تصویر بسته از صورت یک خانم در حال تزریق بوتاکس . زمینه تصویر سفید و دستکش پزشک هم نیز سفید می باشد و همچنین سرنک تزریق کاملا در تصویر نمایان است

تزریق بوتاکس صورت برای جوانسازی پوست

دسته بندیجوانسازی
تاریخ انتشار مقاله 1399.12.19
نام نویسندههیات تحریریه نوآوران سلامت

یکی از پر طرفدارترین راه حل های جوانسازی صورت تزریق بوتاکس است. درمقاله پیش رو به کاربرد های تزریق بوتاکس برای ترمیم پوست صورت ، رفع جوش و چروک و اصلاح فرم گونه ، چانه ، فک ، لب و لثه ... می...

زیبایی و جوانی صورت از دغدغه های همیشگی بسیاری از ما می باشد. با افزایش سن به مرور، فرم و جوانی پوست و اجزای صورت از بین می رود. یکی از پر طرفدارترین راه حل های جوانسازی صورت تزریق بوتاکس است. درمقاله پیش رو به کاربرد های جوانسازی با تزریق بوتاکس صورت در نواحی مختلف از جمله پوست صورت و رفع جوش و چین و چروک آن و اصلاحات فرم برخی از اجزای صورت مانند گونه ، چانه ، فک و … می پردازیم. همچنین در ادامه عوارض ، فواید و مراقبت های قبل و بعد تزریق بوتاکس صورت را نیز بررسی خواهیم کرد.

همانطور که در مقاله ” بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند ” گفته شد، تزریق بوتاکس در بدن علاوه بر کاربردهای جوانسازی و کاربردهای درمانی نیز دارد. که در این مقاله به بررسی کاربرد های جوانسازی تزریق بوتاکس صورت می پردازیم.

تزریق بوتاکس چگونه در جوانسازی پوست صورت موثر است

همانطور که می دانید بوتاکس یک نوروتوکسین است. نوروتوکسین به سم هایی گفته می شود که اثرات آن متوجه سیستم عصبی می شود. برای انقباض عضله ، یک پیام رسان شیمیایی به نام استیل کولین توسط عصب ما آزاد می شود. استیل کولین به گیرنده های سلول های عضلانی متصل می شود و باعث انقباض یا کوتاه شدن سلول ها می گردد.

تصویر نیمه صورت یک خانم در حال تزریق بوتاکس صورت. زمینه تصویر تقربا کدر می باشد و سرنگ کاملا مشخص می باشد

تزریق بوتاکس برای جوانسازی صورت

تزریق سم بوتاکس به بدن، سیستم عصبی را هدف قرار داده و فرایندهای سیگنال دهی عصبی که باعث تحریک انقباض عضله شده را مختل می کند. به این ترتیب باعث فلج موقتی عضله می شود. این فلج شدن عضلات در طولانی مدت برگشت پذیر می باشد.

تصویر بسته صورت یک خانم با زمینه سفید . در این تصویر تمام نقاط و نواحی مشمون استفاده از بوتاکس صورت برای جوانسازی جوانسازی مشخص شده است

تزریق بوتاکس صورت و جوانسازی نواحی مختلف آن

کاربردهای تزریق بوتاکس برای جوانسازی صورت

تزریق سم بوتولینوم در جوانسازی صورت کاربردهای بسیاری دارد. استفاده از بوتاکس صورت برای پوست ، شامل نواحی خطوط چروک بالای بینی ، خطوط بالای لب ، خطوط خنده ، خطوط پایین گونه و خطوط جلوی چانه بینی و … می باشد. در ادامه بخش هایی از صورت که با این روش امکان جوانسازی آنها وجود دارد معرفی می شوند.

تصویر صورت یک خانم که ناحیه ای از آن دچار زخم و اسکار شده است. بیشتر صورت این خانم صاف و شفاف است . همچنین میزان زیادی از نواحی تصویر کدر و مات می باشد. بوتاکس صورت می تواند چاره کار باشد

رفع زخم، آکنه و جوش توسط بوتاکس صورت

خرید بوتاکس مناسب، در کیفیت نتیجه عمل تزریق و کاهش عوارض آن بسیار موثر و تعیین کننده است. برند های معتبر بوتاکس متنوع هستند. بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیستون به عنوان محصولات ایرانی از محصولات پر استفاده در تزریق بوتاکس است. همچنین در بین مارک های معتبر خارجی بوتاکس دیسپورت و بوتاکس نورونوکس را می توان به عنوان برند های با قیمت مناسب نام برد.

رفع معایب پوستی و جوش صورت

اخیراً از تزریق سم بوتولینوم در پوست، برای درمان جوش ها استفاده شده است. بدین صورت که تزریق این سم با کمک به کنترل تعریق و جلوگیری از رها شدن استیل کولین (با توجه به اینکه استیل کولین با تولید چربی پوست مرتبط است)، می تواند به کاهش چربی تولید شده پوست کمک کند و با تأثیر گذاری مثبت بر روی منافذ پوست از پدیدار شدن آکنه و جوش جلوگیری کند.

تصویری از سه رخ یک خانم در حال تزریق بوتاکس صورت توسط پزشک در ناحیه گونه خود برای اصلاح تو رفتگی های روی گونه و همچنین حجم دادن به آنها

اصلاح گونه با تزریق بوتاکس

اصلاح گونه با تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روشهای جوانسازی صورت بدون جراحی، که محبوبیت زیادی بین بانوان در سرتاسر جهان دارد بوتاکس گونه است. به همین منظور سم بوتولینوم در دوز های بسیار پایین به کمک یک سوزن ظریف به عضلات ناحیه گونه تزریق می ‌شود و به دنبال آن  اعصابی که واکنش عضلات را کنترل می‌کند تضعیف می گردد.

این کار باعث جلوگیری از انقباض ماهیچه ‌ها می‌ شود و در نتیجه  چین و چروک‌ های اطراف و روی گونه به حداقل می‌رسند.

تصویری از یک خانم در حال تزریق بوتاکس صورت در ناحیه چانه توسط پزشک . پیزاهن بیمار آبی رنگ و دستکش های پزشک سفید رنگ می باشد . همچنین سرنگ در تصویر کاملا نمایان است

اصلاح چانه با تزریق بوتاکس صورت

 تزریق بوتاکس برای اصلاح فرم چانه

هدف از تزریق بوتاکس در چانه نا خوشایند و دارای چین و چروک ریلکسیشن عضلات است. این اتفاق باعث می شود چین و چروک در ناحیه چانه کاهش پیدا کند. با توجه به وجود تعداد زیادی عضله بین چانه و لب پایین، تزریق بوتاکس به این ناحیه می تواند این عضلات را هدف قرار دهد و باعث زیبایی در این ناحیه شود.

این کار به از افتادگی و چروک چانه ناشی از لبخند زدن ، غذا خوردن ، عصبی شدن فرد و صحبت (که باعث می‌شود فرد پیرتر یا عبوس تر به نظر برسد)، جلوگیری ‌می کند.

 با توجه به حساسیت ناحیه چانه ، پزشک مراقب خواهد بود که بوتاکس را بیش از حد تزریق نکند تا از ضعیف شدن عضله کنترل کننده لب بالا جلوگیری کند. همچنین تزریق نباید خیلی عمیق باشد یا به لب نزدیک نباشد تا از ضعیف شدن عضله اربیکولاریس که دهان را احاطه کرده و در غذاخوردن و سخن گفتن تاثیر زیادی دارد، جلوگیری شود.

تصویری از یک خانم در حال تزریق بوتاکس صورت در ناحیه اطراف بینی توسط پزشک . نمای تصویر سه رخ می باشد. دستکش پزشک سفید بوده و زمینه تصویر نیز سفید می باشد

رفع خطوط اطراف بینی

اصلاح خطوط اطراف بینی با تزریق بوتاکس

در برخی از افراد هنگام خندیدن و یا گریستن دو خط مایل اطراف بینی (خطوط خرگوشی) پدیدار می شود که شکل ناخوشایندی به صورت می دهد. برای ناپدید کردن این خطوط در ناحیه بینی، بوتاکس مستقیماً به داخل عضله سپتی نسی که پدید آورنده این خطوط است، تزریق می‌شود.

این عضله جوانب بینی را به سمت پایین می‌کشد و باعث می‌شود بینی فربه ‌تر و افتاده به نظر برسد. بوتاکس کشیدگی این عضله را کاهش می دهد و شکل بهتری به بینی می‌دهد.

تصویر صورت یک خانم در حال تزریق بوتاکس صورت برای رفع افتادگی نوک بینی توسط پزشک با دستکش های سفید . سرنگ تزریق در تصویر کاملا نمایان است

بوتاکس صورت و جلوگیری از افتادگی نوک بینی

لیفت نوک بینی

عضله ای در لب بالایی  به نام سپتی نسی وجود دارد که در برخی افراد در حین خندیدن و حتی لبخند زدن ، نوک بینی را به سمت پایین هدایت می کند.. با تزریق بوتاکس به این عضله و ریلکس کردن آن، نوک بینی هنگام خندیدن متعادل تر و بالاتر  می ماند. افتادگی نوک بدر هنگام خندیدن یا گریستن از مهمترین علل جوانسازی بینی بدون عمل جراحی است.

در مزوبوتاکس از ترکیب کوکتل مزوتراپی و بوتاکس برای تزریق به پوست استفاده می شود. برای آشنایی با مزوبوتاکس و نتایج آن در مقایسه با تزریق بوتاکس پیشنهاد می کنیم مقاله “مزوبوتاکس چیست و چه کاربرد هایی دارد ” را مطالعه نمایید.

تصویر قبل و بعد تزریق بوتاکس صورت توسط یک خانم در ناحیه پیشانی خود . تصویر بسته می باشد و بک گراند سفید .

اصلاح خطوط پیشانی با بوتاکس

تزریق بوتاکس به پیشانی

این تزریق برای ریلکس کردن عضلات بوجود آورنده چین و چروک و خطوط پیشانی، انجام می‌شود. با اینکه استفاده از بوتاکس برای پیشانی به تازگی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است اما همچنان پزشکان در مورد آن بسیار محتاط هستند.

این مسئله به این خاطر است که بوتاکس در عین اینکه در صاف کردن چین و چروک موثر است، می‌تواند باعث رها شدن زیادی عضله و منجر به افتادگی یا حتی نامتقارن شدن ابرو ها شود. پزشک باید دوز تزریقی را به دقت زیر نظر داشته باشد.

تصویری از خطوط پاخم بین دو ابروی یک خانم قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت برای جوانسازی . هر دو تصویر پس زمینه سفید دارند

رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم

استفاده از این روش جوانسازی در اصلاح خطوط پیشانی بسیار موثر است. خطوط اخم 2 نوع هستند. نوع اول ثابت است که در حالت معمول و ریلکسیشن فرد هم  وجود دارد. این خطوط با تزریق سم به تنهایی محو نمی شود و نیاز به تزریق ژل و فیلر هم دارد.

دومین نوع خصوط اخم خطوط پویا هستند به طوری که در حالت آرامی فرد، از بین می رود. این نوع اخم با تزریق بوتاکس و جلوگیری از انجام اخم به طور کامل محو می شود.

تزریق سم بوتولینوم یک روش عالی برای کاهش جلوه تنش و عصبانیت است. با کاهش خط اخم بین ابروها، بسیاری از افراد حس می‌کنند که در زندگی اجتماعی یا در محل کار شاداب‌تر به نظر می‌رسند.

تصویر قبل و بعد تزریق بوتاکس در ناحیه لثه گامی اسیمیل . در دو تصویر تفاوت قبل و بعد تزریق بوتاکس کا ملا مشهود است . زمینه تصویر تاریک می باشد

درمان لبخنه لثه ای (گامی اسمیل) با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به لثه

تزریق بوتاکس به ناحیه لثه به منظور رفع مشکل لبخند لثه ای انجام می شود. در لبخند لثه ای یا همان گامی اسمیل، لبهای بالایی فرد به هنگام لبخند و خندیدن شدید زیادی بالا می رود و شکل ناخوشایند و منزجر کننده ای به خود می گیرد که بعضاً موجب جلب توجه می شود.

این مشکل ناشی از حرکت و فعالیت بیش از حد عضله ی لبهای بالا می باشد که با تزریق بوتاکس و فلج کردن ماهیچه آن، تا حدود زیادی از این نوع لبخند نا خوشایند جلوگیری می شود.

بوتاکس مسپورت کارنامه ای بسیار درخشانی در رفع لبخند لثه ای دارا می باشد. قیمت بوتاکس مسپورت نسبت به کیفیت بسیار بالایی که در اصلاح لبخنده لته ای دارد بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

تزمیم فک با تزریق بوتاکس

شکل و فرم فک، تاثیر زیادی بر روی شکل ظاهری سر و صورت دارد. کسانی که زیاد آدامس می جوند و دیوانه وار بر ماهیچه های فک فشار می آورند یا کسانی که در خواب دندان قروچه می کنند باعث حجیم شدن ماهیچه ها و عضله های اطرف فک خود می شوند که این مسئله باعث می شود صورتشان مربعی یا مستطیل شکل جلوه کند.

استفاده از بوتاکس می تواند باعث خالی شدن و پایین آمدن فک و التیام مفاصل گیجگاهی – فکی شود. بوتاکس مصپورت ایرانی می تواند در زاویه سازی فک با شرایطی بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه بکار گرفته شود.

تصویر صورت یک خانم قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت برای بالابردن اثرو و رفع افتادگی آن . تصویر خانم در نمای بسته می باشد

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

 برخی افراد تحت تاثیر افتادگی و پایین بودن ابروی خود هستند و از ظاهر خسته خود ناراضی هستند. این افراد برای اینکه شاداب تر و سرزنده تر به نظر برسند به فکر کارهایی نظیر جراحی، تاتو و یا تراشیدن ابرو می افتند. بوتاکس لیفت ابرو این افراد را از این کارها بی نیاز کرده است. تزریق بوتاکس در بافت زیرین و اطراف ابرو باعث می شود ماهیچه های عضلانی اطراف آن ها آزاد شده و ابروها به سمت بالا کشیده و ثابت شوند.

این روش کم تهاجمی است و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. همچنین بالا رفتن ابرو باعث می شود ابروها و چشم ها باز تر و شاداب تر به نظر برسند.

تصویری از لبان یک خانم در حال تزریق بوتاکس صورت با هدف جوانسازی . زمینه تصویر روشن و زرد رنگ است

تزریق بوتاکس لب

تزریق بوتاکس برای لب

تزریق سم بوتولینوم نوع آ به ناحیه لب می‌تواند اثرات مثبت و فواید آرایشی متعددی داشته باشد. هنگامی که بوتاکس به لب تزریق شود، باعث کاهش چروک در ناحیه لب بالایی و پایین شود. همچنین بوتاکس لب به بهبود زیبایی لب بالایی کمک می کند. این کار به عنوان فلیپ لب نیز شناخته می‌شود.

تزریق بوتاکس در ناحیه لبها می تواند به بالا رفتن گوشه‌های لب نیز کمک کند. اینکه تزریق بوتاکس به لب چگونه روی ظاهر لب تاثیر می گذارد به این بستگی دارد که بوتاکس صورت  در کجای آن تزریق شود. برای مثال، بوتاکس فلیپ لب، ماهیچه‌های اطراف لب‌ها را آرام می‌کند و باعث می‌شود حلقه‌ای و بزرگتر به نظر برسند.

برای آشنایی با جوانسازی لب با بوتاکس مقاله ” تزریق بوتاکس لب چگونه انجام می شود ” را مطالعه نمایید.

تصویری از خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم یک خانم قبل و بعد از تزریق بوتاکس برای جوانسازی . هر دو تصویر از نمای نیمرخ گرفته شده است

رفع خطوط پنجه کلاغی با تزریق بوتولینوم

استفاده از بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی

از مهمترین بخشهای بوتاکس صورت که در شادابی و جوانی به نظر رسیدن ما نقش بسزایی دارد، چشمان ما است. چین و چروک های اطراف چشم به سمت بیرون صورت را اثرات پا کلاغی یا پنجه کلاغی می گویند.

بوتاکس صورت برای صاف کردن این چروک‌ها که در اثر انقباض مکرر ماهیچه دور چشم رخ می‌دهند به کار می‌رود. منشا این چین و چروک ها افزایش سن و انقباض در اثر حالات چهره است.

تصویر زیر و اطراف چشم یک خانم قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت برای جوانسازی . زمینه تصویر کدر و تاریک می باشد

تزریق بوتاکس جوانسازی زیر چشم

تزریق بوتاکس زیر چشم

تزریق بوتاکس برای درمان سیاهی و پف زیر چشم یک درمان غیر رسمی در امریکا است و FDA آن را تایید نکرده است. به همین خاطر محققان تحقیقات اندکی در این زمینه دارند و پزشکان درباره میزان تاثیر احتمالی این روش مطمئن نیستند.

با توجه به حساسیت بسیار زیاد این ناحیه دوز تزریقی سم بوتاکس به این ناحیه باید توسط پزشک به دقت زیر نظر گرفته شود. همچنین پزشک برای تزریق در این ناحیه باید از تجربه زیادی برخوردار باشد.

 

تاثیرات اعمال ماده بوتاکس به مژه ها کاملا در تصویر مشخص می باشد. این تصویر بسته از صورت یک خانم با چشمان آبی می باشد

تاثیر بوتاکس مژه بر زیبایی صورت

اصلاح مژه با تزریق بوتاکس

بوتاکس مخصوص مژه، حاوی روغن آرگان، کراتین، آمینو اسیدها و پروتئین است که در مقاوم ساختن و آبرسانی به مژه ها استفاده می شود. این کار همراه با حالت دادن به ریشه مژه انجام می گیرد.

تغییر در مژه تاثیر چشمگیری در زیبایی ظاهر دارد. ضخیم شدن ، پر رنگ شدن ، فر خوردن و پرپشتی مژه می تواند به زیبایی صورت کمک بزرگی کند. یکی از بهترین راهای تقویت مژه بوتاکس است. بوتاکس مژه همراه با لیفت مژه و لیفت ابرو می تواند علاوه بر باز شدن چشم باعث تقویت مژه و زیبایی دوچندان صورت گردد.

ترمیم شقیقه با تزریق بوتاکس

در برخی از افراد به دلایلی همچون لاغر بودن سر، چهره استخوانی به نظر می آید که ظاهر زننده ای به افراد می دهد. در افراد لاغر شقیقه ها بیشتر به چشم می آیند و به نوعی باعث استخوانی به نظر رسیدن چهره می شوند. تزریق بوتاکس علاوه بر افزایش حجم این ناحیه از صورت، باعث می شود، چهره شخص متعارف تر به نظر برسد.

 با توجه به این که در شقیقه ها تعداد بیشماری رگ وجود دارد، تزریق بوتاکس باید توسط پزشکی متخصص انجام شود تا از رسیدن آسیب به رگها جلوگیری شود.

تصویری کارتونی صورت یک خانم بعد از تزریق بوتاکس و عوارض عمومی و معمولی که دچارش شده. زمینه تصویر روشن می باشد و بافت پوست و سرنگ هم در تصویر نمایان است

عوارض پس از تزریق بوتاکس برای جوانسازی

عوارض جوانسازی اجزای صورت با بوتاکس

یکی از ایمن ترین روش های زیبایی، تزریق بوتاکس است. اما طبیعتا این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی دارای عوارضی است. در ادامه به عوارض عمومی تزریق بوتاکس اشاره خواهیم کرد.

  • درد خفیف
  • تورم
  • کبودی در اطراف محل تزریق
  • بی حسی
  • سرخی و التهاب
  • گردن درد
  • خارش نواحی صورت
  • تورم یا افتادگی در ناحیه پلک

در صورت بروز علائم زیر به اورژانس مراجعه کنید.

  • سردرد شدید
  • احساس سنگینی در ناحیه سر و قفسه سینه
  • افتادگی پلک موقت
  • ضعف یا فلج ناخواسته در عضلات مجاور
  • مشکلات ادراری پس از درمان بی اختیاری ادرار
  • گمراهی فضایی یا دید دوتایی
  • حوادث قلبی عروقی، مانند آریتمی و سکته قلبی
  • واکنشهای آلرژیک ، مانند بثورات پوستی ، یا علائم آسم
تصویر صورت یک خانم در حال درد کشیدن . اطراف سر این خانم سه عدد سرنگ وجود دارد . همچنین زمینه تصویر سفید بوده و دستکش بیمار آبی متمایل به سبز بوده . تصویر ترس از بوتاکس صورت را تداعی می کند

تزریق بوتاکس جوانسازی و درد آن

بوتاکس صورت چقدر درد دارد

یکی از سوالات و نگرانی افراد این است که آیا تزریق بوتاکس به نواحی مختلف صورت درد دارد یا خیر. معمولا پزشکان پیش از انجام تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر از یک داروی بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن آن ناحیه استفاده می نمایند. اینکار باعث می شود همان مقدار کم سوزش و درد  احتمالی از بین برود.

مهارت و تجربه پزشک ، مسلماً در کاهش درد تاثیر مثبتی خواهد داشت. ناگفته نماند با توجه به اینکه بخشهای صورت حساسیت بیشتری نسبت به سایر بخشهای بدن دارند، تزریق دراین بخشها احساس نگرانی به انسان می دهد که این احساس نگرانی می تواند خود باعث ایجاد درد بیشتر شود.

تصویر صورت صاف و بدون خط و چین و چروک یک خانم که تزریق بوتاکس انجام داده . همچنین دستای یک پزشک اطراف صورت این خانم است که بنفش رنگ می باشد

فواید بوتاکس برای جوانسازی

فواید استفاده از بوتاکس پوست صورت

بوتاکس صورت فواید زیادی دارد در جوانسازی ظاهر دارد. این فواید  بیش تر از معایب استفاده از آن است. در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • زیبایی، شادابی و جوان شدن پوست
  • حفظ زیبایی و جوانی پوست صورت
  • رفع  چین و چروک های صورت
  • ماندگاری نسبتاً خوب
  • جلوگیری از تعریق پوست پیشانی
  • کاهش عبوسی چهره
  • از بین رفتن خطوط اخم
  • بالابردن ابروها
  • درمان گامی اسمیل
تصویر یک دختر خانم در حال تزریق بوتاکس . در این تصویر زمینه سفید است و علامت سوال و سرنگ هم نمایان است

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس صورت

مراقبت هایی که قبل و بعد از بوتاکس پوست صورت باید انجام شود

 مانند کلیه فرآیند های پزشکی، در روش جوانسازی صورت هم، فرد تحت درمان بایستی قبل و بعد از انجام تزریق،  نکاتی را رعایت نماید.

نکات مراقبتی پیش از تزریق

قبل از مراجعه شخص به پزشک برای تزریق بوتاکس صورت موارد زیر باید رعایت شود.

  • بین یک تا دو هفته پیش از تزریق از مصرف آسپرین و دیگر دارو های ضد التهابی خودداری کنید.
  • تا حداقل 2 روز پیش از تزریق از مصرف الکل پرهیز کنید.
  • وکس یا اپیلاسیون کنید و نباید بند بیندازید. استفاده از کرم‌های موبرنیز مجاز نیست.
  • اگر سابقه عود بیماری دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • مراقب باشید قبل از تزریق در صورت دچار آفتاب سوختگی نباشید.
  • یک پزشک با تجربه و متخصص انتخاب کنید.
  • با پزشک خود  در مورد سوابق پزشکی خود صادق باشید.
  • هرسابقه بیماری دارید با پزشک خود در میان بگذارید.
  • مطمئن شوید که بوتاکس درمان مناسب برای شماست.
  • انتظارات واقعی درباره نتایج تزریق بوتاکس داشته باشید.
  • برای کاهش نگرانی هرسالی به ذهنتان آمد از پزشک خود بپرسید.
تصویر صورت یک دختر خانم پس از تزریق بوتاکس صورت و تصویر یک علامت احتیاط قزمز رنگ در کل تصویر مشهود است . زمینه کل عکس سفید می باشد

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

مراقبت های پس از جوانسازی صورت با بوتاکس

بازده اثر گذاری تزریق سم بوتولینوم برای جوانسازی صورت تا حد زیادی به روش نگهداری و مراقبت پس از تزریق وابسته است. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی پس از تزریق می پردازیم.

  • پس از انجام تزریق می توانید از کمپرس سرد برای کاهش تورم و درد استفاده کنید.
  •  می‌توانید هر 4-6 ساعت پس از درمان، تایلنول (در صورت عدم منع مصرف) مصرف کنید تا دردهای احتمالی شما را کم کند.
  • در صورت عدم وجود عوارضی مانند زخم‌های باز، خونریزی یا عفونت می‌توان چند ساعت بعد از درمان از میکاپ استفاده کنید.
  • در 24 ساعت اول پس از تزریق، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و گرما پرهیز کنید.
  • به مدت یک هفته  پس از درمان از مصرف آسپرین و  داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی پرهیز کنید.
  • از استفاده از مواد حاوی ویتامین E به مدت پنج روز پرهیز کنید.
  • حداقل 48 ساعت بعد از تزریق، شنا نکنید
  • تا مدت زمان 48 ساعت از ورزش شدید و حرکات کششی سنگین خود داری کنید .
  • حدود 6 ساعت پس از تزریق از لمس بیش از حد یا ماساژ دادن بخشهای مختلف صورت خودداری کنید.
  • نواحی تحت درمان را می‌توان با یک پاک کننده ملایم مانند سراو، ستافیل  شستشو داد.
  • از عمل جراحی دندان (از جمله سفید کردن ، عصب کشی و پر کردن دندان ) تا ده روز پس از نزریق خود داری کیند.
  • با پزشک خود مرتباً در تماس باشد و به نکات مراقبتی کاملا توجه کنید.
  • مصرف روزانه کرم های ضد آفتاب می تواند بازده و اثرگذاری را بهبود ببخشد.
تصویر بخش هایی از صورت یک خانم که بواسطه تزریق بوتاکس صورت ، زیبا و جوان شده است . همچنین وجود یک ساعت پشت سر این خانم حس ماندگاری را در ذهن بیننده تداعی می کند .

ماندگاری اثر بوتاکس برای جوانسازی

ماندگاری بوتاکس صورت

ماندگاری تزریق بوتاکس صورت در هر فرد متفاوت است اما حدودا 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. البته بسته به ناحیه ایی که در آن تزریق بوتاکس صورت می گیرد، میزان ماندگاری متفاوت است مثلا ماندگاری بوتاکس در گونه بیشتر از ماندگاری بوتاکس برای رفع خطوط پیشانی است.

هر چند وقت یکبار تزریق بوتاکس صورت باید انجام شود

 بوتاکس صورت به دلیل اینکه شامل بخشهای مختلفی می شود، ماندگاری اثر در آن بخشها بسته به نوع ماهیچه موجود درآن بخش، متفاوت است.

بین سه تا چهار ماه و بعضاً بسته به ناحیه و سیستم بدنی فرد حتی تا هفت و در حالتهای نادری تا نه ماه ماندگاری دارد.  تعداد دفعاتی که برای بوتاکس صورت در نظر گرفته می شود حدودا بین 2 تا 3 بار در سال می باشد .

تصویری از تجهیزات یک کلینیک برای تزریق بوتاکس زیبایی و جوانسازی در صورت یک خانم . دستکش های پزشک نیز آبی رنگ می باشد

هزینه های تزریق بوتاکس

هزینه استفاده از بوتاکس صورت

وقتی متخصص ، تزریق بوتاکس را به عنوان روش مناسب برای شما مشخص نمود، مسئله بعدی هزینه آن است. آمپول بوتاکس مصرفی برای هر بخش زیبایی، کیفیت ویال مورد استفاده و میزان رقیق بودن محلول و تزریق آن متفاوت است.

بدیهی است قبل از تزریق بوتاکس باید با پزشک در مورد هزینه مشورت خواهید کرد. اما خب میزان هزینه جوانسازی یا درمان می تواند به چند عامل مختلف وابسته باشد. در ذیل به چند عامل مهم آن اشاره  می کنیم.

  • قیمت بوتاکس

در براَورد هزینه نهایی عمل بوتاکس قیمت بوتاکس تزریق شده بسیار اهیمت دارد. قیمت بوتاکس دیسپورت انگلیسی با توجه به اینکه در خارج از کشور تولید می شود از قیمت بوتاکس دیستون و قیمت بوتاکس مصپورت ایرانی بالاتر بوده و با قیمت بوتاکس نورونوکس  کره ای نیز در رقابت است.

  • میزان تزریق
  • گستردگی محل تزریق
  • هزینه کلینیک و دستمزد پزشک
به عنوان نتیجه گیری نهایی استفاده از بوتاکس از روشهای پر طرفدار  و ایمن در جوانسازی پوست صورت است. بیشترین استفاده از این روش برای کاهش چین چروک و تغییر فرم بخشهای مختلف صورت می باشد. هیات تحریریه نوآوران سلامت امیدوار است که این مقاله در معرفی کاربرد های جوانسازی تزریق بوتاکس صورت و همچنین عوارض و نتایج و مراقبت های قبل و بعد آن موفق بوده باشد.

منبع:  healthline , webmd , medicalnewstoday

هیات تحریریه نوآوران سلامت نگاه شما را ارج می نهد

برچسب ها :

محصولات مرتبط

این محصولات نیز ممکن است مورد پسند شما باشد

مقالات هم پیوند

اعضای هیات تحریریه نوآوران سلامت مفتخرند که مطالب دیگری در این زمینه تقدیم شما نموده اند

سوالات متداول

ممکن است پاسخ خود را در بین سوالات متداولی هم پیوند با این موضوع بیابید

01بوتاکس صورت شامل چه قسمتهایی از صورت می شود ؟

تزریق بوتاکس برای پوست و همه اجزای صورت می تواند انجام گیرد.از جمله نواحی که می توان از بوتاکس برای آن استفاده کرد.گونه ، لب ، پیشانی و .. می باشد.

02بوتاکس صورت چقدر درد دارد؟

تزریق بوتاکس صورت چه با مقصود زیبایی و چه با مقصود درمانی درد زیادی با خود به همراه ندارد

03آیا بوتاکس صورت باعث فلج شدن همیشگی عضلات می شود؟

خیر ، مدتی پس از تزریق بوتاکس صورت ، عضلات زیر پوست از حالت فلج شدگی خارج شده و مجددا آماده انقباض و انبساط خواهند بود.

04مقدار تزریق بوتاکس صورت در نواحی مختلف صورت به یک اندازه است ؟

خیر،  تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت  ، به یک اندازه نیست و بطور مثال تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پیشانی و یا پنجه کلاغی به اندازه میزان بوتاکسی که برای حجم دهی و باز سازی گونه و لب  مورد استفاده فزار می گیرد ، نیست.

05آیا تزریق بوتاکس شقیقه و زیر چشم می تواند خطرناک باشد؟

خیر . در صورت استفاده از یک پزشک مجرب و متخصص ، تزریق بوتاکس به شقیقه و حتی زیر چشم با حجم بسیار دقیق انجام شده و خطری برای بافت های مختلف سر نخواهد داشت.

06میزان ماندگاری بوتاکس صورت در دفعات بعدی تزریق کم می شود؟

تزریق بوتاکس به صورت پی در پی هر شش ماه یک بار خیلی در کاهش ماندگاری تاثیر ندارد ، البته کمتر خواهد شد  ولی این تغییرات ماندگاری آنقدر کم و نامحسوس است که قابل چشم پوشی می باشد.

07آفتاب سوختگی قبل از تزریق بوتاکس ، تاثیر منفی در روند تزریق دارد؟

قطعاً تاثیر منفی خواهد داشت ، از این رو پزشکان مجرب در صورتی که پوست دچار آفتاب سوختگی باشد ، تزریق بوتاکس را انجام نخواهند داد.

نظرات کاربران

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم، ثبت پاسخ هیات تحریریه را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5

  • مریم مهدوی 1400.02.18

    سلام و خسته نباشید
    بخشید می خواستم بدونم بدترین عوارض تزریق بوتاکس به صورت چیه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.02.18

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
      باید به این نکته توجه داشت که هیچ دارویی بی عوارض جانبی نیست. بوتاکس هم از این قاعده، مستثنی نخواهد بود . اما در صورت انجام تزریق بوتاکس توسط فردی متخصص و حاذق ؛ می توان گفت مشکلی پیش نخواهد آمد. البته به شرطی که خود داوطلب هم شرایط کامل که در مقاله حاضر به آنها اشاره شده را دارا باشد.

      پاسخ دهید
  • سارا 1400.04.19

    سلام می خواستم بدونم بعد از تزریق بوتاکس صورت می تونم صورتمو بشورم ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.19

      سلام و درود خدمت شما
      بهتر است تا چند ساعت پس از تزریق از شستن صورت جلوگیری شود. در صورت نیاز مبرم به شستشو پس از تزریق ، باید حتماً از آب ولرم با فشار کم استفاده شود.

      پاسخ دهید
  • tahmineh 1400.04.28

    سلام
    اینکه استیل کولین ترشح نشه چجوری باعث میشه که تزریق بوتاکس باعث رفع چین و چروک های صورت بشه ؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.04.28

      سلام و درود
      تزریق بوتاکس با جلوگیری از آزاد شدن استیل کولین از انقباض عضلات جلوگیری می کند. عدم انقباض عضلات باعث می شود که چین و چروک های صورت نتوانند فشرده و کشیده شوند و این یعنی چین و چروک ها کشیده می مانند و نمایان نمی شوند.

      پاسخ دهید
  • ترانه صارمی زاده 1400.07.10

    سلام و عرض ادب
    بسیار نوشته مفیدی بوده
    من تعریف بوتاکس مسپورت ایرانی رو برای نواحی مختلف صورت خیلی شنیدم

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.07.10

      سلام به شما دوست عزیز
      بله بسیار محصول با کیفیتی بوده و ویژگی های بسیار زیادی نیز دارد. در کنار ویژگی های مثبت فراوان می توانیم قیمت مقرون به صرفه بوتاکس مسپورت ایرانی را نیز در نظر داشته باشیم.

      پاسخ دهید
  • mozhgan mozh 1400.07.11

    سلام
    برای دسترسی به قیمت دقیق دیسپورت 500 و دیسپورت 300 کجا باید مراجعه کنم؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.07.11

      سلام و درود بر شما
      برای دسترسی به قیمت بوتاکس دیسپورت 300 و دیسپورت 500 ، محصول کشور انگلستان می توانید به بخش فروشگاه سایت نوآوران سلامت مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دهید
  • مارال 1400.07.18

    سلام
    من می خوام مسپورت بوتاکس تزریق کنم ؟ کیفیتش خوب هست به نظر شما؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.07.18

      سلام و درود خدمت شما
      مسپورت بوتاکس با توجه به کیفیت بالایی که دارد می تواند کاندیدای استفاده در هر نقطه ای از بدن چه با هدف جوانسازی و چه با هدف درمانی باشد.

      پاسخ دهید
  • negarM 1400.08.30

    درود
    یه سوال داشتم
    بوتاکس دیسپورت برای زیبایی صورت مناسب تره یا برای رفع درد مفاصل و ..؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.08.30

      سلام
      بوتاکس دیسپورت در هر دو رویکرد جوانسازی و درمانی ، کیفیت و کارایی بسیار قدرتمندی از خود به نمایش گذاشته است و در هر دو زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.

      پاسخ دهید
  • nas/etemadi 1400.09.25

    درود ، بوتاکس مصپورت کیفیتش چطوره و چطور می تونم تهیه اش کنم؟

    پاسخ دهید
    • هیات تحریریه نوآوران سلامت 1400.09.25

      سلام
      بوتاکس مصپورت از بهترین محصولات بوتاکس موجود در بازار و کاملاً ایرانی می باشد. برای تهیه این محصول کافیست به بخش فروشگاه رجوع کرده و محصول خود را سفارش دهید.

      پاسخ دهید
ضمانت اصل بودن کالا
ارسال سریع
بسته بندی سلامت
مشاوره و پشتیبانی

نوآوران سلامت سربلندی مردم ایران سرافراز را آرزو دارد ©2020