پی ار پی صورت یک پروسه ضدپیری است که در آن از خون خود فرد برای تقویت سلول‌ های پوست استفاده می‌شود. معمولا برای انجام پی آر پی صورت این فرآیند با میکرونیدلینگ ترکیب می‌شود تا نتایج استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (پی ار پی) که از بخش سرم خون همان فرد مشتق می‌شود، افزایش یابد. این پلاکت‌ها دارای فاکتورهای رشد هستند که به تولید سریع سلول‌ها و جوان‌سازی سلول‌های سالم پوستی کمک می‌کنند.

تصویری از دریافت خون داوطلب به منظور تزریق پی ار پی در صورت اش در مطب پزشک و خود پزشک در تصویر مشخص می باشد

دریافت خون از خود بیمار برای تهیه پی آر پی

پی آر پی صورت چگونه انجام می شود

انجام پی ار پی صورت شامل مراحل و نواحی مختلفی است. می توان گفت برای تمام نواحی صورت انجام پی ار پی مراحل مشترکی دارد. مراحل انجام تزریق پلاسمای غنی شده صورت بدین شرح است.

گرفتن نمونه خونی

پزشک یا دستیار پزشک برای گرفتن نمونه خون از یک سوزن با سایزی بین 5 تا 15 میلی‌لیتر (یا چیزی حدود 2 قاشق غذاخوری)، استفاده می‌کند. نمونه در داخل کیت پی آر پی ریخته می شود. سپس ویال پلمپ شده و برای مرحله بعد که بلافاصله پس از این مرحله انجام می‌شود آماده می‌شود.

پی ار پی برای صورت از مراحل مختلفی تشکیل شده است که یکی از مهمترین آن ها تجزیه خون گرفته شده از خود فرد می باشد

ورودی و خروجی دستگاه سانتریفیوژ برای پلاسمای غنی صورت

سانتریفیوژ و تغلیظ پی آر پی

نمونه خونی گرفته شده در مرحله قبل در دستگاه سانتریفیوژ پی ار پی قرار داده می‌شود (دستگاهی که اشیا را حول یک محور ثابت می‌چرخاند). این دستگاه پلاکت‌ها را ایزوله کرده و پلاسمای غنی از پلاکت  یا همان پی آر پی را شکل می‌دهد.

در طی این پروسه پلاکت‌ها فعال شده‌ و فاکتورهای رشد را آزاد می کنند و خاصیت طبیعی آن‌ها برای بهبود بافت‌ها را تحریک ‌کنند. بسیار از پزشکان این فرآورده را به عنوان «طلای مایع» قبول دارند. سانتریفیوژ کردن تقریبا 15 دقیقه طول می‌کشد.

برخی پزشکان نمونه خونی بیمار را دو بار سانتریفیوژ می‌کنند تا یک پی آر پی فوق غلیظ بدست آورند. دلیل انجام این کار این است که فاکتورهای رشد بیشتری در تغلیظ پلاسمای غنی از پلاکت بدست آید و برای بیمار مفیدتر باشد، زیرا به پروسه دستیابی به بهترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان کمک می‌کند.

تصویر صورت دختر خانمی در حال انجام میکرونیدلینگ بر روی آن قبل از تزریق پی ار پی . زمینه تصویر سفید بوده و دستگاه درما پن در تصویر مشخص می باشد

میکرونیدلینگ قبل از پلاسمای غنی شده صورت

میکرونیدلینگ قبل ار تزریق  پی آر پی صورت

در همین حین، پوست بیمار تمیز شده و برای پروسه درمان آماده می‌شود. قبل از استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ ، کمی داروی بی ‌حسی (به صورت کرم یا پماد) به صورت بیمار و سایر نواحی مورد نظر برای درمان زده می‌شود.

سپس دستگاه میکرونیدلینگ به آرامی زخم‌های سوزنی ظریفی در پوست ایجاد می‌کند و دستیار ، دستگاه را در امتداد صورت حرکت می‌دهد تا سوزن‌ها به لایه‌های بیرونی پوست (اپیدرم)، به عمق تقریبا 2 میلی متر، نفوذ کنند. این سوزن زدن و عمق آن باعث قرمزی و تورم پوست می‌شود، که جای نگرانی ندارد و پس از چند روز به حالت عادی برمی‌گردد.

فرآیند سوزن زدن قبل از استفاده از سرم باعث تولید کلاژن زیر پوست می شود. تحریک کلاژن به سرعت، چین و چروک صورت و زخم های آن را بهبود می‌دهد و محل درمان را برای مرحله بعدی آماده می‌کند.

دستگاه میکرونیدلینگ مناسب، با کیفیت عملکرد بالا، در کاهش ریسک نتیجه میکرونیدلینگ و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است. لازم به ذکر است که قیمت دستگاه میکرونیدلینگ  خانگی که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است.

مرحل آخر پی ار پی صورت که همان تزرق پی ار پی می باشد در تصویر با زمینه سفید مخص می باشد

تزریق پی ار پی صورت

تزریق پی آر پی به صورت

در این مرحله نواحی مورد درمان (صورت، گردن یا … که می‌توان در صورت تمایل همه ‌آن‌ها را به طور ایمن در یک جلسه انجام داد) از طریق سوزن زدن مجدد به پوست با پی آر پی پوشانده می‌شوند. این مرحله نیز درد و تورم جدی ندارد.

سپس بلافاصله فاکتورهای رشد شروع به فعالیت کرده و سلول‌های بنیادی چند منظوره و قوی که از قبل در پوست وجود دارند را تحریک می‌کنند. این فرآیند سلول ها را فریب می­ دهد که فکر کنند سطح پوست آسیب دیده (فرآیند ترمیم تسریع می‌شود) و باید بافت جدید تولید کنند. پوست با ترمیم شدن و ضخیم شدن به این فعالیت تسریعی پاسخ می‌دهد و شروع به ترمیم چین و چروک و خطوط و اسکار روی پوست می‌کند.

اندکی پس از روند درمانی پوست، احساس سفت‌شدگی در ناحیه تحت درمان خواهید کرد، زیرا بافت، رنگ و حالت کلی پوست شروع به تنظیم شدن می‌کند. علاوه بر این پوست احساس نرم‌تر شدن کرده و در هفته‌های آتی به طور موثری بهبود می‌یابد. برای مشاهده فیلم های تزریق پی آر پی صورت صفحه دوره آموزش PRP را ببینید.

موارد استفاده از پی ار پی در رفع مشکلات صورت به تصویر کشیده شده است . زمینه تصویر سفید می باشد

نواحی صورت پر استفاده از پی ار پی

انواع کاربرد پی آر پی صورت

پی آر پی برای جوانسازی صورت ، مزایا و نتایج بسیار زیادی از خود نشان داده است. با استفاده ار پی آر پی، نقاط مختلفی از صورت را می توانیم درمان کنیم که در ادامه به توضیح هر یک از این نواحی می پردازیم.

پی آر پی زیر چشم

سیاهی که زیر چشم ظاهر می شود، معمولاً ناشی از سایه هایی است که در پیری و با گذر زمان در زیر چشم بوجود می آیند. در نتیجه خطوط پوست اطراف چشم تغییر کرده و اغلب با بزرگتر شدن فرد این خطوط افزایش می یابند. این تغییرات پوست باعث ایجاد تیرگی در اطراف چشم می شود که ممکن است، احساس ناخوشایندی برای فرد داشته باشد.

تاثیر استفاده از پی ار پی برای زیر چشم در تصویر مشهود می باشد . زمینه تصویر صورت یک فرد با نمای بسته از چشمانش می باشد

تاثیر پی آر پی زیر چشم

در طی این روش، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به پوست زیر چشم تزریق می شود. درمان به طور متوسط بین 30 تا 60 دقیقه طول خواهد کشید. تزریق پی آر پی برای رفع سیاهی، تیرگی و رنگدانه زیر چشم بکار می رود. دلیل استفاده از پلاسما برای درمان این است که پلاسما می تواند بافت زیر چشم را ترمیم و جوان سازی کند.

اگرچه نتایج تزریق پی آر پی بیشتر از درمان های مشابه دوام و ماندگاری دارد، اما بخاطر داشته باشید که نتایج تزریق پلاسما چشم ماندگار نیست. از آنجا که در درمان های پی آر پی، از خون خود فرد برای آزمایش استفاده می شود، احتمال بروز خطرات و عوارض جانبی جدی وجود ندارد. با این حال، برخی از عوارض مانند خارش یا تحریک خفیف تورم جزئی کبودی در محل تزریق ممکن است رخ دهد.

تاثیر استفاده از پلاسمای غنی شده از پلاکت برای کمک به رشد و پرپشتی ابرو در تص.یر کاملا مشخص می باشد. سرنگ و شیشه لوله پی ار پی در تصویر مشخص می باشد .

پی ار پی ابرو

پی آر پی ابرو

احیای ابرو با پی آر پی از قدرت پلاکت‎‌های خون برای تقویت رشد فولیکول‌های تنبل و مرده مو استفاده می‌شود. در مراقبت های پس از تزریق پی آر پی آغاز این پروسه یک نمونه خونی کوچک (معمولا در حد چند قاشق غذاخوری) از فرد گرفته می‌شود، این نمونه در سانتریفیوژ قرار داده شده و تا زمانی که پلاکت‌ها از خون جدا شوند، چرخانده می‌شود. سپس این پلاکت‌ها به یک سرم مخصوص رشد مجدد اضافه می‌شوند.

در این مرحله پلاکت‌هایی که تغلیظ شده اند، به یک دستگاه میکرونیدلینگ افزوده شده تا به ناحیه ابرو تزریق شوند. پلاکت‌ها باعث تقویت رشد فولیکول‌های مو می‌شوند و طی سه تا چهار هفته موهای ابرو را بیشتر می‌کنند.

قبل و بعد استفاده از پی ار پی صورت برای رفع جای جوش ، زخم و اسکار در تصویر با زمینه سفید کاملا مشخص می باشد

پی آر پی برای رفع جای زخم و اسکار

درمان جای جوش با پلاسمای خون

همانطور که درباره سایر کاربردهای پی آر پی نیز توضیح داده شد، پلاکت‌ها موجود در خون میزبان، فواید بسیاری دارند، از جمله به عنوان تحریک کننده رشد مجدد کلاژن و الاستین و بلوک‌های خونی پوست سالم و جوان عمل می‌کنند. هنگامی که خون شما به پوستتان تزریق می‌شود، بدن به طور طبیعی شروع به پروسه ترمیم می‌کند که این پروسه به خلاص شدن از جای جوش و آکنه کمک می‌کند. بیشتر متخصصین پوست معتقد هستند که درمان ترکیبی، بهترین و موثرترین رویکرد برای درمان جای جوش است.

یکی دیگر از روش‌های درمان جای جوش صورت، استفاده از کوکتل های مزوتراپی است؛ با استفاده از این کوکتل‌ها میتوانید در کمترین زمان شاهد از بین رفتن جای لک‌های موجود روی صورت خود باشید. یکی از بهترین برندهای کوکتل‌های مزوتراپی، برند مزو فیوژن است که بهترین کوکتل‌های مزوتراپی توسط این برند تولید شده است.

تصویر تاثیر پی ار پی در از بین بردن خط خنده با زمینه صورت یک فرد .

پی آر پی و اصلاح خط خنده

پی آر پی برای خط خنده

پی آر پی دارای پلاسمای مایع غنی از فاکتورهای رشدی است که روی ظاهر پوستی که تحت تاثیر اثرات سنی قرار گرفته تاثیر می‌گذارد و جوان‌سازی پوست را ارتقا می‌دهند. این مسئله منجر به داشتن پوستی صاف‌تر، جوان‌تر و سالم‌تر و درخشان‌تر می‌شود. یکی از مواردی که روی ظاهر پوست تاثیر گذار هستند، خطوط ایجاد شده روی صورت و چین و چروک‌ها هستند که پی آر پی به کاهش این موارد و بهبود رنگ و حالت صورت کمک می‌کند.

این روش معمولا همراه با میکرونیدلینگ یا به صورت تکی به پوست تزریق می‌شود تا تولید الاستین و کلاژن را تحریک کرده و وضعیت کلی پوست را بهبود دهد. این درمان برای نواحی متداول مانند خطوط پایین پلک، خط لبخند و خنده، زخم ها و آکنه‌های روی گونه، چانه و پیشانی موثر است.

تاثیر پی ار پی در رفع خطوط اطراف لب در تصویری با زمینه سفید مشخص می باشد

تاثیر پی آر پی برای لب

پلاسما غنی شده از پلاکت برای لب

تزریق پی آر پی می‌تواند ساخت کلاژن و انعطاف‌پذیری پوست لب شما را بهبود دهد و منجر به داشتن لب‌های زیبا و پر ‌شود. علاوه بر این، پی آر پی لب تاحدود بسیار کمی تهاجمی است و زمان ریکاوریزیادی نیاز ندارد. به همین خاطر برای کسانی است که قصد دارند پلاسمای غنی از پلاکت لب انجام دهند یک گزینه عالی به شمار می رود.

به طور کلی، تزریق پی آر پی به لب باعث تحریک سلول‌ها و کاهش اثرات پیری می‌شود. پلاسمای غنی از پلاکت رشد سلول‌های جدید را تحریک کرده و سلول‌های آسیب‌ دیده را از محدوده مورد نظر حذف می‌کند، در نتیجه نتایجی نظیر بهبود سلامت پوست و احیای بافت را به دنبال خواهد داشت.

تصویر لثه یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق پی ار پی می باشد . گیره ، سرنگ و دست پزشک در تصویر مشخص می باشد.

پی آر پی برای لثه

پلاسمای غنی شده برای درمان لثه

با وجود اینکه برای پیشگیری از بروز بیماری های مربوط به لثه و نگرانی‌های مربوط به آن اقداماتی صورت گرفته است، اما هنوز درمان قطعی برای بیماری پریودنتال (بیماری مربوط به لثه و اطراف دندان) که می‌تواند اثر جدی‌تری روی زندگی فرد داشته باشد، پیدا نشده است. هنگامی که موارد پیشرفته این بیماری روی شما تاثیر بگذارند، ممکن است منجر به آسیب رسیدن بافت پریودنتال و بافتی که مسئول حمایت از دندان هست بشوند.

پی آر پی درمانی از پلاکت‌هایی استفاده می‌کند که به طور طبیعی رشد بافت سالم را در جهت ارتقای رشد مجدد بافت پریودنتال، مخصوصا در زمانی که دچار این بیماری شده باشید، تحریک می‌کند. همانطور که برداشتن بافت آسیب‌دیده می‌تواند به بهبود وضعیت لثه شما کمک کند، تحریک رشد بافت سالم و جدید لثه نیز می‌تواند در مدیریت کردن مشکلات این بیماری تاثر گذار باشد.

گونه گذاری با پی آر پی

 پی آر پی منبعی غنی شده از پلاکت، فاکتورهای رشد و سیتوکین‌هایی است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند و پروسه احیای سالم بافت‌های بدن را کنترل و تحریک می‌کنند. می‌توان پی آر پی را همراه با فیلر استفاده کرد. فواید استفاده هردوی این موارد در کنار یکدیگر ماندگاری بیشتر و سطح بالاتری از نتایج را به دنبال خواهد داشت.

فیلر به پوست کمک می‌کند تا حجمی که با گذشت زمان از دست داده اید را مجددا بدست بیاورید و اضافه کردن پی آر پی ، کمک می‌کند تا این نتایج به کمک تحریک پروسه احیای طبیعی بدن، ماندگاری بیشتری داشته باشند. علاوه بر این پی آر پی، خطوط چین و چروک و آکنه و حتی بافت غیریکنواخت پوست را ترمیم می‌کند؛ کاری که فیلر به تنهایی قادر به انجام آن نیست. این دو روش درمانی هریک به تنهایی به خوبی کار می‌کنند اما همراه با یکدیگر می‌توانند نتایج بهتری با ماندگاری بیشتر ارائه دهند.

تصویر مزایا و کاربردهای پی ار پی برای صوت با زمینه سفید در صورت ک دختر خانم مشخص و مشهود می باشد

پلاسمای غنی شده از پلاکت برای صورت و مزایا

فواید و نتایج پی آر پی صورت

تزریق پی ار پی به صورت ، می تواند فواید بسیار زیاد و متنوعی برای صورت داشته باشد. به طور کلی پی ار پی صورت می تواند فواید زیر را به همراه داشته باشد.

  • تحریک رشد کلاژن
  • محکم کردن پوست شل
  • بهبود رنگ پوست
  • صاف کردن خطوط و چین و چروک صورت
  • غنی از فاکتورهای رشد است
  • کمک می‌کنند که عملکرد پوست بهبود یابد، تولید کلاژن و الاستین افزایش یابد
  • به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند و دارای خواص آب‌رسانی هستند که به عنوان یک روش ضدپیری قدرتمند عمل می‌کنند.

عوارض پی آر پی صورت چیست

کبودی، تورم، التهاب و قرمزی متداول‌ترین اثرات جانبی این روش درمانی هستند. این اثرات معمولا بلافاصله پس از پروسه درمان ظاهر می‌شوند و طی 4 تا 6 روز از بین خواهند رفت. از آنجا که پی آر پی از خون خودتان گرفته می‌شود، احتمال عفونت یا آلودگی کاهش می یابد. در موارد نادری عفونت و زخم نیز گزارش شده است.

اگر سابقه تبخال ساده یا زخم‌های سرد در بیمار وجود داشته باشد، ممکن است در اثر این درمان نیز دچار مشکلات مشابه شوید. اگر چنین سوابقی داشتید به پزشک خود اطلاع دهید. علاوه بر این باید از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و درمان‌های خشن پوستی در طی این دوره خودداری شود.

تصویر خانمی در حال تزریق پر آر پی برای زیبایی و جوانسازی . بیمار بصورت نشسته قرار دارد

مراقبت های قبل از تزریق پی ار پی صورت

در نظر داشته باشید خرید کیت پی آر پی مناسب، در کیفیت نتیجه عمل پی ار پی و کاهش عوارض عمل بسیار موثر و تعیین کننده است.

مراقبت های قبل از تزریق پی آر پی صورت

بطور کلی انجام پی ار پی به آمادگی خیلی سختگیرانه ای نیاز ندارد، اما بهتر است به مدت 12 ساعت قبل از انجام پی ار پی به نکات زیر توجه کنیم.

  • در معرض آفتاب طولانی مدت یا آفتاب سوختگی قرار نگیرید.
  • پوست باید تمیز و عاری از آرایش یا سایر محصولات باشد.
  • اگر زخمی قبل از انجام عمل شما ظاهر شود، پزشک شما را ارزیابی می کند که آیا برای پی ار پی صورت آماده هستید یا خیر.

تصویری از سوزن و ماده تزریقی پی آر پی به ههمراه اجزای دیگر این عمل

مراقبت های قبل از انجام پی ار پی

مراقبت های بعد از پی آر پی صورت

بعد از انجام پی ار پی صورت، پزشک مراقبت های پس از عمل را به شما توضیح می دهد تا بهترین نتیجه را از درمان دریافت کنید. در اینجا به برخی از آن موارد اشاره خواهیم کرد

  • حداقل 6 ساعت بعد از عمل به پوست خود دست نزنید. اجازه دهید سرم روی پوست شما باقی بماند تا بتواند به کار خود ادامه دهد.
  • ناحیه تحت درمان را در معرض حرارت زیاد قرار ندهید.
  • فعالیتهایی که باعث خیس شدن یا تعریق می شود (به عنوان مثال سشوار ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، سونا ، اتاق بخار ، جکوزی ، دوش بسیار گرم ، یوگای گرم) را انجام ندهید.
  • می توانید صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید، اما از استفاده از مواد پاک کننده ای که باعث آسیب می شود خودداری کنید. قبل از تماس با پوست ، دستان خود را با صابون بشویید.
  • حداقل به مدت 24 ساعت و تا زمان بهبودی از آرایش کردن خودداری کنید.
هزینه تزریق پی ار پی درکلینیک و مطب پزشک با تصویر در ارتباط می باشد. تصویر بیمار و پزشک در حال تزریق پی ار پی مشخص می باشد

هزینه پی ار پی صورت

هزینه پی آر پی صورت چقدر است

عمل پی ار پی هنوز از نظر اکثر شرکت های بیمه یک روش درمانی تجربی محسوب می شود. در نتیجه، این رویه ها به ندرت تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. به طور کلی هزینه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به صورت به عوامل متعددی از جمله میزان مهارت و تجربه پزشک، محل انجام عمل، میزان بروز بودن تجهیزات و مواد مصرفی کلینیک یا بیمارستان  و … بستگی دارد.

 کیفیت و قیمت کیت پی آر پی و تجهیزات مورد استفاده ، میزان تجربه پزشک و گستره منطقه هدف می تواند در میزان هزینه استفاده از این روش موثر باشد. همچنین در صورتی که پزشک باشید قیمت دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی در هزینه نهایی کار تاثیر گذار است.

به عنوان نتیجه گیری نهایی، پی آر پی صورت، روشی قدرتمند و مقرون به صرفه برای درمان و رفع بسیاری از مشکلات صورت می باشد. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی پی آر پی صورت، کاربردهای متنوع آن در رفع مشکلات لب، گونه ، سیاهی زیر چشم ، آکنه ، اسکار و چین و چروک های نیمه عمیق پوست و عوارض و نتایج و مراقبت های قبل و بعد آن موفق بوده باشد.

منبع:  healthline , glowmedspaencino ,deintegrativehealthcare

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01استفاده از پی آر پی برای پوست صورت ، چه عوارضی برای صورت به همراه خواهد داشت؟

با توجه به اینکه منشا پی ار پی ، بدن خود فرد می باشد ، لذا استفاده از پی آر پی با توجه به همزیستی بالایی که با بدن دارد ، کاملا بی خطر و بی ریسک می باشد.

02تلفیق پی آر پی و فیلر به چه منظوری انجام می شود ؟

استفاده از پی آر پی در کنار فیلر ، می تواند حجم دهی و بازسازی حجم از دست رفته در نقاط مختلف صورت را ماندگار تر و اثرگذار تر کند.

03پس از انجام پی آر پی صورت ، شستشوی صورت به چه صورتی امکان پذیر است ؟

پس از انجام پی آر پی صورت ، شستشوی صورت با شرایط زیر امکان چذیر می باشد.

  • فشار آب مناسب باشد.
  • دمای آب مناسب و در حد ولرم باشد.
  • حتی الامکان سعی شود محل تزریق با دست لمس نشود.
04آیا می توان از پی آر پی برای بازیابی حجم از دست رفته گونه و چانه بهره برد ؟

خیر ، پی آر پی با هدف آبرسانی و احیا و جلوگیری از پیری پوست وارد صنعت زیبایی و جوانسازی شده است.اما پرکنندگی پوستی از ویژگی های ژل های هیالورنیک اسید می باشد.

05پی آر پی صورت در چه نواحی ای انجام می گیرد ؟

پی آر پی صورت در تمام نقاطی از صورت که با پوست صورت در ارتباط می باشد ، می تواند تزریق شود.

06برای خرید مارک های برتر کیت پی آر پی چه باید کرد؟

برای خرید بهترین مارک کیت پی آر پی موجود دربازار می توانید به سایت نوآوران سلامت مراجعه فرمایید.

07آیا استفاده از پی آر پی برای زیر چشم می تواند تهدید کننده باشد؟

استفاده از پی آر پی نه فقط در زیر چشم بلکه در هیچ کجای بدن تهدید کننده نیست. علت آن هم همزیستی بسیار زیاد پی ار پی وبا بدن ماست.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • فرحناز 1400.04.08

    سلام عرض خسته نباشید
    می خواستم بپرسم تزریق پی ار پی صورت می تونه به تغییر رنگدانه های پوست منجر بشه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.08

      سلام و درود به شما
      ممنون از همراهی شما
      خدمت شما عرض کنم تزریق پی ار پی صورت با توجه به قدرت آبرسانی و کلاژن سازی که دارد می تواند تا حدودی در رفع تیرگی و روشن سازی پوست موثر باشد. البته برای تغییر رنگدانه های پوست یا همان ملانین بیشتر از کوکتل های مزوتراپی استفاده می شود.

      پاسخ دهید
  • تینا کمانگر 1400.04.20

    اینکه راجع به پی ار پی صورت یک مقاله کامل نوشتید خیلی خوبه
    متشکرم از شما .

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.20

      سلام و عرض احترام
      بسیار متشکر از نظر خوب شما
      پی آر پی صورت با توجه به این که می تواند دغدغه بسیاری از داوطلبان جوانسازی باشد ، می تواند موضوع بحث بسیاری از مقالات زیبایی پزشکی باشد.
      با تشکر

      پاسخ دهید
  • آرشا 1400.05.12

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید شما کیت پی آر پی کیسه ای و لوله ای استاندارد کیت دارید برای فروش؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.12

      سلام و درود
      بله ، برای خرید کیت پی ار پی استاندارد کیت به قسمت فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمایید.
      موفق باشید.

      پاسخ دهید
  • محسن 1400.07.26

    سلام
    خسته نباشید
    قیمت سانتریفیوژ پی آر پی در انواع مختلف در چه بازه ای می باشد؟

    پاسخ دهید
  • melika 1400.10.13

    سلام
    بسیار ممنون بابت این مطلب ارزشمند
    می خواستم راهنمایی کنید برای خرید کیت پی آر پی و همچنین خرید سانتریفیوژ پی آر پی کجا بهتره ممنون میشم

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.10.13

      سلام به شما
      سپاس از لطف شما همراه گرامی
      برای خرید دستگاه سانتریفیوژ و همچنین برای خرید انواع کیت PRP با بهترین کیفیت و کارایی ، پیشنهاد می کنیم به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمائید.

      پاسخ دهید
  • Mn 1401.08.16

    من چند بار انجام دادم فوق العاده اس

    پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020