خانمي در تصوير روي تخت دراز کشيده است و در حال جوانسازي پوست صورت خود با استفاده از روش مزونيدلينگ مي باشد. چشم هاي خانم باز مي باشد و کلاهي توري مانند به سر کرده است. پزشک با استفاده از سوزن مخصوص مزونيدلينگ در حال جوانسازي صورت خانم مي باشد و پزشک دستکش سفيد به دست دارد.

تاثیر مزونیدلینگ در جوانسازی پوست چیست

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.17
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو روش جوانسازی مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد که از آن برای زیباسازی و ترمیم مشکلات پوست ، مو و اندام بدن استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا به تمام پرسش...

مزونیدلینگ یکی از روش های زیباسازی و درمانی است که از آن می توان برای زیباسازی و ترمیم مشکلات پوست ، مو و اندام بدن استفاده نمود. از این روش مدرن پزشکی برای صاف کردن و همچنین سفت کردن پوست استفاده می شود. این روش جوانسازی مانند میکرونیدلینگ است اما در طول و پس از درمان از کوکتل های مخصوص مزو استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا به تمام پرسش های شما درباره این روش از قبیل روند انجام ، کاربرد های مزونیدلینگ ، هزینه ، فواید و نتایج ، عوارض و مراقبت های قبل و بعد از عمل پاسخ دهیم.

امروزه بسیاری از افراد به علت تغذیه  نامناسب، آلودگی هوا و مصرف دخانیات دچار مشکلات پوست و مو می ­شوند. بروز این عوامل در نوجوانان سبب ایجاد آکنه ، جوش ، زبری پوست ، ریزش مو و عدم تناسب اندام شده و در بزرگسالان منجر به بروز علائم پیری می شود. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی، راه حل های متعددی برای از بین بردن این موارد وجود دارد که مزونیدلینگ یکی از آنها می باشد.

برای آشنایی با کاربرد های روش مزوتراپی پیشنهاد می کنیم مقاله ” کاربردهای مزوتراپی چیست و عوارض آن ” را مطالعه نمایید.

خانمي در تصوير وجود دارد که صورت صاف و بدون چين و چروکي دارد و در حال نگاه کردن به دوربين مي باشد. خانم چشم هايي رنگش و موهايي قهوه اي روشن دارد.

جوانسازی به روش مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست

مزونیدلینگ یک روش درمانی پیشرفته و غیرتهاجمی است که برای رفع و بهبود طیف وسیعی از مشکلات و بیماری های پوستی، مو و ابرو، لاغری و… استفاده می شود. در شیوه درمانی مزونیدلینگ از روش میکرونیدلینگ برای تزریق کوکتل های مزوتراپی استفاده می کند و بدین ترتیب باعث بازدهی هرچه بیشتر روند درمان می شود. انجام میکرونیدلینگ با ایجاد منافذ در ابعاد میکرومتری بین کلون های سلولی، باعث جذب بیشتر مواد تزریقی و کوکتل های مزوتراپی شده و با تقویت سلول های ضعیف و آسیب دیده منجر به تشکیل لایه ای از سلول های جدید می شود.

خانمي در تصوير روي تخت دراز کشيده است و چشمان خود را بسته است. خانم در حال ترميم ابرو خود بوسله مزونيدلينگ مي باشد.

جوانسازی بوسیله مزو

در مزونیدلینگ محلول های مورد استفاده را با توجه به ناحیه تحت درمان انتخاب می نمایند. به عنوان مثال اگر هدف از نیدلینگ تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو باشد از کوکتل های تقویت کننده مو استفاده می شود و چنانچه هدف از نیدلینگ از بین بردن لک های پوت باشد از کوکتل های روشن کننده و از بین برنده لک استفاده می شود. بنابراین انتخاب کوکتل مورد نیاز به شرایط فرد مراجعه کننده و موارد درمانی او بستگی دارد. در واقع مزونیدلینگ منجر به تحریک تولید و بازسازی کلاژن می شود و منجر به صاف شدن خطوط ریز و چین و چروک روی پوست ، از بین رفتن زخم های آکنه ، ترمیم بافت پوست و به طور کلی جوانسازی پوست ‌می شود.

با خواندن مقاله ” میکرونیدلینگ چیست و کاربردهای آن برای جوانسازی پوست ” با کاربردها و مراقبت های قبل و بعد از درمان همچنین عوارض استفاده از نیدل های ریز آشنا شوید.

در تصوير خانمي روي تخت دراز کشيده است و چشمان خود را بسته است. پزشک با استفاده از قلم مخصوص مزونیدلینگ در حال زيباسازي و ترميم پوست خانم جوان مي باشد.

چگونگی زیباسازی پوست بوسیله مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چگونه انجام می شود

روش جوانسازی مدرن مزونیدلینگ به کمک یک سیستم دیجیتالی نیدلینگ صورت می گیرد. در این سیستم سوزن‌های میکروسکوپی وجود دارند که توسط یک سری هد موتوری ویژه کنترل شده و برای ایجاد هزاران سوراخ در غشا و اپیدرم محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند. این سوزن‌ها باعث ایجاد چندین منفذ ریز در لایه میانی پوست شده و همزمان با ایجاد خراش های بسیار ریز در سطح مورد نظر، مواد مورد نیاز و ویتامین ها به زیر پوست تزریق می شوند. وجود این خراش های ریز کمک می کند تا مواد مورد نظر بهتر به عمق پوست نفوذ کنند.

همانطور که گفته شد، انجام این روش توسط دستگاه مخصوصی صورت می گیرد، به همین علت از دقت بالایی نیز برخوردار است. تزریق مواد مزوتراپی فاکتورهای رشد را در پوست فعال کرده و باعث تحریک دو فاکتور کلیدی در پروسه جوانسازی به نام کلاژن و الاستین می شود.

در تصوير تجهيزات مورد نياز براي انجام مزونیدلینگ را مشاهده مي کنيد. يکي از اين تجهيزات سرنگ مي باشد. پزشک در نصوير تعدادي سرنگ را در دست خود دارد.

قلم بدون سوزن مزونیدلینگ مخصوص تزریق پوستی

تجهیزات لازم برای جوانسازی به روش نیدلینگ با مزو

برای انجام مزونیدلینگ تجهیزات و دستگاه های مخصوصی مورد استفاد قرار می گیرد. مهم ترین آن ها دستگاه مزوگان و سرنگ (قلم مخصوص تزریق پوستی) می باشند. دستگاه مزونیدلینگ، یک سوزنِ زیر پوستی پیشرفته است که نوک سوزنی و فنر مانند آن، به طور خودکار روی پوست و مو حرکت کرده و بدین ترتیب سبب کاهش درد و ناراحتی حین استفاده می گردد. در نتیجه جذب یکنواخت سرم ‌های موضعی نظیر PRP، اسید هیالورونیک، کلاژن هیدروژنه، ویتامین C و پپتیدها در محل تزریق سلول های بافت هدف تقویت می­ شوند.

این دستگاه در پنج وضعیت سرعت قابل تنظیم است که باعث سهولت کار در بخش‌های کوچک یا زاویه دار می شود. مزیت مهم این دستگاه آن است که  به دلیل استفاده از سوزن‌های یکبار مصرف امکان انتقال عفونت وجود ندارد. برای انجام بخش میکرونیدلینگ در مزونیدلینگ باید از دستگاه های میکرونیدلینگ استفاده نمود. این دستگاه های شامل دستگاه درماپن و دستگاه درمارولر هستند.

دستگاه میکرونیدلینگ خانگی مناسب، با کیفیت عملکرد بالا، در کاهش ریسک نتیجه مزونیدلینگ و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است.

در تصوير صورت خانمي وجود دارد که صاف و روشن مي باشد. در سمت چپ تصوير کوکتل مخصوص مزونیدلینگ وجود دارد.

کوکتل مخصوص مزونیدلینگ

کوکتل های مزونیدلینگ

کوکتل مزوتراپی مورد استفاده در روش مزونیدلینگ بر اساس مواد مغذی تشکیل دهنده و ساختار آنها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • کوکتل اسید آمینه که نقش مهمی در ساخت پروتئین ها (الاستین، کلاژن و غیره) دارد.
  • کوکتل های ساخته شده از مواد معدنی که برای جبران کمبودهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کوکتل های ساخته شده از ماده کوآنزیم که تزریق این کوکتل سرعت انجام واکنش های بیوشیمیایی موجود در بافت ها را تسریع می کند.
  • کوکتل های اسید نوکلئیک وظیفه فعال سازی ارتباط سلولی را بر عهده دارند.
  • کوکتل حاوی آنتی اکسیدان که ترکیبات رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.
  • استفاده از کوکتل های حاوی ویتامین B ، A و C و E باعث تحریک عملکردهای حیاتی سلول ها می گردد.

در نظر داشته باشید که خرید کوکتل مزونیدلینگ مناسب، در نتیجه عمل مزونیدلینگ و کاهش عوارض آن بسیار موثر و تعیین کننده است.

خانمي در تصوير وجود دارد که پوست صاف و روشني دارد. پزشک در حال ماساژ پوست صورت او مي باشد. لباس خانم سفيد است.

کاربرد های مزونیدلینگ در جوانسازی

انواع کاربرد های مزونیدلینگ برای جوانسازی

مزونیدلینگ یک روش نوین برای جوانسازی به شمار می رود و کاربردهای زیادی دارد. در ادامه به معرفی و بررسی انواع روش های مزونیدلینگ می پردازیم:

  • مزونیدلینگ مو و ابرو
  • ترمیم پوست صورت
  • مزونیدلینگ دور چشم
  • لاغری بوسیله مزونیدلینگ
  • جوانسازی گردن
  • مزونیدلینگ لب
  • مزونیدلینگ و بارداری
در تصوير خانمي روي تخت خوابيده است. پزشک در حال ترميم موي سر خانم با استفاده از روش مزونيدلينگ مي باشد. خانم چشمن خود را بسته است.

ترمیم موی سر به روش مزونیدلینگ

مزونیدلینگ مو و ابرو

از مزونیدلینگ می توان برای تقویت مو و ابرو، درمان تاسی و کچلی سکه ای استفاده نمود. لازم به ذکر است که مزونیدلینگ، متد غیر تهاجمی بوده و به جراحی نیازی ندارد. کوکتل‌های مورد استفاده در این روش مو را تقویت کرده و باعث استحکام آن می‌شوند. این مواد به لایه میانی پوست نفوذ می ‌کنند و با افزایش جریان خون، تولید فولیکول ‌ها را تحریک می کنند. برای اینکه بیمار در طول درمان احساس راحتی داشته باشد، پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده کرده و سرعت دستگاه را نیز کنترل می کند.

یکی از موارد مهم برای تقویت موها با استفاده از این روش خرید کوکتل‌های باکیفیت است؛ هیرفیلر دکتر CYJ یکی از بهترین کوکتل‌ها برای تقویت موها می‌باشد که با کلیک بر روی لینک می‌توانید جزئیات این محصول را مشاهده نمایید.

خانمي در تصوير روي تخت دراز کشيده است و در حال حوانسازي پوست صورت خود بوسيله مزونیدلینگ مي باشد. پزشک از قلم مخصوص براي زيباسازي پوست خانم استفاده مي کند.

استفاده از مزونیدلینگ برای زیباسازی صورت

ترمیم پوست صورت با مزونیدلینگ

کوکتل‌های مورد استفاده در متد مزونیدلینگ با توجه به هدف درمانی مراجعه کننده، قابل تغییر هستند و می ‌توانند موجب کاهش اثر زخم، کاهش چین و چروک و صاف کردن بافت پوست و روشن کردن آن شوند. این روش برای بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست نیز مفید است. در واقع کوکتل مورد استفاده در مزونیدلینگ صورت منجر به افزایش تولید کلاژن پوست صورت شده و در نتیجه فرآیند جوانسازی پوست را بهبود می بخشد.

در تصوير چشم هاي خانمي وجود دارد که پوست دور چشم آن بسيار صاف و روشن مي باشد. خانم دارد به سمت بالا نگاه مي کند

جوانسازی دور چشم با روش مزونیدلینگ

ترمیم دور چشم به روش نیدلینگ با مزو

با افزایش سن، میزان کلاژن و الاستین بدن که دو فاکتور اصلی در حفظ سلامت و استحکام پوست به شمار می روند کاهش می ‌یابند. این امر موجب تشکیل چین و چروک و خطوط ریزی در اطراف چشم شده و در نتیجه فرد را مسن تر نشان می‌دهد. به کمک مزونیدلینگ می‌توان مواردی مانند پف زیر چشم ، گودی و سیاهی اطراف چشم را برطرف کرد. اما باید چند روز بعد از درمان از آرایش کردن، ورزش سنگین، برنزه شدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و شستن محل تزریق با  آب داغ بپرهیزید. لازم به ذکر است که بعد از انجام مزونیدلینگ چشم ، نیازی به گذراندن دوره ریکاوری نخواهید داشت.

در تصوير شکم خانمي قابل مشاهده است و به نظر مي رسد که شلوار او برايش گشاد شده است.

کاهش وزن به کمک مزو و نیدلینگ

لاغری با مزونیدلینگ

 لاغری بوسیله مزونیدلینگ به این صورت است که کوکتل مورد نیاز برای آب کردن چربی ها، به سلول و بافت چربی محل مورد نظر تزریق شده و به تدریج سبب سفت و متورم شدن بافت ها و غشای سلولی ناحیه تحت درمان می شود. در ادامه چربی ها به مرور تجزیه و خرد می شوند. چربی های مایع به دی اکسید کربن و آب تغییر شکل می‌ دهند و به صورت طبیعی با کمک کبد و کلیه از بدن خارج شده و منجر به لاغری می شوند.

اگر بیمار دارای پوستی حساس باشد، می توان به هنگام مزونیدلینگ از داروهای بی حسی استفاده کرد. مدت زمان انجام این روش بستگی به ابعاد عارضه پوستی دارد و اثرات آن بعد از یک ماه قابل رویت است.

در تصوير پوست گردن يک خانم را مشاهده مي کنيد. پوست گردن او بسيار صاف و روشن مي باشد. خانم در حال لبخند زدن است.

جوانسازی پوست گردن بوسیله نیدل های مزو

جوانسازی پوست گردن با مزو و نیدلینگ

جوانسازی با مزونیدلینگ روش موثری برای برطرف کردن چین و چروک و خطوط ریز ایجاد شده بر روی گردن می باشد. اگر بیمار دارای پوستی حساس باشد، به هنگام تزریق می توان از داروهای بی حسی استفاده نمود. مدت زمان انجام این روش تقریبا 30 الی 60 دقیقه می باشد و اثرات آن بعد از یک ماه پدیدار می گردد. برای اینکه بتوان به نتیجه دلخواه رسید و پوستی صاف و زیبا در ناحیه گردن داشت، می­بایست 8 هفته متوالی عمل صورت گیرد. این روند تا زمانی ادامه دارد که فرد نتایج و اثرات را مشاهده نماید. عواملی همچون رژیم و برنامه غذایی، ورزش و فعالیت جسمی، سبک زندگی و مقاومت بدن بیمار نیز در پایداری نتایج به دست آمده تاثیر فراوانی دارد.

در تصوير لب خانمي را مشاهده مي کنيدکه به روش مزونيدلينگ جوان شده است.

زیباسازی لب با استفاده از نیدلینگ و مزو

مزونیدلینگ لب

برای درمان خطوط ریز و چین و چروک اطراف لب و همچنین خط لبخند که همه این عوارض نتیجه بالا رفتن سن و کاهش ترشح کلاژن پوست می‌ باشند، می‌توان از مزونیدلینگ لب استفاده کرد. در این روش جراحت های ریزی در پوست ایجاد شده و باعث تولید کلاژن بیشتر و درنتیجه ترمیم پوست می­ شود.

این روش برای تمام افراد با هر نوع جنس پوستی مناسب است. اما افرادی که داروهای خاصی مانند داروهای ضد انعقادی مصرف می ‌کنند و یا سابقه زخم کلوئیدی و واکنش های آلرژیک دارند، باید حتما با پزشک خود مشورت کنند و اطلاعات کافی از سابقه پزشکی خود در اختیار او قرار دهند. زیرا ممکن است که پزشک تشخیص دهد که انجام این روش برای فرد مناسب نیست.

در تصور بر روي شکم يک خانم ترک هايي وجود دارد که به دليل بارداري ايجاد شده است.

رفع ترک های روی شکم با مزونیدلینگ

ترمیم پوست شکم پس از بارداری

ممکن است بعد از بارداری و کاهش یا افزایش وزن، خطوط و ترک های سفیدی روی سطح پوست باسن، ران بازو یا شکم تشکیل شوند. این خطوط مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند اما از نظر زیبایی بهتر است که درمان شوند. روش‌های خانگی گوناگونی برای رفع ترک ها وجود دارند اما معمولا یا نتیجه ای نداشته و یا به زمان زیادی برای درمان نیاز دارند. اما با استفاده از مزونیدلینگ می توان این قیبل مشکلات را هر چه سریع تر درمان نموده و ظاهری صاف و شاداب به پوست بخشید.

در تصوير خانمي از عوارض جانبي جوانسازي به روش مزونيدلينگ رنج مي برد. او با دست هاي خود سر خود را گرفته است.

آسیب های جوانسازی بوسیله مزونیدلینگ

عوارض جوانسازی با مزو و نیدلینگ

به دلیل آن که در مزونیدلینگ، عمل سوزن زدن به سرعت انجام می شود، ممکن است آسیب ها و عارضه هایی ایجاد می گردد. این عوارض معمولاً پس از 10 روز رفع شده و معمولا جای نگرانی نیست. همان طور که بیان شد، بروز این عوارض به هیچ وجه حتمی نبوده و ممکن است برای بسیاری از افراد رخ ندهد. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت داشتن سابقه، احتمال بروز یا تشدید عفونت ‌های پوستی فعال (مانند تبخال) وجود دارد.
  • احتمال بروز کهیر و جوش پس از مزونیدلینگ زیاد می باشد.
  • در صورت داشتن ضعف سیستم ایمنی،  فرد دچار تأخیر در روند بهبود می شود.
  • مراجعه کننده ممکن است برای 7 تا 10 روز دچار پوسته پوسته شدن و تیرگی در محل تزریق شود.
  • در صورت داشتن آلرژی به مواد فلزی، ممکن است بدنتان واکنش‌های آلرژیک نشان دهد.
  • اگر فرد انجام ‌دهنده مزونیدلینگ وسایل خود را به خوبی ضد عفونی نکرده باشد، احتمال بروز عفونت وجود دارد.
  • احتمال دارد تا چند روز در محل تزریق، احساس سوزش و خارش کنید.
  • در صورت قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، التهاب پوست تشدید خواهد شد.
  • در صورتی که دارای زخم کلوئید باشید، این روش ممکن است اثرات زخم و آکنه بر جای بگذارد.

توصیه می شود حتما به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید و جوانسازی را تحت نظر یک متخصص انجام دهید تا عوارض احتمالی آن به حداقل برسد.

خانمي در تصوير از درد هاي مربوط به عمل مزونیدلینگ رنج مي برد و سر درد دارد.

عوارض مزونیدلینگ

آیا این روش جوانسازی درد دارد

مزونیدلینگ دارای درد بسیار کمی است، به خصوص اگر از سوزن کم عمق استفاده شود. به طور کلی درمان با مزو، حداقل میزان عوارض را دارد. اما بعد از درمان ممکن است در محل تزریق قرمزی ایجاد شود و یا با تورم خفیف همراه باشد. لازم به ذکر است بروز اینگونه موارد طبیعی است و بستگی به شدت محل عارضه دارد.

به طور کلی، محل تزریق در طی مدت ۳ تا ۵ روز التیام پیدا می کند و فرد مراجعه کننده می تواند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد. تجربیات نشان داده ممکن است کمی پوسته پوسته شدن در محل درمان به مدت 7 تا 10 روز بعد از عمل رخ دهد.

در تصوير يک خانم جوان وجود دارد که در دسا او تصويري از پيري وي قرار دارد.

اثرات و فواید جوانسازی با روش مزونیدلینگ

فواید و نتایج جوانسازی با مزونیدلینگ

تزریق مواد مغذی با نیدل باعث بهبود و تقویت بافت آسیب دیده شده و منجر به ترمیم سلول ها و تولید کلاژن و الاستین می شود و همچنین از بروز علائم پیری پیشگیری می کند. در ادامه مزایای این روش درمانی و زیبایی را عنوان کرده ایم:

  • این روش شامل بیهوشی، برش و بخیه نمی شود.
  • به دوره ریکاوری نیاز ندارد.
  • هیچ گونه زخمی روی پوست ایجاد نمی گردد.
  • در مقایسه با سایر روش های جوان سازی هزینه کمتری دارد.
  • بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند.
خانم در تصوير قرار دارد که چانه خود را روي دست هاي خود قرار داده است. ودر حال لبخند زدن مي باشد. خانم پوستي صاف و روشن دارد

نتایج استفاده از روش زیباسازی مزونیدلینگ

همچنین از نتایج این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین و چروک ها
  • برطرف کردن جای جوش و اسکار قدیمی
  • جوانسازی پوست
  • تولید کلاژن
  • رفع ترک های ناشی از بارداری و لاغری های سریع
  • جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  • افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  • ترمیم زخم های قدیمی
  • بر طرف کردن سوختگی های قبلی
  • افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست تا ۹۰%
  • کم رنگ کردن و رفع لک های سطحی
  • افزایش خون رسانی به بافت آسیب دیده
  • نفوذ به عمیق ترین لایه
  • رفع ریزش موی سر
  • ترمیم زخم های قدیمی، بخیه و منفذ باز
خانم جواني در تصوير مشاهده مي کنيد. تعدادي دست داراي دستکش درحال لمس کردن صورت اين خانم حوان مي باشند. خانم لبخند مليحي بر لب دارد. دستکش ها صورتي مي باشند.

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد جوانسازی با نیدلینگ و مزو

اگر قصد درمان با مزو را دارید، بایستی قبل و بعد از تزریق کوکتل های مزو اقدامات و مراقبت هایی را انجام دهید. بدین منظور لازم است با پزشک معالج قبل از شروع درمان مشورت کنید و در صورتی که حساسیت دارویی یا سابقه بیماری خاصی دارید پزشک خود را در جریان بگذارید و برای اطمینان از عدم حساسیت به داروی مورد استفاده، تست پوستی انجام دهید. بعد از مزونیدلینگ نیز باید مراقبت هایی انجام دهید که در قسمت اقدامات بعد از مزو به آن خواهیم پرداخت.

آمادگی برای انجام درمان

بهتر است قبل از انجام عمل مواردی را رعایت کنید که به نتیجه ایده آل برسید و در صورت حساسیت دارویی مشکلی برای شما به وجود نیاید. در ادامه مواردی که می بایست قبل از درمان رعایت کنید را برایتان توضیح داده ایم:

  • سه روز پیش از درمان از مصرف داروهای ضد غلظت خون همچون آسپرین و نروفن بپرهیزید.
  • از سه روز قبل رتینول استفاده کنید.
  • اگر سابقه تبخال یا تاول تبخالی دارید با پزشک مشورت کنید.
  • از دو هفته پیش از درمان از تزریقات زیبایی بپرهیزید.
  • از برنزه کردن محل مورد درمان خودداری کنید.
خانم جواني حوله بر تن دارد و به دور سر خود حوله پيچيده است. او دو عدد پد بهداشتي در مقابل چشمان خود قرار داده است.

مراقبت های لازم بعد از انجام مزونیدلینگ

اقدامات بعد از مزونیدلینگ

بعد از درمان با نیدل بهتر است دستورهای مراقبتی  را که پزشک در اختیارتان می گذارد را رعایت کنید؛ زیرا تجربیات بیماران ثابت کرده است که رعایت نکات زیر باعث بهبود روند درمان می شود:

  • از تزریق ژل یا بوتاکس دو هفته قبل از انجام مزونیدلینگ خودداری کنید
  • پرهیز از آفتاب گرفتن و سولاریوم قبل و بعد از مزونیدلینگ
  • استفاده از ماسک محافظ صورت، پماد زینک، کلاه و عینک در صورت عبور و مرور در فضای شهری
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و پماد زینک حتی در خانه زیر نور مهتابی
  • پرهیز از انجام ورزش‌های سنگین و تعریق شدید
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی؛ به دلیل بالا رفتن حساسیت و جذب از طریق روزنه‌های پوست و ایجاد عفونت
  • مصرف کلیه‌ی کرم‌های ویتامینه و مکمل تجویزشده توسط پزشک
  • مصرف میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان برای تسریع بهبودی
  • پرهیز از خاراندن و مالش ناحیه بعد از انجام کار
  • منع استفاده از لوازم‌آرایشی تا دو هفته بعد از انجام کار
  • در صورت انجام مزونیدلینگ برای مو از رنگ کردن و سشوار کردن و یا اتو کردن آن پرهیز کنید
  • بعد از انجام مزونیدلینگ مو از فشار بر روی پوست سر پرهیز کنید
  • موهای خود را دست‌کاری نکنید
  • منع استفاده از آب داغ، سونا و استخر تا یک هفته روز بعد از انجام کار
  • منع مصرف محصولات لایه‌ بردار
در تصوير آقايي وجود دارد که در دست خود مقداري اسکناس دراد. لباس آقا سبز مي باشد.

هزینه های جوانسازی به روش مزونیدلینگ

هزینه های انجام مزونیدلینگ

در نظر داشته باشید عوامل متعددی بر روی هزینه مزونیدلینگ تاثیر می گذارد. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مورد اول تجربه و مهارت پزشک و همین طور منطقه ای که کلینیک در آن قرار دارد می باشد.
  • مورد دوم ناحیه است که پزشک مورد نظر قصد تزریق را دارد، ممکن است پزشک تشخیص دهد که بهتر است از ترکیبات مخصوص استفاده کنید، درنتیجه برای خرید آن ‌ها لازم است هزینه‌ هایی پرداخت کنید.
  • مورد سوم متفاوت بودن تجهیزات یک کلینیک با کلینیک دیگری می ­باشد که باز می تواند هزینه های مصرفی متفاوتی ایجاد کند.
  • و در نهایت قیمت کوکتل میکرونیدلینگ  در برآورد هزینه نهایی مزونیدلینگ بسیار موثر است.

قیمت دستگاه میکرونیدلینگ حرفه ای مناسب در هزینه انجام میکرونیدلینگ تاثیر گذار است. همچنین خرید و قیمت دستگاه درماپن و قیمت دستگاه مزوگان مناسب برای اطمینان از کیفیت انجام کار اهمیت دارد.

به عنوان یک نتیجه گیری می توان مزونیدلینگ را یک روش کم خطر و موثر برای درمان زیباسازی پوست و اندام بدن دانست. این روش جوانسازی کاربردهای گوناگونی در ترمیم پوست صورت ، دور چشم ، لاغری ، اصلاح فرم بینی و … دارد. تاثیر گذاری این متد درمانی برای افراد مختلف متفاوت است؛ به همین خاطر حتما باید سابقه پزشکی خود را با پزشک درمیان بگذارید. قطعا تجربیات پزشک در کنار درک درست او از مشکل، به شما کمک بسیاری خواهد کرد. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در استفاده از این روش جوانسازی باشد.

منبع: ozbeautyexpert.com , minooslaserbeauty.com

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01تفاوت مزونیدلینگ با میکرونیدلینگ در چیست؟

مزونیدلینگ درمانی مشابه میکرونیدلینگ است، اما در حین و پس از درمان از کوکتل های خاصی استفاده می شود و عمق سوزن ها لایه مزودرم پوست را هدف قرار می دهد تا درمان خاص تری با نتایج بهتر ایجاد کند. هدف از این روش درمانی تحریک تولید و تجدید کلاژن برای پوستی نرم و جوان است. از مزونیدلینگ برای درمان خطوط ریز ، رنگدانه ها ، جوش های آکنه و علائم کشش استفاده می شود.

02آیا مزونیدلینگ درد دارد؟

این روش خیلی دردناک نیست و راه حل هایی برای به حداقل رساندن عوارض آن وجود دارد. شایع ترین عوارض جانبی مزونیدلینگ قرمزی و تحریک پوست است. مزونیدلینگ چندین جلسه طول می کشد تا نتایج روی پوست پدیدار شوند. اما تحقیقات نشان داده است که مزونیدلینگ یک روش موثر و کم تهاجمی برای بهبود سلامت پوست به شمار می رود.

03آیا بعد از انجام مزونیدلینگ می توانیم پوست خود را بشوییم؟

خیر. توصیه می شود برای گرفتن نتایج مطلوب از عمل، تا یک هفته از آب داغ، سونا و استخر استفاده نکنید.

04آیا روش مزونیدلینگ برای هر نوع پوستی مناسب است؟

عمل مزونیدلینگ برای انواع پوست مناسب است. برخی از پوست های تیره ممکن است نیاز به آماده سازی دو هفته قبل از درمان داشته باشند و این امر توسط تکنسین توصیه می شود. توصیه می شود قبل از انجام عمل، درباره بیماری پوستی و هر شرایط دیگری که دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

05عمل مزونیدلینگ چقدر طول می کشد؟

کل زمان مزونیدلنیگ 30 دقیقه است. این زمان بستگی به اندازه ناحیع تحت درمان دارد. ممکن است بعد از جلسه شما قرمزی و گرمی کمی روی پوست ایجاد شود و چند روز بعد از درمان خشکی نیز احساس شود.

06آیا عمل مزونیدلینگ نیاز به مراقبت های خاصی دارد؟

به منظور کم کردن عوارض جانبی ممکن و جلگیری از عواملی مانند التهاب پوست یا تسریع روند بهبودی پوست، یک سری نکات باید رعایت شوند که در متن مقاله این نکات را به طور کامل شرح داده ایم.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • علیرضا بهبودی 1400.02.20

    سلام. برای انجام مزونیدلینگ مو از چه کوکتلی باید استفاده کنیم؟ ممکنه قیمتشونم بفرمایید. ممنون میشم.

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.20

      با عرض سلام و احترام خدمت کاربر گرامی. کوکتل های متنوعی برای مزونیدلینگ مو در بازار موجود اند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کوکتل های مزونیدلینگ مو و قیمت هر کدام از اونا، به لینک کوکتل های مزو مو زیر که براتون قرار دادم مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دهید
  • Shiva 1400.04.10

    نتایج مزونیدلینگ شکم چه مدت طول میکشه ظاهر بشه؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.10

      سلام. روزتون بخیر. مدت زمان انجام این روش بستگی به اندازه عارضه دارد و اثرات آن بعد از یک ماه قابل مشاهده است.

      پاسخ دهید
  • راحله.رهبری 1400.06.16

    سلام.مزو موی سر هم با همین دستگاه های دکتر پن و کوکتل مخصوص مو انجام میشه؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.06.16

      سلام دوست عزیز
      بله برای مزونیدلینگ موی سر هم میتونید از دستگاه درماپن و قلم دکتر پن به همراه کوکتل مزوتراپی استفاده کنید.

      پاسخ دهید
      • راحله رهبری 1400.06.16

        در منزل هم امکان این کار هست؟ به چه نحوی داروی بیحسی زده میشه؟

  • راحله رهبری 1400.06.16

    در منزل هم امکان این کار هست؟ به چه نحوی داروی بیحسی زده میشه؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.06.16

      بله امکانپذیر هست که در منزل انجام بدید ولی بهتره ازیک فرد متخصص کمک بگیرید. لیدوکایین رو با یک گاز استریل میتونید روی موضع پخش کنید.

      پاسخ دهید
  • شادی 144 1400.08.03

    سلام
    وقتتون بخیر
    برای موی سر علاوه بر مزونیدلینگ ، میشه از ژل و فیلر هم استفاده کرد ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.08.03

      سلام و درود
      برای موی سر می توان از فیلر مو استفاده نمود و نتایج شگفت انگیزی را اکتساب نمود. برای مشاهده قیمت هیر فیلر مو به فروشگاه نوآوران سلامت مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
  • hilaalizadeh 1400.10.15

    سلام
    خسته نباشید
    دستگاه مزونیدلینگ چه مارک هایی موجود دارین؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.10.15

      سلام به شما
      با توجه به ترکیب دستگاه های مزوتراپی و میکرونیدلینگ در عمل مزونیدلینگ ، برای دستیابی به انواع دستگاه مزونیدلینگ به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمائید.

      پاسخ دهید
  • سحرقربانی 1400.11.08

    سلام وقت بخیر در حال اقدام به بارداری هستم،میتونم چند روز قبل از اقدام به بارداری،صورتمو مزونیدلینگ کنم با کوکتل ضدجوش و ضدلک؟که ممکنه ویتامینAهم داشته باشه،داخل خون میمونه و اگه بارداربشم روی جنین تاثییرمیذاره؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.11.10

      سلام وقت بخیر
      در این مورد با پزشکتون لطفا مشورت کنید

      پاسخ دهید
  • مونا 1402.11.25

    سلام از چه نوع کوکتل هایی میتونم در عمل مزونیدلینگ استفاده کنیم؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1402.11.25

      با سلام و درود.
      در این زمینه باید از پزشک معالج خود مشورت بگیرید. برای مشاهده انواع کوکتل ها و اطلاع از قیمت کوکتل مزوتراپی نیز می توانید با کلیک بر روی لینک، به بخش فروشگاه نوآوران سلامت مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020