خانم جواني مو هاي زيبايي دارد و به روش مزوتراپی مو به موهاي خود شادابي و طراوت بخشيده است.

مزوتراپی مو و ابرو برای تقویت و درمان ریزش

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.02.16
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

از مزوتراپی مو و ابرو برای رفع ریزش مو، تقویت و تحریک رشد مو و ابرو استفاده می شود. این مقاله به پرسش های شما از جمله روش انجام ، کاربرد ، انواع مزو مو ، مراقبت های قبل و بعد از درمان پاسخ می...

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در زمینه زیبایی برای بسیاری از افراد است. با اینکه ریزش 25 تا 50 تار مو در روز طبیعی است، اما بعضی مواقع ریزش مو می‌تواند باعث نگرانی شود. یکی از روش های زیبایی و درمانی که به رفع مشکلات مو کمک می کند، مزوتراپی مو یا مزو مو می باشد. مزوتراپی مو روی اپیدرم، بافت همبند پوستی، گردش خون و سیستم عصبی حسی تاثیر می گذارد. از این روش برای بهبود اشکال خاصی از طاسی مو مانند تلوژن افلویوم، الوپسی اندروژنیک، الوپسی ارهاتا و الوپسی استرسی استفاده می شود و برای درمان ریزش مو و ابرو مفید است.

فیلم بالا نحوه جوانسازی موی سر بوسیله روش مزوتراپی را نشان می دهد. در مقاله زیر سعی کردیم تمام پرسش های شما در زمینه مزوتراپی مو و ابرو شامل روش انجام، کاربرد، انواع مزو مو، مراقبت های قبل و بعد از درمان را با شما در میان بگذاریم. برای آشنایی با سایر کاربرد های روش مزوتراپی پیشنهاد می کنیم مقاله ” کاربردهای مزوتراپی چیست و عوارض آن ” را مطالعه نمایید.

پزشک در حال انجام مزوتراپي مو براي جوانسازي مو هاي يک خانم جوان کي باشد که در روي تخت دراز کشيده است. پزشک در حال تزريق کوکتل به ريشه مو هاي خانم مي باشد.

مزودرمانی مو

مزوتراپی مو و ابرو چیست

مزوتراپی مو یک روش درمانی و زیبایی غیرتهاجمی و غیرجراحی است که معمولا با استفاده از کوکتل مو برای بازیابی حجم مو و بهبود موهای نازک استفاده می‌شود. این روش شامل تزریقات کمی از عناصر دارویی ، آمینواسیدها ، ویتامین‌ها و سایر مواد به داخل لایه اپیدرم پوست است. این کار منجر به تحریک لایه مزودرم شده و در نتیجه رشد مو و تولید موی جدید را تسریع می‌ کند. به طور کلی مزومو به تزریق مستقیم مواد دارویی به پوست سر گفته می شود.

پزشک متخصصي در حال تزريق مزو به موي سر يک آقا مي باشد. آقا در حال انجام مزوتراپي مو مي باشد.

تقویت مو بوسیله مزومو

بیشتر مشکلات ریزش مو ناشی از عدم تعادل هورمونی اطراف فولیکول‌های مو هستند؛ مانند DHT (یعنی فقدان مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو و درنتیجه کاهش جریان خون به پوست سر). محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می‌شود شامل ترکیبی از آمینواسیدها، ویتامین‌ها، آنزیم‌های مشترک و مواد شیمیایی خاصی است که میزان هر یک از آن‌ها برحسب نیاز بیمار مشخص می‌شود. مزوتراپی به صورت تدریجی به بازیابی تعادل هورمونی مو کمک کرده، و این مسئله باعث رویش موهای جدید و سالم می‌شود. این روش هم برای مردان و هم زنان قابل استفاده است.

دکتر زيبايي در حال تزريق مواد مزوتراپي به موي سر خانم جوان مي باشد. پزشک دستکش هاي صورتي به دس دارد.

روش انجام مزودرمانی موی سر

مزودرمانی مو چگونه انجام می شود

هدف از مزو مو، بازیابی و بهبود گردش خون در پوست سر ، تامین مواد مغذی، کاهش سرعت از دست رفتن فولیکول‌ ها و تحریک رشد مو است. به طور کلی مزوتراپی مو به دو روش اجرا می‌ شود:

  • مزوتراپی شیمیایی

در این روش موادی مانند لوفلومدیل، فیناستریدف دوتاسترید، بیوتین، ویتامین‌ها و سیلیس ارگانیک به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شوند. این مواد در کنار هم به بهبود جریان خون، خنثی کردن DHT مازاد، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو، رشد مو و ابرو کمک می کنند.

  • مزوتراپی مکانیکی

در این روش، پزشک سوراخ‌ های ریزی در محل مورد نظر ایجاد می‌ کند که باعث تحریک رشد مو و ابرو می‌شوند. این حرکت سبب تولید الاستین و کلاژن شده و به شکل‌ گیری بافت جدید در مو کمک می کند. در طی این پروسه، هیچ آسیبی به کلاژن موی سر نمی‌ رسد.

 لازم به ذکر است که برای تزریق کوکتل مزو به مو و ابرو، از دستگاه مزوگان و سرنگ استفاده می شود.

خانم پزشکي، در حال استفاده از تجهيزات مزوتراپي براي انجام مزوتراپي مو براي آقاي روي تخت مي باشد.

تجهیزات مورد استفاده در مزودرمانی مو

تجهیزات و دستگاه های لازم برای جوانسازی مو

در این شیوه درمانی از یک دستگاه با سوزن مخصوص (آمپول مزوتراپی) جهت تزریق مواد طبیعی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و … به پوست صورت، بدن یا سر استفاده می شود. نوع و میزان مواد مورد نیاز جهت تزریق، به هدف شما از انجام این عمل بستگی دارد. کوکتل های متنوعی در مزو مو وجود دارند که با توجه به ناحیه تحت درمان و نیازی که در بیمار دیده می شود با تجویز پزشک بکار می ­روند.

بهترین کوکتل های مزوتراپی مو و ابرو

یک کوکتل موثر و کارآمد حداقل دارای دو یا سه جزء اصلی است. کوکتل­ مزوتراپی مورد استفاده در مزومو را می‌ توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • مواد اصلی (که دارای تاییدیه از FDA هستند.)
  • مواد جزیی یا مکمل (که شرایط موجود را بهبود می‌دهند.)

از مهم ترین کوکتل هایی که برای مزوپلاستی استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین هایی نظیر بیوتین، B5 و ویتامین ث. این ویتامین ها سبب تقویت و تحریک فولیکول های مو و بهبود خون رسانی در سطح سر می شوند.
  • عصاره های گیاهی نظیر جنسینگ، رزماری، جینکوبیلوبا و نخل اره ای. این مواد سبب کاستن تاثیرات منفی هورمون DHT و بهبود خون رسانی در سطح سر می شوند.
  • پروتئین ها و اسید آمینه هایی نظیر روغن سویا، نخود، سیستئین، تائورین که سبب بهبود قطر موها و سلامت مو می شوند.
  • فاکتور های رشد فیبروبلاست و اندوتلیال عروقی که به رشد دوباره مو ها کمک می رساند.
  • آنتی اکسیدانی نظیر گلوتایتون که ویژگی اصلی آن ها تحریک سلول های رشد است.

در نظر داشته باشید که خرید کوکتل مزوتراپی مناسب ، در نتیجه عمل تزریق مزو به مو و ابرو و کاهش عوارض آن بسیار موثر و تعیین کننده است.

خانم جواني داراي مشکلات کو مي باشد و از آن ها رنج مي برد. او يک تاپ سفيد به تن کرده است.

درمان مشکلات مو به روش مزوتراپی

مزوتراپی مو و ابرو چه مشکلاتی را درمان می کند

مزو پلاستی یک روش نوین برای رشد مو و ابرو به شمار می رود و کاربرد های فراوانی در پزشکی و زیبایی دارد. از آن جا که امروزه تمایل افراد به داشتن مو های پر پشت، روز به روز بیشتر می شود، از مزومو می توان برای تقویت موی سر، درمان ریزش ابرو، تاثیر در رویش مو های کم پشت و موارد دیگر که در ذیل به آن اشاره شده است استفاده کرد:

  • درمان ریزش ابرو
  • تاثیر در رویش موهای کم پشت
  • حالت دادن مو با کوکتل مزو
  • ازبین بردن شوره و چربی پوست سر
  • درمان بیماری های پوستی سر بوسیله مزو
  • پر پشت کردن ابرو با مزودرمانی
خانم در تصوير از ريزش موي سر خود رنج مي برد.

درمان ریزش مو با مزومو

جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی

برخی از افراد فکر می کنند بدون هیچ دلیل خاصی دچار ریزش مو می شوند، ولی هنگامی که به پزشک مراجعه نموده و متوجه مشکلشان می ­شوند، درمی ­یابند که ریزش مو دلایل مختلفی دارد که رایج ترین آن مربوط به مسائل ژنتیکی و ارثی می­شود. به همین علت است که مزو مو برای طیف وسیعی از مشکلات مربوط به مو مورد استفاده قرار میگیرد.

هنگامی که از طریق مصرف دارو و رژیم های غذایی نمی توان مشکلات مربوط به مو را رفع نمود، و یا با استفاده از قطره های تقویت مو نمی توان مواد را دقیقا به ریشه مو رساند، به بیماران توصیه می شود که مزو درمانی مو را امتحان کنند. زیرا مزو درمانی مو روشی بسیار راحت تر و به صرفه تر از جراحی است و نتایج موثر و قابل توجهی به همراه دارد. در این روش، دارو ها مستقیماً در محل ریشه مو و دقیقاً به مقدار لازم تزریق می شوند.

خانم در تصوير از ريزش موي سر خود رنج مي برد.

دلایل ریزش مو

دلایل ریزش مو

ریزش مو به دلایل متعددی رخ می دهد و روی اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی می گذارد؛ ولی خبر خوب این است که با ریشه یابی علت ریزش مو و ابرو می توان به رویش مجدد موها کمک کرد و دوره های درمانی را شروع کرد. البته باید توجه داشت که پروسه درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. علت این تفاوت در روند درمان افراد مختلف، نوع مشکل فرد مراجعه کننده می باشد. عواملی که روی ریزش مو تاثیر می گذارند عبارتند از :

  • فشار جسمی، استرس و افسردگی
  • بارداری و زایمان
  • کمبود ویتامین ها و املاح معدنی و پروتئین ها
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • کم خونی
  • پر کاری یا کم کاری تیروئید
  • کاهش و افزایش وزن
  • افزایش سن
  • شیمی درمانی
  • داروهای بیهوشی
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • تریکوتیلومانیا
در تصوير نصف صورت يک خانم را مي بينيد که ابروهاي خوبي دارد

درمان ریزش ابرو با مزودرمانی مو

درمان ریزش ابرو

قطعا ابرو یکی از اعضای مهم صورت بوده که در زیبایی فرد نقش بسزایی دارد. داشتن ابروهایی پرپشت مستلزم مراقبت و نگهداری های طولانی مدت می باشد. حال برای افرادی که دچار ریزش و نقص ابرو هستند، راهکار هایی ارائه شده است که یکی از آن ها مزودرمانی ابرو نام دارد و می تواند به رشد و تقویت ریشه ابروها کمک کند و باعث تقویت مو های آسیب دیده و در نتیجه رشد مو های جدید شود.

درمان ريزش ابرو با روش مزوتراپي مو

انجام مزوتراپی برای درمان مشکلات ابرو

استفاده از داروهای اتساع دهنده عروق که در مزوپلاستی انجام می شود، باعث بهبودی و افزایش گردش خون در بافت های ابرو خواهد شد. از آن جایی که در مزوپلاستی از ترکیب کوکتل هایی حاوی انواع ویتامین ها، امینواسیدها و مواد معدنی استفاده به عمل می آید، این روش سبب تغذیه مناسب فولیکول های ابرو می شود. داروهایی که در مزوتراپی مو استفاده می شوند، ترشحات غدد چربی را نیز کنترل می کنند. این امر باعث تقویت مو شده و ریزش ابروها به حداقل می رساند.

مو هاي جلوي سر اين آقا کم پشت است و بايد از مزوتراپي مو استفاده کند

بهبود کم پشتی مو با روش مزو مو

تاثیر در رویش موهای کم پشت

دلیل اصلی مو های کم پشت، نرسیدن مواد لازم به فولیکول موها است. درمان کم پشتی مو مستلزم تقویت و ترمیم آن است و در این روش داروها و ویتامین هایی که بیمار موظف است به صورت خوراکی مصرف کند تا باعث تقویت مو شود، به صورت موضعی و در محل مورد نظر به فولیکول‌ های مو تزریق شده و درنتیجه رشد بیشتری صورت می ­گیرد. خوشبختانه با استفاده از مزوپلاستی می توان بر موهای کم پشت غلبه نمود. در مزومو دارو به زیر لایه اپیدرمال پوست تزریق شده و دارو به بافت های آسیب دیده می رسد. همچنین در این روش سوراخ ها سطحی بوده و دارو را به مزودرم که متشکل از پوست میانی هست، می رساند و باعث تقویت و پرپشت شدن موها می شود.

خانمي پشتش به تصوير است و در حال حالت دادن مو هاي خود مي باشد.

حالت دهی با مو با روش مزودرمانی

حالت دادن مو با کوکتل مزو

متاسفانه برخی افراد با انجام یک سری کار های نادرست، سبب آسیب رساندن به مو خود می شوند، از جمله برس کشیدن اشتباه، رنگ کردن، سشوار کشیدن و اتو کردن، فر کردن، کندن ابروها با موچین و … . آلودگی های محیطی نیز بی تاثیر نیستند و باعث بی حالتی، کدر شدن و خشکی مو می شوند. همه این عوامل در نتیجه تغییر حالت کونیکول مو را به دنبال دارند و مو ها طراوت خود را از دست می دهند. در نتیجه بهترین روش برای شادابی مو استفاده از مزوتراپی مو است که با کوکتل هایی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی باعث درمان، درخشش، و حالت دهندگی مو ها می شود.

شوره هاي سر آقا روي کت او ريخته است.

کاهش شوره سر با استفاده از مزوتراپی مو

درمان شوره و چربی پوست سر

یکی از مشکلاتی که سبب خشکی پوست سر می شود، شوره سر نام دارد که باعث پوسته پوسته شدن و همچنین ایجاد خارش در پوست سر می شود. هر چند شوره بیماری محسوب نمی شود، اما اغلب برای افراد آزار دهنده است. تجربیات ثابت کرده  که در برخی موارد، با تعویض شامپو نیز این مشکل رفع نگردیده است. به همان اندازه که خشکی پوست سر خوشایند نیست، چربی موی سر نیز مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند. شستشوی مکرر موها نیز به خشکی پوست می انجامد، بنابراین بهترین راه برای تغذیه پوست و آبرسانی به آن، استفاده از متد مزومو است که باعث تقویت پیاز مو شده و ویتامین ها و مواد مغذی را به پوست می رساند.

آقاي در تصوير مشکل کم پشتي و عدم رشد مو در بعضي نواحي سر خود دارد.

درمان مشکلات مو با مزوتراپی

درمان بیماری های پوست سر بوسیله مزو

برخی از بیماری های پوست سر به دلیل عوامل وراثتی، کمبود های تغذیه ای، صدمات ناشی از ضربات، آسیب های ناشی از مواد آرایشی بهداشتی، اختلالات رنگ مو و … رخ می دهد که برای فرد مشکلاتی را به بار می آورد. استفاده از داروهای خوراکی برای درمان بیماری های پوست سر معمولا تاثیر زیادی ندارند و علاوه بر این زمان بر هستند. از این رو پزشک مزوتراپی مو را پیشنهاد می دهد تا ویتامین های لازم به ناحیه تحت درمان تزریق شوند که این روش تاثیرگذاری بیشتری دارد. در این روش تمام ویتامین ها به طور مستقیم توسط فولیکول های مو جذب شده و در نتیجه، سبب تقویت بافت آسیب دیده می شود. معمولا بعد از  مزوتراپی مو نیاز به مراقبت های خاصی نمی باشد و فرد می تواند بلافاصله بعد از مزوپلاستی به کارهای روزانه خود بپردازد.

ابرو خانم جوان، بسيار پر پشت است و به نظر مي رسد که مزوتراپي ابرو انجام داده است.

تقویت رشد ابرو به روش مزو

پر پشت کردن ابرو با مزودرمانی

ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند، ولی متاسفانه همه افراد ابرو های پرپشت و کاملی ندارند. عوامل زیادی بر ریزش ابرو تاثیر می گذارد. بخصوص در خانم ها به دلیل بارداری، استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری و زایمان، مشکلات تیروئیدی و … . علاوه بر این موارد، به دلیل جراحت در ناحیه ابرو ، ممکن است فرد قسمتی از ابرو ی خود را از دست بدهد. برای درمان این مشکلات می توان مزودرمانی را انجام داد تا آن دسته از فولیکول هایی که در فاز تلوژن (فاز استراحت) از چرخه رشد مو عقب مانده اند، فعال شوند. تعداد جلسات هر فرد بستگی به میزان تراکم و پر پشت بودن ابروها دارد.

خانمي در حال تزريق مزو بر روي مو هاي خود است

عوارض درمان مشکلات مو به روش مزوتراپی

عوارض ترمیم مو و ابرو با مزودرمانی

هر روش جوانسازی علاوه بر فوایدی که دارد عوارضی نیز به همراه دارد. درمان مزو ابرو نیز با توجه به مشکلات فرد مراجعه کننده و نحوه درمان، جدا بر مزایایی که دارد شامل عوارضی می شود، که در ادامه برخی از این عوامل را بررسی خواهیم کرد:

  • حساس شدن نسبت به لمس
  • قرمزی و التهاب
  • خارش و سوزش در محل تزریق
  • کبودی احتمالی
  • ایجاد آلرژی
  • برجستگی در محل تزریق
  • سردرد
  • راش

بابت عوارض مزوپلاستی نگران نباشید، چرا که اثرات عمل بعد از چند روز بهبود پیدا می کند. فقط توصیه می کنیم حین درمان از پزشک بخواهید که وسایل را به صورت کامل ضد عفونی کند و خودتان نیز بعد از تزریق تمام موارد بهداشتی را رعایت کنید تا محل درمان عفونت نکند.

خانم در تصوير از ريزش موي سر خود رنج مي برد.

موارد منع استفاده از روش مزودرمانی مو

چه کسانی نباید از مزودرمانی مو و ابرو استفاده کنند

هرچند مزوتراپی مو یک روش کم خطر است؛ اما استفاده از آن برای برخی از افراد مجاز نمی باشد. در ادامه افرادی که نمی توانند مزو مو را انجام دهند را عنوان کرده ایم:

  • افرادی که از ریزش موی ناشی از بیماری‌ های زمینه‌ای (مثل سفلیس) رنج می‌ برند.
  • افرادی که به بیماری‌های دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و … دچار هستند.
  • اگر علت ریزش مو مصرف دارو هایی خاص مانند دارو های شیمی‌ درمانی باشد، باید بعد از اتمام دوره‌ی درمان برای مزوتراپی اقدام کنید.
  • افرادی که از طاسی‌های آندروژنی شدید رنج می‌ برند.
  • کسانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی، جنس موی خوبی ندارند.
  • خانم‌های باردار
  • افرادی که تحت درمان سرطان قرار دارند.
  • افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند.
  • کسانی که که دچار عوارض جانبی برخی داروها هستند.
  • افرادی که تومور دارند.
  • افرادی که دچار اختلالات غدد درون ریز هستند.
  • کسانی که که سیستم ایمنی آن ها ضعیف است.
  • افرادی که دچار بیماری خونی و اختلالات خونریزی دهنده هستند.
  • افرادی که از دارو های رقیق کننده خون استفاده می‌ کنند.
  • کسانی که که دچار مشکلات مربوط به لخته شدن خون هستند.
  • افرادی که دچار عفونت پوستی هستند.
  • کسانی که که دچار اختلالات عصب هستند.
خانم جواني مزوتراپي مو انجام داده است و مو هاي زيبايي دارد.

فواید و اثرات مزوتراپی بر روی مو

فواید و تجربیات جوانسازی مو و ابرو با تزریق کوکتل مزو

مزوتراپی مو به دلیل برقرار کردن تعادل هورمونی در نواحی فولیکول مو، رساندن مواد مغذی به ریشه‌ی موها و بهبود گردش خون فواید و نتایج فوق العاده ای برای مو می تواند داشته باشد. برخی از فواید مزومو عبارتند از:

  • انجام مزودرمانی زمان بر نیست و نهایتا 30 الی 40 دقیقه طول می کشد.
  • ویتامین های تزریقی به پوست سر، باعث تقویت فولیکول‌های مو می شوند.
  • عوارض جانبی و درد و ناراحتی بسیار کمی در روش مزوپلاستی وجود دارد.
  • بعد از انجام عمل مزو  ، فرد می‌ تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.
  • مزوتراپی به افزایش جریان گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.
  • مزمو جراحی محسوب نمی شود؛ زیرا  هیچ گونه شکاف یا برشی روی پوست صورت نمی­گیرد. در این درمان فقط بوسیله سوزن هایی ظریف، مواد و ویتامین هایی که برای مو لازم هستند تزریق می شود.
  • در این روش بیمار بیهوش نمی شود. فقط برای بیمارانی که پوست حساسی دارند از بیحسی موضعی استفاده می شود.
  • در مزومو هیچ گونه جای اسکار یا برشی بر روی پوست به جا نمی ماند، زیرا تزریق فقط از طریق سوزن انجام می شود.
  • نتایج مزمو یکنواخت است و موها به صورت منظم رشد می کنند.
  • روند درمانی این روش، نسبتا طولانی است اما نسبت به به روش های دیگر ریزش مو تاثیر گذاری بیشتری دارد.
اثرات بعد از انجام مزوتراپي مو

نتایج قبل و بعد از انجام مزومو

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد مزوتراپی مو و ابرو

اگر  قصد دارید که مزمو انجام دهید بایستی قبل و بعد از تزریق کوکتل های مزو، اقدامات و مراقبت هایی را انجام دهید. بدین منظور با پزشک معالج قبل از شروع درمان مشورت کنید و در صورتی که حساسیت دارویی یا سابقه بیماری خاصی دارید پزشک خود را در جریان بگذارید و برای اطمینان از عدم حساسیت به داروی مورد استفاده، تست پوستی انجام دهید. بعد از مزوپلاستی نیز باید مراقبت هایی انجام دهید که در قسمت اقدامات بعد از مزومو  با شما در میان میگذاریم.

 اقدامات قبل از مزودرمانی مو و ابرو

 لازم است قبل از عمل جوانسازی با مزو مو اقداماتی را انجام دهید تا حین درمان با مشکلات خاصی برخورد نکنید. مواردی که باید رعایت کنید عبارتند از:

  • از 10 تا 15 روز قبل از جلسه‌ ی درمانی استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین مجاز نمی باشد.
  • از 7 تا 10 روز قبل از درمان، از استعمال دخانیات پرهیز شود.
  • در صورتی که سابقه هر گونه جراحی دارید، پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • در مورد مشکلات احتمالی یا عوارض جانبی که این روش می‌تواند برای شما داشته باشد از پزشک سؤال کنید.
  • در صبح روز درمان باید موهای خود را بشویید چرا که احتمالاً تا 1 یا 2 روز بعد از جلسه‌ی درمانی اجازه ندارید موهای خود را بشویید.
  • از زدن تافت، اسپری و حالت دهنده مو خودداری کنید.
مراقبت ها و اقدامات لازم برای بعد از انجام مزوتراچی مو

اقدامات بعد از مزو مو

اقدامات بعد از جوانسازی مو و ابرو

ضروری است بعد از مزوتراپی مو مراقبت هایی را انجام دهید تا هرچه سریعتر به نتیجه دلخواه برسید. در ادامه  به مراقبت های کلی که بعد از مزومو بایستی انجام بدهیم اشاره شده اس:

  • بعد از انجام عمل مزومو بهتر است تایم بیشتری را در کلینیک بمانید تا مطمعن شوید نیاز مراجعه مجدد به پزشک ندارید و سرگیجه ندارید.
  • تا 24 ساعت از رفتن به حمام و استخر بپرهیزید.
  • به هیچ عنوان از سشوار، اتو ،برای حالت دهی به موها استفاده نکنید.
  • از فعالیت های بدنی که موجب تعریق می شوند بپرهیزید.
  • در صورت بروز تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • مراقب باشید که محل تزریق ضربه وارد نشود.
  • تا 24 ساعت از گذاشتن کلاه ایمنی و آفتابی بپرهیزید.
  • در صورت بروز درد می‌توانید از مسکن استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید یا سولاریوم پرهیز کنید.
  • بعد از عمل، ناحیه مورد تزریق را به طور مکرر ماساژ داده شود تا دارو‌ها پخش شوند.
انجام مزوتراپي مو

مزوتراپی موی سر

در آخر ناگفته نماند که یکی از بهترین راه های تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن ؛ استفاده از هیر فیلر یا همان فیلر مو می باشد. لازم بذکر است که قیمت هیر فیلر مو با توجه به فواید بسیار زیادی که برای تقویت ریشه مو داشته ، اصلاً گران نبوده و قیمت آن در رنج میانگین محصولات تقویت مو قرار دارد.

هزینه جوانسازی مو با مزودرمانی

عمل مزومو هزینه ثابتی ندارد و عوامل متعددی در پرداخت هزینه فرد مراجعه کننده تاثیر گذارند. یکی از این موارد مهم، این است که بیمار کدام پزشک را برای درمان مد نظر دارد، زیرا هر چقدر پزشک با مهارت و با تجربه تر باشد، بر هزینه مزومو تاثیر می گذارد. دومین آیتم اندازه ناحیه ای از پوست فرد مراجعه کننده است که می خواهد آن را درمان کند و این مورد بستگی به ریزش، مشکل پوستی و میزان تزریق فرد دارد. تعداد جلسه های درمان را نیز باید مد نظر داشت که با توجه به کیفیت مو ها مشخص می شود تا چه زمانی باید درمان را ادامه داد. موقعیت جغرافی کلینیک نیز بی تاثیر نیست. مطمعنا اگر کلینیک در منطقه ای باشد که تجهیزات پیشرفته ای استفاده می کند و خدمات بیشتری به مراجعه کننده ارائه می دهد، به همان اندازه در پرداخت هزینه تاثیر می گذارد.

موارد بسیاری در قیمت مزوتراپی صورت تاثیرگذار هستند از جمله محل تزریق، نوع درمان، دستمزد پزشک، موارد مصرفی، قیمت کوکتل مزوتراپی و … . همچنین خرید و قیمت مزوگان مناسب برای اطمینان از کیفیت انجام کار اهمیت دارد. لازم بذکر است برای شناسایی بهترین کوکتل مزوتراپی مو  بهتر است به ویزگی ها و موارد استفاده آن توجه داشته باشیم.

البته قیمت فیلر مو نسبت به کوکتل های مزوتراپی مو مانند مزو رویتاکر مو و مزو فیوژن مو باتوجه به حجم یک سی سی بالاتر است.

به عنوان یک نتیجه گیری می توان مزوتراپی مو را یکی از پر استفاده ترین روش های جوانسازی و درمان مشکلات مو و ابرو دانست. تیم تحریریه نوآوران سلامت به کسانی که قصد زیباسازی و ترمیم مو و ابرو خود را دارند، توصیه می کند که حتما نزد پزشک مجرب با مهارت کافی بروند. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله بتواند راهنمای مناسبی در استفاده از این روش جوانسازی برای ترمیم مشکلات مو و ابرو باشد.

منبع:  mayaestetik , healthline , laserandskin

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01مزوتراپی مو چه نتایجی برای مو و پوست سر دارد؟

انجام مزوتراپی مو اثرات و فواید زیر را به همراه دارد:

  • درمان ریزش ابرو
  • تاثیر در رویش موهای کم پشت
  • حالت دادن مو
  • درمان شوره و چربی پوست سر
  • درمان بیماری های پوست سر
  • پر پشت کردن ابرو
  • تقویت فولیکول مو
02آیا مزوتراپی مو دردناک است یا عوارض جانبی دارد؟

بعضی از افراد مزوتراپی مو را مانند ماساژ گرم می دانند و برخی آن را غیر قابل تحمل می پندارند. برای افراد حساس یک ساعت قبل از عمل ژل بی حسی یا بی حسی موضعی را زده می شود که احساس درد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مزوتراپی یک روش ایمن است و هیچ عارضه جانبی طولانی مدت ندارد. با این حال ، این روش باید در شرایط کاملاً آسپتیک انجام شود تا از فولیکولیت جلوگیری شود.

03برای گرفتن نتایج مطلوب، به چند جلسه مزوتراپی مو نیاز است؟

برای مشاهده اثرات مورد دلخواه، حداقل یک دوره 4 جلسه ای نیاز است. با ترکیبی از روش های درمانی مانند محلول های ضد ریزش مو ، سرم سلول های بنیادی و پلاسمای غنی از پلاکت ، درمان را می توان تا 10 یا 12 جلسه با نتایج خوب ادامه داد.

04بهترین کوکتل مزوتراپی مو در بازار چه برندی است؟

برندهای مختلف کوکتل های مزوتراپی برای در بازار موجود هستند از جمله کوکتل مو رویتاکر  ، کوکتل مو فیوژن ، کوکتل مو توسکانی ، کوکتل مو مزو آروما ، کوکتل مو بی سی ان ، مو مزولایک ، کوکتل مو پاراییزو . بهترین کوکتل موی در حال حاضر هیرکر رویتاکر می باشد. البته از لحاظ قیمت ، قیمت رویتاکر مو با توجه به حجم 5 سی سی آن نسبت به سایر مزو های مو بالاتر است.

05برای تزریق کوکتل های، مزوتراپی به موری سر از سوزن های ریز یا سرنگ استفاده میشه ؟

با وجود موها ، ما نمی توانیم در منطقه کف سر از دستگاه های نیدلینگ استفاده کنیم. در نتیجه تزریق مزو به پوست کف سر با سرنگ های مخصوص انجام می پذیرد.

06آیا عوارض جانبی مزو مو دائمی است؟

خیر. در صورتی که عمل مزوتراپی مو توسط پزشک مجرب انجام شده و تمامی پروتکل های ایمن رعایت شوند، عوارض جانبی حاصل از مزومو بسیار خفیف بوده و پس از چند روز کاملا رفع می شوند.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • Malihe 1400.04.06

    سلام. برای مزوتراپی موی سر از چه کوکتلی استفاده می کنند؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.06

      با سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی. کوکتل های مو مزوتراپی برند های متنوعی دارند. لطفا برای آشنایی با انواع برند های کوکتل مزوتراپی مو به صفحه خرید کوکتل مو مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
  • امیر 1400.05.02

    سلام سایت نوآوران سلامت چه محصولاتی برای مزوتراپی مو و ابرو داره ؟

    پاسخ دهید
  • alirezasohrab 1400.07.21

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید برای مزوتراپی مو چه کوکتل هایی رو پیشنهاد می کنید؟

    پاسخ دهید
  • narjes 1400.10.14

    سلام صبحتون بخیر
    قیمت بهترین کوکتل مزوتراپی مو رو اگه میشه بهم بدین

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.10.14

      سلام و درود به شما
      قیمت دوست عزیر برای دستیابی به قیمت بهترین کوکتل مزوتراپی مو باید به بخش فروشگاه سایت بروید.

      پاسخ دهید
  • علی محمدی 1401.01.17

    سلام خسته نباشید
    اگر امکان داره نمایندگی رویتاکر در ایران و نمایندگی کوکتل فیوژن در ایران را معرفی نمایید

    پاسخ دهید
  • کامران کریمی 1401.01.25

    سلام برای مزوتراپی مو باید از فیلر مو استفاده کنیم؟ کدام برند فیلر مو پیشنهاد شماست؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1401.01.25

      سلام وقت شما بخیر.
      انواع کوکتل های مو و هیرفیلر رو برای تقویت مو می تونید استفاده کنید. برای خرید کوکتل مزوتراپی و مشاهده قیمت هیر فیلر به فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه نمایید.

      پاسخ دهید
  • علی نوری 1402.11.28

    سلام وقتتون بخیر. کوکتل مو با کیفیت و قیمت مناسب چه برندی رو پیشنهاد می دید؟

    پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020