تصویر یک خانم با زمینه روشن و سفید در حال تزریق پی ار پی در کف سر خود جهت بهبود رشد موهای خود. موهای خانم قهوه ای سوخته و دستکش پزشک آبی می باشد .همچنین سرنگ تزریق در تصویر نمایان است .

درمان مشکلات موی سر با پی آر پی مو

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.01.03
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

پی ار پی مو کاربرد های مختلفی در درمان ریزش ، رفع کم پشتی و ضعیفی موی سر ، مراقبت بعد از کاشت و کمک به رشد مجدد آن دارد. در این مقاله به بررسی عوارض روش پلاسمای غنی از پلاکت در ترمیم مو ، مراقبت های...

به مرور زمان و افزایش سن، رشد و استحکام مو کاهش یافته و افراد دچار انواع مشکلات مو از جمله ریزش، ضعیف شدن مو و… می شوند. پلاسمای غنی از پلاکت روشی درمانی است که پزشکان برای تسریع بهبود درمان مو از آن استفاده می کنند. در ادامه این مقاله به معرفی روش پی آر پی مو پرداخته و کاربردهای پر استفاده آن در رفع مشکلات مو از جمله جلوگیری از ریزش و ضعیفی مو ، تنکی و کم پشتی و.. را مورد بررسی قرار می دهیم.

با خواندن مقاله ” پی آر پی چیست ، کاربردهای آنرا بهتر بشناسیم ” با کاربردهای جوانسازی و درمانی پی آر پی و مراقبت های قبل و بعد از درمان همچنین عوارض استفاده از پلاسمای غنی شده از پلاکت آشنا می شوید.

تصویر خانمی نشسته بر روی صندلی در حال تزریق پی ار پی مو. زمینه تصویر سفید و تار بوده و لباس پزشک و بیمار هم سفید می باشد . سرنگ تزریق در تصویر نمایان است

تزریق پی آر پی برای مو

پی آر پی مو چیست

پی آر پی یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت، غلظت بالایی از پلاکت‌ها را در حجم کوچکی از پلاسمای خون دارد. عموما غلظت آنها  دو تا هشت برابر غلظت پلاکت در خون است.

پی آر پی یک درمان جدید و ابتکاری برای ریزش مو است که نیازی به جراحی ندارد اما می تواند به تحریک رشد مو کمک کند. این عمل مستلزم گرفتن مقدار کمی نمونه از خون تان است. این نمونه خون با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین فن آوری برداشت می شود و سپس دوباره به پوست سر شما تزریق می شود. پی آر پی مو چند جلسه درمان کوتاه مدت لازم دارد.

هنوز تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن این روش انجام نشده است. همچنین اینکه این روش برای چه کسانی و تحت چه شرایطی مناسب است نیز هنوز کاملاً واضح نیست. بر اساس یک مطالعات صورت گرفته، با اینکه این روش دارای بنیان علمی کافی برای استفاده با هدف احیای مو می‌باشد، اما استفاده از پی آر پی بدین منظور هنوز در مراحل اولیه خود است و شواهد کلینیکی محدودی در این زمینه وجود دارد.

در تصویر مراحل تهیه و انجام پی ار پی مو به تصویر کشیده شده است . تصویر بیمار درسه حالت قبل از تزریق ، در هنگام تزریق و بعد از آن مشخص می باشد .

روند انجام پی ار پی مو

روند انجام پلاسمای غنی از پلاکت برای ترمیم مو

پی آر پی برای درمان ریزش مو یک روش پزشکی سه مرحله‌ای است که طی این سه مرحله خون فرد گرفته می‌شود و پس از جداسازی پلاسما از سایر اجزا و غنی سازی آن از پلاکت به پوست سر تزریق می‌شود. در ادامه این روند را بررسی می کنیم.

ابتدا خون از فرد گرفته می‌شود. این خون معمولا از بازوی فرد گرفته می شود و داخل دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی قرار می‌گیرد. سانتریفیوژ دستگاهی که به سرعت می‌چرخد تا مایعات یا سایر مواد را از هم جدا کند. سپس بعد از حدود 10 دقیقه سانتریفیوژ شدن، خون به 3 لایه جدا تبدیل می‌شود.این لایه ها شامل پلاسمایی با پلاکت کم ، پلاسمای غنی از پلاکت و  گلبول‌های قرمز خون می باشند.

در آخر پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده شده و سپس به قسمت‌هایی از پوست سر که نیازمند رشد مو هستند تزریق می‌شود. درمان های پی آر پی یبین 15 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد و بیماران می توانند بلافاصله بعد از آن فعالیت های عادی خود را انجام دهند. برای مشاهده فیلم های تزریق پی آر پی صفحه آموزش پی آر پی مو را ببینید.

تصویر یک پک کیت کامل پی ار پی برای تزریق به کف سر . سوزن و محفظه های تولید و نگهداری پلاسما در تصویر مشاهده می شود . زمینه تصویر سفید می باشد

تصویر کیت پی آر پی مو

کیت هایی برای جداسازی پلاکت از خون برای پی آر پی مو

برای تهیه پی آر پی میتوان از دو نوع کیت پی آر پی استفاده کرد. این دو دسته شامل کیت های با پایه ظرف و کیت های با با پایه ژل می شوند. کیت های با پایه ظرف می‌توانند غلظت های پلاکتی را در حدود ۴ تا ۸ برابر ایجاد کنند که این غلظت در کیت‌های با پایه ژل حداکثر می‌توانند تا ۲ پلاکت موجود در خون عادی فرد باشد.

غلظت دو برابری پلاکت در کیت‌های با پایه ظرف برای درمان تزریق در مفصل مناسب هستند  ولی برای استفاده در فیلدهای زیبایی مخصوصاً رفع مشکلات مو، گزینه مناسبی نخواهند بود. کیتهای پی ار پی مو باید بتوانند غلظت بسیار خوبی از پلاکت حدود تا 7 برابر را تهیه کنند.

در نظر داشته باشید خرید کیت پی آر پی مناسب، در کیفیت نتیجه عمل پی ار پی و کاهش عوارض عمل بسیار موثر و تعیین کننده است.

تصویر قیل یعد تزریق پی ار پی به کف سر یک اقا. کاربرد های پی ار پی برای مو سر بسیار زیاد هستند .

کاربردهای پی ار پی مو

کاربردهای پی آر پی برای مو

پی ار پی مو ، با توجه به گستردگی و تنوع استفاده ای که برای رفع و اصلاح مشکلات و نقوص موی سر و پوست کف سر دارد ، می تواند با هدفهای مختلف ، بکار گرفته شود. بسته به نیاز داوطلب و پیچیدگی مشکلات مو این روشها مورد استفاده قرار می گیرند. گزینش هر کدام از این روشها بر عهده پزشک متخصص است. در ادامه به بررسی این کاربردها می پردازیم.

تصویر قبل و بعد استفاده از پی ار پی در کاشت و پیوند مو . بک گراند تصویر سفید بوده و از بالای سر دو شخص عکسبرداری شده است.

پی ار پی و کمک به کاشت مو

تسریع در رشد مو پس از کاشت

 استفاده از پلاسمای غنی شده از پلاکت ، می تواند به سرعت بخشیدن به رشد مو پس از کاشت یا پیوند مو  کمک بسیار زیادی کند.  در پیوند مو ابتدا فولیکول های مو از محلی  برداشته شده و بر روی پوست کف سر در ناحیه دریافت کننده قرار داده می شود. معمولاً ناحیه مبدا ، پوست پشت سر بیمارمی باشد.

در حدود شش ماه و بعضاً کمتر هم ، فولیکول های پیوند شده ، شکوفا شده و رشد می کنند. این فولیکول ها در ناحیه مقصد ، مو تولید می کنند که البته فعالیت برخی از فولیکول های پیوند داده شده در محیط جدید موفق نبود و در آن محل تولید مو انجام نمی شود.

استفاده از پی ار پی برای افزایش و رشد فولیکول های موی پیوند داده شده و همچنین سعت بخشیدن آن به رشد مو بهبودی و ترمیم زخم بعد از پیوند، به طور صد در صدی تایید نشده و چند وقتیاست که در حال بررسی می باشد. در حال حاضر مقالات فراوانی در مورد استفاده از پی آر پی در رفع مشکلات مربوط به کاشت مو وجود دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می گردد.

تصویر موهای یک خانم قبل و بعد از انجام پی ار پی مو . ریزش موهای این خانم بعد از استفاده از پی ار پی رفع شده است .

پی ار پی و جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری ریزش مو با پی آر پی

استفاده از پی ار پی در جلوگیری از ریزش مو امروزه به عنوان روشی نوین در نظر گرفته می شود. فولیکول های مو به دلیل تغذیه شان توسط خون زنده می مانند و وقتی فولیکول های مو و یا ریشه موها سالم است، رشد موها نیز طبیعی است. اما در صورتی که این فولیکول ها تخریب شده و نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند به عدم رشد مو و پس از آن ریزش مو منجر می شوند.

وقتی ما پلاکت ها را توسط پی آر پی به محل فولیکول آسیب دیده مو وارد می کنیم، مکانیسم ترمیم زخم به صورت طبیعی تقویت می شود. برخی پزشکان در سراسر جهان بر این باورند که پی آر پی می تواند برای تحریک رشد فولیکول های مو، جهت جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد.

تصویر قبل و بعد تزریق پی ار پی مو برای یک خانم و یک اقا. تغییرات کاملا چشمگیر می باشد

کمک به رشد دوباره مو با پی آر پی

احیا و رشد مجدد مو با پلاسمای غنی از پلاکت

از پلاکت‎‌های خون برای تقویت رشد فولیکول‌های تنبل مو و در نتیجه رشد مجدد و احیای مو و ابرو استفاده می‌شود. در این روش، پلاکت‌ ها به یک دستگاه میکرونیدلینگ افزوده می‌شوند که به ناحیه ابرو و سر تزریق می شود و طی سه تا چهار هفته موهای ابرو را بیشتر می‌کنند.

 برای موهای سر کمی متفاوت است و این زمان 4 تا 6 هفته خواهد بود و در طول سه ماه، هر یک ماه، نیازمند تکرار درمان هستیم. باید به این نکته توجه داشت که در صورت ازبین رفتن کامل فولیکول های مو این روش مناسب نخواهد بود.

دو تصویر از دو نفر نشسته ، یک در حال تزریق پی ار پی مو و دیگری در حال کاشت مو می باشد . پزشک در یکی از تصاویر مشخص می باشد

پی ار پی مو در مقابل کاشت مو

پی آر پی مو بهتر است یا کاشت مو

روش های ترمیمی مو مانند روش ، به عنوان یک روش کمکی جهت درمان ریزش مو بکار می رود. این روش یک عمل جراحی زیبایی محسوب نمی شود در حالی که کاشت موی سر این چنین نیست و یک عمل جراحی زیبایی محسوب می شود. در واقع پی آر پی از روش های ترمیم و بازسازی مو می باشد. همچنین این روش در مقایسه با تکنیک های جدید کاشت مو، نتوانسته بازدهی و نتایج خیلی چشمگیری داشته باشد.

در روشهای کاشت مو عموماً، پزشک متخصص با استفاده از تارهای مو که از ناحیه دیگری از سر (اکثرا از پشت سر که به بانک مو معروف است) جدا کرده و با کمک دستگاه های پیشرفته آنها را در نواحی که دچار ریزش یا طاسی شده اند، به دقت قرار داده (کاشته می شود). ولی در روش  ، پلاسمای غنی شده خونِ خود فرد به ناحیه ریزش، فقط تزریق می شود.

"تصویر

عوارض پی آر پی مو

از آنجا که در این روش از خون بدن بیمار به خودش تزریق می‌شود، احتمال واگیردار بودن بیماری وجود ندارد. اما  هر درمانی که شامل تزریق باشد عوارضی عمومی خواهد داشت. عوارض تزریق پی ار پی مو شامل موارد زیر می باشد.

  • آسیب رسیدن به اعصاب یا عروق خونی
  • عفونت
  • کلسیفیکاسیون (رسوب کلسیم) در نواحی تزریقی
  • ایجاد زخم در بافت هدف

این احتمال نیز وجود دارد که بدن شما نسبت به مواد بی‌حسی مورد استفاده در این روش واکنش منفی نشان دهد. اگر تصمیم گرفتید از این روش برای ریزش مو استفاده کنید، اطلاعات کافی درباره سوابق درمانی و میزان تحمل بیهوشی خود به پزشک ارائه دهید.

تصویری از یک خانم که بسیار نگران ارپز ریزش موی خود پس از انجام پی ار پی می باشد . زمینه و لباس و برس شخص سفید و روشن می باشد

ریزش مو پس از پی ار پی

علت ریزش مو بعد از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به سر

دو حالت اصلی برای ریزش مو بعد از پی آر پی وجود دارد؛

درحالت اول، ریزش نشانه خوبی است و موهای ضخیم‌تری در آینده رشد خواهند کرد. برای روش های موثر برای درمان آلوپسی اندروژنیک، انتظار این ریزش مو نیز وجود دارد. در اصل موهای ضعیف و نازک، پوست سر را ترک می‌کنند و موهای قوی‌تر و رشد می کنند. ریزش در این حالت، مورد مثبتی است.

درحالت دوم تزریق پی ار پی در واقع زیان بار بوده و باعث شده روند ریزش موی ژنتیکی و بالقوه را تسریع کند. پی آر پی گاهی می‌تواند باعث یک جریان تلوژن شود که این جریان  باعث می‌شود آلوپسی اندروژنیک سطح زیرین بدتر شود. شکی وجود ندارد که این روش برای برخی افراد موثر نیست و روند آلوپسی اندروژنیک را بیشتر از حالتی که از پی آر پی استفاده نمی‌شد، تسریع می‌کند.

تصویر یک خانم در حال تزریق پی ار پی توسط پزشکش . موهای خانم بلوند، دستکش دکتر آبی و زمینه تصویر سفید می باشد .

خواص پی ار پی مو

فواید و نتایج ترمیم موی سر با پلاسمای غنی از پلاکت

روش پی ار پی مو فواید و مزیت هایی نسبت به دیگر روش های درمان مو دارد در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

  • ایمنی و امنیت

در این روش از سلول‌های خود بیمار استفاده می‌شود و ریسک رد شدن درمان توسط بدن یا واکنش آلرژیک وجود ندارد

  • ناراحتی کم

از آنجا که در این روش عمل و جراحی وجود ندارد ، درد و ناراحتی کمی تجربه می شود. این درد در همان حدی است که در کارهای آزمایشگاهی معمولی تجربه می‌شود.

  • راحتی

این روش به دوره ریکاوری نیاز ندارد. می‌توانید پس از آن بلافاصله رانندگی کنید و به کارهای روزمره خود برگردید.

  • موثر بودن

این روش برای بسیاری از داوطلبان مناسب است. ممکن است سه ماه پس از درمان نتایج را مشاهده کنید، البته تاثیر کامل تا یک سال قابل مشاهده نخواهد بود.

سایر فواید پی آر پی مو شامل موارد زیر است:

  • فولیکول های مو را احیا و غنی کرده و روند رشد و تقویت مو را حفظ می کند.
  • می تواند همراه با میکرونیدلینگ استفاده شود.
  • به رشد مو در دوره پس از زایمان کمک می کند.
  • نتایج عمل کاشت مو را بهبود می بخشد.
  • پی ار پی درمانی مناسب برای مبتلایان به بیماری خود ایمنی دیسکوئید لوپوس است.

هنگامی که موهایتان مجددا رشد کنند، جلوه ظاهری و اعتماد به نفس شما بسیار بهتر می‌شوند. اینکه تمام سرتان مو داشته باشد باعث می‌شود جوان‌تر و در برخی موارد سالم‌تر به نظر برسید. در نتیجه بیشتر مشتاق مواجه شدن با موقعیت‌های اجتماعی جدید و چالش‌های جدید در محیط کار خود خواهید بود.

تصویر از یک خانم نشسته در حال تزریق پی ار پی موی سر توسط پزشکش می باشد . سرنگ در تصویر مشخص بوده . همچنین دستکش دکتر آبی می باشد

مراقبت های قبل از پی ار پی مو

مراقبت های قبل از انجام پی آر پی برای ترمیم موی سر

حتما باید قبل از انجام این روش مصرف هرگونه دارویی که استفاده می‌کنید را اعم از مکمل و داروهای گیاهی به پزشک اطلاع دهید. معمولا در جلسه قبل از درمان پزشک انجام کارهای زیر را توصیه نمی کند؛

  • استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون
  • مصرف سیگار، الکل یا مواد مخدر دیگر

همچنین قبل از انجام پی ار پی مو به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • درصورت استفاده از داروهای خاص حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  •  روز قبل از تزریق، موهای خود را بشوید و از مالیدن واکس و ژل روی مو خودداری کند. برای محافظت از ناحیه مورد درمان باید از یک کلاه تمیز به منظور پوشاندن موی سر بیمار استفاده شود.
  • داروهایی که خونریزی را طولانی می کنند مانند آسپرین، ایبوپروفن یا رقیق کننده های خون ممنوع است.
  • از آنجا که برای انجام PRP لازم است که از بیمار خون گرفته شود، پس حتما قبل از انجام روش یک وعده غذایی خوب بخورید.
دو تصویر کارتونی مانند، از علامت ممنوعیت و کیت نکهدارنده پلاسمای غنی شده برای پی ار پی مو. زمینه تصویر سفید می باشد

محدودیت های استفاده از پی ار پی مو

محدودیت های استفاده از پی آر پی برای مو

پی ار پی یا پلاسمای غنی شده از پلاکت از خون بدنمان تولید شده ، اما برای استفاده از آن محدودیت هایی وجود دارد. در صورتی که هر یک از موارد زیر را داشته باشید انجام عمل توصیه نمی شود.

  • عفونت حاد یا مزمن
  • سرطان
  • بیماری مزمن کبد
  • بیماری مزمن پوستی
  • بی‌ثباتی جریان خون ارسالی به بافت‌ها
  • هیپوفیبرینوژنمی
  • اختلالات متابولیسم
  • سندرم‌های اختلال عملکرد پلاکت
  • اختلالات سیستماتیک
  • سپسیس
  • تعداد کم پلاکت
  • بیماری تیروئید
موهای زیبای یک خانم پس از تزریق پی ار پی مو . توصیه ها و مراقبت های بهداشتی پس از تزری پی ار پی در این تصویر با یک علامت احتیاط و تعجب تداعی شده است .

مراقبت های پس پی ار پی مو

مراقبت های بعد از درمان و ترمیم مو با پی آر پی

بعد از انجام درمان و جوانسازی از طریق پی آر پی برای افزایش اثرگذاری و ماندگاری ببیشتر آن باید به نکات مراقبتی زیر توجه کنید.

  • بیمار باید به مدت 48 ساعت از شستن ناحیه درمان خودداری کند. اما پس از آن، استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی پوست و مو و ایرادی ندارد.
  • ممکن است در ناحیه درمان به مدت دو یا سه روز کبودی و درد را احساس کنید. استامینوفن می تواند به کاهش درد و ناراحتی شما کمک کند.
  • اگر موهای خود را رنگ می کنید یا درمان خاصی را انجام می دهید، می توانید یک هفته پس از درمان فعالیت خود را از سر بگیرید.

ماندگاری اثر جوانسازی مو با پی آر پی چقدر است

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این روش برای 4 تا 6 هفته باعث رشد و تقویت مو می‌شود و به مدت سه ماه هر ماه یک بار نیازمند تکرار درمان هستیم. به طور متوسط، بیشتر بیماران لازم دارند که این روش را پس از 6 تا 12 ماه تکرار کنند تا اثرات رشد مو حفظ شود.

ماندگاری پلاسمای غنی شده از پلاکت برای مو بستگی به موهای سر فرد و وضعیت آن خواهد داشت با توجه به جنس موها، میزان عمل به نکات و دستورالعمل های بهداشتی پس از تزریق و کیفیت انجام روش می تواند حدودا ۳ الی ۶ ماه اثرات خود را حفظ کند. البته در مواردی تا 8 ماه ماندگاری هم اتفاق افتاده است.

تصویر یک خانم در حال تزریق پی ار پی موی سر ، تکیه داده به تخت صندلی پزشک. پزشک در تصویر مشخص می باشد و دستکش های او آبی می باشد .همچنین زمینه تصویر بلر شده است .

هزینه های تزریق پی ار پی مو

در آخر ناگفته نماند که یکی از بهترین راه های تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن ؛ استفاده از فیلر مو یا همان هیر فیلر می باشد. لازم بذکر است که قیمت هیر فیلر با توجه به فواید بسیار زیادی که برای تقویت ریشه مو داشته ، اصلاً گران نبوده و قیمت آن در رنج میانگین محصولات تقویت مو قرار دارد.

هزینه انجام پی آر پی مو

هزینه درمانی پی ار پی مو به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله سابقه و تجربه پزشکی که قرار است درمان را انجام دهد، منطقه ای که می خواهید عمل را انجام دهید، زیرا نوع تجهیزات و مواد مصرفی هر کلینیک یا بیمارستان متفاوت است. کیفیت و قیمت کیت پی آر پی و تجهیزات مورد استفاده ، میزان تجربه پزشک و گستره منطقه هدف می تواند در میزان هزینه استفاده از این روش موثر باشد. همچنین در صورتی که پزشک باشید قیمت دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی در هزینه نهایی کار تاثیر گذار است.

به عنوان نتیجه گیری نهایی، پی ار پی مو روشی قدرتمند و مقرون به صرفه است که به حل یکی از برزگترین مشکلات مو که ریزش است کمک شایانی کرده است .
هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی پی ار پی مو ، کاربردهای متنوع آن در رفع مشکلات مو از جمله رفع ریزش مو ، کم پشتی، ضعیفی و کمک به کاشت و رشد مجدد مو و عوارض و نتایج و مراقبت های قبل و بعد آن موفق بوده باشد.

منبع:  healthline , medicalnewstoday , hillsidehairclinic

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01تزریق PRP جهت درمان ریزش مو برای چه کسانی مناسب تر است؟

این روش درمانی زیبایی برای کسانی  که از یک سو دچار ریزش شدید مو هستند و از سوی دیگر علاوه بر اینکه درنواحی و قسمتهایی از سرشان رشد ضعیف است. در عین حال  فولیکول‌های مو در حال فعالیت هستند- مناسب تر است. افرادی که طالسی طولانی مدت داشته اند، شانس زیادی برای درمان توسط پی ار پی ندارند.

02آیا کم خونی و فقر آهن در انجام پی ار پی مو تاثیر منفی دارد؟

خیر، کمبود آهن و آنمی یا کم خونی در انجام تزریق پی ار پی موی سر تاثیری نخواهد داشت.

03موارد منع استفاده تزریق پی آر پی برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

عمل جراحی در روزهای اخیر ، عفونت فعال  و ضعف شدید بدن می تواند از عواملی باشد که اجازه ندهد پزشک با انجام پی ار پی مواقت کند.

04تزریق پی آر پی به پوست کف سر ، برای بدن ضرر دارد ؟

خیر ، با توجه به اینکه پی آر پی از خون خود انسان تهیه می گردد ،هیچ ضرری برای بدن انسان ندارد.

05آیا پی آر پی به پوست کف سر تزریق یا به موی سر اعمال می شود ؟

پی آر پی مو ، به پوست کف سر تزریق می شود و باعث تحریک فیبروپلاست جهت ساخت کلازن و الاستین خواهد شد.

06آیا پی آر پی روشی مکمل برای تقویت موی سر می باشد؟

یله، استفاده از پی آر پی عمدتا به عنوان روش کمکی به حساب می آید. به عنوان مثال از پی ار پی به همراه بوتاکس برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود.

 

07پی آر پی تا چه حدی می تواند برای بدن ما ضرر داشته باشد؟ 

با توجه به اینکه پی آر پی از بدن انسان بدست می آید ، لذا استفاده  و تزریق پی آر پی هیچ گونه ضرری برای بدن ما ندارد.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • رضا بدیعی 1400.02.16

    سلام
    هزینه انجام پی ار پی مو چقدر؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.16

      با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما
      هزینه انجام پی ار پی مو به کیفیت تجهیزات و تزریق و تجربه متخصص وابسته می باشد و متناسب با اقتضای زمان می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند.

      پاسخ دهید
  • سمانه 1400.04.13

    سلام می خواستم بدونم که پی ار پی خود به خودی خود می تونه باعث تقویت و افزایش حجم مو بشه یا بصورت یک درمان کمکی در کنار کاشت مو مورد استفاده
    قرار می گیره؟.

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.13

      سلام و عرض احترام
      استفاده از پی آر پی به خودی خود کمی باعث تقویت مو می شود ولی زمانی نتایج استفاده از پی آر پی برای موی سر شگفت انگیز می شود که با یک روش ثانویه تقویتی مو مانند کاشت مو تلفیق گردد.

      پاسخ دهید
  • ssr1900 1400.05.04

    سلام
    برندهای معتبر کیت پی آر پی رو از کجاها میشه خریداری کرد؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.04

      سلام و درود
      بهترین کیت پی آر پی در سایت نوآوران سلامت مورد بررسی قرار گرفته و در قسمت فروشگاه سایت برای خرید در دسترس می باشند.

      پاسخ دهید
  • mozhganramezani 1400.07.20

    وقتتون بخیر
    به نظر من خرید دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی با کیفیت و خوب می تونه پی آر پی غنی تری رو واسه مو تولید کنه و خیلی هم مهمه

    پاسخ دهید
  • manley 1400.10.06

    وقت شما بخیر
    قیمت سانتریفیوژ پی آر پی در چه رنجی هست؟

    پاسخ دهید
  • donya 1400.11.30

    سلام
    واقعا معجزه می کنه پی آر پی مو
    راستی تعریف فیلر مو رو هم خیلی شنیدم ، به نظر شما خوبه استفاده کنم ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.11.30

      سلام بله
      درست می فرمائید.
      برای خرید هیر فیلر به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه نمائید.

      پاسخ دهید
  • هدیه 1401.01.25

    سلام وقت بخیر. شما خودتون فیلر مو میفروشین؟؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1401.01.25

      سلام درود بر شما. برای مشاهده قیمت فیلر مو موجود در سایت به بخش فروشگاه نوآورن سلامت مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020