کاربرد تزریق ژل برای خط خنده

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.03.01
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

روش تزریق ژل خط خنده به منظور رفع خط و چروک عمیق بین گونه و دهان عمل می کند ، که به خط خنده معروف است. در نوشته پیش رو ،روش تزریق ژل خط خنده و عوارض و مراقبتهای قبل و بعد از آن را مورد بررسی قرار می...

تزریق ژل به منظور رفع خطوط عمیق و نمیه عمیق پوست ، در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. امروزه تزریق ژل خط خنده برای رفع خط عمیق جداکننده گونه و لبها بسیار محبوب می باشد. در نوشته پیش رو قصد داریم به تزریق ژل خط خنده و فواید و عوارض آن بپردازیم. همچنین به تمام سوالات مهم در مورد مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل خط خنده خواهیم پرداخت.

در این  ویدئو نحوه صحیح تزریق ژل به صورت به منظور رفع خط خنده  به سادگی هرچه تمام تر توضیح داده داده و می تواند آشنایی خوبی را این مقوله ایجاد کند.

برای آشنایی بیشتر با سایر کاربرد های تزریق ژل در درمان و زیبایی صورت و اندام بدن پیشنهاد می کنیم مقاله ” کاربردهای درمانی و جوانسازی تزریق ژل چیست ” را مطالعه نمایید.

"ناحیه

پر کننده های تزریقی به منظور حجم سازی شکاف نرم مانند خطوط لبخند در دنیای جوانسازی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این محبوبیت از زمانی رشد پیدا کرد که استفاده از هیالورنیک اسید در این پرکننده ها بسیار  رایج شد. لازم به ذکر است که اسید هیالورنیک خود از اجزای پوست انسان است و هیچ گونه ناسازگاری زیستی با بدن انسان ندارد.

تصاویر چهار خانم با خط خنده ها مختلف در تصویر مشهود می باشد

خطوط مختلف خنده با کانتور های متفاوت

تزریق ژل خط خنده چیست

تزریق ژل برای رفع خط خنده ، فرایندی است که در آن با استفاده از ژل و فیلر هیالورونیک اسید دار ، خط عمیق اطراف لب ، رفع و اصلاح می شود. البته همراه با خط خنده ، چین و چروک های نازولبیال و کانتور لب و دهان هم اصلاح می شوند.  این فرایند بسیار ایمن بوده و با توجه به اینکه ، هیالورنیک اسید موجود در این ژل ها ، در بدن خود ما هم وجود دارد، در نتیجه این مواد با بدن سازگاری دارد. تزریق این ژل ها در صورت استاندارد بودن محصول، هیچ ناسازگاری زیستی با بدن ما نخواهد داشت.

نواحی مختلف اطراف لب و خط خنده بصورت ویژه نمایان می باشد. زمینه تصویر آبی می باشد

ناحیه مربوط به خط خنده

خط خنده کجای صورت است

به خط عمیقی که از گوشه لبها شروع شده و تا کناره بینی امتداد دارد خط خنده گفته می شود . این خط می تواند در صورت شدید بودن تا زیر چشم هم ادامه پیدا کند.  این خط عمیق بوده می باشد و در اثر خنده ، نمایان تر می گردد. شکل و الگوی خط خنده با توجه به ساختار صورت و عادت های مختلف در طول زندگی، می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

تاثیر پیری و افزایش سن بر پیدایش خط خنده در تصویر کاملا نمایان می باشد

پیری و پر رنگ شدن خط خنده

علت ایجاد خط خنده چیست

با افزایش سن به علت حرکات و حالت های مکرر صورت ، خندیدن ، وارد کردن فشار به عضلات صورت ، ادامه دادن عادات نادرست ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، سیگار کشیدن و ..، خطی در امتدا کناره بینی تا گوشه لبها بوجود می آید که به خط خنده معروف می باشد.   متاسفانه اگر فردی بسیار خوشحال و خندان باشید ، عمق و شدت این خط بیشتر خواهد بود.

 اثر خندیدن و لبخند زدن ضخامت پوست را کاهش می دهد و منجر به ایجاد خطوطی می شود که پس از اتمام خنده یه قهقه ،باقی می مانند. پیدایش خطوط بینی می توانند از حدود 25 سالگی شروع شده به ظاهر شدن کنند و با افزایش سن ، رشد پیدا کنند.

روند پیری می تواند منجر به کاهش کلاژن پوست ، اسید هیالورونیک و الاستین شود ، در مجموع این عناصر قوام دهنده ، پوست یک سیستم پشتیبانی طبیعی را ایجاد می کنند ، پوست را جوان ، صاف نشان می دهد. وقتی این اجزا از بین بروند ، پوست شروع به آویزان شدن می کند و ممکن است چین و چروک یا چین های عمیقی ایجاد شود. روند پیری همزمان شاهد جابجایی پدهای چربی صورت و کاهش کلی حجم صورت است. این خصوصیات زمینه ساز بوجود آمدن خط خنده هستند.

"نحوه

روند تزریق ژل به خط خنده

چین های عمیق بینی (خطوطی که از گوشه سوراخ بینی تا گوشه دهان به صورت مورب در حال حرکت هستند) سایه هایی ایجاد می کنند که باعث می شود صورت زودرس و خسته به نظر برسد.

چین های عمیق ملابالیایی (خطوط ماریونتی که از گوشه های دهان به سمت پایین می آیند) سایه هایی را در گوشه های دهان ایجاد می کنند که می توانند صورت فرد را ناراحت یا با احساسات منفی معرفی کنند. بسیاری از دوطلبان تزریق ژل و فیلر از ظاهر خطوط لبخند عمیق شکایت دارند. راه حل تمام این مشکلات و شکایات تزریق ژل می باشد .

تزریق ژل به خط خنده چگونه انجام می شود

قبل از انجام روش پرکن لبخند ، شما یک مشاوره قبل از درمان با پزشک متخصص خواهید داشت. مشاوره اطمینان حاصل خواهد کرد که روش مناسب است یا خیر ، موارد منع مصرف بالقوه را شناسایی می کند و در مورد نتایج درمان مورد نظر بحث می کند. یکی از این روش ها مورد بحث قرار گرفته و یک برنامه درمانی به توافق طرفین می رسد.

 تزریق مواد فیلر لبخند حاوی ماده طبیعی هیالورونیک اسید در درم (لایه پوست) در محل (محل) مورد توافق انجام می شود .محل تزریق بستگی به این دارد که آیا درمان برای خطوط ، چین و چروک ها ، یا چین خوردگی ها باشد.

ابتدا محل تزریق ضدعفونی شده و بوسیله کرم بی حس می شود. سپس بوسیله سرنگ تزریقهای کوچکی در دو سمت دهان  ، در امتداد خطوط لبخند انجام می شود. البته بیشتر ژل های تزریقی مناسب برای خط خنده ،خود حاوی مواد بی حسی می باشند. با تزریق ژل خط خنده علاوه برا رفع خط خنده ، چین های نازولبیال و کانتور لب هم کشش پیدا کرده و رفع می شوند.  پرکننده با تزریق در امتداد چین ها و خطوط اطراف دهان تا کناره بینی ، به منظور پر کردن آنها اعمال می شود،  چین ها و خطوط برداشته می شوند و ظاهری شاداب تر و جوانتر به چهره می دهند.

تاثیر ژل خط خنده با زمینه سفید مشخص می باشد

تاثیر ژل بر روی خط خنده

کاربرد های تزریق ژل خط خنده

مهمترین کاربرد تزریق ژل به اطراف کانتور دهان ، شادابی و جوان شدن پوست و کل چهره می باشد. در حالی که خطوط لبخند ممکن است با افزایش سن، اجتناب ناپذیر باشد، خوشبختانه یک راه حل وجود دارد. پرکننده های خط لبخند ، عمدتاً حاوی ماده ای طبیعی به نام هیالورونیک اسید هستند. هنگام تزریق به درم ، پرکننده مبتنی بر اسید هیالورونیک به ناحیه خط خنده حجم دهی و رطوبت اضافه می شود در نتیجه ظاهر جوانتری با کانتورهای صاف و گردتر ایجاد می شود.

نحوه جلوگیری یا کاهش خطوط لبخند

یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از خط لبخند ، ترک سیگار است. سیگار کشیدن باعث تجزیه کلاژن اطراف دهان می شود و منجر به تشکیل خط خنده می شود. کلاژن یکی از اجزای ساختاری پوست است و از دست دادن آن باعث بروز مشکلات فراوانی برای پوست می شود.

ابه علاوه ، استفاده از ضد آفتاب مناسب می تواند اثرات پیری را که در معرض آفتاب قرار دارد روی پوست به حداقل برساند. قرار گرفتن در معرض آفتاب اساساً علت اصلی آسیب پوست است. اشعه ماورا بنفش می تواند به پوست نفوذ کند و با  تولید رادیکال های آزاد، باعث تجزیه کلاژن و الاستین می شود.

اگر تمایل دارید بهترین مدل های تزریق ژل لب را بشناسید و در مورد حجم دهی و فرم دهی لب اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ” انواع مدل های محبوب برای تزریق ژل لب ” را مطالعه نمایید.

تاثیر استفاده از ژل برای اصلاح خط خنده

تاثیر استفاده از ژل برای اصلاح خط خنده

عوارض تزریق ژل برای ترمیم خط خنده

با تزریق ممکن است خراشیدگی جزئی احساس شود ، اما دردناک نخواهد بود. نتایج لبخند فوری خواهد بود و پزشک شما  مراقبت های پس از درمان را مورد بحث قرار می دهد. ممکن است در محل تزریق مقدار کمی کبودی یا درد داشته باشید ، که یک تا دو روز پس از تزریق از بین می رود.

البته با توجه به اینکه برای رفع نقص خط خنده از ژل های هیالورنیک اسید استفاده می شود ، این اثر برگشت پذیر است ، بنابراین ، در صورت عدم رضایت از نتیجه می توانید از پزشک بخواهید تا با رعایت نکات ایمنی ژل تزریق شده را تخلیه کند.

تصویر دختر خانمی در حال تزریق ژل که حس درد را در مخاطب تداعی می کند . زمینه تصویر سفید بوده و شکل سرنگ کاملا آشکار می باشد

درد تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده چقدر درد دارد

تزریق ژل و فیلر به ناحیه اطراف دهان و سایر نواحی صورت خیلی با درد همراه نیست. این به این علت است که در خود ژل و فیلر های مورد استفاده در رفع و پرسازی چین و چروک و خطوط روی پوست ، از بی حس کننده های محلول استفاده می شود. با این حال قبل از این کار ، پزشک در مرحله ای جداگانه با استفاده از بی حس کننده موضعی محدوده تزریق را آماده تزریق می کند.

ممنوعت تزریق ژل برای رفع خط خنده در تصویر کاملا مشخص می باشد

ممنوعیت تزریق ژل خط خنده

چه کسانی نباید از ژل خط لبخند استفاده کنند

تزریق ژل خط خنده مانند سایر نواحی محدودیت هایی دارد. تزریق ژل کلا مستلزم داشتن شروط لازم توسط داوطلب است. برای افرادی با مشکلات ذیل ، تزریق ژل خط خنده ممنوع است.

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که سابقه بیماری های خود ایمنی همچون دارند
  • افراد دارای بیماری های خود ایمنی مانند آسم و آلرژی ، لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک
  • سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی
  • افرادی که به خاطر بیماری قلبی از داروهای مختلف استفاده می کنند
  • سابقه سکته مغزی
  • استفاده از انسولین
تصویر صورت صاف یک خانم نمایان می باشد . ین صافی به علت استفاده از ژل در ناحیه خط خنده می باشد

فواید ژل خط خنده

فواید تزریق ژل خط لبخند

تزریق ژل خط خنده فواید بسیاری دارد. با توجه به اینکه وجود خط خنده در صورت بسیاری از افراد تاثیر چشمگیری دارد. لذا در صورت تزریق صحیح می توان آن را زدود و  به صورت جوانی و زیبایی هدیه کرد.

تصویری از صورت یک دختر خانم که توسط پزشک در حال تزریق ژل می باشد . زمینه تصویر سفید و دستکش دکتر سفید رنگ این تزریق مربوط به خط خنده می باشد . همچنین تصویر بسته از صورت است و سرنگ کاملا در تصویر مشهود می باشد

مراقبت های قبل از تزریق فیلر خط خنده

اقدامات قبل از تزریق ژل خط خنده

قبل از تزریق ژل خط خنده باید به توصیه های پزشک توجه ویژه داشته باشیم. این توصیه ها قبل از تزریق، توسط پزشک بارها گوشزده خواهد شد. در ادامه به برخی از این توصیه ها اشاره خواهیم کرد.

  • حداقل تا ده روز قبل از تزریق ژل لب، از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی خود داری شود.
  • در مورد هر گونه داروی مصرفی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.
  • تا حداقل 24 ساعت قبل از تزریق ژل، از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  • در روز تزریق از مصرف هرگونه لوازم آرایشی مالیدنی به محل تزریق خود داری شود.
  • حتی الامکان وعده غذایی قبل از تزریق ژل، سبک باشد.

اقدامات بعد از تزریق ژل خط لبخند

برای جلوگیری از عوارض پیش بینی نشده، پس از تزریق ژل خط خنده، بهتر است به نکات مهم توجه داشته باشیم. در ادامه به برخی از نکات عمومی که باید پس از انجام این روش به آنها توجه شود، خواهیم پرداخت.

  • از لمس ، خاراندن ، فشردن و ماساژ دادن کانتور دهان نزریک به محل تزریق بپرهیزید.
  • از انجام ورزش و فعالیت های سنگین تا ده روز پس از تزریق خودداری شود.
  • حداقل تا یک هفته پس از تزریق از اصلاح و آرایش صورت و محل تزریق خودداری شود.
  • دمای محل زندگی می تواند در نحوه شکل گیری ژل در محل تزریق تاثیر گذار باشد. دما متناسب باشد.
  • تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی پس از تزریق می تواند در روند اثر گذاری بسیار موثر باشد.

از بهترین ژل های قابل استفاده برای رفع خط خنده می توانیم به ژل رووفیل اشاره کنیم.

"تصویر

هزینه انجام تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده . همچنین با توجه به اینکه این کار یک عملیات زیبایی محسوب می شود، مشمول بیمه خدمات درمانی نخواهد شد. عوامل متعددی بر هزینه تزریق ژل و فیلر به ناحیه خط خنده تاثیر می‌گذارند. این عوامل شامل نوع برند ژل انتخاب شده، مقدار ژل تزریق شده، روش مورد استفاده برای این کار و نیز تجربه و تخصص پزشک معالج می‌باشد.

برند و کشور سازنده ترمیم کننده  مورد استفاده در قیمت کل هزینه تزریق ژل اثر گذار خواهد بود. هرچند قیمت فیلر و ژل در هزینه نهایی انجام عمل تزریق و جوانسازی تاثیرگذار است اما خرید ژل با بهترین و معتبر ترین مارک ها برای تزریق و خرید فیلر برای پرکردن حفره ها می تواند عمل جوانسازی را برای بیمار تسهیل و مطمعن کند.

به عنوان نتیجه گیری نهایی، تزریق ژل خط خنده یا لبخند ، روشی پر استفاده است که بیشتر بین افراد مسن رایج می باشد و می تواند تاثیر زیادی در جوان به نظر رسیدن چهره فرد  به همراه داشته باشد.
هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی تزریق ژل خط خنده ،عوارض ، فواید ، مراقبت ها و دستورالعمل های قبل و بعد از  تزیق آن موفق بوده باشد.

منبع: omniya

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01پس از تزریق ژل خط خنده می توان صورت را شست ؟

بهتر است تا 12 ساعت پس از تزریق ژل خط خنده ، صورت خود را شست و شو ندهید . در صورت نیاز مبرم به شستشو باید فشار و دمای آب کاملا کنترل شده باشد.

02آیا می توان با استفاده از تزریق ژل ، خط خنده را کاملا محو کرد ؟

افزایش کیفیت ژل و کیفیت تزریق می تواند تاثیر زیادی در  اثر گذاری پس از تزریق ژل خط خنده داشته باشد و بتواند برای مدتی خط خنده را کاملا محو کند.

03ماندگاری اثر تزریق ژل خط خنده چقدر می باشد؟

ماندگاری تزریق ژل خط خنده بین 4 تا شش ماه می باشد. در مواردی دیده شده که اثر تا 8 ماه ماندگاری داشته است.

04تزریق ژل خط خنده نیاز به چه غلظتی از هیالورونیک اسید دارد؟

با توجه به عمیق بودن خط خنده موجود در اطراف بینی و لب ، باید گفت که غلظت ژل تزریقی مناسب خط خنده باید بالا باشد.

05تزریق ژل به ناحیه خط خنده باعث ایجاد زخم ، تورم و یا کبودی در صورت می شود؟

خیر ، تزریق ژل در ناحیه خط خنده بسیار امن بوده و هیچ عوارض جانبی قابل توجهی از خود بجای نخواهد گذاشت. البته در صورتی که به نکات ایمنی و مراقبت های قبل و بعد از تزریق توجه شود.

06بهترین فیلر های خط خنده مربوط به چه برند هایی می باشد؟

بهترین فیلرهای خط خنده  در قسمت فروشگاه سایت نوآوران سلامت قابل دسترسی هستند.

07تزریق ژل لب چقدر درد دارد ؟

با توجه به تمهیداتی که قبل از تزریق توسط پزشک سنجیده می شود، می توانیم بگوییم تزریق زل لب با درد همراه نخواهد بود.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • آمیتیس 1400.04.09

    سلام
    می خواستم بدونم برای تزریق ژل خط خنده آیا از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.09

      سلام و درود بر شما
      بله ، در صورتی که ژل خط خنده خود حاوی لیدوکایین نباشد ، متخصص برای به صفر رساندن درد از مقداری بی حس کننده موضعی استفاده خواهد کرد.

      پاسخ دهید
  • نسترن 1400.04.22

    سلام ممنون بابت این مطلبی که در مورد ژل خط خنده نوشتین
    اگه میشه بگید ماندگاری اثر بعد از تزریق ژل خط خنده به چه چیزهایی بستگی داره؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.22

      سلام و درود
      خواهش دوست گرامی
      ماندگاری اثر تزریق ژل خط خنده به عوامل زیادی از جمله مارک و برند ژل ، تجربه پزشک ، میزان دوز تزریق آن وابسته می باشد.

      پاسخ دهید
  • نگار 1400.05.14

    سلام اگه میشه چند عدد ژل خط خنده با کیفیت و ماندگاری بالا معرفی کنید
    ممنون میشم

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.14

      سلام و درود
      برای دستیابی به بهترین ژل های خط خنده می توانید به قسمت فروشگاه سایت نوآوران سلامت مزاجعه فرمایید.

      پاسخ دهید
  • nilooahmadi 1400.08.15

    سلام
    وقت شما به خیر و نیکی
    ژل خط خنده برای چه برندها و مارک هایی در بازار ایران موجود است ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.08.15

      سلام و درود
      ژل خط خنده در انواع برند های مختلف کره ای ، فرانسوی و ایتالیایی در بازار موجود می باشد

      پاسخ دهید
  • شهرزاد 1400.12.02

    خسته نباشید
    محصولات پر کننده مرتبط با خط خنده و مو چیا هستند؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.12.02

      سلام و درود به شما
      محصولات مختلف و متنوعی در رابطه با نواحی مورد اشاره شما در بازار موجود می باشد. اما برای دستیابی به بهترین فیلر خط خنده و بهترین فیلر مو موجود در بازار به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمائید.

      پاسخ دهید
  • مشکینی 1401.01.27

    سلام. شما فیلر پروفایلو هم میفروشید؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1401.01.27

      با سلام و عرض ادب. لطفا برای مشاهده و خرید فیلر پروفایلو به فروشگاه نوآوران سلامت مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020