تصویر صورت یک خانم در کنار دو عدد درماپن و درمارولر با زمینه سفید . این تصویر با شناخت میکرونیدلینگ خانگی در ارتباط می باشد

میکرونیدلینگ خانگی چیست

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1400.02.13
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

میکرونیدلینگ با قرار دادن سوزن های بسیار ریز روی پوست انجام می شود. میکرونیدلینگ مزایای بی شماری برای پوست دارد اما این روش نیاز به تداوم و تکرار داشته و با یک جلسه تمام نمی شود. در نتیجه ممکن...

میکرونیدلینگ با قرار دادن سوزن های بسیار ریز روی پوست انجام می شود. میکرونیدلینگ مزایای بی شماری برای پوست دارد اما این روش نیاز به تداوم و تکرار داشته و با یک جلسه تمام نمی شود. در نتیجه ممکن است افراد از صرف هزینه برای جلسات متوالی خودداری کنند. به همین علت بسیاری از داوطلبین جوانسازی برای انجام میکرونیدلینگ به پزشک و متخصص های پوستی مراجعه نمی کنند و با کمی آموزش میکرونیدلینگ خانگی را انجام می دهند.

تصویر یک عدد درمارولر خانگی و درماپن با زمینه سفید در تصویر مشص می باشد. این تصویر با شناخت میکرونیدلینگ و درمارولر خانگی درارتباط می باشد

میکرونیدلینگ خانگی

به گفته پزشکان میکرونیدلینگ خانگی معمولا عمق نفوذ زیادی ندارد که بتواند نتایج قابل توجهی ارائه دهند، اما می‌توانند با لایه ‌برداری، جذب مواد مغذی از طریق پوست را بالا ببرد. به گفته همین پزشکان افرادی که برای دوره 4 تا 6 ماهه میکرونیدلینگ در منزل را انجام دهند حتما متوجه بهبود پوست خود خواهند شد. یک تحقیق نشان داده است که برخی از مردم می‌توانند پس از دو تا سه جلسه میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌هایی با طول 15 میلیمتر پوست خود را بهبود ببخشند اما این سوزن‌ها معمولا در مطب استفاده می‌شوند. در خانه معمولا سوزن های کوچکتری مورد استفاده قرار می گیرد.

در ویدیو بالا نحوه صحیح انجام میکروندلینگ خانگی توضیح داده شده است. با این روش می توان بدون نیاز به متخصص ، میکرونیدلینگ را در خانه انجام داد.

اگر می خواهید از روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست خود بهره ببرید می توانید با خواندن مقاله ” میکرونیدلینگ چیست و کاربردهای آن برای جوانسازی پوست ” با کاربردها و مراقبت های قبل و بعد از درمان همچنین عوارض استفاده از نیدل های ریز آشنا شوید.

روش انجام میکرونیدلینگ خانگی

انجام جوانسازی در خانه با میکرونیدلینگ در خانه و ایجاد نتایج مثبت بر روی پوست بدون پرداخت هزینه های سرسام آور جلسات درمانی ، تا حدودی می تواند با چالش همرا باشد. با توجه به اینکه عمل میکرونیدلینگ اصولا یعنی فرورفتن سوزن در پوست ، طبیعتا رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در این روش درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر زیباجو بخواهد این درمان را در منزل انجام دهد، باید قبل از شروع کار، پوست را به دقت تمیز  و ضد عفونی کند و ابزار میکرونیدلینگ را استریلیزه کرده تا خطرات عفونت را کاهش دهد.

همچنین داوطلب باید دقت کند که فشار زیادی به دستگاه میکرونیدلینگ وارد نکند زیرا ممکن است باعث ایجاد اسکار شود. گزارشاتی نیز مبنی بر واکنش آلرژیک به محصولات اعمال شده پس از میکرونیدلینگ در خانه یا مطب نیز ارائه شده است.

در تصویر ، طرز استفاده از درمارولر برای انجام میکرونیدلینگ خانگی نشان داده شده است . زمینه تصویر سفید بوده و این تصویر با مقاله و شناخت میکرونیدلینگ در ارتباط می باشد .

طرز انجام میکرونیدلینگ خانگی

لوازم مورد نیاز برای انجام میکرونیدلینگ

انجام میکرونیدلینگ در منزل نیازمند ابزار خاصی است. این ابزار عبارتند از:

قیمت دستگاه درمارولر مناسب در هزینه انجام میکرونیدلینگ در خانه تاثیر گذار است. همچنین خرید و قیمت دستگاه درماپن مناسب برای اطمینان از کیفیت انجام کار اهمیت دارد.

مراحل انجام میکرونیدلینگ در منزل

در ادامه می خواهیم به مراحل بسیار مهم انجام میکرونیدلینگ در خانه بپردازیم . توجه به جزئیات هر مرحله بسیار مهم می باشد. اگر مراحل دقیق و درست انجام بگیرند ، عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت.

ضدعفونی کردن دستگاه میکرونیدلینگ قبل از انجام کار

قبل از انجام عمل میکرونیدلینگ پوست صورت،  غلتک میکرونیدلینگ ابتدا باید ضد عفونی شود. برای این کار، رولر قبل از استفاده ، 5 تا 10 دقیقه باید در الکل بماند.

شستن کامل صورت

صورت و محل هدف باید با یک پاک کننده ملایم شسته شود و پس از خشک کرد آن باید قبل از انجام کار مقداری الکل به آرامی و به صورت مستقیم روی پوست مالیده شود. در صورت وجود درد می توان از کرم بی حسی موضعی استفاده کرد.

تصویر یک عدد درمارولر خانگی و درماپن با زمینه تصاویر دو خانم در تصویر مشص می باشد. این تصویر با شناخت میکرونیدلینگ و درمارولر خانگی درارتباط می باشد

درماپن و نواحی مورد استفاده

شروع عمل رولینگ

قبل از شروع، صورت خود را به شکل ذهنی به چهار قسمت تقسیم کنید و کاملا از ناحیه اطراف چشم صرف‌نظر کنید. بهتر است کل فضای صورت را به چهار قسمت بالایی سمت چپ ، قسمت بالایی سمت راست ، قسمت پایینی سمت چپ و قسمت پایینی سمت راست تقسیم کنیم. به آرامی و به صورت همسان رولر را دو تا سه بار در یک جهت حرکت دهید (افقی یا عمودی) و حتما پس از هربار رولر را بردارید.

شستن صورت پس از کار

بعد از اتمام پروسه صورت خود را با آب پاکیزه بشویید. سپس صورت خود را با یک دستمال نخی تمیز خشک کنید.

ضد عفونی کردن دستگاه

ابتدا رولر را با صابون ظرفشویی بشویید. سپس آن را مجددا برای ده دقیقه در الکل قرار دهید. در نهایت رولر را در جای خود قرار دهید. برای اینکه رولر را در جای خود قرار دهید خیلی صبر نکنید. شما باید رولر فعلی خود را پس از ده تا 15 بار استفاده تعویض کنید پس اگر چند بار در هفته میکرونیدلینگ می‌کنید، ممکن است هر ماه نیازمند یک رولر جدید باشید.

تصویر یک عدد درمارولر خانگی و درماپن با زمینه تصاویر دو خانم در تصویر مشص می باشد. این تصویر با شناخت میکرونیدلینگ و درمارولر خانگی درارتباط می باشد

دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی

بهترین دستگاه های میکرونیدلینگ در خانه

برای انجام میکرونیدلینگ در خانه نباید از دستگاه های بسیار پیشرفته و تخصصی استفاده کرد. هدف از میکرونیدلینگ خانگی، دریافت نتایج با استفاده  از ابزار های ساده در منزل است. البته قیمت دستگاه میکرونیدلینگ  خانگی مناسب ، با کیفیت عملکرد بالا ، در کاهش ریسک و به صرفه بودن عمل میکرونیدلینگ خانگی و ترمیم پوست بسیار تاثیر گذار است. دستگاه هایی که می تواند این شرایط را مهیا کند ، دستگاه درمارولر و دستگاه درماپن می باشند. این دستگاه ها در عین سادگی و ایمن بودنشان در صورت استفاده درست از آنها ، می توانند نتایج و بازدهی بسیار خوبی از خود بجا بگذارند.

تصویر یک عدد درماپن خانگی با زمینه سفید در تصویر مشص می باشد. این تصویر با شناخت میکرونیدلینگ و درماپن خانگی درارتباط می باشد

دستگاه درماپن خانگی

دستگاه درماپن خانگی

روشی دیگر برای انجام میکرونیدلینگ استفاده از درماپن است که می تواند توسط متخصص انجام شود و هم می توان از انواع خانگی آنها بصورت نیمه حرفه ای استفاده نمود. همیشه نمی توان از درمارولر ها در نواحی مختلف استفاده کرد و اگر نواحی هدف ما برای جوانسازی بد شکل باشند و سطح روی پوست به اندازه درمارولر های مصرف ما نباشد ناگزیر باید به سراغ درما پن ها برویم.

درماپن ها هم همان کار درما رولرها را انجام می دهند با این تفاوت که چون جمع و جور تر هستند می توانند در نواحی باریک و کم وسعت روی صورت به کار گرفته شوند . در ادامه به برخی از بهترین درماپن ها می پردازیم.

خرید درماپن مناسب برای اطمینان از کیفیت انجام کار اهمیت فراوانی دارد. لازم بذکر است که بهترین سری یا کارتریج های موجود در بازار برای انواع درماپن، کارتریج دکتر پن می باشد.

تصویر یک عدد درمارولر خانگی با زمینه سفید در تصویر مشص می باشد. این تصویر با شناخت میکرونیدلینگ و درمارولر خانگی درارتباط می باشد

دستگاه درمارولر خانگی

دستگاه درمارولر خانگی

با توجه به هزینه های زیادی که میکرونیدلنیگ دارد برای بهینه سازی و صرفه جویی در هزینه می توان از تجهیزات خانگی برای میکرونیدلینگ استفاده نمود. از جمله مهم ترین این تجهیزات درمارولر و درماپن های خانگی می باشند که با تهیه آنها و انجام میکرونیدلینگ در خانه می توان از از مصرف هزینه های گزاف این روش زیباسازی کاست.

انجام میکرونیدلینگ در خانه می تواند مقرون به صرفه تر از مراجعه به کلینیک ها تمام شود. البته خرید درمارولر با قیمت مناسب در هزینه انجام میکرونیدلینگ تاثیر گذار است.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ در خانه

از مهم ترین دستورالعمل هایی که پس از میکرونیدلینگ باید صورت بگیرد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • تا جای ممکن به مدت دو روز ، زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.
  • دوری از شنا تا چند ساعت پس از تزریق
  • عدم انجام ورزشهای سنگین و نیمه سنگین در روز اول پس از انجام میکرونیدلینگ
  • عدم انجام فعالیت های تعریق زا
به عنوان نتیجه گیری نهایی، میکرونیدلینگ خانگی در عین کم هزینه بودن، می تواند مقداری با ریسک همراه باشد. با این حال،  توجه به نکات بهداشتی در هنگام انجام عمل میکرونیدلینگ خانگی، می تواند عوارض جانبی و ریسک این عمل را به حداقل برساند. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی نحوه انجام میکرونیدلینگ در خانه و دستگاه های مربوط به این کار موفق بوده باشد.

منبع:  medicalnewstoday ,webmd , healthline

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01آِیا انجام میکرونیدلینگ خانگی به تخصص نیاز دارد ؟

خیر ، با کمی مطالعه ، احتیاط و دقت می توان میکرونیدلینگ خانگی را به بهترین نحو انجام داد.

02بهترین دستگاه ها برای میکرونیدلنیگ خانگی چیست ؟

با هدف اثرگذاری مناسب و همجنین مقرون به صرقه بودن ، باید گفت که درماپن و درمارولر هر دو بهترین گزینه می باشند.

03آیا الگوی حرکتی درمارولر و درماپن بر روی پوست صورت بر روی نتیجه میکرونیدلینگ تاثیر گذار است ؟ 

بله بسیار تاثیر گذار است. در صورت تکرار یک الگو و استفاده نکردن از الگوهای انسحام یافته در حرکت دادن دستگاه های میکرونیدلینگ ، نتایج خیلی خوبی بدست نخواهد آمد و حتی می تواند باعث رسیدن آسیب به پوست شود.

04نحوه ضد عفونی کردن درماپن خانگی به چه صورت است.

همانطور که سری غلتکی درمارولر درون الکل قرار گرفته و ضد عفونی می شود ، کارتریج یا سری درماپن هم می تواند درون اتانول قرار گرفته و ضد عفونی شود.

05برای میکرونیدلینگ نواحی حساس صورت مانند زیر چشم از چه دستگاه میکرونیدلینگ خانگی باید استفاده کرد؟

با توجه به حساسیت پوست صورت در ناحیه زیر چشم بهتر است از درماپن با کارتریج های مناسب و پین های کوتاه استفاده نمود.

06بهترین مارک های درمارولر چه برند هایی هستند؟ و چگونه آنها را می توان تهیه کرد؟

بهترین درمارولر های موجود در بازار در قسمت فروشگاه سایت نوآوران سلامت مورد بررسی قرار گرفته اند.

07بهترین مارک درماپن های موجود در بازار ایران چه برند هایی بوده و چگونه تهیه می شوند ؟

برای تهیه بهترین درماپن های موجود در بازار به بخش فروشگاه سایت تجهیزات پزشکی زیبایی نوآوران سلامت مراجعه شود.

08آیا میکرونیدلینگ خانگی همان تاثیر میکرونیدلینگ حرفه ای را دارد؟

معمولا دستگاه های میکرونیدلینگ در خانه جزو دستگاه های تخصصی نبوده و عمق زیادی ندارند. در نتیجه ممکن است اثر بخشی میکرونیدلینگ حرفه ای را نداشته باشند.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • leila 1400.04.03

    سلام ببخشید برای میکرو نیدلینگ خانگی ، کوکتل حتما نیاز ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.03

      سلام و درود
      خیر لزوما نیاز نیست ، اما می تواند روند انجام میکرونیدلینگ را بهبود بخشد

      پاسخ دهید
  • فلامک 1400.04.03

    واسه انجام میکرو نیدلینگ خانگی، درمارولر رو انتخاب کنم یا درماپن؟
    لطفاً راهنماییم کنید
    مرسی

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.03

      سلام و درود
      برای انجام میکرونیدلینگ خانگی بهتر است هر دو دستگاه درماپن و درما رولر تهیه شود .

      پاسخ دهید
  • rozi 1400.05.09

    سلام ، بین خرید درمارولر و خرید درماپن ، کدام یک مقرون به صرفه تر خواهد بود ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.05.09

      سلام و درود
      خرید هر دو دستگاه میکرونیدلینگ درماپن و درمارولر مقرون به صرفه می باشد ولی در کل درمارولر در حالت ساده ارزانتر می باشد.

      پاسخ دهید
  • pantehaaraghian 1400.07.24

    سلام
    وقت شما به خیر
    بهترین دستگاه میکرونیدلینگ خانگی مربوط به چه برند هایی هستند به نظر شما؟

    پاسخ دهید
  • مؤید 1402.12.20

    سلام. کوکتل های مزوتراپی با همین دستگاه های میکرونیدلینگ استفاده می شوند؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1402.12.20

      با سلام. خیر روش مزوتراپی از تریق سرنگ های مخصوص مزوتراپی صورت گرفته و کوکتل مزوتراپی به لایه مزودرم پوست وارد می شود.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020