خانمي در حال جوانسازي پوست صورت خود با استفاده از دستگاه آر افو روش هاي مختلف آن مي باشد.

آر اف فرکشنال و سایر دستگاه ها و روشهای ار اف

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.23
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

آر اف به روش های مختلفی انجام می شود. همچنین تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در رادیو فرکانس درمانی متنوع هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی روش های انجام و دستگاه های مورد استفاده...

بیش از یک قرن است که از امواج رادیو فرکانسی در موارد پزشکی استفاده می شود. آر اف یا رادیو فرکانس درمانی یک روش غیر جراحی و ایمن برای جوانسازی و درمان انواع بیماری های پوستی می باشد. فناوری آر اف به روش های گوناگون و با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می شود. این روش ها برای زیباسازی و رفع آسیب های پوستی مانند افتادگی پلک ، زگیل تناسلی ، خال های گوشتی و همچنین کاهش درد کمر و آرتروز زانو ، کاربرد دارند.

اساس کار آر اف درمانی ، تولید گرما به کمک امواج رادیو فرکانسی است که این گرمای تولید شده برای درمان یا زیبایی محل مورد نظر بکار می رود. در ادامه با انواع روش انجام و دستگاه های مورد استفاده در آر اف بیشتر آشنا می شویم.

در مقاله ” آر اف چیست و کاربرد های آن در جوانسازی و درمان ” به طور جامع روش آر اف و کاربردهای آن برای موارد درمانی و جوانسازی بررسی شده است.

يک خانم با چشمان بسته روي تخت دراز کشيده است. پزشک در حال زيباسازي پوست بدن او با استفاده از روش راديوفرکانس درماني مي باشد.خانم لباس سفيد به تن دارد

معرفی انواع روش های انجام رادیوفرکانس درمانی

انواع روش های انجام آر اف

رادیو فرکانسی درمانی به صورت های گوناگونی انجام می شود که بر اساس نوع محل درمان و هدف فرد از انجام آر اف، پزشک بهترین گزینه را برای شما انتخاب می کند. هر یک از این روش ها ویژگی ها و موارد استفاده مخصوص به خود را دارند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

خانمي روي تخت دراز کشيده است و پزشک بااستفاده از روش آر اف با اشعه، در حال جوانسازي پوست صورت خانم مي باشد. خانم خوشحال است.

جوانسازی صورت با آر اف با اشعه

انجام آر اف با اشعه

فرکانس رادیویی شامل امواج رادیویی و میکرو است و نوعی تابش غیر یونیزه محسوب می شود. این تابش غیر یونیزه انرژی کافی برای حذف الکترون‌ها از اتم را ندارد. اگر موج رادیویی در مقادیر کافی جذب بدن شود، باعث تولید گرما می شود. از این گرما برای جوانسازی بدن و همچنین درمان انواع بیماری های پوستی استفاده می شود.

جوانسازی واژن با ار اف

جوانسازی واژن یک اصطلاح کلی است که برای درمان‌ مشکلات مربوط به واژن به کار می‌رود. معمولا از جوانسازی واژن برای درمان تنگی واژن ، سستی ولوواژینال ، آتروفی واژن و اختلال عملکرد ارگاسم استفاده می شود. روش های مختلفی برای جوانسازی واژن وجود دارد که آر اف واژینال یکی از آن ها محسوب می شود. آر اف واژینال ، روشی کم خطر و غیر جراحی است و نیازی به بی حسی یا بی هوشی هنگام عمل ندارد. این روش‌ بوسیله دستگاهی انرژی را روی محل مورد نظر متمرکز کرده و بافت را گرم می‌ کنند.

صورت خانمي در تصوير قابل مشاهده است که در حال لبخند زدن مي باشد. خانم حجاب دارد و شال به سر کرده است.

جوانسازی با رادیو فرکانس درمانی

بیمار در طول درمان که 30-15 دقیقه به طول می کشد، روی تخت مخصوص دراز کشیده و پاها را باز می کند. پزشک قسمتی از دست خود را داخل واژن برده و بوسیله نوک دستگاه ساتع کننده رادیو فرکانس ، دست خود را خیلی آرام به جلو و عقب حرکت می دهد. در نتیجه بافت هدف اصطلاحا بلند شده و درمان می شود. اکثر بیماران فقط یک حس گرم شدن خفیفی را تجربه کرده و می توانند همان روز عمل فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند. لازم به ذکر است که آر اف واژینال هیچ گونه خرابی یا اثر زخم و ناراحتی به همراه نخواهد داشت.

پزشک در حال آر اف درماني به روش سه بعدي در ناحيه کمر فردي مي باشد.

درمان درد کمر بوسیله آر اف سه بعدی

آر اف سه بعدی

آر اف سه بعدی (3D RF) یک روش خارق العاده برای سفت کردن پوست و از بین بردن سلولیت است. انرژی استفاده شده در این روش با تابش مستقیم امواج رادیو فرکانسی به لایه های عمیق و سطحی چربی ، درجه حرارت سلول های چربی را به طور تصاعدی افزایش می دهد. این کار باعث افزایش متابولیسم و آزاد سازی چربی مایع از سلول های چربی می شود.

سلول های طبیعی می توانند دمای 60 درجه را تحمل کنند اما سلول های چربی در 41 درجه شروع به ذوب شدن می کنند. پس از درمان و ترشح چربی مایع ، اندازه سلول های چربی کاهش یافته و پوست با نزدیک شدن به شکل اصلی ترمیم و باعث کاهش یا از بین رفتن سلولیت می شود.

خانم خوشحالي روي تخت دراز کشيده است و پزشک در حال جوانسازي او به روش آر اف سوزني مي باشد.

ترمیم پوست صورت با استفاده از روش آر اف سوزنی

آر اف سوزنی

آر اف سوزنی یک درمان کم تهاجمی برای جوانسازی و درمان بیماری های پوستی مانند اسکارهای بافتی ، لکه ، جای جوش و …است. در این روش از ترکیب فرکانس رادیویی و سوزن زدن پوست به منظور تولید کلاژن و سفت شدن فیبرهای الاستین استفاده می شود. سوزن ‌های میکرو برای بزرگ کردن منافذ پوست ، درمان زخم های جای جوش، محکم و سفت کردن پوست و انتقال ویتامین ‌ها به لایه عمیق پوست کاربرد دارد. سوزن به لایه درم و زیر پوست که دارای فیبر کلاژن، الاستین و سلول ‌های چربی است نفوذ می کند. طول سوزن بر اساس نوع پوست قابل تنظیم است. درمان ها بسته به اندازه ناحیه تحت درمان می توانند 45-10 دقیقه طول بکشد.

این تکنولوژی جدید بر اساس مشکل پوست هر فرد با ترکیب دو نوع انرژی کار می‌کند:

  • آر اف بی پولار
  • یونتوفورزیز

پزشک متخصص بر اساس نوع بیماری فرد، بهترین روش را انتخاب می نماید.

خانمي در حال جوانسازي پوست گردن خود با استفاده از دستگاه هاي مختلف آر اف مي باشد.

دستگاه های آر اف کاربرد های گوناگونی دارند.

بررسی انواع تجهیزات و دستگاه ها برای آر اف

انواع دستگاه آر اف خانگی  قادر به تولید امواج رادیو فرکانس هستند که هر کدام بسته به نوع عمل، کاربرد ها و ویژگی هایی را دارند. هر یک از دستگاه های ار اف کارتریج ها و تجهیزات مربوط به خود را دارند که بسته به موارد استفاده، متفاوت اند.

توجه به دو نکته در مورد استفاده از این دستگاه ها بسیار مهم است. اولاً اینکه مورد تایید سازمان  FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) باشند (مانند دستگاه آر اف کونتراج)، دوماً استاندارد های لازم برای ساخت و انتخاب مواد اولیه را رعایت کنند. در ادامه به معرفی بررسی انواع این دستگاه ها می پردازیم.

خانمي در حال جوانسازي پوست گردن خود با استفاده از دستگاه هاي مختلف آر اف مي باشد.

جوانسازی با روش رادیو فرکانس فرکشنال

جوانسازی و درمان با ار اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یک روش نوآورانه و موثر است که با استفاده از امواج رادیو فرکانسی و بدون آسیب رساندن به لایه بیرونی پوست (اپیدرم) ، سطح آن را گرم می کند. این گرما باعث بالا رفتن متابولیسم فیبر و سلول ‌های ناسالم شده و در نتیجه پوست را در راستای تولید سلول‌ های جدید و سالم تحریک می ‌کند. از آنجا که تنها 5٪ از اپیدرم تحت تأثیر قرار می گیرد ، روند بهبود بسیار سریع اتفاق می افتد.

در این روش، ترکیبی از فرکانس رادیویی فرکشنال و استامپ زدن روی پوست برای کاهش رنگ‌دانه، رفع اسکار و منافذ بزرگ پوست استفاده می‌شود. استامپ زدن یک روش ارگانیک برای بازسازی کلاژن و الاستین پوست است. از فواید آر اف فرکشنال می توان به تولید کلاژن و در نتیجه کاهش خطوط ریز ، چین و چروک های ملایم ، شلی پوست ، جوش و زخم های آکنه اشاره کرد.

پزشک در حال انجام آر اف کويتيشن در قسمت باسن خود مي باشد.

لاغری باسن با استفاده از دستگاه آر اف کویتیشن

لاغری با آر اف کویتیشن

آر اف کویتیشن یا رادیو فرکانسی کاویتاسیون ، همزمان از سه مکانیسم کاویتاسیون ، رادیوفرکانسی و ماساژ (LPG) برای لاغری استفاده می کند. دستگاه لاغری آر اف کویتیشن، با استفاده از فناوری مشابه سونوگرافی یعنی با استفاده از امواج اولتراسونیک سبب شکستن سلول های چربی به وسیله ی مولکول های آب می‌ شود‌. مولکول‌ های آب نیز موجب تشکیل و فوران حباب ‌های ریز می گردد.

این حباب‌ های ریز آب در اطراف سلول ‌های چربی باعث لغزش و فوران درون آن‌ ها می شود. با شکسته شدن پیوند میان سلول ‌های چربی و تجزیه ی آن‌ ها منجر به تجزیه چربی درون سلولی می شود و در آخر از طریق سیستم لنفاوی و ادرار از بدن دفع می گردد. به این فرآیند کویتیشن گفته می شود. نحوه کار این دستگاه تا حدی شبیه لیپو ساکشن است؛ زیرا لیپوساکشن نیز چربی زیر لایه اپیدرم پوست را تجزیه کرده و آن را توسط بدن از بین می برد.

خانمي چشم هاي خود را بسته است. او در حال استفاده از آر اف اسکارلت به منظور زيباسازي صورت خود مي باشد.

استفاده از آر اف اسکارلت برای جوانسازی پوست

جوانسازی به روش آر اف اسکارلت

آر اف اسکارلت یک فرکانس رادیویی (آر اف) پیشرفته پالس کوتاه با استفاده از روش میکرونیدلینگ است. این دستگاه سفتی و استحکام پوست را افزایش داده و اثرات پیری ، سلولیت و افتادگی آن را برطرف می کند. ار اف اسکارلت زمان ریکاوری کوتاهی داشته و در مقایسه با سایر دستگاه‌ ها درد کمتری بیمار احساس می کند.

در این روش که توسط FDA ( سازمان غذا و دارو آمریکا ) به عنوان یک درمان ایمن و مطمئن ضد پیری تایید شده است، انرژی امواج رادیو فرکانسی از طریق سوزن ‌های ریز به زیر لایه سطحی پوست نفوذ می ‌کند. سپس بدن با تولید کلاژن به این تحریک پاسخ داده و منجر به سفت و محکم شدن پوست می شود.

آقايي در حال ترميم پوست صورت خود به روش آر اف خانگي مي باشد. لباس اقا سفيد است.

جوانسازی پوست با رادیو فرکانسی خانگی

ترمیم پوست با ار اف خانگی

دستگاه های زیبایی خانگی آر اف ، برای سفت کردن و جوانسازی پوست استفاده می شوند. اما قطعا از کارآیی کمتری نسبت به دستگاه هایی که در مراکز درمانی و زیبایی وجود دارند، برخوردار هستند. لازم به ذکر است اگز می خواهید از دستگاه های خانگی برای جوانسازی پوست و بدن خود استفاده کنید، می بایست به صورت مداوم و منظم این کار را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

برای انجام آر اف در خانه می توان از دستگاه آر اف خانگی استفاده نمود. کیفیت و قیمت دستگاه آر اف خانگی  که خریداری می کنید در به صرفه بودن انجام کار جوانسازی در خانه تعیین کننده است.

خانمي در حال نگها به دوربين مي باشد. پزشک دارد پوست بازو خانم را با استفاده از آر اف ترماژ جوان مي کند.

زیباسازی باوسیله دستگاه ترماژ

رادیو فرکانس درمانی با ار اف ترماژ

آر اف ترماژ روندی است که پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می ‌کند تا پوست سالم و سفت ‌تر به نظر ‌رسد. کلاژن مولفه اصلی ساختار پوست است و به بهبود سفتی و الاستیسگی (یعنی پوست پس از کشیده شدن به حالت اولیه خود بازگردد) پوست کمک می‌ کند. این روش درمانی از انرژی فرکانس رادیویی (RF) برای تولید کلاژن بیشتر و سفت کردن پوست بدن بدون جراحی استفاده می کند. در تمام طول درمان همزمان با گرم کردن بافت درم ، سطح پوست با اسپری برودتی خنک می کنند.

در تصوير خانمي در حال ترميم و زيباسازي پوست پيشاني خود با استفاده از دستگاه ار اف تری پولار مي باشد.

استفاده از آر اف تری پولار برای جوانسازی صورت

استفاده از آر اف تری پولار برای جوانسازی

آر اف تری پولار یک روش غیر تهاجمی و ایمن برای رفع چین و چروک پوست است که از انرژی فرکانس رادیویی برای گرم و منقبض کردن فیبرهای کلاژن و سفت شدن و بهبود بافت پوست استفاده می‌ کند. این گرما باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست شده و چین و چروک را کاهش دهند. از آر اف تری پولار برای بهبود فرم کلی بدن، سلولیت، رفع خطوط ریز و چین و چروک و افتادگی پوست استفاده می‌ شود.

این روش برای انواع پوست مناسب است هیچ ملزومات یا آمادگی خاصی برای این روش وجود ندارد. بیماران بلافاصله پس از درمان می‌توانند به کارهای روزمره خود بازگردند. جلسات درمان معمولا 30 تا 45 دقیقه طول می ‌کشد.

خانمي با استفاده از آر اف دياترمي در حال ترميمي و زيباسازي پوست خود مي باشد. پزشک در حال استفاده از دستگاه دياترمي براي جوانسازي مي باشد.

جوانسازی بوسیله آر اف دیاترمی

آر اف رافوس یا دیاترمی

دیاترمی یک روش درمانی است که معمولاً برای بیماری های عضلانی و مفصلی تجویز می شود. در این روش از یک جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای تحریک تولید گرما در بافت بدن استفاده می کنند. این گرما بوسیله الکترود های خازنی و مقاومتی و از طریق تماس با پوست ، متابولیسم بافت را فعال نموده و جریان خون لنفاوی را در محل مورد درمان بر می‌ انگیزد.

خانمي روي تخت دراز کشيده است. خانم روي صورت خود را کرم مخصوص انجام عمل راديو فرکانسي بع روش جراحي زده است. پزشک در حال درمان پوست صورت خانم با روش آر اف سرجيکال مي باشد.

ترمیم پوست با استفاده از روش آر اف سرجیکال

آر اف سرجیکال

دستگاه آر اف سرجیکال نوعی دستگاه الکتروسرجری با فرکانس بالا می باشد، که به دلیل استفاده از امواج فرکانس بالا و مکانیسم منحصر به فرد خود، در درمان بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. همچنین از آر اف سرجیکال برای عمل های زیبایی و کوچیک مانند برداشتن خال و زگیل و کک و مک استفاده می کنند.

از ژانویه 2011 بیش از هفتاد بیمارستان و مرکز جراحی به لیست رو به رشد ارائه ‌دهندگان خدمات مراقبتی با استفاده از تکنولوژی جراحی آر اف اضافه شده‌اند. همچنین این تکنولوژی پیشرفته دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا نیز می باشد.

خانمي با چشماني بسته روي تخت دراز کشيده است. پزشک در حال جوانسازي پوست بدن خانم با استفاده از روش آر اف ميداس مي باشد.

زیباسازی صورت به روش آر اف میداس

آر اف میداس

ترکیب روش آر اف و مواد خنک کننده، یک روش جدید و بسیار موثر برای درمان بسیاری از بیماری پوستی می باشد. دستگاه خنک ‌کننده میداس بصورت تک قطبی و دو قطبی سبب کانتورینگ بدن و لیفت صورت می شود. رادیو فرکانسی میداس از دو مرحله تشکیل شده است. ابتدا آر اف به گرم کردن لایه پوست ( درم ) و دستگاه خنک کننده میداس با خنک نگه داشتن سطح پوست از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. این روش بسیار سریع‌ تر از روش های مشابه صورت می گیرد و به زمان ریکاوری نیاز ندارد.

در ادامه برخی دیگر از دستگاه های آر اف معرفی شده اند:

  • دستگاه آر اف مثلثی
  • آر اف اینتراسل
يک خانم خوشحال که در حال خنديدن مي باشد، تعدادي اسکناس را مقابل چشمان خود .رفته است. خانم تي شرت سفيد به تن کرده است.

هزینه قابل پرداخت برای انجام آر اف

هزینه جوانسازی به روش آر اف

میزان هزینه عمل رادیو فرکانس درمانی به عوال متعددی بستگی دارد. روش های جوانسازی مانند آر اف تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و می بایست هزینه های آن را به صورت آزاد بپردازید. مهم ترین مواردی که در هزینه نهایی آر اف تاثیر گذارند عبارتند از:

  • نوع روش درمانی با آر اف
  • تعداد جلسات درمان
  • نواحی مورد درمان
  • انتظارات بیمار از انجام عمل
  • منطقه ای که کلینیک یا مطب پزشک قرار دارد.
  • نوع دستگاه مورد استفاده

خرید دستگاه آر اف خانگی مناسب، با کیفیت عملکرد بالا، در کاهش ریسک و عوارض جوانسازی و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است.

به عنوان یک نتیجه گیری می توان آر اف را یک روش کم خطر و موثر برای زیباسازی پوست و اندام بدن دانست. همانطور که بیان کردیم، رادیو فرکانس درمانی به روش های گوناگونی انجام می شود. این روش جوانسازی کاربردهای گوناگونی در ترمیم پوست صورت ، دور چشم ، لاغری ، اصلاح فرم بینی و … دارد. شما عزیزان می توانید با توجه به نوع عمل و مشورت با پزشک متخصص، بهترین روش را برگزینید. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در استفاده از این روش جوانسازی باشد.

منبع: hayesvalleymed , healthline

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01آیا درمان بوسیله آر اف فرکشنال درد دارد؟

به طور کلی جوانسازی به روش آر اف فرکشنال درد جدی ندارد. معمولا قبل از عمل، از یک کرم بی حس کننده موضعی برای کمک به حداقل رساندن هرگونه درد و ناراحتی تا حد ممکن استفاده می شود. لازم به ذکر است که ناحیه چشم یا گردن یکی از حساس ترین نواحی بدن هستند؛ پس پزشک باید نهایت دقت را در این ناحیه داشته باشد.

02چه مدت طول می کشد تا نتایج بر روی پوست نمایان شود؟

نتایج معمولاً بلافاصله دیده می شوند. بعد از اینکه پوسته ها پس از 7 روز ریزش پیدا کردند و به مدت 2 الی 3 ماه بهبود یافتند، نتیجه قابل مشاهده است. انتظار می رود بسته به شرایط بیمار و سبک زندگی و مراقبت از خود، نتایج 2 الی 5 سال ماندگاری داشته باشند.

03برای گرفتن نتایج مطلوب از آر اف فرکشنال، معمولا به چند جلسه درمانی نیاز است؟

تعداد جلسات جوانسازی به روش آر اف فرکشنال ، بسته به شرایط بیمار و ناحیه مورد درمان، می تواند متفاوت باشد. برای مثال، معمولا زیباسازی نواحی پلک یا رفع چین و چروک پوست به یک جلسه درمانی نیاز دارد. اما با توجه به شرایط بیمار ممکن است به 2 حتی 3 جلسه نیاز باشد. توصیه می کنیم هر روش درمانی اضافی با فاصله 2 الی 3 ماه از عمل اول انجام شود.

04آیا زنان باردار می توانند از روش آر اف فرکشنال استفاده کنند؟

خیر. به خانم های باردار و شیرده توصیه می شود که از آر اف فرکشنال برای زیبایی پوست خود استفاده نکنند.

05از روش آر اف فرکشنال برای جوانسازی و درمان چه مناطقی از بدن استفاده می کنند؟

آر فرکشنال را معمولاً برای نواحی صورت ، گردن ، دست و … بکار می برند. اما برای لب و پلک ها توصیه نمی شود که استفاده کنید.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • پویا امینی 1400.02.13

    سلام خسته نباشید. ببخشید یه سوال دارم. روش آر اف سوزنی برای بدن عوارض جدی نداره؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.13

      با سلام خدمت شما کاربر گرامی. آر اف سوزنی عوارض خیلی جدی نداره و معمولا عوارضی که بعد از جوانسازی به روش آر اف بر روی پوست ظاهر می شوند، طی 3 الی 4 روز از بین می روند.

      پاسخ دهید
  • نورسته 1400.04.05

    ترمیم پوست بوسیله آر اف فرکشنال به چه مدت مراقبت های بعد از عمل نیاز داره؟ ممنون می شم پاسخ بدین

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.05

      سلام خسته نباشید. دوره بهبودی جوانسازی با آر اف فرکشنال ، زیاد طول نمیکشه و معمولا بعد از دو الی سه روز به فعالیت روزانه خود میتونین ادامه بدین. توصیه می کنیم که بعد از عمل مدت زمان دقیق دوره نقاهت را از پزشک خود بپرسید.

      پاسخ دهید
  • mahtabsadrazadeh 1400.07.25

    سلام و عرض احترام
    قیمت دستگاه آر اف فرکشنال خانگی در انواع مختلف رو اعلام می کنید لطفاً؟
    با تشکر

    پاسخ دهید
  • mohsen 1400.09.27

    سلام دستگاه آر اف چه قیمته؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.09.27

      سلام به شما
      برند و مارک دستگاه را باید مشخص کنید
      برای دستیابی به قیمت دستگاه آر اف در انواع برند ها ومحصولات مختلف به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت رجوع نمائید.

      پاسخ دهید
    • نسرین یزدان دوست 1401.11.14

      قیمت دستگاه اراف چند؟

      پاسخ دهید
      • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1401.11.15

        سلام قیمت دستگاه ار اف رو می تونید در بخش فروشگاه سایت ملاحظه بفرمایید

  • ROZITA 1401.01.28

    سلام کسایی که ایمپلنت دندان انجام داده باشن می تونن از RF استفاده کنن؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1401.01.31

      سلام قیل از انجام هر گونه عمل زیبایی باید با پزشک مشورت کنید

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020